Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Art Branding -promocja przez sztukę. Charakterystyka i analiza zjawiska w oparciu o wybrane przykłady
Art Branding – promotion through art: Characteristics and analysis of the phenomenon based on selected examples
art branding, arteking, artwashing, komunikacja wizualna, kultura obrazkowa, marketing, content marketing, ambient marketing, storytelling, marka, tworzenie doświadczeń
art branding, arteking, artwashing, visual communication, image culture, marketing, content marketing, ambient marketing, storytelling, brand, experiential creation
Praca traktuje o zjawisku oraz terminie jakim jest art branding określanym jako promocja przez sztukę. W pierwszej (teoretycznej) części pracy, która zostaje rozpoczęta opisem przemian komunikacyjnych, nastąpiło zdefiniowanie terminu art branding oraz wymienienie elementów składowych tego zjawiska jak m.in: komunikacja wizualna, kultura obrazkowa, ambient marketing, content marketing, storytelling, visual merchandising, wraz z uwzględnieniem zjawiska opartego na tworzeniu doświadczeń. W drugiej (empirycznej) części pracy omówione zostały wyniki przeprowadzonych badań: indywidualnych wywiadów przeprowadzonych z: illustratorką-artystką współpracują z markami modowymi oraz kosmetycznymi, wykładowczynią przedmiotu „Art branding” na Akademii Sztuk Pięknych, autorem pojęcia art branding oraz dyrektorem kreatywnym, strategiem komunikacji marketingowej, oraz autorką podcastów i szkoleń dot. art brandingu. W tej części następuje także omówienie wyników badań ankiety skierowanej do odbiorców działań art brandingowych. Celem badań oraz niniejszej pracy jest zdefiniowanie i scharakteryzowanie zjawiska i form art brandingu oraz określenie jego potencjału na podstawie dostępnych przykładów promocji marek przez sztukę. Z analizy literatury przedmiotu oraz przeprowadzonych badań wynika, że art branding jest strategią marketingową wykorzystywaną przez marki na wiele różnorodnych sposobów, a jego potencjał ma wszechstronny charakter (m.in edukacyjny, społeczny, oraz promocyjny). Badani wskazali, że art branding jest szeroko rozpoznawalny jako zjawisko, jednak jako termin ma charakter niszowy. Znawcy art brandingu określają go jako sposób na wyróżnienie się marek na rynku, a także przekazanie dodatkowej wiedzy kosumentom i wzbudzenie emocji w procesie zakupowym. Analiza doprowadziła także do identyfikacji zagrożeń art brandingu jakim jest m.in trywializacja sztuki, pozwalając zidentyfikować sposoby na zwiększenie świadomości marek na temat tradycyjnych wartości sztuki.
The work is about the phenomenon and concept of art branding, referred to as promotion through art. The first (theoretical) part of the work begins with a description of communicative transformations, followed by the definition of the term "art branding" and listing its constituent elements, such as visual communication, image culture, ambient marketing, content marketing, storytelling, visual merchandising, including the phenomenon based on creating experiences. The second (empirical) part of the work discusses the results of conducted research: individual interviews with an illustrator-artist collaborating with fashion and cosmetic brands, a lecturer of the subject "Art branding" at the Academy of Fine Arts, the author of the concept of art branding and a creative director, marketing communication strategist, as well as a podcaster and trainer in the field of art branding. This section also includes a discussion of the results of a survey directed at recipients of art branding activities. The aim of the research and this work is to define and characterize the phenomenon and forms of art branding and to determine its potential based on available examples of brand promotion through art. From the analysis of the subject literature and the conducted research, it follows that art branding is a marketing strategy used by brands in many diverse ways, and its potential is versatile (including educational, social, and promotional aspects). Respondents indicated that art branding is widely recognized as a phenomenon, but as a term, it is niche. Experts in art branding describe it as a way for brands to stand out in the market, as well as to provide additional knowledge to consumers and evoke emotions in the purchasing process. The analysis also led to the identification of threats to art branding, such as the trivialization of art, allowing for the identification of ways to increase brand awareness of traditional art values.
dc.abstract.en | The work is about the phenomenon and concept of art branding, referred to as promotion through art. The first (theoretical) part of the work begins with a description of communicative transformations, followed by the definition of the term "art branding" and listing its constituent elements, such as visual communication, image culture, ambient marketing, content marketing, storytelling, visual merchandising, including the phenomenon based on creating experiences. The second (empirical) part of the work discusses the results of conducted research: individual interviews with an illustrator-artist collaborating with fashion and cosmetic brands, a lecturer of the subject "Art branding" at the Academy of Fine Arts, the author of the concept of art branding and a creative director, marketing communication strategist, as well as a podcaster and trainer in the field of art branding. This section also includes a discussion of the results of a survey directed at recipients of art branding activities. The aim of the research and this work is to define and characterize the phenomenon and forms of art branding and to determine its potential based on available examples of brand promotion through art. From the analysis of the subject literature and the conducted research, it follows that art branding is a marketing strategy used by brands in many diverse ways, and its potential is versatile (including educational, social, and promotional aspects). Respondents indicated that art branding is widely recognized as a phenomenon, but as a term, it is niche. Experts in art branding describe it as a way for brands to stand out in the market, as well as to provide additional knowledge to consumers and evoke emotions in the purchasing process. The analysis also led to the identification of threats to art branding, such as the trivialization of art, allowing for the identification of ways to increase brand awareness of traditional art values. | pl |
dc.abstract.pl | Praca traktuje o zjawisku oraz terminie jakim jest art branding określanym jako promocja przez sztukę. W pierwszej (teoretycznej) części pracy, która zostaje rozpoczęta opisem przemian komunikacyjnych, nastąpiło zdefiniowanie terminu art branding oraz wymienienie elementów składowych tego zjawiska jak m.in.: komunikacja wizualna, kultura obrazkowa, ambient marketing, content marketing, storytelling, visual merchandising, wraz z uwzględnieniem zjawiska opartego na tworzeniu doświadczeń. W drugiej (empirycznej) części pracy omówione zostały wyniki przeprowadzonych badań: indywidualnych wywiadów przeprowadzonych z: illustratorką-artystką współpracują z markami modowymi oraz kosmetycznymi, wykładowczynią przedmiotu „Art branding” na Akademii Sztuk Pięknych, autorem pojęcia art branding oraz dyrektorem kreatywnym, strategiem komunikacji marketingowej, oraz autorką podcastów i szkoleń dot. art brandingu. W tej części następuje także omówienie wyników badań ankiety skierowanej do odbiorców działań art brandingowych. Celem badań oraz niniejszej pracy jest zdefiniowanie i scharakteryzowanie zjawiska i form art brandingu oraz określenie jego potencjału na podstawie dostępnych przykładów promocji marek przez sztukę. Z analizy literatury przedmiotu oraz przeprowadzonych badań wynika, że art branding jest strategią marketingową wykorzystywaną przez marki na wiele różnorodnych sposobów, a jego potencjał ma wszechstronny charakter (m.in. edukacyjny, społeczny, oraz promocyjny). Badani wskazali, że art branding jest szeroko rozpoznawalny jako zjawisko, jednak jako termin ma charakter niszowy. Znawcy art brandingu określają go jako sposób na wyróżnienie się marek na rynku, a także przekazanie dodatkowej wiedzy kosumentom i wzbudzenie emocji w procesie zakupowym. Analiza doprowadziła także do identyfikacji zagrożeń art brandingu jakim jest m.in. trywializacja sztuki, pozwalając zidentyfikować sposoby na zwiększenie świadomości marek na temat tradycyjnych wartości sztuki. | pl |
dc.affiliation | Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej | pl |
dc.area | obszar nauk humanistycznych | pl |
dc.area | obszar nauk społecznych | pl |
dc.contributor.advisor | Świerczyńska-Głownia, Weronika - 132352 | pl |
dc.contributor.author | Grabowska, Anna - USOS273421 | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WZKS | pl |
dc.contributor.reviewer | Świerczyńska-Głownia, Weronika - 132352 | pl |
dc.contributor.reviewer | Nowina Konopka, Maria - USOS191963 | pl |
dc.date.accessioned | 2024-07-03T23:04:40Z | |
dc.date.available | 2024-07-03T23:04:40Z | |
dc.date.submitted | 2024-07-03 | pl |
dc.fieldofstudy | dziennikarstwo i komunikacja społeczna | pl |
dc.identifier.apd | diploma-173814-273421 | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/handle/item/368403 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | art branding, arteking, artwashing, visual communication, image culture, marketing, content marketing, ambient marketing, storytelling, brand, experiential creation | pl |
dc.subject.pl | art branding, arteking, artwashing, komunikacja wizualna, kultura obrazkowa, marketing, content marketing, ambient marketing, storytelling, marka, tworzenie doświadczeń | pl |
dc.title | Art Branding -promocja przez sztukę. Charakterystyka i analiza zjawiska w oparciu o wybrane przykłady | pl |
dc.title.alternative | Art Branding – promotion through art: Characteristics and analysis of the phenomenon based on selected examples | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |