Wykorzystanie social mediów w zarządzaniu stacją radiową na przykładzie radia RMF MAXX

master
dc.abstract.enThe subject of the dissertation was the description of the use of social media by media institutions, mainly Polish radio stations based on the analysis of the social media of these stations and thanks to the qualitative research conducted by the author in RMF MAXX radio. The purpose of the dissertation was to pay special attention to the content management and communication strategy adopted by the station. The content of the dissertation included the history of Polish radio broadcasting, the problem of media convergence, as well as the juxtaposition of social media such as Facebook, Instagram, TikTok and Youtube of the most popular Polish radio stations. The research methods used, in the form of observation and interview, allowed the author to study the problem of social media management and to check the issue of content management strategy planning. The most important conclusion of the conducted research is to draw attention to the lack of a properly prepared social media management strategy for the promotion and communication of radio with the audience, as well as the lack of need for such a document due to the too rapidly changing forms of publishing on the Internet. The sources used in the work mainly concerned items from the fields of media, management, new media and marketing.pl
dc.abstract.plPrzedmiotem pracy był opis wykorzystania mediów społecznościowych przez instytucje medialne, w tym głównie polskie stacje radiowe w oparciu o analizę kanałów społecznościowych tych stacji oraz dzięki przeprowadzonym przez autorkę badaniom jakościowym w radiu RMF MAXX. Celem dysertacji było szczególne zwrócenie uwagi na sposób zarządzania treścią oraz przyjętą strategią komunikacyjną stacji. W treści pracy pojawiły się historia polskiej radiofonii, problem konwergencji mediów, a także zestawienia mediów społecznościowych takich jak Facebook, Instagram, TikTok oraz Youtube najpopularniejszych polskich stacji radiowych. Zastosowane metody badawcze w postaci obserwacji oraz wywiadu pozwoliły autorce na zbadanie problemu zarządzania social mediami oraz sprawdzenie kwestii planowania strategii zarządzania treścią. Najważniejszym wnioskiem przeprowadzonych badań jest zwrócenie uwagi na brak odpowiednio przygotowanej strategii zarządzania mediami społecznościowymi w celu promocji i komunikacji radia z odbiorcami, a także brak potrzeby posiadania takiego dokumentu ze względu na zbyt szybko zmieniające się formy publikowania w Internecie. Źródła wykorzystane w pracy dotyczyły głównie pozycji z dziedziny mediów, zarządzania, nowych mediów oraz marketingu.pl
dc.affiliationUniwersytet Jagielloński w Krakowiepl
dc.contributor.advisorPopiołek, Malwina - 243519 pl
dc.contributor.authorKochanowska, Alicja - USOS276341 pl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/UJKpl
dc.contributor.reviewerPopiołek, Malwina - 243519 pl
dc.contributor.reviewerNierenberg, Bogusław - 130955 pl
dc.date.accessioned2024-07-03T23:02:33Z
dc.date.available2024-07-03T23:02:33Z
dc.date.submitted2024-07-03pl
dc.fieldofstudyzarządzanie mediami i reklamąpl
dc.identifier.apddiploma-172360-276341pl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/handle/item/368311
dc.languagepolpl
dc.subject.enradio history, social media, radio stations, communication strategy, media managementpl
dc.subject.plhistoria radia, media społecznościowe, stacje radiowe, strategia komunikacyjna, zarządzanie mediamipl
dc.titleWykorzystanie social mediów w zarządzaniu stacją radiową na przykładzie radia RMF MAXXpl
dc.title.alternativeThe Use of Social Media in Managing a Radio Station on the Example of RMF MAXX Radiopl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The subject of the dissertation was the description of the use of social media by media institutions, mainly Polish radio stations based on the analysis of the social media of these stations and thanks to the qualitative research conducted by the author in RMF MAXX radio. The purpose of the dissertation was to pay special attention to the content management and communication strategy adopted by the station. The content of the dissertation included the history of Polish radio broadcasting, the problem of media convergence, as well as the juxtaposition of social media such as Facebook, Instagram, TikTok and Youtube of the most popular Polish radio stations. The research methods used, in the form of observation and interview, allowed the author to study the problem of social media management and to check the issue of content management strategy planning. The most important conclusion of the conducted research is to draw attention to the lack of a properly prepared social media management strategy for the promotion and communication of radio with the audience, as well as the lack of need for such a document due to the too rapidly changing forms of publishing on the Internet. The sources used in the work mainly concerned items from the fields of media, management, new media and marketing.
dc.abstract.plpl
Przedmiotem pracy był opis wykorzystania mediów społecznościowych przez instytucje medialne, w tym głównie polskie stacje radiowe w oparciu o analizę kanałów społecznościowych tych stacji oraz dzięki przeprowadzonym przez autorkę badaniom jakościowym w radiu RMF MAXX. Celem dysertacji było szczególne zwrócenie uwagi na sposób zarządzania treścią oraz przyjętą strategią komunikacyjną stacji. W treści pracy pojawiły się historia polskiej radiofonii, problem konwergencji mediów, a także zestawienia mediów społecznościowych takich jak Facebook, Instagram, TikTok oraz Youtube najpopularniejszych polskich stacji radiowych. Zastosowane metody badawcze w postaci obserwacji oraz wywiadu pozwoliły autorce na zbadanie problemu zarządzania social mediami oraz sprawdzenie kwestii planowania strategii zarządzania treścią. Najważniejszym wnioskiem przeprowadzonych badań jest zwrócenie uwagi na brak odpowiednio przygotowanej strategii zarządzania mediami społecznościowymi w celu promocji i komunikacji radia z odbiorcami, a także brak potrzeby posiadania takiego dokumentu ze względu na zbyt szybko zmieniające się formy publikowania w Internecie. Źródła wykorzystane w pracy dotyczyły głównie pozycji z dziedziny mediów, zarządzania, nowych mediów oraz marketingu.
dc.affiliationpl
Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
dc.contributor.advisorpl
Popiołek, Malwina - 243519
dc.contributor.authorpl
Kochanowska, Alicja - USOS276341
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/UJK
dc.contributor.reviewerpl
Popiołek, Malwina - 243519
dc.contributor.reviewerpl
Nierenberg, Bogusław - 130955
dc.date.accessioned
2024-07-03T23:02:33Z
dc.date.available
2024-07-03T23:02:33Z
dc.date.submittedpl
2024-07-03
dc.fieldofstudypl
zarządzanie mediami i reklamą
dc.identifier.apdpl
diploma-172360-276341
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/handle/item/368311
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
radio history, social media, radio stations, communication strategy, media management
dc.subject.plpl
historia radia, media społecznościowe, stacje radiowe, strategia komunikacyjna, zarządzanie mediami
dc.titlepl
Wykorzystanie social mediów w zarządzaniu stacją radiową na przykładzie radia RMF MAXX
dc.title.alternativepl
The Use of Social Media in Managing a Radio Station on the Example of RMF MAXX Radio
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
19
Views per month
Views per city
Warsaw
4
Krakow
2
Wroclaw
2
Bialystok
1
Brzesko
1
Gliwice
1
Szczecin
1
Ząbki
1

No access

No Thumbnail Available
Collections