Mit pokolenia Y - millenialsi w pracy

master
dc.abstract.enPeople born in the last two decades of 20th century, who were collectively given the name generation Y, already have few years of work experience or are just entering the job market. The aim of this thesis is to analyze the relation between so called millennials and work, job and organization. Including the concept of myth and other related concepts (such as mythology, mythical thinking, mythic structure and archetype) is supposed to aid the deeper understanding of the matter. Methodology is based on radical humanist paradigm and the methods used in the research project are: interview, narrative collage and discourse analysis.pl
dc.abstract.plOsoby urodzone w ostatnich dwóch dekadach XX w., które przyjęło się zbiorczo określać mianem millenialsów, mają już za sobą pierwsze doświadczenia na rynku pracy lub właśnie na niego wkraczają. Celem niniejszej pracy jest analiza relacji pomiędzy grupą społeczną określaną mianem pokolenia Y a kwestiami dotyczącymi zatrudnienia, pracy i organizacji. Wykorzystanie pojęcia mitu oraz jemu pokrewnych (mitologia, myślenie mityczne, struktura mitu, archetyp) ma w założeniu przyczynić się do pogłębionego rozumienia przedmiotu badań. Metodologia pracy opiera się na paradygmacie radykalnego humanizmu, nazywanym także postmodernistycznym, a użyte narzędzia badawcze to wywiad, kolaż narracyjny i analiza dyskursu.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.areaobszar nauk humanistycznychpl
dc.contributor.advisorKreft, Janpl
dc.contributor.authorGołąbek, Annapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerKreft, Janpl
dc.contributor.reviewerModzelewska, Annapl
dc.date.accessioned2020-07-27T19:53:27Z
dc.date.available2020-07-27T19:53:27Z
dc.date.submitted2018-10-22pl
dc.fieldofstudykultura współczesnapl
dc.identifier.apddiploma-127452-142149pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/231334
dc.languagepolpl
dc.subject.enmythgeneration Ywork narrative discoursehumanistic managementpl
dc.subject.plmitpokolenie Ypraca narracjadyskurszarządzanie humanistycznepl
dc.titleMit pokolenia Y - millenialsi w pracypl
dc.title.alternativeMyth of generation Y - millennials at workpl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
People born in the last two decades of 20th century, who were collectively given the name generation Y, already have few years of work experience or are just entering the job market. The aim of this thesis is to analyze the relation between so called millennials and work, job and organization. Including the concept of myth and other related concepts (such as mythology, mythical thinking, mythic structure and archetype) is supposed to aid the deeper understanding of the matter. Methodology is based on radical humanist paradigm and the methods used in the research project are: interview, narrative collage and discourse analysis.
dc.abstract.plpl
Osoby urodzone w ostatnich dwóch dekadach XX w., które przyjęło się zbiorczo określać mianem millenialsów, mają już za sobą pierwsze doświadczenia na rynku pracy lub właśnie na niego wkraczają. Celem niniejszej pracy jest analiza relacji pomiędzy grupą społeczną określaną mianem pokolenia Y a kwestiami dotyczącymi zatrudnienia, pracy i organizacji. Wykorzystanie pojęcia mitu oraz jemu pokrewnych (mitologia, myślenie mityczne, struktura mitu, archetyp) ma w założeniu przyczynić się do pogłębionego rozumienia przedmiotu badań. Metodologia pracy opiera się na paradygmacie radykalnego humanizmu, nazywanym także postmodernistycznym, a użyte narzędzia badawcze to wywiad, kolaż narracyjny i analiza dyskursu.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.areapl
obszar nauk humanistycznych
dc.contributor.advisorpl
Kreft, Jan
dc.contributor.authorpl
Gołąbek, Anna
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Kreft, Jan
dc.contributor.reviewerpl
Modzelewska, Anna
dc.date.accessioned
2020-07-27T19:53:27Z
dc.date.available
2020-07-27T19:53:27Z
dc.date.submittedpl
2018-10-22
dc.fieldofstudypl
kultura współczesna
dc.identifier.apdpl
diploma-127452-142149
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/231334
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
mythgeneration Ywork narrative discoursehumanistic management
dc.subject.plpl
mitpokolenie Ypraca narracjadyskurszarządzanie humanistyczne
dc.titlepl
Mit pokolenia Y - millenialsi w pracy
dc.title.alternativepl
Myth of generation Y - millennials at work
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
85
Views per month
Views per city
Warsaw
21
Krakow
11
Wroclaw
8
Poznan
5
Gdynia
3
Lodz
3
Lublin
3
Olsztyn
3
Bydgoszcz
2
Gdansk
2

No access

No Thumbnail Available