Wizerunek kobiet w reklamach.

master
dc.abstract.enResearch on female stereotypes in advertisements is particularly important. So thats the question about the women in media became topic of this work. At first we can read some of informations about the history of advertisment and how it work advertisment. The really interesting thing is the power of color in media. After that we can read about stereotype and female role portrets in everyday life. Next we analized portrets of women in media vs real life. The results indicate that women are generally portrayed in a stereotypical way, especially like a housewife and sexual object. Consequences are discussed by the respondents in pollster and sum up on charts.pl
dc.abstract.plNiniejsza praca porusza problematykę wizerunku kobiet ukazywanego w mediach. Początkowo opisana jest historia reklamy jak i mechanizm jej działania. Następnie poruszana jest problematyka stereotypu jak i jego występowaniu w życiu codziennym oraz powstawaniu przez cały okres dorastania w danym kraju i kulturze. Kolejnym etapem jest ukazaniu obrazu kobiet, zarówno tych medialnych stereotypów jak i odczuwanych w życiu codziennym. Ostatni rozdział zawiera podsumowane na wykresach odpowiedzi respondentek na zadane im w ankietach pytania. Dotyczą one ich opinii na temat stereotypu ukazywanego w mediach jak i odczuwanego prywatnie. Wyniki badań ukazują jak dużą krzywdę może wyrządzić wizerunek kobiet w reklamie, jak bardzo odbiega od rzeczywistości i jest nierealny dla reklamobiorców.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorRosiński, Jerzypl
dc.contributor.authorŁebek, Katarzynapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerRosiński, Jerzypl
dc.contributor.reviewerDyląg, Anna - 127842 pl
dc.date.accessioned2020-07-27T10:40:23Z
dc.date.available2020-07-27T10:40:23Z
dc.date.submitted2017-10-18pl
dc.fieldofstudyzarządzaniepl
dc.fieldofstudypsychologia w zarządzaniupl
dc.identifier.apddiploma-118121-204894pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/223238
dc.languagepolpl
dc.subject.enadvertisment – media – portret – stereotype – womanpl
dc.subject.plkobieta – media – reklama – stereotyp - wizerunekpl
dc.titleWizerunek kobiet w reklamach.pl
dc.title.alternativeThe image of woman in advertisingpl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
Research on female stereotypes in advertisements is particularly important. So thats the question about the women in media became topic of this work. At first we can read some of informations about the history of advertisment and how it work advertisment. The really interesting thing is the power of color in media. After that we can read about stereotype and female role portrets in everyday life. Next we analized portrets of women in media vs real life. The results indicate that women are generally portrayed in a stereotypical way, especially like a housewife and sexual object. Consequences are discussed by the respondents in pollster and sum up on charts.
dc.abstract.plpl
Niniejsza praca porusza problematykę wizerunku kobiet ukazywanego w mediach. Początkowo opisana jest historia reklamy jak i mechanizm jej działania. Następnie poruszana jest problematyka stereotypu jak i jego występowaniu w życiu codziennym oraz powstawaniu przez cały okres dorastania w danym kraju i kulturze. Kolejnym etapem jest ukazaniu obrazu kobiet, zarówno tych medialnych stereotypów jak i odczuwanych w życiu codziennym. Ostatni rozdział zawiera podsumowane na wykresach odpowiedzi respondentek na zadane im w ankietach pytania. Dotyczą one ich opinii na temat stereotypu ukazywanego w mediach jak i odczuwanego prywatnie. Wyniki badań ukazują jak dużą krzywdę może wyrządzić wizerunek kobiet w reklamie, jak bardzo odbiega od rzeczywistości i jest nierealny dla reklamobiorców.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Rosiński, Jerzy
dc.contributor.authorpl
Łebek, Katarzyna
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Rosiński, Jerzy
dc.contributor.reviewerpl
Dyląg, Anna - 127842
dc.date.accessioned
2020-07-27T10:40:23Z
dc.date.available
2020-07-27T10:40:23Z
dc.date.submittedpl
2017-10-18
dc.fieldofstudypl
zarządzanie
dc.fieldofstudypl
psychologia w zarządzaniu
dc.identifier.apdpl
diploma-118121-204894
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/223238
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
advertisment – media – portret – stereotype – woman
dc.subject.plpl
kobieta – media – reklama – stereotyp - wizerunek
dc.titlepl
Wizerunek kobiet w reklamach.
dc.title.alternativepl
The image of woman in advertising
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
72
Views per month
Views per city
Warsaw
13
Poznan
11
Krakow
6
Wroclaw
6
Rotterdam
3
Boardman
2
Częstochowa
2
Gdansk
2
Lublin
2
Aleksandrów Łódzki
1

No access

No Thumbnail Available