Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Wizerunek artysty-muzyka w mediach na przykładzie wybranych międzynarodowych konkursów muzycznych (analiza dyskursu)
The image of the artist-musician in the media on the example of selected international music competitions (discourse analysis)
Artysta, konkurs muzyczny, media, mit artysty, muzyk, muzyka, wizerunek
Artist, music competition, media, myth of the artist, musician, music, image
Badania przeprowadzone w ramach niniejszej pracy mają na celu eksplorację wizerunku artysty-muzyka w świetle czterech międzynarodowych konkursów muzycznych. Centrum analiz stanowią komunikaty medialne autorstwa portali informacyjnych i plotkarskich, ekspertów muzycznych, słuchaczy obserwujących konkursy w sieci oraz samych uczestników międzynarodowych konkursów muzycznych. Rezultaty badań sugerują znaczną złożoność wizerunku artysty-muzyka, dostarczając odpowiedzi na pytanie, kim jest artysta-muzyk jako wykreowana postać, jako muzyk, jako artysta sam w sobie, a także jako człowiek-członek społeczeństwa. Ponadto, jakościowa analiza treści skutkowała wyłonieniem sześciu typów artysty-muzyka, co dopełnia rozważania na temat różnorodności i wieloaspektowości jego wizerunku.
The research conducted in this thesis aims to explore the image of the artist-musician in terms of four international music competitions. The analysis focuses on media reports from news and gossip portals, music experts, listeners watching the competitions online, and the participants of international music competitions themselves. The research results suggest a significant complexity of the image of the artist-musician, providing answers to the question of who the artist-musician is as a created character, as a musician, as an artist in their own right, and as a human being-member of society. In addition, the qualitative content analysis resulted in the emergence of six types of artist-musician, which complements the considerations on the diversity and multifaceted construction of their image.
dc.abstract.en | The research conducted in this thesis aims to explore the image of the artist-musician in terms of four international music competitions. The analysis focuses on media reports from news and gossip portals, music experts, listeners watching the competitions online, and the participants of international music competitions themselves. The research results suggest a significant complexity of the image of the artist-musician, providing answers to the question of who the artist-musician is as a created character, as a musician, as an artist in their own right, and as a human being-member of society. In addition, the qualitative content analysis resulted in the emergence of six types of artist-musician, which complements the considerations on the diversity and multifaceted construction of their image. | pl |
dc.abstract.pl | Badania przeprowadzone w ramach niniejszej pracy mają na celu eksplorację wizerunku artysty-muzyka w świetle czterech międzynarodowych konkursów muzycznych. Centrum analiz stanowią komunikaty medialne autorstwa portali informacyjnych i plotkarskich, ekspertów muzycznych, słuchaczy obserwujących konkursy w sieci oraz samych uczestników międzynarodowych konkursów muzycznych. Rezultaty badań sugerują znaczną złożoność wizerunku artysty-muzyka, dostarczając odpowiedzi na pytanie, kim jest artysta-muzyk jako wykreowana postać, jako muzyk, jako artysta sam w sobie, a także jako człowiek-członek społeczeństwa. Ponadto, jakościowa analiza treści skutkowała wyłonieniem sześciu typów artysty-muzyka, co dopełnia rozważania na temat różnorodności i wieloaspektowości jego wizerunku. | pl |
dc.affiliation | Wydział Filozoficzny | pl |
dc.area | obszar nauk społecznych | pl |
dc.contributor.advisor | Jabłońska, Barbara - 162112 | pl |
dc.contributor.author | Deckert, Sandra - USOS275393 | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WF5 | pl |
dc.contributor.reviewer | Jabłońska, Barbara - 162112 | pl |
dc.contributor.reviewer | Bogunia-Borowska, Małgorzata - 127388 | pl |
dc.date.accessioned | 2024-10-03T22:35:10Z | |
dc.date.available | 2024-10-03T22:35:10Z | |
dc.date.submitted | 2024-09-27 | pl |
dc.fieldofstudy | socjologia | pl |
dc.identifier.apd | diploma-178511-275393 | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/handle/item/450066 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | Artist, music competition, media, myth of the artist, musician, music, image | pl |
dc.subject.pl | Artysta, konkurs muzyczny, media, mit artysty, muzyk, muzyka, wizerunek | pl |
dc.title | Wizerunek artysty-muzyka w mediach na przykładzie wybranych międzynarodowych konkursów muzycznych (analiza dyskursu) | pl |
dc.title.alternative | The image of the artist-musician in the media on the example of selected international music competitions (discourse analysis) | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |