Art Branding -promocja przez sztukę. Charakterystyka i analiza zjawiska w oparciu o wybrane przykłady

master
dc.abstract.enThe work is about the phenomenon and concept of art branding, referred to as promotion through art. The first (theoretical) part of the work begins with a description of communicative transformations, followed by the definition of the term "art branding" and listing its constituent elements, such as visual communication, image culture, ambient marketing, content marketing, storytelling, visual merchandising, including the phenomenon based on creating experiences. The second (empirical) part of the work discusses the results of conducted research: individual interviews with an illustrator-artist collaborating with fashion and cosmetic brands, a lecturer of the subject "Art branding" at the Academy of Fine Arts, the author of the concept of art branding and a creative director, marketing communication strategist, as well as a podcaster and trainer in the field of art branding. This section also includes a discussion of the results of a survey directed at recipients of art branding activities. The aim of the research and this work is to define and characterize the phenomenon and forms of art branding and to determine its potential based on available examples of brand promotion through art. From the analysis of the subject literature and the conducted research, it follows that art branding is a marketing strategy used by brands in many diverse ways, and its potential is versatile (including educational, social, and promotional aspects). Respondents indicated that art branding is widely recognized as a phenomenon, but as a term, it is niche. Experts in art branding describe it as a way for brands to stand out in the market, as well as to provide additional knowledge to consumers and evoke emotions in the purchasing process. The analysis also led to the identification of threats to art branding, such as the trivialization of art, allowing for the identification of ways to increase brand awareness of traditional art values.pl
dc.abstract.plPraca traktuje o zjawisku oraz terminie jakim jest art branding określanym jako promocja przez sztukę. W pierwszej (teoretycznej) części pracy, która zostaje rozpoczęta opisem przemian komunikacyjnych, nastąpiło zdefiniowanie terminu art branding oraz wymienienie elementów składowych tego zjawiska jak m.in.: komunikacja wizualna, kultura obrazkowa, ambient marketing, content marketing, storytelling, visual merchandising, wraz z uwzględnieniem zjawiska opartego na tworzeniu doświadczeń. W drugiej (empirycznej) części pracy omówione zostały wyniki przeprowadzonych badań: indywidualnych wywiadów przeprowadzonych z: illustratorką-artystką współpracują z markami modowymi oraz kosmetycznymi, wykładowczynią przedmiotu „Art branding” na Akademii Sztuk Pięknych, autorem pojęcia art branding oraz dyrektorem kreatywnym, strategiem komunikacji marketingowej, oraz autorką podcastów i szkoleń dot. art brandingu. W tej części następuje także omówienie wyników badań ankiety skierowanej do odbiorców działań art brandingowych. Celem badań oraz niniejszej pracy jest zdefiniowanie i scharakteryzowanie zjawiska i form art brandingu oraz określenie jego potencjału na podstawie dostępnych przykładów promocji marek przez sztukę. Z analizy literatury przedmiotu oraz przeprowadzonych badań wynika, że art branding jest strategią marketingową wykorzystywaną przez marki na wiele różnorodnych sposobów, a jego potencjał ma wszechstronny charakter (m.in. edukacyjny, społeczny, oraz promocyjny). Badani wskazali, że art branding jest szeroko rozpoznawalny jako zjawisko, jednak jako termin ma charakter niszowy. Znawcy art brandingu określają go jako sposób na wyróżnienie się marek na rynku, a także przekazanie dodatkowej wiedzy kosumentom i wzbudzenie emocji w procesie zakupowym. Analiza doprowadziła także do identyfikacji zagrożeń art brandingu jakim jest m.in. trywializacja sztuki, pozwalając zidentyfikować sposoby na zwiększenie świadomości marek na temat tradycyjnych wartości sztuki.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.areaobszar nauk humanistycznychpl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorŚwierczyńska-Głownia, Weronika - 132352 pl
dc.contributor.authorGrabowska, Anna - USOS273421 pl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerŚwierczyńska-Głownia, Weronika - 132352 pl
dc.contributor.reviewerNowina Konopka, Maria - USOS191963 pl
dc.date.accessioned2024-07-03T23:04:40Z
dc.date.available2024-07-03T23:04:40Z
dc.date.submitted2024-07-03pl
dc.fieldofstudydziennikarstwo i komunikacja społecznapl
dc.identifier.apddiploma-173814-273421pl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/handle/item/368403
dc.languagepolpl
dc.subject.enart branding, arteking, artwashing, visual communication, image culture, marketing, content marketing, ambient marketing, storytelling, brand, experiential creationpl
dc.subject.plart branding, arteking, artwashing, komunikacja wizualna, kultura obrazkowa, marketing, content marketing, ambient marketing, storytelling, marka, tworzenie doświadczeńpl
dc.titleArt Branding -promocja przez sztukę. Charakterystyka i analiza zjawiska w oparciu o wybrane przykładypl
dc.title.alternativeArt Branding – promotion through art: Characteristics and analysis of the phenomenon based on selected examplespl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The work is about the phenomenon and concept of art branding, referred to as promotion through art. The first (theoretical) part of the work begins with a description of communicative transformations, followed by the definition of the term "art branding" and listing its constituent elements, such as visual communication, image culture, ambient marketing, content marketing, storytelling, visual merchandising, including the phenomenon based on creating experiences. The second (empirical) part of the work discusses the results of conducted research: individual interviews with an illustrator-artist collaborating with fashion and cosmetic brands, a lecturer of the subject "Art branding" at the Academy of Fine Arts, the author of the concept of art branding and a creative director, marketing communication strategist, as well as a podcaster and trainer in the field of art branding. This section also includes a discussion of the results of a survey directed at recipients of art branding activities. The aim of the research and this work is to define and characterize the phenomenon and forms of art branding and to determine its potential based on available examples of brand promotion through art. From the analysis of the subject literature and the conducted research, it follows that art branding is a marketing strategy used by brands in many diverse ways, and its potential is versatile (including educational, social, and promotional aspects). Respondents indicated that art branding is widely recognized as a phenomenon, but as a term, it is niche. Experts in art branding describe it as a way for brands to stand out in the market, as well as to provide additional knowledge to consumers and evoke emotions in the purchasing process. The analysis also led to the identification of threats to art branding, such as the trivialization of art, allowing for the identification of ways to increase brand awareness of traditional art values.
dc.abstract.plpl
Praca traktuje o zjawisku oraz terminie jakim jest art branding określanym jako promocja przez sztukę. W pierwszej (teoretycznej) części pracy, która zostaje rozpoczęta opisem przemian komunikacyjnych, nastąpiło zdefiniowanie terminu art branding oraz wymienienie elementów składowych tego zjawiska jak m.in.: komunikacja wizualna, kultura obrazkowa, ambient marketing, content marketing, storytelling, visual merchandising, wraz z uwzględnieniem zjawiska opartego na tworzeniu doświadczeń. W drugiej (empirycznej) części pracy omówione zostały wyniki przeprowadzonych badań: indywidualnych wywiadów przeprowadzonych z: illustratorką-artystką współpracują z markami modowymi oraz kosmetycznymi, wykładowczynią przedmiotu „Art branding” na Akademii Sztuk Pięknych, autorem pojęcia art branding oraz dyrektorem kreatywnym, strategiem komunikacji marketingowej, oraz autorką podcastów i szkoleń dot. art brandingu. W tej części następuje także omówienie wyników badań ankiety skierowanej do odbiorców działań art brandingowych. Celem badań oraz niniejszej pracy jest zdefiniowanie i scharakteryzowanie zjawiska i form art brandingu oraz określenie jego potencjału na podstawie dostępnych przykładów promocji marek przez sztukę. Z analizy literatury przedmiotu oraz przeprowadzonych badań wynika, że art branding jest strategią marketingową wykorzystywaną przez marki na wiele różnorodnych sposobów, a jego potencjał ma wszechstronny charakter (m.in. edukacyjny, społeczny, oraz promocyjny). Badani wskazali, że art branding jest szeroko rozpoznawalny jako zjawisko, jednak jako termin ma charakter niszowy. Znawcy art brandingu określają go jako sposób na wyróżnienie się marek na rynku, a także przekazanie dodatkowej wiedzy kosumentom i wzbudzenie emocji w procesie zakupowym. Analiza doprowadziła także do identyfikacji zagrożeń art brandingu jakim jest m.in. trywializacja sztuki, pozwalając zidentyfikować sposoby na zwiększenie świadomości marek na temat tradycyjnych wartości sztuki.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.areapl
obszar nauk humanistycznych
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Świerczyńska-Głownia, Weronika - 132352
dc.contributor.authorpl
Grabowska, Anna - USOS273421
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Świerczyńska-Głownia, Weronika - 132352
dc.contributor.reviewerpl
Nowina Konopka, Maria - USOS191963
dc.date.accessioned
2024-07-03T23:04:40Z
dc.date.available
2024-07-03T23:04:40Z
dc.date.submittedpl
2024-07-03
dc.fieldofstudypl
dziennikarstwo i komunikacja społeczna
dc.identifier.apdpl
diploma-173814-273421
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/handle/item/368403
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
art branding, arteking, artwashing, visual communication, image culture, marketing, content marketing, ambient marketing, storytelling, brand, experiential creation
dc.subject.plpl
art branding, arteking, artwashing, komunikacja wizualna, kultura obrazkowa, marketing, content marketing, ambient marketing, storytelling, marka, tworzenie doświadczeń
dc.titlepl
Art Branding -promocja przez sztukę. Charakterystyka i analiza zjawiska w oparciu o wybrane przykłady
dc.title.alternativepl
Art Branding – promotion through art: Characteristics and analysis of the phenomenon based on selected examples
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

No access

No Thumbnail Available
Collections