Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Marketing sportowy na przykładzie klubu piłkarskiego RKS Raków Częstochowa S.A.
Sport marketing: the case of Rakow Czestochowa Football Club
KLUB SPORTOWY - MARKETING SPORTOWY - PIŁKA NOŻNA - SPONSORING
FOOTBALL - SPONSORING - SPORT CLUB - SPORT MARKETING
Marketing sportowy rozwija się obecnie bardzo szybko. Jego działania coraz częściej warunkują nowe technologie, w szczególności media społecznościowe. Kluby sportowe coraz śmielej korzystają z jego dobrodziejstw. Marketing sportowy odgrywa istotną rolę w zarządzaniu klubami sportowymi.Celem pracy jest zaprezentowanie funkcjonowania marketingu sportowego na przykładzie klubu piłkarskiego RKS Raków Częstochowa S.A. Marketing sportowy uzależniony jest zwykle od sukcesu sportowego. Osiąganie dobrych wyników gwarantuje klubowi piłkarskiemu większe możliwości w zakresie marketingu, a ewentualne porażki przekreślają jego szanse na sprawne używanie dostępnych metod marketingowych.W celu odpowiedzi na te pytania przeanalizowano działania klubu RKS Raków Częstochowa S.A. Posłużono się metodą wywiadu, który został przeprowadzony z wiceprezesem klubu, Krzysztofem Kołaczykiem. Dodatkowo dokonano analizy marketingu mix.Badanie wykazało, że sukces sportowy to klucz do osiągnięcia coraz lepszych wyników marketingowych i do rozwinięcia działalności klubu w tym aspekcie. Porażka nie przekreśla jednak w całości możliwości klubu na realizacje założeń marketingowych.To, czy dany klub zdecyduje się na marketing sportowy i w jakim stopniu się w to zaangażuje, zależy przede wszystkim od ludzi pracujących w organizacji. Marketing to nie tylko narzędzie dla wielkich klubów, notujących rocznie miliony zysków. W zależności od wielkości i zamożności klubu piłkarskiego, marketing będzie przybierał różne formy. Posiadając dużego sponsora i osiągając zadowalające wyniki, działania marketingowe są płynniejsze i sprawniejsze. Jednak o marketing i dobry wizerunku klubu można dbać niezależnie od wielkości budżetu i pozycji w tabeli.
Sport marketing is developing really fast nowadays. Its action is vary by new technologies, mostly social media. Sport clubs are more and more amenable to sport marketing and its tools. Its role in managing sport clubs is very essential.The aim of this thesis is to research if sport marketing depends on sport success. If gaining score guarantees football club more marketing opportunities and if defeat rules out sport marketing operations.When looking for the best answer to these questions I have analyzed marketing activities of Raków Częstochowa football club. One of the method which I have used is an interview with vice-director of the club, Krzyszof Kołaczyk. What is more I have made a marketing mix analysis.The research results provide a picture of the sport marketing. Sport success is the key to gain better marketing results. It is also helpful when club would like to develop its activities. Defeat is not defining sport marketing for the club.Basically everything depends on people who work in the club and decisions they make for the organization. Marketing is not only the tool for great clubs reaching view millions of revenue every year. Sport marketing could vary in case of how big or small club is. When the club has a huge sponsor and rewarding results then marketing activities are more fluent and efficient. When it comes to marketing and club's image every club can be particular about it, whenever it is minor or big.
dc.abstract.en | Sport marketing is developing really fast nowadays. Its action is vary by new technologies, mostly social media. Sport clubs are more and more amenable to sport marketing and its tools. Its role in managing sport clubs is very essential.The aim of this thesis is to research if sport marketing depends on sport success. If gaining score guarantees football club more marketing opportunities and if defeat rules out sport marketing operations.When looking for the best answer to these questions I have analyzed marketing activities of Raków Częstochowa football club. One of the method which I have used is an interview with vice-director of the club, Krzyszof Kołaczyk. What is more I have made a marketing mix analysis.The research results provide a picture of the sport marketing. Sport success is the key to gain better marketing results. It is also helpful when club would like to develop its activities. Defeat is not defining sport marketing for the club.Basically everything depends on people who work in the club and decisions they make for the organization. Marketing is not only the tool for great clubs reaching view millions of revenue every year. Sport marketing could vary in case of how big or small club is. When the club has a huge sponsor and rewarding results then marketing activities are more fluent and efficient. When it comes to marketing and club's image every club can be particular about it, whenever it is minor or big. | pl |
dc.abstract.pl | Marketing sportowy rozwija się obecnie bardzo szybko. Jego działania coraz częściej warunkują nowe technologie, w szczególności media społecznościowe. Kluby sportowe coraz śmielej korzystają z jego dobrodziejstw. Marketing sportowy odgrywa istotną rolę w zarządzaniu klubami sportowymi.Celem pracy jest zaprezentowanie funkcjonowania marketingu sportowego na przykładzie klubu piłkarskiego RKS Raków Częstochowa S.A. Marketing sportowy uzależniony jest zwykle od sukcesu sportowego. Osiąganie dobrych wyników gwarantuje klubowi piłkarskiemu większe możliwości w zakresie marketingu, a ewentualne porażki przekreślają jego szanse na sprawne używanie dostępnych metod marketingowych.W celu odpowiedzi na te pytania przeanalizowano działania klubu RKS Raków Częstochowa S.A. Posłużono się metodą wywiadu, który został przeprowadzony z wiceprezesem klubu, Krzysztofem Kołaczykiem. Dodatkowo dokonano analizy marketingu mix.Badanie wykazało, że sukces sportowy to klucz do osiągnięcia coraz lepszych wyników marketingowych i do rozwinięcia działalności klubu w tym aspekcie. Porażka nie przekreśla jednak w całości możliwości klubu na realizacje założeń marketingowych.To, czy dany klub zdecyduje się na marketing sportowy i w jakim stopniu się w to zaangażuje, zależy przede wszystkim od ludzi pracujących w organizacji. Marketing to nie tylko narzędzie dla wielkich klubów, notujących rocznie miliony zysków. W zależności od wielkości i zamożności klubu piłkarskiego, marketing będzie przybierał różne formy. Posiadając dużego sponsora i osiągając zadowalające wyniki, działania marketingowe są płynniejsze i sprawniejsze. Jednak o marketing i dobry wizerunku klubu można dbać niezależnie od wielkości budżetu i pozycji w tabeli. | pl |
dc.affiliation | Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej | pl |
dc.area | obszar nauk społecznych | pl |
dc.contributor.advisor | Gancarczyk, Jacek - 185651 | pl |
dc.contributor.author | Ostrowska, Martyna | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WZKS | pl |
dc.contributor.reviewer | Gancarczyk, Jacek - 185651 | pl |
dc.contributor.reviewer | Najda-Janoszka, Marta - 173388 | pl |
dc.date.accessioned | 2020-07-27T09:24:02Z | |
dc.date.available | 2020-07-27T09:24:02Z | |
dc.date.submitted | 2017-07-12 | pl |
dc.fieldofstudy | zarządzanie | pl |
dc.fieldofstudy | zarządzanie w sporcie | pl |
dc.identifier.apd | diploma-116851-129890 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/222102 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | FOOTBALL - SPONSORING - SPORT CLUB - SPORT MARKETING | pl |
dc.subject.pl | KLUB SPORTOWY - MARKETING SPORTOWY - PIŁKA NOŻNA - SPONSORING | pl |
dc.title | Marketing sportowy na przykładzie klubu piłkarskiego RKS Raków Częstochowa S.A. | pl |
dc.title.alternative | Sport marketing: the case of Rakow Czestochowa Football Club | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |