A Comparison between the National Museum in Kraków and the National Palace Museum (in Taiwan) in the Field of Social Media Communication on Facebook

master
dc.abstract.enThis study presents the social media communication and strategies used on the official Facebook fanpage of the National Museum in Krakow (MNK) and the National Palace Museum (NPM), which is located in Taipei City, Taiwan. Content analysis based on dialogic communication and relationship classification and the honeycomb theory of social media functionalities was applied in this study to investigate the role of Facebook between the museums and their audiences and what types of communication occurred between them. Therefore, the Author observed twelve exhibitions from the MNK and the NPM from 2022 and retrieved twenty-three Facebook posts, the one or two most-liked posts, from two researched museums and their conversation with museum followers in comments. The results show that the MNK has a formal Facebook posting style with vivid emojis in responding to its followers, whereas the NPM has used a casual tone of expression in the posting and diverse non-text-based responses in museum postings and comments.pl
dc.abstract.plBadanie przedstawia komunikację w mediach społecznościowych i strategie komunikacyjne stosowane przez Muzeum Narodowe w Krakowie (MNK) i Narodowe Muzeum Pałacowe (NPM) w Tajpej na Tajwanie na ich oficjalnych kanałach w serwisie Facebook. W tym badaniu zastosowana została analiza treści oparta na komunikacji dialogowej i klasyfikacji relacji oraz teorii funkcjonalności plastra miodu mediów społecznościowych w celu zbadania roli Facebooka w komunikacji między muzeami, a ich odbiorcami oraz dla zidentyfikowania rodzajów komunikacji między nimi. W związku z tym autor przeanalizował dwanaście wystaw MNK i NPM z 2022 roku i pobrał dwadzieścia trzy posty na Facebooku (jeden lub dwa najczęściej lubiane posty dotyczące każdej wystawy) z obu badanych oraz zapis ich rozmów w sekcji komentarzy z osobami obserwującymi strony muzeów. Wyniki pokazują, że MNK posługuje się w postach na Facebooku stylem oficjalnym, lecz w odpowiedziach na komentarze obserwujących stosuje emoji (emotikony), podczas gdy NPM używa nieformalnego tonu wypowiedzi w postach oraz różnorodnych nietekstowych odpowiedzi w postach i komentarzach.pl
dc.affiliationUniwersytet Jagielloński w Krakowiepl
dc.contributor.advisorPopiołek, Malwinapl
dc.contributor.authorChang, Tzzy-Shiuanpl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/UJKpl
dc.contributor.reviewerMarecki, Piotr - 160138 pl
dc.contributor.reviewerPopiołek, Malwinapl
dc.date.accessioned2023-07-05T21:31:07Z
dc.date.available2023-07-05T21:31:07Z
dc.date.submitted2023-07-04pl
dc.fieldofstudyzarządzanie kulturą współczesnąpl
dc.identifier.apddiploma-157952-282089pl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/314094
dc.languageengpl
dc.subject.enKeywords: museum, social media communication, Taiwan, the National Museum in Krakow, the National Palace Museumpl
dc.subject.plSłowa kluczowe: muzeum, komunikacja w mediach społecznościowych, Tajwan, Muzeum Narodowe w Krakowie, Narodowe Muzeum Pałacowepl
dc.titleA Comparison between the National Museum in Kraków and the National Palace Museum (in Taiwan) in the Field of Social Media Communication on Facebookpl
dc.title.alternativePorównanie komunikacji Muzeum Narodowego w Krakowie i Narodowego Muzeum Pałacowego na Tajwanie w zakresie komunikacji w mediach społecznościowych na Facebookupl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
This study presents the social media communication and strategies used on the official Facebook fanpage of the National Museum in Krakow (MNK) and the National Palace Museum (NPM), which is located in Taipei City, Taiwan. Content analysis based on dialogic communication and relationship classification and the honeycomb theory of social media functionalities was applied in this study to investigate the role of Facebook between the museums and their audiences and what types of communication occurred between them. Therefore, the Author observed twelve exhibitions from the MNK and the NPM from 2022 and retrieved twenty-three Facebook posts, the one or two most-liked posts, from two researched museums and their conversation with museum followers in comments. The results show that the MNK has a formal Facebook posting style with vivid emojis in responding to its followers, whereas the NPM has used a casual tone of expression in the posting and diverse non-text-based responses in museum postings and comments.
dc.abstract.plpl
Badanie przedstawia komunikację w mediach społecznościowych i strategie komunikacyjne stosowane przez Muzeum Narodowe w Krakowie (MNK) i Narodowe Muzeum Pałacowe (NPM) w Tajpej na Tajwanie na ich oficjalnych kanałach w serwisie Facebook. W tym badaniu zastosowana została analiza treści oparta na komunikacji dialogowej i klasyfikacji relacji oraz teorii funkcjonalności plastra miodu mediów społecznościowych w celu zbadania roli Facebooka w komunikacji między muzeami, a ich odbiorcami oraz dla zidentyfikowania rodzajów komunikacji między nimi. W związku z tym autor przeanalizował dwanaście wystaw MNK i NPM z 2022 roku i pobrał dwadzieścia trzy posty na Facebooku (jeden lub dwa najczęściej lubiane posty dotyczące każdej wystawy) z obu badanych oraz zapis ich rozmów w sekcji komentarzy z osobami obserwującymi strony muzeów. Wyniki pokazują, że MNK posługuje się w postach na Facebooku stylem oficjalnym, lecz w odpowiedziach na komentarze obserwujących stosuje emoji (emotikony), podczas gdy NPM używa nieformalnego tonu wypowiedzi w postach oraz różnorodnych nietekstowych odpowiedzi w postach i komentarzach.
dc.affiliationpl
Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
dc.contributor.advisorpl
Popiołek, Malwina
dc.contributor.authorpl
Chang, Tzzy-Shiuan
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/UJK
dc.contributor.reviewerpl
Marecki, Piotr - 160138
dc.contributor.reviewerpl
Popiołek, Malwina
dc.date.accessioned
2023-07-05T21:31:07Z
dc.date.available
2023-07-05T21:31:07Z
dc.date.submittedpl
2023-07-04
dc.fieldofstudypl
zarządzanie kulturą współczesną
dc.identifier.apdpl
diploma-157952-282089
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/314094
dc.languagepl
eng
dc.subject.enpl
Keywords: museum, social media communication, Taiwan, the National Museum in Krakow, the National Palace Museum
dc.subject.plpl
Słowa kluczowe: muzeum, komunikacja w mediach społecznościowych, Tajwan, Muzeum Narodowe w Krakowie, Narodowe Muzeum Pałacowe
dc.titlepl
A Comparison between the National Museum in Kraków and the National Palace Museum (in Taiwan) in the Field of Social Media Communication on Facebook
dc.title.alternativepl
Porównanie komunikacji Muzeum Narodowego w Krakowie i Narodowego Muzeum Pałacowego na Tajwanie w zakresie komunikacji w mediach społecznościowych na Facebooku
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
10
Views per month
Views per city
Santa Clara
5
Ami'ad
1
Athens
1
Melbourne
1
Taipei
1

No access

No Thumbnail Available
Collections