Profil kompetencji trenera na przykładzie firmy doradczo-szkoleniowej Mindlab

master
dc.abstract.enThe main aim of the thesis is to determine the competency profile of trainer-coach. The research problem is the answer of the question what kind of skills a coach should possess. In particular, the analysis has been subjected to the following specific issues:1. How can coaches improve their skills? 2. How is the professional career path of a coach created?3. What kind of personality and professional predispositions a coach should possess? 4. What should a coach know about the process of adult learning? 5. What methods and techniques should be used during the training? The whole discussion is embedded within the training market analysis and the theory of coaching competencies. Results of the thesis indicate that both the effective analysis of needs, objectives and presentation or group organization skills have an influence on the success of a coach. With the obtained results it can be claimed that self-awareness achieved by feedback and assertiveness is also very important. On the basis of the research it can be concluded that a competent coach is a person with highly developed communication skills. Being flexible and using various methods of activation he is able to reach to the customers and involve them in the process of training. It requires the knowledge about adult learning theory and the use of the benefits language. The conclusions presented in this thesis are based on the research conducted by the author in 2011 among trainers employed by Krakow consulting and training company Mindlab.pl
dc.abstract.plGłównym celem pracy jest określenie profilu kompetencji trenera-szkoleniowca. Problem badawczy sprowadza się do pytania: Jakimi kompetencjami powinien odznaczać się trener? W szczególności analizie zostały poddane następujące problemy szczegółowe: 1. W jaki sposób trenerzy podnoszą swoje kompetencje? 2. Jak kształtuje się droga zawodowa trenera?3. Jakimi predyspozycjami osobowościowymi i zawodowymi powinien odznaczać się trener? 4. Co trener powinien wiedzieć o procesie uczenia się dorosłych? 5. Jakie metody i techniki powinien stosować trener podczas szkolenia? Całość rozważań osadzona została w ramach analizy rynku szkoleniowego oraz teorii kompetencji trenerskich. Wyniki przeprowadzonych badań pokazują, że na sukces szkoleniowca wpływa zarówno odpowiednio przeprowadzona analiza potrzeb i celów, jak i umiejętność prezentacji czy organizacji grupy. Dzięki uzyskanym wynikom można twierdzić, że niezwykle ważna jest również samoświadomość osiągana m.in. dzięki feedback’owi i asertywności. Na podstawie badań można również wnioskować, że kompetentny trener to osoba o wysoce rozwiniętych zdolnościach komunikacyjnych, która w elastyczny sposób, stosując różnego rodzaju metody aktywizujące, potrafi dotrzeć do odbiorcy i zaangażować go w proces szkolenia. Wykorzystuje przy tym znajomość teorii uczenia się dorosłych oraz posługiwanie się językiem korzyści. Wnioski prezentowane w niniejszej pracy opierają się na badaniach przeprowadzonych przez autorkę w roku 2011 wśród trenerów krakowskiej firmy doradczo- szkoleniowej Mindlab.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.contributor.advisorBugaj, Justyna - 161421 pl
dc.contributor.authorBobrowska, Monikapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerBugdol, Marek - 127470 pl
dc.contributor.reviewerBugaj, Justyna - 161421 pl
dc.date.accessioned2020-07-24T15:05:18Z
dc.date.available2020-07-24T15:05:18Z
dc.date.submitted2013-06-27pl
dc.fieldofstudyzarządzanie zasobami ludzkimipl
dc.identifier.apddiploma-73762-78902pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/186622
dc.languagepolpl
dc.subject.enCOACH - COACHING SKILLS - KOLB'S CYCLE - MARKET TRAINING - TRAINERpl
dc.subject.plCYKL KOLBA - KOMPETENCJE TRENERSKIE - RYNEK SZKOLENIOWY – TRENER - SZKOLENIOWIECpl
dc.titleProfil kompetencji trenera na przykładzie firmy doradczo-szkoleniowej Mindlabpl
dc.title.alternativeThe competency profile of trainer-coach on the example of consulting and training company Mindlabpl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The main aim of the thesis is to determine the competency profile of trainer-coach. The research problem is the answer of the question what kind of skills a coach should possess. In particular, the analysis has been subjected to the following specific issues:1. How can coaches improve their skills? 2. How is the professional career path of a coach created?3. What kind of personality and professional predispositions a coach should possess? 4. What should a coach know about the process of adult learning? 5. What methods and techniques should be used during the training? The whole discussion is embedded within the training market analysis and the theory of coaching competencies. Results of the thesis indicate that both the effective analysis of needs, objectives and presentation or group organization skills have an influence on the success of a coach. With the obtained results it can be claimed that self-awareness achieved by feedback and assertiveness is also very important. On the basis of the research it can be concluded that a competent coach is a person with highly developed communication skills. Being flexible and using various methods of activation he is able to reach to the customers and involve them in the process of training. It requires the knowledge about adult learning theory and the use of the benefits language. The conclusions presented in this thesis are based on the research conducted by the author in 2011 among trainers employed by Krakow consulting and training company Mindlab.
dc.abstract.plpl
Głównym celem pracy jest określenie profilu kompetencji trenera-szkoleniowca. Problem badawczy sprowadza się do pytania: Jakimi kompetencjami powinien odznaczać się trener? W szczególności analizie zostały poddane następujące problemy szczegółowe: 1. W jaki sposób trenerzy podnoszą swoje kompetencje? 2. Jak kształtuje się droga zawodowa trenera?3. Jakimi predyspozycjami osobowościowymi i zawodowymi powinien odznaczać się trener? 4. Co trener powinien wiedzieć o procesie uczenia się dorosłych? 5. Jakie metody i techniki powinien stosować trener podczas szkolenia? Całość rozważań osadzona została w ramach analizy rynku szkoleniowego oraz teorii kompetencji trenerskich. Wyniki przeprowadzonych badań pokazują, że na sukces szkoleniowca wpływa zarówno odpowiednio przeprowadzona analiza potrzeb i celów, jak i umiejętność prezentacji czy organizacji grupy. Dzięki uzyskanym wynikom można twierdzić, że niezwykle ważna jest również samoświadomość osiągana m.in. dzięki feedback’owi i asertywności. Na podstawie badań można również wnioskować, że kompetentny trener to osoba o wysoce rozwiniętych zdolnościach komunikacyjnych, która w elastyczny sposób, stosując różnego rodzaju metody aktywizujące, potrafi dotrzeć do odbiorcy i zaangażować go w proces szkolenia. Wykorzystuje przy tym znajomość teorii uczenia się dorosłych oraz posługiwanie się językiem korzyści. Wnioski prezentowane w niniejszej pracy opierają się na badaniach przeprowadzonych przez autorkę w roku 2011 wśród trenerów krakowskiej firmy doradczo- szkoleniowej Mindlab.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.contributor.advisorpl
Bugaj, Justyna - 161421
dc.contributor.authorpl
Bobrowska, Monika
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Bugdol, Marek - 127470
dc.contributor.reviewerpl
Bugaj, Justyna - 161421
dc.date.accessioned
2020-07-24T15:05:18Z
dc.date.available
2020-07-24T15:05:18Z
dc.date.submittedpl
2013-06-27
dc.fieldofstudypl
zarządzanie zasobami ludzkimi
dc.identifier.apdpl
diploma-73762-78902
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/186622
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
COACH - COACHING SKILLS - KOLB'S CYCLE - MARKET TRAINING - TRAINER
dc.subject.plpl
CYKL KOLBA - KOMPETENCJE TRENERSKIE - RYNEK SZKOLENIOWY – TRENER - SZKOLENIOWIEC
dc.titlepl
Profil kompetencji trenera na przykładzie firmy doradczo-szkoleniowej Mindlab
dc.title.alternativepl
The competency profile of trainer-coach on the example of consulting and training company Mindlab
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
57
Views per month
Views per city
Warsaw
6
Wroclaw
6
Krakow
5
Pruszków
5
Bialystok
3
Pabianice
2
Rzeszów
2
Siechnice
2
Sucha Beskidzka
2
Bielsko-Biala
1

No access

No Thumbnail Available