Budowanie relacji z interesariuszami na przykładzie Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Suchej Beskidzkiej

master
dc.abstract.enThis master's thesis explores the topic of building relationships with stakeholders, focusing on the District Family Support Center in Sucha Beskidzka as a case study. The aim of this research is to identify the relationships between the stakeholders and the District Family Support Center in Sucha Beskidzka and to examine how these relationships are built. The study involves a review of relevant literature on social assistance and relationship building as well as an analysis of materials provided by the District Center. Furthermore, observation and interviews were employed as research methods. The findings of this study provide insights into the research questions outlined in the thesis. Research investigates which factors are influencing the shaping of relations with stakeholders, the effectiveness of building these relations and the types of communication between stakeholders and the organizational unit. The research shows that the District Center has three groups of stakeholders, while the most important factors influencing the development of relations with them are the law, the type of stakeholder and communication in various forms. In addition, it was proven that in this organization building relationships with stakeholders is intuitive, and employees are not guided by a formally adopted strategy, but take action as a result of the observed problems.pl
dc.abstract.plTematem pracy jest budowanie relacji z interesariuszami na przykładzie Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Suchej Beskidzkiej. Celem pracy jest zidentyfikowanie relacji zachodzących pomiędzy interesariuszami, a Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Suchej Beskidzkiej oraz zbadanie w jaki sposób relacje te są budowane. Skupiono się na analizie literatury związanej z pomocą społeczną i budowaniem relacji, a także na badaniu materiałów udostępnionych przez Powiatowe Centrum. Dodatkowo podczas badań wykorzystana została metoda obserwacji i wywiadu. Wyniki z przeprowadzonych badań odpowiadają na postawione w pracy pytania badawcze, za pomocą których ustalone zostały czynniki wpływające na kształtowanie relacji z interesariuszami, skuteczność budowania tych relacji, a także formy komunikacji pomiędzy interesariuszami i jednostką organizacyjną. Z badań wynika, że Powiatowe Centrum posiada trzy grupy interesariuszy, natomiast najważniejszymi czynnikami wpływającymi na kształtowanie z nimi relacji są: prawo, typ interesariusza oraz przybierająca różne formy komunikacja. Ponadto dowiedziono, że w badanej organizacji budowanie relacji z interesariuszami ma charakter intuicyjny, a pracownicy nie kierują się formalnie przyjętą strategią, lecz podejmują działania w wyniku obserwowanych problemów.pl
dc.affiliationUniwersytet Jagielloński w Krakowiepl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorMarcinkowski, Aleksander - 130320 pl
dc.contributor.authorPyrtek, Karolinapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/UJKpl
dc.contributor.reviewerMarcinkowski, Aleksander - 130320 pl
dc.contributor.reviewerJedynak, Piotr - 128512 pl
dc.date.accessioned2023-07-13T21:44:11Z
dc.date.available2023-07-13T21:44:11Z
dc.date.submitted2023-07-10pl
dc.fieldofstudyzarządzanie zasobami ludzkimipl
dc.identifier.apddiploma-164300-259626pl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/316221
dc.languagepolpl
dc.subject.enDistrict Family Support Center – relations – social assistance – stakeholderspl
dc.subject.plinteresariusze – pomoc społeczna – Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie – relacjepl
dc.titleBudowanie relacji z interesariuszami na przykładzie Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Suchej Beskidzkiejpl
dc.title.alternativeBuilding relationships with stakeholders on the example of the District Family Support Center in Sucha Beskidzkapl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
This master's thesis explores the topic of building relationships with stakeholders, focusing on the District Family Support Center in Sucha Beskidzka as a case study. The aim of this research is to identify the relationships between the stakeholders and the District Family Support Center in Sucha Beskidzka and to examine how these relationships are built. The study involves a review of relevant literature on social assistance and relationship building as well as an analysis of materials provided by the District Center. Furthermore, observation and interviews were employed as research methods. The findings of this study provide insights into the research questions outlined in the thesis. Research investigates which factors are influencing the shaping of relations with stakeholders, the effectiveness of building these relations and the types of communication between stakeholders and the organizational unit. The research shows that the District Center has three groups of stakeholders, while the most important factors influencing the development of relations with them are the law, the type of stakeholder and communication in various forms. In addition, it was proven that in this organization building relationships with stakeholders is intuitive, and employees are not guided by a formally adopted strategy, but take action as a result of the observed problems.
dc.abstract.plpl
Tematem pracy jest budowanie relacji z interesariuszami na przykładzie Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Suchej Beskidzkiej. Celem pracy jest zidentyfikowanie relacji zachodzących pomiędzy interesariuszami, a Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Suchej Beskidzkiej oraz zbadanie w jaki sposób relacje te są budowane. Skupiono się na analizie literatury związanej z pomocą społeczną i budowaniem relacji, a także na badaniu materiałów udostępnionych przez Powiatowe Centrum. Dodatkowo podczas badań wykorzystana została metoda obserwacji i wywiadu. Wyniki z przeprowadzonych badań odpowiadają na postawione w pracy pytania badawcze, za pomocą których ustalone zostały czynniki wpływające na kształtowanie relacji z interesariuszami, skuteczność budowania tych relacji, a także formy komunikacji pomiędzy interesariuszami i jednostką organizacyjną. Z badań wynika, że Powiatowe Centrum posiada trzy grupy interesariuszy, natomiast najważniejszymi czynnikami wpływającymi na kształtowanie z nimi relacji są: prawo, typ interesariusza oraz przybierająca różne formy komunikacja. Ponadto dowiedziono, że w badanej organizacji budowanie relacji z interesariuszami ma charakter intuicyjny, a pracownicy nie kierują się formalnie przyjętą strategią, lecz podejmują działania w wyniku obserwowanych problemów.
dc.affiliationpl
Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Marcinkowski, Aleksander - 130320
dc.contributor.authorpl
Pyrtek, Karolina
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/UJK
dc.contributor.reviewerpl
Marcinkowski, Aleksander - 130320
dc.contributor.reviewerpl
Jedynak, Piotr - 128512
dc.date.accessioned
2023-07-13T21:44:11Z
dc.date.available
2023-07-13T21:44:11Z
dc.date.submittedpl
2023-07-10
dc.fieldofstudypl
zarządzanie zasobami ludzkimi
dc.identifier.apdpl
diploma-164300-259626
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/316221
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
District Family Support Center – relations – social assistance – stakeholders
dc.subject.plpl
interesariusze – pomoc społeczna – Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie – relacje
dc.titlepl
Budowanie relacji z interesariuszami na przykładzie Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Suchej Beskidzkiej
dc.title.alternativepl
Building relationships with stakeholders on the example of the District Family Support Center in Sucha Beskidzka
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
6
Views per month
Views per city
Warsaw
4
Poznan
1

No access

No Thumbnail Available
Collections