Marketing rekrutacyjny jako narzędzie pozyskiwania kandydatów

master
dc.abstract.enThe subject of this paper is to study the impact of recruitment marketing on the acquisition of candidates in the labor market, and the main objective is to demonstrate the relationship between recruitment marketing activities and the rationale among those active in the labor market for employment. The paper includes an introduction, a theoretical part, a case study of several companies, methodological basis, and presentation of empirical results in the form of an online survey questionnaire. The study included people who were 16 years of age or older and who had participated in the recruitment process at least once. The author put forward the hypothesis that recruitment marketing is an effective tool for attracting candidates and building Employer Branding, which was confirmed by the survey. Analyzing their results, it was also noted that respondents react negatively to discovering discrepancies between the promises made in recruitment campaigns and the actual experience of employees. The results indicate an important need to build a strong, positive employer brand that will attract and retain the best employees in a competitive labor market. This paper also includes a review of literature related to marketing and human resource management, as well as a review of market reports and examples of market practice related to the theories advanced by the author.pl
dc.abstract.plPrzedmiotem niniejszej pracy jest zbadanie wpływu marketingu rekrutacyjnego na pozyskiwanie kandydatów na rynku pracy, a głównym celem jest wykazanie zależności pomiędzy działaniami marketingu rekrutacyjnego a przesłankami wśród osób aktywnych na rynku pracy do podejmowania zatrudnienia. Praca zawiera wstęp, część teoretyczną, studium przypadku kilku firm, podstawy metodologiczne oraz prezentację wyników badań empirycznych w formie kwestionariusza ankiety internetowej. W badaniu wzięły udział osoby, które ukończyły 16 rok życia oraz które chociaż raz brały udział w procesie rekrutacyjnym. Autorka wysunęła hipotezę, iż marketing rekrutacyjny jest skutecznym narzędziem służącym do pozyskiwania kandydatów oraz budowania Employer Branding’u, co potwierdziły przeprowadzone badania. Analizując ich wyniki, zauważone również zostało, iż badani negatywnie reagują na odkrywanie rozbieżności między obietnicami zawartymi w kampaniach rekrutacyjnych a rzeczywistym doświadczeniem pracowników. Uzyskane wyniki wskazują na istotną potrzebę budowania silnej, pozytywnej marki pracodawcy, która przyciągnie i zatrzyma najlepszych pracowników na konkurencyjnym rynku pracy. Niniejsza praca zawiera także przegląd literatury związanej z marketingiem oraz zarządzaniem zasobami ludzkimi, a także przegląd raportów rynkowych oraz przykładów praktyki rynkowej związanymi z wysuniętymi teoriami przez autorkę.pl
dc.affiliationUniwersytet Jagielloński w Krakowiepl
dc.contributor.advisorBarańska, Marzena - USOS218109 pl
dc.contributor.authorKołodziej, Karolina - USOS286682 pl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/UJKpl
dc.contributor.reviewerBarańska, Marzena - USOS218109 pl
dc.contributor.reviewerPlebańczyk, Katarzyna - 131440 pl
dc.date.accessioned2024-10-24T23:12:06Z
dc.date.available2024-10-24T23:12:06Z
dc.date.submitted2024-10-23pl
dc.fieldofstudyzarządzanie mediami i reklamąpl
dc.identifier.apddiploma-158637-286682pl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/handle/item/457034
dc.languagepolpl
dc.subject.enRECRUITMENT MARKETING, EMPLOYER BRANDING, RECRUITMENT, EMPLOYER ATTRACTIVENESS, RECRUITMENT PROCESSpl
dc.subject.plMARKETING REKRUTACYJNY, EMPLOYER BRANDING, REKRUTACJA, ATRAKCYJNOŚĆ PRACODAWCY, PROCES REKRUTACJIpl
dc.titleMarketing rekrutacyjny jako narzędzie pozyskiwania kandydatówpl
dc.title.alternativeRecruitment marketing as a tool for acquiring candidatespl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The subject of this paper is to study the impact of recruitment marketing on the acquisition of candidates in the labor market, and the main objective is to demonstrate the relationship between recruitment marketing activities and the rationale among those active in the labor market for employment. The paper includes an introduction, a theoretical part, a case study of several companies, methodological basis, and presentation of empirical results in the form of an online survey questionnaire. The study included people who were 16 years of age or older and who had participated in the recruitment process at least once. The author put forward the hypothesis that recruitment marketing is an effective tool for attracting candidates and building Employer Branding, which was confirmed by the survey. Analyzing their results, it was also noted that respondents react negatively to discovering discrepancies between the promises made in recruitment campaigns and the actual experience of employees. The results indicate an important need to build a strong, positive employer brand that will attract and retain the best employees in a competitive labor market. This paper also includes a review of literature related to marketing and human resource management, as well as a review of market reports and examples of market practice related to the theories advanced by the author.
dc.abstract.plpl
Przedmiotem niniejszej pracy jest zbadanie wpływu marketingu rekrutacyjnego na pozyskiwanie kandydatów na rynku pracy, a głównym celem jest wykazanie zależności pomiędzy działaniami marketingu rekrutacyjnego a przesłankami wśród osób aktywnych na rynku pracy do podejmowania zatrudnienia. Praca zawiera wstęp, część teoretyczną, studium przypadku kilku firm, podstawy metodologiczne oraz prezentację wyników badań empirycznych w formie kwestionariusza ankiety internetowej. W badaniu wzięły udział osoby, które ukończyły 16 rok życia oraz które chociaż raz brały udział w procesie rekrutacyjnym. Autorka wysunęła hipotezę, iż marketing rekrutacyjny jest skutecznym narzędziem służącym do pozyskiwania kandydatów oraz budowania Employer Branding’u, co potwierdziły przeprowadzone badania. Analizując ich wyniki, zauważone również zostało, iż badani negatywnie reagują na odkrywanie rozbieżności między obietnicami zawartymi w kampaniach rekrutacyjnych a rzeczywistym doświadczeniem pracowników. Uzyskane wyniki wskazują na istotną potrzebę budowania silnej, pozytywnej marki pracodawcy, która przyciągnie i zatrzyma najlepszych pracowników na konkurencyjnym rynku pracy. Niniejsza praca zawiera także przegląd literatury związanej z marketingiem oraz zarządzaniem zasobami ludzkimi, a także przegląd raportów rynkowych oraz przykładów praktyki rynkowej związanymi z wysuniętymi teoriami przez autorkę.
dc.affiliationpl
Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
dc.contributor.advisorpl
Barańska, Marzena - USOS218109
dc.contributor.authorpl
Kołodziej, Karolina - USOS286682
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/UJK
dc.contributor.reviewerpl
Barańska, Marzena - USOS218109
dc.contributor.reviewerpl
Plebańczyk, Katarzyna - 131440
dc.date.accessioned
2024-10-24T23:12:06Z
dc.date.available
2024-10-24T23:12:06Z
dc.date.submittedpl
2024-10-23
dc.fieldofstudypl
zarządzanie mediami i reklamą
dc.identifier.apdpl
diploma-158637-286682
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/handle/item/457034
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
RECRUITMENT MARKETING, EMPLOYER BRANDING, RECRUITMENT, EMPLOYER ATTRACTIVENESS, RECRUITMENT PROCESS
dc.subject.plpl
MARKETING REKRUTACYJNY, EMPLOYER BRANDING, REKRUTACJA, ATRAKCYJNOŚĆ PRACODAWCY, PROCES REKRUTACJI
dc.titlepl
Marketing rekrutacyjny jako narzędzie pozyskiwania kandydatów
dc.title.alternativepl
Recruitment marketing as a tool for acquiring candidates
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
26
Views per month
Views per city
Gdansk
4
Warsaw
4
Lodz
3
Budzów
2
Krakow
2
Poznan
2
Amsterdam
1
Andrespol
1
Katowice
1
Pilchowice
1

No access

No Thumbnail Available
Collections