Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Nadzieja na sukces oraz style reagowania w sytuacjach trudnych a podejmowanie pracy przez studentów.
Hope for success and style of coping with difficulties to a job taken by students.
nadzieja, praca, studenci, sukces, style reagowania
hope, work, students, success, coping
Niniejsza praca ma na celu wykazanie różnic w zakresie występowania osobowościowych stylów reagowania w sytuacjach trudnych oraz poziomie nasilenia siły oczekiwania skuteczności własnych działań między studentami aktywnymi zawodowo a niepracującymi. Na potrzeby badania z próby (n=70) wydzielono 2 grupy, których wyniki porównywano. Pierwszą grupę stanowiły osoby pracujące, skoncentrowane na rozwoju zawodowym (n=23). Z kolei druga grupa to osoby niepracujące, które nie deklarują chęci podjęcia zatrudnienia (n=26). Pozostałych nie zakwalifikowano do badania właściwego ze względu na możliwie jak najbardziej precyzyjne ujednolicenie grup badanych.Testami, które wykorzystano na potrzeby badania były: Kwestionariusz Nadziei na Sukces (KNS), Mariola Łaguna, Jerzy Trzebiński, Mariusz Zięba (2005) oraz Kwestionariusz Atak-Rezygnacja (A-R), Krystyna Ostrowska (2002).Przeprowadzona analiza statystyczna zebranych wyników pozwoliła na potwierdzenie części hipotez. Badania wykazały istotne różnice między grupami w zakresie stylów reagowania w sytuacjach trudnych oraz umiejętności znajdowania rozwiązań rozumianej jako składowa nadziei na sukces. Generalnie dostrzeżono, że studenci podejmujący aktywność zawodową posiadają większe zasoby nadziei w porównaniu do studentów niepracujących. Również ci z badanych, którzy pracują w zawodzie częściej reprezentują aktywny, ukierunkowany na działanie styl funkcjonowania osobowości niż badani, którzy nie są zaangażowani zawodowo.
The subject of this study is to demonstrate the differences in the scope of the appearance of the personal styles of response in the difficult situations and the level intensity of the strength of awaiting the effectiveness of ones activities between employed and unemployed students. For the purpose of the study (n=70), two groups were selected and their results were compared. The first group was made up of employed students focused on a career development (n=23). On the other hand the second group constituted unemployed students who did not declare their willingness to take up employment (n=26).Following tests were used for this study: Hope for Success Questionnaire, M. Łaguna, J. Trzebiński, M. Zięba (2005) base on Adult Hope Scale (AHS), C. R. Snyder (1991) and Attack-Resignation Questionnaire, K. Ostrowska (2002).The study demonstrated significant differences between groups in the scope of their response styles to difficult situations and their abilities to find solutions understood as a component of an hope for success. In general it was noticed that students who had taken up work activities had greater resources of hope in comparison with those non-working students. Also, those employed respondents more often represent an active, action-orientated style of personality functioning than unemployed students.
dc.abstract.en | The subject of this study is to demonstrate the differences in the scope of the appearance of the personal styles of response in the difficult situations and the level intensity of the strength of awaiting the effectiveness of ones activities between employed and unemployed students. For the purpose of the study (n=70), two groups were selected and their results were compared. The first group was made up of employed students focused on a career development (n=23). On the other hand the second group constituted unemployed students who did not declare their willingness to take up employment (n=26).Following tests were used for this study: Hope for Success Questionnaire, M. Łaguna, J. Trzebiński, M. Zięba (2005) base on Adult Hope Scale (AHS), C. R. Snyder (1991) and Attack-Resignation Questionnaire, K. Ostrowska (2002).The study demonstrated significant differences between groups in the scope of their response styles to difficult situations and their abilities to find solutions understood as a component of an hope for success. In general it was noticed that students who had taken up work activities had greater resources of hope in comparison with those non-working students. Also, those employed respondents more often represent an active, action-orientated style of personality functioning than unemployed students. | pl |
dc.abstract.pl | Niniejsza praca ma na celu wykazanie różnic w zakresie występowania osobowościowych stylów reagowania w sytuacjach trudnych oraz poziomie nasilenia siły oczekiwania skuteczności własnych działań między studentami aktywnymi zawodowo a niepracującymi. Na potrzeby badania z próby (n=70) wydzielono 2 grupy, których wyniki porównywano. Pierwszą grupę stanowiły osoby pracujące, skoncentrowane na rozwoju zawodowym (n=23). Z kolei druga grupa to osoby niepracujące, które nie deklarują chęci podjęcia zatrudnienia (n=26). Pozostałych nie zakwalifikowano do badania właściwego ze względu na możliwie jak najbardziej precyzyjne ujednolicenie grup badanych.Testami, które wykorzystano na potrzeby badania były: Kwestionariusz Nadziei na Sukces (KNS), Mariola Łaguna, Jerzy Trzebiński, Mariusz Zięba (2005) oraz Kwestionariusz Atak-Rezygnacja (A-R), Krystyna Ostrowska (2002).Przeprowadzona analiza statystyczna zebranych wyników pozwoliła na potwierdzenie części hipotez. Badania wykazały istotne różnice między grupami w zakresie stylów reagowania w sytuacjach trudnych oraz umiejętności znajdowania rozwiązań rozumianej jako składowa nadziei na sukces. Generalnie dostrzeżono, że studenci podejmujący aktywność zawodową posiadają większe zasoby nadziei w porównaniu do studentów niepracujących. Również ci z badanych, którzy pracują w zawodzie częściej reprezentują aktywny, ukierunkowany na działanie styl funkcjonowania osobowości niż badani, którzy nie są zaangażowani zawodowo. | pl |
dc.affiliation | Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej | pl |
dc.contributor.advisor | Iskra-Golec, Irena - 128379 | pl |
dc.contributor.author | Kulig, Tomasz | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WZKS | pl |
dc.contributor.reviewer | Żarczyński, Zbigniew - 132958 | pl |
dc.contributor.reviewer | Iskra-Golec, Irena - 128379 | pl |
dc.date.accessioned | 2020-07-14T18:36:38Z | |
dc.date.available | 2020-07-14T18:36:38Z | |
dc.date.submitted | 2011-06-22 | pl |
dc.fieldofstudy | psychologia stosowana | pl |
dc.identifier.apd | diploma-55260-43500 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/170116 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | hope, work, students, success, coping | pl |
dc.subject.pl | nadzieja, praca, studenci, sukces, style reagowania | pl |
dc.title | Nadzieja na sukces oraz style reagowania w sytuacjach trudnych a podejmowanie pracy przez studentów. | pl |
dc.title.alternative | Hope for success and style of coping with difficulties to a job taken by students. | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |