Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Sponsoring jako podstawowe narzędzie marketingu sportowego oraz jego wpływ na wizerunek firmy i świadomość marki na przykładzie sponsorów wydarzenia sportowego Euro 2012
Sponsorship as a basic tool of the sport marketing and its influence on company's image and brand awareness based on the example of sponsors of the sport event Euro 2012
SPONSORING - SPORT - EURO 2012 - MARKETING
SPONSORSHIP - SPORT - EURO 2012 - MARKETING
W dzisiejszych czasach marketing sportowy staje się coraz bardziej popularnym elementem zarządzania wielu firm konkurujących ze sobą na rynku. Jednocześnie coraz bardziej za-uważany jest rozwój wszelkiego rodzaju instrumentów marketingu, do których zaliczamy również i sponsoring sportowy, który ze względu na stale wzrastającą popularność sportu jest bardzo często wykorzystywany przez firmy do realizacji celów marketingowych.Niniejsza praca definiuje aspekty powiązane z marketingiem sportu, takie jak: rola sportu w biznesie, wpływ rynku sportowego na działalność marketingową, koncepcje marketingu spor-tu, formy promocji w marketingu sportowym, znaczenie, cele, skuteczność i efektywność sponsoringu sportowego, sportowe imprezy masowe, wizerunek firmy i świadomość marki, Euro 2012 i jego oficjalni sponsorzy, wpływ sponsoringu sportowego na realizację celów marketingowych firm. Natomiast głównym celem pracy jest ukazanie wpływu sponsoringu sportowego na wizerunek firmy i świadomość marki na przykładzie sponsorów wydarzenia sportowego Euro 2012. Podstawą do przeprowadzonej w niniejszej pracy analizy były przede wszystkim studia literaturowe oraz badania ankietowe. Pomocne okazały się również być źródła elektroniczne, ze względu na świeżość podejmowanego tematu. Jak wynikło ostatecznie z przeprowadzonych badań, sponsoring sportowy ma wpływ na poprawę wizerunku firm-sponsorów, nie zawsze jednak przyczynia się do zwiększania się świadomości marki.
Nowadays, sport marketing becomes a popular element of management for many compa-nies competing in the market. At the same time, one can observe a growing development of all kinds of marketing tools, including a sport sponsorship. The latter is very often used by companies to achieve marketing objectives, as the popularity of sport is increasing.The thesis defines aspects connected with the sport marketing, such as: sport’s role in the business, sport market’s influence on the marketing activity, concepts of the sport marketing, forms of promotion in the sport marketing, meaning, objectives, effectiveness and efficiency of the sport sponsorship, sport events, company's image and brand awareness, Euro 2012 and its official sponsors, sport sponsorship’s influence on companies’ marketing objectives reali-zation. The objective of the thesis is to show the sport sponsorship’s influence on company's image and brand awareness on the example of sponsors of the sport event Euro 2012. The analysis is based mainly on literature studies and a survey among Polish population. Moreover, many kinds of electronic sources were also very useful because of the actuality of the subject. The research concludes that the sport sponsorship has its influence on the im-provement of company's image but it does not always contribute to the improvement of brand awareness.
dc.abstract.en | Nowadays, sport marketing becomes a popular element of management for many compa-nies competing in the market. At the same time, one can observe a growing development of all kinds of marketing tools, including a sport sponsorship. The latter is very often used by companies to achieve marketing objectives, as the popularity of sport is increasing.The thesis defines aspects connected with the sport marketing, such as: sport’s role in the business, sport market’s influence on the marketing activity, concepts of the sport marketing, forms of promotion in the sport marketing, meaning, objectives, effectiveness and efficiency of the sport sponsorship, sport events, company's image and brand awareness, Euro 2012 and its official sponsors, sport sponsorship’s influence on companies’ marketing objectives reali-zation. The objective of the thesis is to show the sport sponsorship’s influence on company's image and brand awareness on the example of sponsors of the sport event Euro 2012. The analysis is based mainly on literature studies and a survey among Polish population. Moreover, many kinds of electronic sources were also very useful because of the actuality of the subject. The research concludes that the sport sponsorship has its influence on the im-provement of company's image but it does not always contribute to the improvement of brand awareness. | pl |
dc.abstract.pl | W dzisiejszych czasach marketing sportowy staje się coraz bardziej popularnym elementem zarządzania wielu firm konkurujących ze sobą na rynku. Jednocześnie coraz bardziej za-uważany jest rozwój wszelkiego rodzaju instrumentów marketingu, do których zaliczamy również i sponsoring sportowy, który ze względu na stale wzrastającą popularność sportu jest bardzo często wykorzystywany przez firmy do realizacji celów marketingowych.Niniejsza praca definiuje aspekty powiązane z marketingiem sportu, takie jak: rola sportu w biznesie, wpływ rynku sportowego na działalność marketingową, koncepcje marketingu spor-tu, formy promocji w marketingu sportowym, znaczenie, cele, skuteczność i efektywność sponsoringu sportowego, sportowe imprezy masowe, wizerunek firmy i świadomość marki, Euro 2012 i jego oficjalni sponsorzy, wpływ sponsoringu sportowego na realizację celów marketingowych firm. Natomiast głównym celem pracy jest ukazanie wpływu sponsoringu sportowego na wizerunek firmy i świadomość marki na przykładzie sponsorów wydarzenia sportowego Euro 2012. Podstawą do przeprowadzonej w niniejszej pracy analizy były przede wszystkim studia literaturowe oraz badania ankietowe. Pomocne okazały się również być źródła elektroniczne, ze względu na świeżość podejmowanego tematu. Jak wynikło ostatecznie z przeprowadzonych badań, sponsoring sportowy ma wpływ na poprawę wizerunku firm-sponsorów, nie zawsze jednak przyczynia się do zwiększania się świadomości marki. | pl |
dc.affiliation | Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej | pl |
dc.area | obszar nauk społecznych | pl |
dc.contributor.advisor | Nessel, Karolina | pl |
dc.contributor.author | Sawicz, Magdalena | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WZKS | pl |
dc.contributor.reviewer | Nessel, Karolina | pl |
dc.contributor.reviewer | Wszendybył-Skulska, Ewa - 132794 | pl |
dc.date.accessioned | 2020-07-25T05:14:13Z | |
dc.date.available | 2020-07-25T05:14:13Z | |
dc.date.submitted | 2014-10-22 | pl |
dc.fieldofstudy | zarządzanie | pl |
dc.fieldofstudy | zarządzanie w sporcie | pl |
dc.identifier.apd | diploma-91561-167839 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/199753 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | SPONSORSHIP - SPORT - EURO 2012 - MARKETING | pl |
dc.subject.pl | SPONSORING - SPORT - EURO 2012 - MARKETING | pl |
dc.title | Sponsoring jako podstawowe narzędzie marketingu sportowego oraz jego wpływ na wizerunek firmy i świadomość marki na przykładzie sponsorów wydarzenia sportowego Euro 2012 | pl |
dc.title.alternative | Sponsorship as a basic tool of the sport marketing and its influence on company's image and brand awareness based on the example of sponsors of the sport event Euro 2012 | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |