Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Retoryczne środki perswazji w kampaniach reklamowych Żywca i Żubra
Rhetorical means of persuasion in advertising campaigns Żywiec and Żubr
perswazja, kampania reklamowa, retoryka, gra językowa, uniwersum kulturowe, komunikat reklamowy, slogan
persuasion , advertising campaign, rhetoric, language game, cultural universe, advertising message, slogan
Praca zawiera cztery rozdziały, poruszające problematykę związaną z retoryką i psychologią jako podstawowymi narzędziami reklamodawców. Zanalizowane zostało tworzywo językowe w odniesieniu do obrazu. Rozdział pierwszy przedstawia obszary zastosowania psychologii w przekazie reklamowym, ukazuje pewne prawidłowości w zachowaniu odbiorców, opisuje zjawisko niemożności ignorowania komunikatów reklamowych. Rozdział drugi, poświęcony jest retoryce reklamy. Omawia procesy perswazji, manipulacji, argumentowania w języku. Rozdział trzeci, również teoretyczny, dotyczy zjawiska reklamy jako tekstu kultury, przedstawia także kwestie związane z reklamowaniem alkoholu. Rozdział czwarty to analiza materiału oraz wnioski z niej wypływające. Obejmuje trzy podrozdziały szczegółowe, w których porównane zostały dwie duże kampanie piwowarskie – Żywiec i Żubr. Autorka omawia je na podstawie zgromadzonych materiałów.
Thesis contains four chapters , moving the problems connected with the rhetoric and psychology as basic tools advertisers. Language was analyzed material in relation to the image. The first chapter presents the areas of application of psychology in the transmission of advertising , it shows certain regularities in the behavior of consumers , describes the phenomenon of the impossibility of ignoring advertising messages . The second chapter is devoted to the rhetoric of advertising. Discusses the processes of persuasion , manipulation , arguing the language. The third chapter , also theoretical , concerns the phenomenon of advertising as text culture also presents the issues related to the advertising of alcohol. The fourth chapter is the analysis of the material and the conclusions of its flowing . It includes three sections detail , in which were compared two major campaigns brewing - Żwiecand Żubr . The author discusses them on the basis of collected materials.
dc.abstract.en | Thesis contains four chapters , moving the problems connected with the rhetoric and psychology as basic tools advertisers. Language was analyzed material in relation to the image. The first chapter presents the areas of application of psychology in the transmission of advertising , it shows certain regularities in the behavior of consumers , describes the phenomenon of the impossibility of ignoring advertising messages . The second chapter is devoted to the rhetoric of advertising. Discusses the processes of persuasion , manipulation , arguing the language. The third chapter , also theoretical , concerns the phenomenon of advertising as text culture also presents the issues related to the advertising of alcohol. The fourth chapter is the analysis of the material and the conclusions of its flowing . It includes three sections detail , in which were compared two major campaigns brewing - Żwiecand Żubr . The author discusses them on the basis of collected materials. | pl |
dc.abstract.pl | Praca zawiera cztery rozdziały, poruszające problematykę związaną z retoryką i psychologią jako podstawowymi narzędziami reklamodawców. Zanalizowane zostało tworzywo językowe w odniesieniu do obrazu. Rozdział pierwszy przedstawia obszary zastosowania psychologii w przekazie reklamowym, ukazuje pewne prawidłowości w zachowaniu odbiorców, opisuje zjawisko niemożności ignorowania komunikatów reklamowych. Rozdział drugi, poświęcony jest retoryce reklamy. Omawia procesy perswazji, manipulacji, argumentowania w języku. Rozdział trzeci, również teoretyczny, dotyczy zjawiska reklamy jako tekstu kultury, przedstawia także kwestie związane z reklamowaniem alkoholu. Rozdział czwarty to analiza materiału oraz wnioski z niej wypływające. Obejmuje trzy podrozdziały szczegółowe, w których porównane zostały dwie duże kampanie piwowarskie – Żywiec i Żubr. Autorka omawia je na podstawie zgromadzonych materiałów. | pl |
dc.affiliation | Wydział Polonistyki | pl |
dc.area | obszar nauk humanistycznych | pl |
dc.contributor.advisor | Mycawka, Mirosława - 130834 | pl |
dc.contributor.author | Grabowska, Paulina | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WP4 | pl |
dc.contributor.reviewer | Mycawka, Mirosława - 130834 | pl |
dc.contributor.reviewer | Tutak, Kinga - 132456 | pl |
dc.date.accessioned | 2020-07-27T00:34:03Z | |
dc.date.available | 2020-07-27T00:34:03Z | |
dc.date.submitted | 2016-07-04 | pl |
dc.fieldofstudy | nauczycielska | pl |
dc.identifier.apd | diploma-107808-142230 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/214061 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | persuasion , advertising campaign, rhetoric, language game, cultural universe, advertising message, slogan | pl |
dc.subject.pl | perswazja, kampania reklamowa, retoryka, gra językowa, uniwersum kulturowe, komunikat reklamowy, slogan | pl |
dc.title | Retoryczne środki perswazji w kampaniach reklamowych Żywca i Żubra | pl |
dc.title.alternative | Rhetorical means of persuasion in advertising campaigns Żywiec and Żubr | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |