Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Wykorzystanie social mediów w zarządzaniu stacją radiową na przykładzie radia RMF MAXX
The Use of Social Media in Managing a Radio Station on the Example of RMF MAXX Radio
historia radia, media społecznościowe, stacje radiowe, strategia komunikacyjna, zarządzanie mediami
radio history, social media, radio stations, communication strategy, media management
Przedmiotem pracy był opis wykorzystania mediów społecznościowych przez instytucje medialne, w tym głównie polskie stacje radiowe w oparciu o analizę kanałów społecznościowych tych stacji oraz dzięki przeprowadzonym przez autorkę badaniom jakościowym w radiu RMF MAXX. Celem dysertacji było szczególne zwrócenie uwagi na sposób zarządzania treścią oraz przyjętą strategią komunikacyjną stacji. W treści pracy pojawiły się historia polskiej radiofonii, problem konwergencji mediów, a także zestawienia mediów społecznościowych takich jak Facebook, Instagram, TikTok oraz Youtube najpopularniejszych polskich stacji radiowych. Zastosowane metody badawcze w postaci obserwacji oraz wywiadu pozwoliły autorce na zbadanie problemu zarządzania social mediami oraz sprawdzenie kwestii planowania strategii zarządzania treścią. Najważniejszym wnioskiem przeprowadzonych badań jest zwrócenie uwagi na brak odpowiednio przygotowanej strategii zarządzania mediami społecznościowymi w celu promocji i komunikacji radia z odbiorcami, a także brak potrzeby posiadania takiego dokumentu ze względu na zbyt szybko zmieniające się formy publikowania w Internecie. Źródła wykorzystane w pracy dotyczyły głównie pozycji z dziedziny mediów, zarządzania, nowych mediów oraz marketingu.
The subject of the dissertation was the description of the use of social media by media institutions, mainly Polish radio stations based on the analysis of the social media of these stations and thanks to the qualitative research conducted by the author in RMF MAXX radio. The purpose of the dissertation was to pay special attention to the content management and communication strategy adopted by the station. The content of the dissertation included the history of Polish radio broadcasting, the problem of media convergence, as well as the juxtaposition of social media such as Facebook, Instagram, TikTok and Youtube of the most popular Polish radio stations. The research methods used, in the form of observation and interview, allowed the author to study the problem of social media management and to check the issue of content management strategy planning. The most important conclusion of the conducted research is to draw attention to the lack of a properly prepared social media management strategy for the promotion and communication of radio with the audience, as well as the lack of need for such a document due to the too rapidly changing forms of publishing on the Internet. The sources used in the work mainly concerned items from the fields of media, management, new media and marketing.
dc.abstract.en | The subject of the dissertation was the description of the use of social media by media institutions, mainly Polish radio stations based on the analysis of the social media of these stations and thanks to the qualitative research conducted by the author in RMF MAXX radio. The purpose of the dissertation was to pay special attention to the content management and communication strategy adopted by the station. The content of the dissertation included the history of Polish radio broadcasting, the problem of media convergence, as well as the juxtaposition of social media such as Facebook, Instagram, TikTok and Youtube of the most popular Polish radio stations. The research methods used, in the form of observation and interview, allowed the author to study the problem of social media management and to check the issue of content management strategy planning. The most important conclusion of the conducted research is to draw attention to the lack of a properly prepared social media management strategy for the promotion and communication of radio with the audience, as well as the lack of need for such a document due to the too rapidly changing forms of publishing on the Internet. The sources used in the work mainly concerned items from the fields of media, management, new media and marketing. | pl |
dc.abstract.pl | Przedmiotem pracy był opis wykorzystania mediów społecznościowych przez instytucje medialne, w tym głównie polskie stacje radiowe w oparciu o analizę kanałów społecznościowych tych stacji oraz dzięki przeprowadzonym przez autorkę badaniom jakościowym w radiu RMF MAXX. Celem dysertacji było szczególne zwrócenie uwagi na sposób zarządzania treścią oraz przyjętą strategią komunikacyjną stacji. W treści pracy pojawiły się historia polskiej radiofonii, problem konwergencji mediów, a także zestawienia mediów społecznościowych takich jak Facebook, Instagram, TikTok oraz Youtube najpopularniejszych polskich stacji radiowych. Zastosowane metody badawcze w postaci obserwacji oraz wywiadu pozwoliły autorce na zbadanie problemu zarządzania social mediami oraz sprawdzenie kwestii planowania strategii zarządzania treścią. Najważniejszym wnioskiem przeprowadzonych badań jest zwrócenie uwagi na brak odpowiednio przygotowanej strategii zarządzania mediami społecznościowymi w celu promocji i komunikacji radia z odbiorcami, a także brak potrzeby posiadania takiego dokumentu ze względu na zbyt szybko zmieniające się formy publikowania w Internecie. Źródła wykorzystane w pracy dotyczyły głównie pozycji z dziedziny mediów, zarządzania, nowych mediów oraz marketingu. | pl |
dc.affiliation | Uniwersytet Jagielloński w Krakowie | pl |
dc.contributor.advisor | Popiołek, Malwina - 243519 | pl |
dc.contributor.author | Kochanowska, Alicja - USOS276341 | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/UJK | pl |
dc.contributor.reviewer | Popiołek, Malwina - 243519 | pl |
dc.contributor.reviewer | Nierenberg, Bogusław - 130955 | pl |
dc.date.accessioned | 2024-07-03T23:02:33Z | |
dc.date.available | 2024-07-03T23:02:33Z | |
dc.date.submitted | 2024-07-03 | pl |
dc.fieldofstudy | zarządzanie mediami i reklamą | pl |
dc.identifier.apd | diploma-172360-276341 | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/handle/item/368311 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | radio history, social media, radio stations, communication strategy, media management | pl |
dc.subject.pl | historia radia, media społecznościowe, stacje radiowe, strategia komunikacyjna, zarządzanie mediami | pl |
dc.title | Wykorzystanie social mediów w zarządzaniu stacją radiową na przykładzie radia RMF MAXX | pl |
dc.title.alternative | The Use of Social Media in Managing a Radio Station on the Example of RMF MAXX Radio | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |