Wypalenie zawodowe a motywacja do pracy w zawodzie nauczyciela

master
dc.abstract.enThe subject of my master thesis concerns professional burnout of teachers, which is an extremely important and topical issue. Teacher burnout is primarily associated with permanent stress, which consists of emotional exhaustion, depersonalization, and reduced self-esteem. The first chapter discusses factors of occupational burnout and the ways of preventing this phenomenon. The second chapter discusses selected issues of motivation to work. Both stimuli that have a motivating effect on people and those that have demotivating effect were characterized. The attention was also paid to the very important role of satisfaction as a factor supporting the motivational process at work. In the third chapter the teaching profession is characterized. While the fourth chapter presents an analysis of the research conducted on a group of primary and secondary school teachers in Kraków.pl
dc.abstract.plTemat mojej pracy dotyczy wypalenia zawodowego wśród nauczycieli, co jest niezwykle ważnym i aktualnym zagadnieniem. Wypalenie nauczycieli wiąże się przede wszystkim z permanentnym stresem, na który składa się emocjonalne wyczerpanie, depersonalizacja i obniżone poczucie własnych wartości. W pierwszym rozdziale omówione zostały czynniki wypalenia zawodowego oraz sposoby zapobiegania wypaleniu zawodowemu. W rozdziale drugim omówione zostały wybrane zagadnienia motywacji do pracy. Scharakteryzowano zarówno bodźce, które wpływają motywująco na ludzi, jak i te, które wpływają demotywująco. Zwrócono również uwagę na bardzo istotną rolę satysfakcji, jako czynnika wspomagającego proces motywacyjny w pracy. W rozdziale trzecim scharakteryzowano zwód nauczyciela. Natomiast w rozdziale czwartym została przedstawiona analiza badań przeprowadzonych na grupie nauczycieli szkół podstawowych i ponadpodstawowych w Krakowie.pl
dc.affiliationUniwersytet Jagielloński w Krakowiepl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorJaworek, Magdalena - 173360 pl
dc.contributor.authorMickowska, Monikapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/UJKpl
dc.contributor.reviewerJaworek, Magdalena - 173360 pl
dc.contributor.reviewerRosiński, Jerzypl
dc.date.accessioned2022-10-18T21:46:49Z
dc.date.available2022-10-18T21:46:49Z
dc.date.submitted2022-10-17pl
dc.fieldofstudyzarządzanie - psychologia w zarządzaniupl
dc.identifier.apddiploma-160863-193332pl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/301954
dc.languagepolpl
dc.subject.enburnout – motivation – teacherspl
dc.subject.plnauczyciele – motywacja – wypalenie zawodowepl
dc.titleWypalenie zawodowe a motywacja do pracy w zawodzie nauczycielapl
dc.title.alternativeBurnout and motivation to work in the teacher's professionpl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The subject of my master thesis concerns professional burnout of teachers, which is an extremely important and topical issue. Teacher burnout is primarily associated with permanent stress, which consists of emotional exhaustion, depersonalization, and reduced self-esteem. The first chapter discusses factors of occupational burnout and the ways of preventing this phenomenon. The second chapter discusses selected issues of motivation to work. Both stimuli that have a motivating effect on people and those that have demotivating effect were characterized. The attention was also paid to the very important role of satisfaction as a factor supporting the motivational process at work. In the third chapter the teaching profession is characterized. While the fourth chapter presents an analysis of the research conducted on a group of primary and secondary school teachers in Kraków.
dc.abstract.plpl
Temat mojej pracy dotyczy wypalenia zawodowego wśród nauczycieli, co jest niezwykle ważnym i aktualnym zagadnieniem. Wypalenie nauczycieli wiąże się przede wszystkim z permanentnym stresem, na który składa się emocjonalne wyczerpanie, depersonalizacja i obniżone poczucie własnych wartości. W pierwszym rozdziale omówione zostały czynniki wypalenia zawodowego oraz sposoby zapobiegania wypaleniu zawodowemu. W rozdziale drugim omówione zostały wybrane zagadnienia motywacji do pracy. Scharakteryzowano zarówno bodźce, które wpływają motywująco na ludzi, jak i te, które wpływają demotywująco. Zwrócono również uwagę na bardzo istotną rolę satysfakcji, jako czynnika wspomagającego proces motywacyjny w pracy. W rozdziale trzecim scharakteryzowano zwód nauczyciela. Natomiast w rozdziale czwartym została przedstawiona analiza badań przeprowadzonych na grupie nauczycieli szkół podstawowych i ponadpodstawowych w Krakowie.
dc.affiliationpl
Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Jaworek, Magdalena - 173360
dc.contributor.authorpl
Mickowska, Monika
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/UJK
dc.contributor.reviewerpl
Jaworek, Magdalena - 173360
dc.contributor.reviewerpl
Rosiński, Jerzy
dc.date.accessioned
2022-10-18T21:46:49Z
dc.date.available
2022-10-18T21:46:49Z
dc.date.submittedpl
2022-10-17
dc.fieldofstudypl
zarządzanie - psychologia w zarządzaniu
dc.identifier.apdpl
diploma-160863-193332
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/301954
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
burnout – motivation – teachers
dc.subject.plpl
nauczyciele – motywacja – wypalenie zawodowe
dc.titlepl
Wypalenie zawodowe a motywacja do pracy w zawodzie nauczyciela
dc.title.alternativepl
Burnout and motivation to work in the teacher's profession
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

No access

No Thumbnail Available
Collections