Marketing sportowy na przykładzie klubu piłkarskiego RKS Raków Częstochowa S.A.

master
dc.abstract.enSport marketing is developing really fast nowadays. Its action is vary by new technologies, mostly social media. Sport clubs are more and more amenable to sport marketing and its tools. Its role in managing sport clubs is very essential.The aim of this thesis is to research if sport marketing depends on sport success. If gaining score guarantees football club more marketing opportunities and if defeat rules out sport marketing operations.When looking for the best answer to these questions I have analyzed marketing activities of Raków Częstochowa football club. One of the method which I have used is an interview with vice-director of the club, Krzyszof Kołaczyk. What is more I have made a marketing mix analysis.The research results provide a picture of the sport marketing. Sport success is the key to gain better marketing results. It is also helpful when club would like to develop its activities. Defeat is not defining sport marketing for the club.Basically everything depends on people who work in the club and decisions they make for the organization. Marketing is not only the tool for great clubs reaching view millions of revenue every year. Sport marketing could vary in case of how big or small club is. When the club has a huge sponsor and rewarding results then marketing activities are more fluent and efficient. When it comes to marketing and club's image every club can be particular about it, whenever it is minor or big.pl
dc.abstract.plMarketing sportowy rozwija się obecnie bardzo szybko. Jego działania coraz częściej warunkują nowe technologie, w szczególności media społecznościowe. Kluby sportowe coraz śmielej korzystają z jego dobrodziejstw. Marketing sportowy odgrywa istotną rolę w zarządzaniu klubami sportowymi.Celem pracy jest zaprezentowanie funkcjonowania marketingu sportowego na przykładzie klubu piłkarskiego RKS Raków Częstochowa S.A. Marketing sportowy uzależniony jest zwykle od sukcesu sportowego. Osiąganie dobrych wyników gwarantuje klubowi piłkarskiemu większe możliwości w zakresie marketingu, a ewentualne porażki przekreślają jego szanse na sprawne używanie dostępnych metod marketingowych.W celu odpowiedzi na te pytania przeanalizowano działania klubu RKS Raków Częstochowa S.A. Posłużono się metodą wywiadu, który został przeprowadzony z wiceprezesem klubu, Krzysztofem Kołaczykiem. Dodatkowo dokonano analizy marketingu mix.Badanie wykazało, że sukces sportowy to klucz do osiągnięcia coraz lepszych wyników marketingowych i do rozwinięcia działalności klubu w tym aspekcie. Porażka nie przekreśla jednak w całości możliwości klubu na realizacje założeń marketingowych.To, czy dany klub zdecyduje się na marketing sportowy i w jakim stopniu się w to zaangażuje, zależy przede wszystkim od ludzi pracujących w organizacji. Marketing to nie tylko narzędzie dla wielkich klubów, notujących rocznie miliony zysków. W zależności od wielkości i zamożności klubu piłkarskiego, marketing będzie przybierał różne formy. Posiadając dużego sponsora i osiągając zadowalające wyniki, działania marketingowe są płynniejsze i sprawniejsze. Jednak o marketing i dobry wizerunku klubu można dbać niezależnie od wielkości budżetu i pozycji w tabeli.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorGancarczyk, Jacek - 185651 pl
dc.contributor.authorOstrowska, Martynapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerGancarczyk, Jacek - 185651 pl
dc.contributor.reviewerNajda-Janoszka, Marta - 173388 pl
dc.date.accessioned2020-07-27T09:24:02Z
dc.date.available2020-07-27T09:24:02Z
dc.date.submitted2017-07-12pl
dc.fieldofstudyzarządzaniepl
dc.fieldofstudyzarządzanie w sporciepl
dc.identifier.apddiploma-116851-129890pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/222102
dc.languagepolpl
dc.subject.enFOOTBALL - SPONSORING - SPORT CLUB - SPORT MARKETINGpl
dc.subject.plKLUB SPORTOWY - MARKETING SPORTOWY - PIŁKA NOŻNA - SPONSORINGpl
dc.titleMarketing sportowy na przykładzie klubu piłkarskiego RKS Raków Częstochowa S.A.pl
dc.title.alternativeSport marketing: the case of Rakow Czestochowa Football Clubpl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
Sport marketing is developing really fast nowadays. Its action is vary by new technologies, mostly social media. Sport clubs are more and more amenable to sport marketing and its tools. Its role in managing sport clubs is very essential.The aim of this thesis is to research if sport marketing depends on sport success. If gaining score guarantees football club more marketing opportunities and if defeat rules out sport marketing operations.When looking for the best answer to these questions I have analyzed marketing activities of Raków Częstochowa football club. One of the method which I have used is an interview with vice-director of the club, Krzyszof Kołaczyk. What is more I have made a marketing mix analysis.The research results provide a picture of the sport marketing. Sport success is the key to gain better marketing results. It is also helpful when club would like to develop its activities. Defeat is not defining sport marketing for the club.Basically everything depends on people who work in the club and decisions they make for the organization. Marketing is not only the tool for great clubs reaching view millions of revenue every year. Sport marketing could vary in case of how big or small club is. When the club has a huge sponsor and rewarding results then marketing activities are more fluent and efficient. When it comes to marketing and club's image every club can be particular about it, whenever it is minor or big.
dc.abstract.plpl
Marketing sportowy rozwija się obecnie bardzo szybko. Jego działania coraz częściej warunkują nowe technologie, w szczególności media społecznościowe. Kluby sportowe coraz śmielej korzystają z jego dobrodziejstw. Marketing sportowy odgrywa istotną rolę w zarządzaniu klubami sportowymi.Celem pracy jest zaprezentowanie funkcjonowania marketingu sportowego na przykładzie klubu piłkarskiego RKS Raków Częstochowa S.A. Marketing sportowy uzależniony jest zwykle od sukcesu sportowego. Osiąganie dobrych wyników gwarantuje klubowi piłkarskiemu większe możliwości w zakresie marketingu, a ewentualne porażki przekreślają jego szanse na sprawne używanie dostępnych metod marketingowych.W celu odpowiedzi na te pytania przeanalizowano działania klubu RKS Raków Częstochowa S.A. Posłużono się metodą wywiadu, który został przeprowadzony z wiceprezesem klubu, Krzysztofem Kołaczykiem. Dodatkowo dokonano analizy marketingu mix.Badanie wykazało, że sukces sportowy to klucz do osiągnięcia coraz lepszych wyników marketingowych i do rozwinięcia działalności klubu w tym aspekcie. Porażka nie przekreśla jednak w całości możliwości klubu na realizacje założeń marketingowych.To, czy dany klub zdecyduje się na marketing sportowy i w jakim stopniu się w to zaangażuje, zależy przede wszystkim od ludzi pracujących w organizacji. Marketing to nie tylko narzędzie dla wielkich klubów, notujących rocznie miliony zysków. W zależności od wielkości i zamożności klubu piłkarskiego, marketing będzie przybierał różne formy. Posiadając dużego sponsora i osiągając zadowalające wyniki, działania marketingowe są płynniejsze i sprawniejsze. Jednak o marketing i dobry wizerunku klubu można dbać niezależnie od wielkości budżetu i pozycji w tabeli.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Gancarczyk, Jacek - 185651
dc.contributor.authorpl
Ostrowska, Martyna
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Gancarczyk, Jacek - 185651
dc.contributor.reviewerpl
Najda-Janoszka, Marta - 173388
dc.date.accessioned
2020-07-27T09:24:02Z
dc.date.available
2020-07-27T09:24:02Z
dc.date.submittedpl
2017-07-12
dc.fieldofstudypl
zarządzanie
dc.fieldofstudypl
zarządzanie w sporcie
dc.identifier.apdpl
diploma-116851-129890
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/222102
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
FOOTBALL - SPONSORING - SPORT CLUB - SPORT MARKETING
dc.subject.plpl
KLUB SPORTOWY - MARKETING SPORTOWY - PIŁKA NOŻNA - SPONSORING
dc.titlepl
Marketing sportowy na przykładzie klubu piłkarskiego RKS Raków Częstochowa S.A.
dc.title.alternativepl
Sport marketing: the case of Rakow Czestochowa Football Club
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
335
Views per month
Views per city
Warsaw
57
Krakow
55
Wroclaw
26
Poznan
12
Opole
9
Gdansk
8
Szczecin
6
Sosnowiec
5
Tuczno
5
Częstochowa
4

No access

No Thumbnail Available