Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Marketing rekrutacyjny jako narzędzie pozyskiwania kandydatów
Recruitment marketing as a tool for acquiring candidates
MARKETING REKRUTACYJNY, EMPLOYER BRANDING, REKRUTACJA, ATRAKCYJNOŚĆ PRACODAWCY, PROCES REKRUTACJI
RECRUITMENT MARKETING, EMPLOYER BRANDING, RECRUITMENT, EMPLOYER ATTRACTIVENESS, RECRUITMENT PROCESS
Przedmiotem niniejszej pracy jest zbadanie wpływu marketingu rekrutacyjnego na pozyskiwanie kandydatów na rynku pracy, a głównym celem jest wykazanie zależności pomiędzy działaniami marketingu rekrutacyjnego a przesłankami wśród osób aktywnych na rynku pracy do podejmowania zatrudnienia. Praca zawiera wstęp, część teoretyczną, studium przypadku kilku firm, podstawy metodologiczne oraz prezentację wyników badań empirycznych w formie kwestionariusza ankiety internetowej. W badaniu wzięły udział osoby, które ukończyły 16 rok życia oraz które chociaż raz brały udział w procesie rekrutacyjnym. Autorka wysunęła hipotezę, iż marketing rekrutacyjny jest skutecznym narzędziem służącym do pozyskiwania kandydatów oraz budowania Employer Branding’u, co potwierdziły przeprowadzone badania. Analizując ich wyniki, zauważone również zostało, iż badani negatywnie reagują na odkrywanie rozbieżności między obietnicami zawartymi w kampaniach rekrutacyjnych a rzeczywistym doświadczeniem pracowników. Uzyskane wyniki wskazują na istotną potrzebę budowania silnej, pozytywnej marki pracodawcy, która przyciągnie i zatrzyma najlepszych pracowników na konkurencyjnym rynku pracy. Niniejsza praca zawiera także przegląd literatury związanej z marketingiem oraz zarządzaniem zasobami ludzkimi, a także przegląd raportów rynkowych oraz przykładów praktyki rynkowej związanymi z wysuniętymi teoriami przez autorkę.
The subject of this paper is to study the impact of recruitment marketing on the acquisition of candidates in the labor market, and the main objective is to demonstrate the relationship between recruitment marketing activities and the rationale among those active in the labor market for employment. The paper includes an introduction, a theoretical part, a case study of several companies, methodological basis, and presentation of empirical results in the form of an online survey questionnaire. The study included people who were 16 years of age or older and who had participated in the recruitment process at least once. The author put forward the hypothesis that recruitment marketing is an effective tool for attracting candidates and building Employer Branding, which was confirmed by the survey. Analyzing their results, it was also noted that respondents react negatively to discovering discrepancies between the promises made in recruitment campaigns and the actual experience of employees. The results indicate an important need to build a strong, positive employer brand that will attract and retain the best employees in a competitive labor market. This paper also includes a review of literature related to marketing and human resource management, as well as a review of market reports and examples of market practice related to the theories advanced by the author.
dc.abstract.en | The subject of this paper is to study the impact of recruitment marketing on the acquisition of candidates in the labor market, and the main objective is to demonstrate the relationship between recruitment marketing activities and the rationale among those active in the labor market for employment. The paper includes an introduction, a theoretical part, a case study of several companies, methodological basis, and presentation of empirical results in the form of an online survey questionnaire. The study included people who were 16 years of age or older and who had participated in the recruitment process at least once. The author put forward the hypothesis that recruitment marketing is an effective tool for attracting candidates and building Employer Branding, which was confirmed by the survey. Analyzing their results, it was also noted that respondents react negatively to discovering discrepancies between the promises made in recruitment campaigns and the actual experience of employees. The results indicate an important need to build a strong, positive employer brand that will attract and retain the best employees in a competitive labor market. This paper also includes a review of literature related to marketing and human resource management, as well as a review of market reports and examples of market practice related to the theories advanced by the author. | pl |
dc.abstract.pl | Przedmiotem niniejszej pracy jest zbadanie wpływu marketingu rekrutacyjnego na pozyskiwanie kandydatów na rynku pracy, a głównym celem jest wykazanie zależności pomiędzy działaniami marketingu rekrutacyjnego a przesłankami wśród osób aktywnych na rynku pracy do podejmowania zatrudnienia. Praca zawiera wstęp, część teoretyczną, studium przypadku kilku firm, podstawy metodologiczne oraz prezentację wyników badań empirycznych w formie kwestionariusza ankiety internetowej. W badaniu wzięły udział osoby, które ukończyły 16 rok życia oraz które chociaż raz brały udział w procesie rekrutacyjnym. Autorka wysunęła hipotezę, iż marketing rekrutacyjny jest skutecznym narzędziem służącym do pozyskiwania kandydatów oraz budowania Employer Branding’u, co potwierdziły przeprowadzone badania. Analizując ich wyniki, zauważone również zostało, iż badani negatywnie reagują na odkrywanie rozbieżności między obietnicami zawartymi w kampaniach rekrutacyjnych a rzeczywistym doświadczeniem pracowników. Uzyskane wyniki wskazują na istotną potrzebę budowania silnej, pozytywnej marki pracodawcy, która przyciągnie i zatrzyma najlepszych pracowników na konkurencyjnym rynku pracy. Niniejsza praca zawiera także przegląd literatury związanej z marketingiem oraz zarządzaniem zasobami ludzkimi, a także przegląd raportów rynkowych oraz przykładów praktyki rynkowej związanymi z wysuniętymi teoriami przez autorkę. | pl |
dc.affiliation | Uniwersytet Jagielloński w Krakowie | pl |
dc.contributor.advisor | Barańska, Marzena - USOS218109 | pl |
dc.contributor.author | Kołodziej, Karolina - USOS286682 | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/UJK | pl |
dc.contributor.reviewer | Barańska, Marzena - USOS218109 | pl |
dc.contributor.reviewer | Plebańczyk, Katarzyna - 131440 | pl |
dc.date.accessioned | 2024-10-24T23:12:06Z | |
dc.date.available | 2024-10-24T23:12:06Z | |
dc.date.submitted | 2024-10-23 | pl |
dc.fieldofstudy | zarządzanie mediami i reklamą | pl |
dc.identifier.apd | diploma-158637-286682 | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/handle/item/457034 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | RECRUITMENT MARKETING, EMPLOYER BRANDING, RECRUITMENT, EMPLOYER ATTRACTIVENESS, RECRUITMENT PROCESS | pl |
dc.subject.pl | MARKETING REKRUTACYJNY, EMPLOYER BRANDING, REKRUTACJA, ATRAKCYJNOŚĆ PRACODAWCY, PROCES REKRUTACJI | pl |
dc.title | Marketing rekrutacyjny jako narzędzie pozyskiwania kandydatów | pl |
dc.title.alternative | Recruitment marketing as a tool for acquiring candidates | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |