Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Wpływ środków finansowych na rozwój piłki nożnej na przykładzie angielskiej Premier League
The impact of financial resources on football development on the example of the English Premier League
Biznes – Piłka nożna – Premier League – Sponsoring – Środki finansowe
Business – Football – Premier League – Sponsorship – Resources
Celem niniejszej pracy jest przedstawienie piłki nożnej jako biznesu – jej ewolucji i historii. Hipotezą główną jest ukazanie wpływu środków finansowych na rozwój tej dyscypliny na przykładzie angielskiej Premier League. Praca składa się z trzech rozdziałów. W pierwszym rozdziale opisana została geneza i ewolucja piłki nożnej. Scharakteryzowane zostały początki futbolu jako biznesu i obiektu inwestycyjnego oraz jego powszechność. Drugi rozdział przedstawia źródła przychodów i finansowania tego sportu oraz zasadę Finansowego Fair Play. W trzecim rozdziale skupiono się na samej Premier League – reformie ligowej, która spowodowała jej powstanie, organizacji rozgrywek. Ukazano także jak wielką rolę w rozwoju futbolu odegrały środki finansowe, głównie pochodzące z praw telewizyjnych. Na koniec najlepszą piłkarską ligę świata zaprezentowano za pomocą liczb w mediach społeczościowych, które w dzisiejszych czasach są bardzo ważne z punktu widzenia współczesnego marketingu internetowego.
The aim of this paper is to present football as a business - its evolution and history. The main hypothesis is to show the impact of financial resources on the development of this discipline on the example of the English Premier League. The work consists of three chapters. The first chapter describes the genesis and evolution of football. The beginnings of football as a business and investment facility as well as its universality have been characterized. The second chapter presents the sources of income and financing for this sport as well as the principle of Financial Fair Play. The third chapter focuses on the Premier League itself - the league reform that led to its creation, the organization of the games. It also showed how much money, mainly from television rights, played in the development of football. Finally, the best football league in the world was presented with the help of numbers in social media, which are very important nowadays from the point of view of modern internet marketing
dc.abstract.en | The aim of this paper is to present football as a business - its evolution and history. The main hypothesis is to show the impact of financial resources on the development of this discipline on the example of the English Premier League. The work consists of three chapters. The first chapter describes the genesis and evolution of football. The beginnings of football as a business and investment facility as well as its universality have been characterized. The second chapter presents the sources of income and financing for this sport as well as the principle of Financial Fair Play. The third chapter focuses on the Premier League itself - the league reform that led to its creation, the organization of the games. It also showed how much money, mainly from television rights, played in the development of football. Finally, the best football league in the world was presented with the help of numbers in social media, which are very important nowadays from the point of view of modern internet marketing | pl |
dc.abstract.pl | Celem niniejszej pracy jest przedstawienie piłki nożnej jako biznesu – jej ewolucji i historii. Hipotezą główną jest ukazanie wpływu środków finansowych na rozwój tej dyscypliny na przykładzie angielskiej Premier League. Praca składa się z trzech rozdziałów. W pierwszym rozdziale opisana została geneza i ewolucja piłki nożnej. Scharakteryzowane zostały początki futbolu jako biznesu i obiektu inwestycyjnego oraz jego powszechność. Drugi rozdział przedstawia źródła przychodów i finansowania tego sportu oraz zasadę Finansowego Fair Play. W trzecim rozdziale skupiono się na samej Premier League – reformie ligowej, która spowodowała jej powstanie, organizacji rozgrywek. Ukazano także jak wielką rolę w rozwoju futbolu odegrały środki finansowe, głównie pochodzące z praw telewizyjnych. Na koniec najlepszą piłkarską ligę świata zaprezentowano za pomocą liczb w mediach społeczościowych, które w dzisiejszych czasach są bardzo ważne z punktu widzenia współczesnego marketingu internetowego. | pl |
dc.affiliation | Uniwersytet Jagielloński w Krakowie | pl |
dc.contributor.advisor | Perechuda, Igor | pl |
dc.contributor.author | Rogala, Karol | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/UJK | pl |
dc.contributor.reviewer | Batorski, Jarema - 127259 | pl |
dc.contributor.reviewer | Perechuda, Igor | pl |
dc.date.accessioned | 2022-07-01T21:51:32Z | |
dc.date.available | 2022-07-01T21:51:32Z | |
dc.date.submitted | 2022-06-30 | pl |
dc.fieldofstudy | zarządzanie w turystyce i w sporcie | pl |
dc.identifier.apd | diploma-158425-287385 | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/294186 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | Business – Football – Premier League – Sponsorship – Resources | pl |
dc.subject.pl | Biznes – Piłka nożna – Premier League – Sponsoring – Środki finansowe | pl |
dc.title | Wpływ środków finansowych na rozwój piłki nożnej na przykładzie angielskiej Premier League | pl |
dc.title.alternative | The impact of financial resources on football development on the example of the English Premier League | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |