Surogacja jako zjawisko społeczne

master
dc.abstract.enThe work concerns surrogacy as a social phenomenon, which, despite the lack of precise regulations in Poland, is gaining popularity, especially among celebrities and influencers. On social media platforms such as Instagram, famous people publicly share their experiences with surrogacy, which affects the perception of this phenomenon by young people. The work consists of a theoretical part, discussing surrogacy, human trafficking, legal regulations and the role of the media, and a research part. Research conducted on a group of people aged 18-29 showed that despite limited knowledge about surrogacy, social media, especially influencers, have a significant impact on the attitudes of the respondents towards this phenomenon.pl
dc.abstract.plPraca dotyczy surogacji jako zjawiska społecznego, które, mimo braku precyzyjnych regulacji w Polsce, zyskuje popularność, zwłaszcza wśród celebrytów i influencerów. Na platformach społecznościowych, takich jak Instagram, znane osoby publicznie dzielą się swoimi doświadczeniami z macierzyństwem zastępczym, co wpływa na postrzeganie tego zjawiska przez młodych ludzi. Praca składa się z części teoretycznej, omawiającej surogację, handel ludźmi, regulacje prawne i rolę mediów, oraz części badawczej. Badania przeprowadzone na grupie osób w wieku 18-29 lat wykazały, że mimo ograniczonej wiedzy na temat surogacji, media społecznościowe, zwłaszcza influencerzy, mają znaczący wpływ na postawy badanych wobec tego zjawiska.pl
dc.affiliationWydział Filozoficznypl
dc.areaobszar nauk humanistycznychpl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorSztuka, Mariusz - 132259 pl
dc.contributor.authorUszko, Dominika - USOS322795 pl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WF5pl
dc.contributor.reviewerSztuka, Mariusz - 132259 pl
dc.contributor.reviewerPolak, Krzysztof - 131488 pl
dc.date.accessioned2024-10-24T23:16:47Z
dc.date.available2024-10-24T23:16:47Z
dc.date.submitted2024-10-16pl
dc.fieldofstudypedagogikapl
dc.identifier.apddiploma-178204-322795pl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/handle/item/457188
dc.languagepolpl
dc.subject.ensurrogacy, surrogacy, social media, influencers, human traffickingpl
dc.subject.plsurogacja, macierzyństwo zastępcze, media społecznościowe, influencerzy, handel ludźmipl
dc.titleSurogacja jako zjawisko społecznepl
dc.title.alternativeSurrogacy as a social phenomenonpl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The work concerns surrogacy as a social phenomenon, which, despite the lack of precise regulations in Poland, is gaining popularity, especially among celebrities and influencers. On social media platforms such as Instagram, famous people publicly share their experiences with surrogacy, which affects the perception of this phenomenon by young people. The work consists of a theoretical part, discussing surrogacy, human trafficking, legal regulations and the role of the media, and a research part. Research conducted on a group of people aged 18-29 showed that despite limited knowledge about surrogacy, social media, especially influencers, have a significant impact on the attitudes of the respondents towards this phenomenon.
dc.abstract.plpl
Praca dotyczy surogacji jako zjawiska społecznego, które, mimo braku precyzyjnych regulacji w Polsce, zyskuje popularność, zwłaszcza wśród celebrytów i influencerów. Na platformach społecznościowych, takich jak Instagram, znane osoby publicznie dzielą się swoimi doświadczeniami z macierzyństwem zastępczym, co wpływa na postrzeganie tego zjawiska przez młodych ludzi. Praca składa się z części teoretycznej, omawiającej surogację, handel ludźmi, regulacje prawne i rolę mediów, oraz części badawczej. Badania przeprowadzone na grupie osób w wieku 18-29 lat wykazały, że mimo ograniczonej wiedzy na temat surogacji, media społecznościowe, zwłaszcza influencerzy, mają znaczący wpływ na postawy badanych wobec tego zjawiska.
dc.affiliationpl
Wydział Filozoficzny
dc.areapl
obszar nauk humanistycznych
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Sztuka, Mariusz - 132259
dc.contributor.authorpl
Uszko, Dominika - USOS322795
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WF5
dc.contributor.reviewerpl
Sztuka, Mariusz - 132259
dc.contributor.reviewerpl
Polak, Krzysztof - 131488
dc.date.accessioned
2024-10-24T23:16:47Z
dc.date.available
2024-10-24T23:16:47Z
dc.date.submittedpl
2024-10-16
dc.fieldofstudypl
pedagogika
dc.identifier.apdpl
diploma-178204-322795
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/handle/item/457188
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
surrogacy, surrogacy, social media, influencers, human trafficking
dc.subject.plpl
surogacja, macierzyństwo zastępcze, media społecznościowe, influencerzy, handel ludźmi
dc.titlepl
Surogacja jako zjawisko społeczne
dc.title.alternativepl
Surrogacy as a social phenomenon
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
25
Views per month
Views per city
Warsaw
5
Krakow
4
Dęblin
3
Poznan
3
Rzeszów
3
Cesano Boscone
1
Katowice
1
Lodz
1
Skawina
1
Wroclaw
1

No access

No Thumbnail Available
Collections