Wizerunek artysty-muzyka w mediach na przykładzie wybranych międzynarodowych konkursów muzycznych (analiza dyskursu)

master
dc.abstract.enThe research conducted in this thesis aims to explore the image of the artist-musician in terms of four international music competitions. The analysis focuses on media reports from news and gossip portals, music experts, listeners watching the competitions online, and the participants of international music competitions themselves. The research results suggest a significant complexity of the image of the artist-musician, providing answers to the question of who the artist-musician is as a created character, as a musician, as an artist in their own right, and as a human being-member of society. In addition, the qualitative content analysis resulted in the emergence of six types of artist-musician, which complements the considerations on the diversity and multifaceted construction of their image.pl
dc.abstract.plBadania przeprowadzone w ramach niniejszej pracy mają na celu eksplorację wizerunku artysty-muzyka w świetle czterech międzynarodowych konkursów muzycznych. Centrum analiz stanowią komunikaty medialne autorstwa portali informacyjnych i plotkarskich, ekspertów muzycznych, słuchaczy obserwujących konkursy w sieci oraz samych uczestników międzynarodowych konkursów muzycznych. Rezultaty badań sugerują znaczną złożoność wizerunku artysty-muzyka, dostarczając odpowiedzi na pytanie, kim jest artysta-muzyk jako wykreowana postać, jako muzyk, jako artysta sam w sobie, a także jako człowiek-członek społeczeństwa. Ponadto, jakościowa analiza treści skutkowała wyłonieniem sześciu typów artysty-muzyka, co dopełnia rozważania na temat różnorodności i wieloaspektowości jego wizerunku.pl
dc.affiliationWydział Filozoficznypl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorJabłońska, Barbara - 162112 pl
dc.contributor.authorDeckert, Sandra - USOS275393 pl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WF5pl
dc.contributor.reviewerJabłońska, Barbara - 162112 pl
dc.contributor.reviewerBogunia-Borowska, Małgorzata - 127388 pl
dc.date.accessioned2024-10-03T22:35:10Z
dc.date.available2024-10-03T22:35:10Z
dc.date.submitted2024-09-27pl
dc.fieldofstudysocjologiapl
dc.identifier.apddiploma-178511-275393pl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/handle/item/450066
dc.languagepolpl
dc.subject.enArtist, music competition, media, myth of the artist, musician, music, imagepl
dc.subject.plArtysta, konkurs muzyczny, media, mit artysty, muzyk, muzyka, wizerunekpl
dc.titleWizerunek artysty-muzyka w mediach na przykładzie wybranych międzynarodowych konkursów muzycznych (analiza dyskursu)pl
dc.title.alternativeThe image of the artist-musician in the media on the example of selected international music competitions (discourse analysis)pl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The research conducted in this thesis aims to explore the image of the artist-musician in terms of four international music competitions. The analysis focuses on media reports from news and gossip portals, music experts, listeners watching the competitions online, and the participants of international music competitions themselves. The research results suggest a significant complexity of the image of the artist-musician, providing answers to the question of who the artist-musician is as a created character, as a musician, as an artist in their own right, and as a human being-member of society. In addition, the qualitative content analysis resulted in the emergence of six types of artist-musician, which complements the considerations on the diversity and multifaceted construction of their image.
dc.abstract.plpl
Badania przeprowadzone w ramach niniejszej pracy mają na celu eksplorację wizerunku artysty-muzyka w świetle czterech międzynarodowych konkursów muzycznych. Centrum analiz stanowią komunikaty medialne autorstwa portali informacyjnych i plotkarskich, ekspertów muzycznych, słuchaczy obserwujących konkursy w sieci oraz samych uczestników międzynarodowych konkursów muzycznych. Rezultaty badań sugerują znaczną złożoność wizerunku artysty-muzyka, dostarczając odpowiedzi na pytanie, kim jest artysta-muzyk jako wykreowana postać, jako muzyk, jako artysta sam w sobie, a także jako człowiek-członek społeczeństwa. Ponadto, jakościowa analiza treści skutkowała wyłonieniem sześciu typów artysty-muzyka, co dopełnia rozważania na temat różnorodności i wieloaspektowości jego wizerunku.
dc.affiliationpl
Wydział Filozoficzny
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Jabłońska, Barbara - 162112
dc.contributor.authorpl
Deckert, Sandra - USOS275393
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WF5
dc.contributor.reviewerpl
Jabłońska, Barbara - 162112
dc.contributor.reviewerpl
Bogunia-Borowska, Małgorzata - 127388
dc.date.accessioned
2024-10-03T22:35:10Z
dc.date.available
2024-10-03T22:35:10Z
dc.date.submittedpl
2024-09-27
dc.fieldofstudypl
socjologia
dc.identifier.apdpl
diploma-178511-275393
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/handle/item/450066
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
Artist, music competition, media, myth of the artist, musician, music, image
dc.subject.plpl
Artysta, konkurs muzyczny, media, mit artysty, muzyk, muzyka, wizerunek
dc.titlepl
Wizerunek artysty-muzyka w mediach na przykładzie wybranych międzynarodowych konkursów muzycznych (analiza dyskursu)
dc.title.alternativepl
The image of the artist-musician in the media on the example of selected international music competitions (discourse analysis)
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

No access

No Thumbnail Available
Collections