Nadzieja na sukces oraz style reagowania w sytuacjach trudnych a podejmowanie pracy przez studentów.

master
dc.abstract.enThe subject of this study is to demonstrate the differences in the scope of the appearance of the personal styles of response in the difficult situations and the level intensity of the strength of awaiting the effectiveness of ones activities between employed and unemployed students. For the purpose of the study (n=70), two groups were selected and their results were compared. The first group was made up of employed students focused on a career development (n=23). On the other hand the second group constituted unemployed students who did not declare their willingness to take up employment (n=26).Following tests were used for this study: Hope for Success Questionnaire, M. Łaguna, J. Trzebiński, M. Zięba (2005) base on Adult Hope Scale (AHS), C. R. Snyder (1991) and Attack-Resignation Questionnaire, K. Ostrowska (2002).The study demonstrated significant differences between groups in the scope of their response styles to difficult situations and their abilities to find solutions understood as a component of an hope for success. In general it was noticed that students who had taken up work activities had greater resources of hope in comparison with those non-working students. Also, those employed respondents more often represent an active, action-orientated style of personality functioning than unemployed students.pl
dc.abstract.plNiniejsza praca ma na celu wykazanie różnic w zakresie występowania osobowościowych stylów reagowania w sytuacjach trudnych oraz poziomie nasilenia siły oczekiwania skuteczności własnych działań między studentami aktywnymi zawodowo a niepracującymi. Na potrzeby badania z próby (n=70) wydzielono 2 grupy, których wyniki porównywano. Pierwszą grupę stanowiły osoby pracujące, skoncentrowane na rozwoju zawodowym (n=23). Z kolei druga grupa to osoby niepracujące, które nie deklarują chęci podjęcia zatrudnienia (n=26). Pozostałych nie zakwalifikowano do badania właściwego ze względu na możliwie jak najbardziej precyzyjne ujednolicenie grup badanych.Testami, które wykorzystano na potrzeby badania były: Kwestionariusz Nadziei na Sukces (KNS), Mariola Łaguna, Jerzy Trzebiński, Mariusz Zięba (2005) oraz Kwestionariusz Atak-Rezygnacja (A-R), Krystyna Ostrowska (2002).Przeprowadzona analiza statystyczna zebranych wyników pozwoliła na potwierdzenie części hipotez. Badania wykazały istotne różnice między grupami w zakresie stylów reagowania w sytuacjach trudnych oraz umiejętności znajdowania rozwiązań rozumianej jako składowa nadziei na sukces. Generalnie dostrzeżono, że studenci podejmujący aktywność zawodową posiadają większe zasoby nadziei w porównaniu do studentów niepracujących. Również ci z badanych, którzy pracują w zawodzie częściej reprezentują aktywny, ukierunkowany na działanie styl funkcjonowania osobowości niż badani, którzy nie są zaangażowani zawodowo.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.contributor.advisorIskra-Golec, Irena - 128379 pl
dc.contributor.authorKulig, Tomaszpl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerŻarczyński, Zbigniew - 132958 pl
dc.contributor.reviewerIskra-Golec, Irena - 128379 pl
dc.date.accessioned2020-07-14T18:36:38Z
dc.date.available2020-07-14T18:36:38Z
dc.date.submitted2011-06-22pl
dc.fieldofstudypsychologia stosowanapl
dc.identifier.apddiploma-55260-43500pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/170116
dc.languagepolpl
dc.subject.enhope, work, students, success, copingpl
dc.subject.plnadzieja, praca, studenci, sukces, style reagowaniapl
dc.titleNadzieja na sukces oraz style reagowania w sytuacjach trudnych a podejmowanie pracy przez studentów.pl
dc.title.alternativeHope for success and style of coping with difficulties to a job taken by students.pl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The subject of this study is to demonstrate the differences in the scope of the appearance of the personal styles of response in the difficult situations and the level intensity of the strength of awaiting the effectiveness of ones activities between employed and unemployed students. For the purpose of the study (n=70), two groups were selected and their results were compared. The first group was made up of employed students focused on a career development (n=23). On the other hand the second group constituted unemployed students who did not declare their willingness to take up employment (n=26).Following tests were used for this study: Hope for Success Questionnaire, M. Łaguna, J. Trzebiński, M. Zięba (2005) base on Adult Hope Scale (AHS), C. R. Snyder (1991) and Attack-Resignation Questionnaire, K. Ostrowska (2002).The study demonstrated significant differences between groups in the scope of their response styles to difficult situations and their abilities to find solutions understood as a component of an hope for success. In general it was noticed that students who had taken up work activities had greater resources of hope in comparison with those non-working students. Also, those employed respondents more often represent an active, action-orientated style of personality functioning than unemployed students.
dc.abstract.plpl
Niniejsza praca ma na celu wykazanie różnic w zakresie występowania osobowościowych stylów reagowania w sytuacjach trudnych oraz poziomie nasilenia siły oczekiwania skuteczności własnych działań między studentami aktywnymi zawodowo a niepracującymi. Na potrzeby badania z próby (n=70) wydzielono 2 grupy, których wyniki porównywano. Pierwszą grupę stanowiły osoby pracujące, skoncentrowane na rozwoju zawodowym (n=23). Z kolei druga grupa to osoby niepracujące, które nie deklarują chęci podjęcia zatrudnienia (n=26). Pozostałych nie zakwalifikowano do badania właściwego ze względu na możliwie jak najbardziej precyzyjne ujednolicenie grup badanych.Testami, które wykorzystano na potrzeby badania były: Kwestionariusz Nadziei na Sukces (KNS), Mariola Łaguna, Jerzy Trzebiński, Mariusz Zięba (2005) oraz Kwestionariusz Atak-Rezygnacja (A-R), Krystyna Ostrowska (2002).Przeprowadzona analiza statystyczna zebranych wyników pozwoliła na potwierdzenie części hipotez. Badania wykazały istotne różnice między grupami w zakresie stylów reagowania w sytuacjach trudnych oraz umiejętności znajdowania rozwiązań rozumianej jako składowa nadziei na sukces. Generalnie dostrzeżono, że studenci podejmujący aktywność zawodową posiadają większe zasoby nadziei w porównaniu do studentów niepracujących. Również ci z badanych, którzy pracują w zawodzie częściej reprezentują aktywny, ukierunkowany na działanie styl funkcjonowania osobowości niż badani, którzy nie są zaangażowani zawodowo.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.contributor.advisorpl
Iskra-Golec, Irena - 128379
dc.contributor.authorpl
Kulig, Tomasz
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Żarczyński, Zbigniew - 132958
dc.contributor.reviewerpl
Iskra-Golec, Irena - 128379
dc.date.accessioned
2020-07-14T18:36:38Z
dc.date.available
2020-07-14T18:36:38Z
dc.date.submittedpl
2011-06-22
dc.fieldofstudypl
psychologia stosowana
dc.identifier.apdpl
diploma-55260-43500
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/170116
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
hope, work, students, success, coping
dc.subject.plpl
nadzieja, praca, studenci, sukces, style reagowania
dc.titlepl
Nadzieja na sukces oraz style reagowania w sytuacjach trudnych a podejmowanie pracy przez studentów.
dc.title.alternativepl
Hope for success and style of coping with difficulties to a job taken by students.
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

No access

No Thumbnail Available