Retoryczne środki perswazji w kampaniach reklamowych Żywca i Żubra

master
dc.abstract.enThesis contains four chapters , moving the problems connected with the rhetoric and psychology as basic tools advertisers. Language was analyzed material in relation to the image. The first chapter presents the areas of application of psychology in the transmission of advertising , it shows certain regularities in the behavior of consumers , describes the phenomenon of the impossibility of ignoring advertising messages . The second chapter is devoted to the rhetoric of advertising. Discusses the processes of persuasion , manipulation , arguing the language. The third chapter , also theoretical , concerns the phenomenon of advertising as text culture also presents the issues related to the advertising of alcohol. The fourth chapter is the analysis of the material and the conclusions of its flowing . It includes three sections detail , in which were compared two major campaigns brewing - Żwiecand Żubr . The author discusses them on the basis of collected materials.pl
dc.abstract.plPraca zawiera cztery rozdziały, poruszające problematykę związaną z retoryką i psychologią jako podstawowymi narzędziami reklamodawców. Zanalizowane zostało tworzywo językowe w odniesieniu do obrazu. Rozdział pierwszy przedstawia obszary zastosowania psychologii w przekazie reklamowym, ukazuje pewne prawidłowości w zachowaniu odbiorców, opisuje zjawisko niemożności ignorowania komunikatów reklamowych. Rozdział drugi, poświęcony jest retoryce reklamy. Omawia procesy perswazji, manipulacji, argumentowania w języku. Rozdział trzeci, również teoretyczny, dotyczy zjawiska reklamy jako tekstu kultury, przedstawia także kwestie związane z reklamowaniem alkoholu. Rozdział czwarty to analiza materiału oraz wnioski z niej wypływające. Obejmuje trzy podrozdziały szczegółowe, w których porównane zostały dwie duże kampanie piwowarskie – Żywiec i Żubr. Autorka omawia je na podstawie zgromadzonych materiałów.pl
dc.affiliationWydział Polonistykipl
dc.areaobszar nauk humanistycznychpl
dc.contributor.advisorMycawka, Mirosława - 130834 pl
dc.contributor.authorGrabowska, Paulinapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WP4pl
dc.contributor.reviewerMycawka, Mirosława - 130834 pl
dc.contributor.reviewerTutak, Kinga - 132456 pl
dc.date.accessioned2020-07-27T00:34:03Z
dc.date.available2020-07-27T00:34:03Z
dc.date.submitted2016-07-04pl
dc.fieldofstudynauczycielskapl
dc.identifier.apddiploma-107808-142230pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/214061
dc.languagepolpl
dc.subject.enpersuasion , advertising campaign, rhetoric, language game, cultural universe, advertising message, sloganpl
dc.subject.plperswazja, kampania reklamowa, retoryka, gra językowa, uniwersum kulturowe, komunikat reklamowy, sloganpl
dc.titleRetoryczne środki perswazji w kampaniach reklamowych Żywca i Żubrapl
dc.title.alternativeRhetorical means of persuasion in advertising campaigns Żywiec and Żubrpl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
Thesis contains four chapters , moving the problems connected with the rhetoric and psychology as basic tools advertisers. Language was analyzed material in relation to the image. The first chapter presents the areas of application of psychology in the transmission of advertising , it shows certain regularities in the behavior of consumers , describes the phenomenon of the impossibility of ignoring advertising messages . The second chapter is devoted to the rhetoric of advertising. Discusses the processes of persuasion , manipulation , arguing the language. The third chapter , also theoretical , concerns the phenomenon of advertising as text culture also presents the issues related to the advertising of alcohol. The fourth chapter is the analysis of the material and the conclusions of its flowing . It includes three sections detail , in which were compared two major campaigns brewing - Żwiecand Żubr . The author discusses them on the basis of collected materials.
dc.abstract.plpl
Praca zawiera cztery rozdziały, poruszające problematykę związaną z retoryką i psychologią jako podstawowymi narzędziami reklamodawców. Zanalizowane zostało tworzywo językowe w odniesieniu do obrazu. Rozdział pierwszy przedstawia obszary zastosowania psychologii w przekazie reklamowym, ukazuje pewne prawidłowości w zachowaniu odbiorców, opisuje zjawisko niemożności ignorowania komunikatów reklamowych. Rozdział drugi, poświęcony jest retoryce reklamy. Omawia procesy perswazji, manipulacji, argumentowania w języku. Rozdział trzeci, również teoretyczny, dotyczy zjawiska reklamy jako tekstu kultury, przedstawia także kwestie związane z reklamowaniem alkoholu. Rozdział czwarty to analiza materiału oraz wnioski z niej wypływające. Obejmuje trzy podrozdziały szczegółowe, w których porównane zostały dwie duże kampanie piwowarskie – Żywiec i Żubr. Autorka omawia je na podstawie zgromadzonych materiałów.
dc.affiliationpl
Wydział Polonistyki
dc.areapl
obszar nauk humanistycznych
dc.contributor.advisorpl
Mycawka, Mirosława - 130834
dc.contributor.authorpl
Grabowska, Paulina
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WP4
dc.contributor.reviewerpl
Mycawka, Mirosława - 130834
dc.contributor.reviewerpl
Tutak, Kinga - 132456
dc.date.accessioned
2020-07-27T00:34:03Z
dc.date.available
2020-07-27T00:34:03Z
dc.date.submittedpl
2016-07-04
dc.fieldofstudypl
nauczycielska
dc.identifier.apdpl
diploma-107808-142230
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/214061
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
persuasion , advertising campaign, rhetoric, language game, cultural universe, advertising message, slogan
dc.subject.plpl
perswazja, kampania reklamowa, retoryka, gra językowa, uniwersum kulturowe, komunikat reklamowy, slogan
dc.titlepl
Retoryczne środki perswazji w kampaniach reklamowych Żywca i Żubra
dc.title.alternativepl
Rhetorical means of persuasion in advertising campaigns Żywiec and Żubr
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
44
Views per month
Views per city
Warsaw
7
Wroclaw
6
Krakow
4
Poznan
4
Żywiec
4
Gdynia
2
Lodz
2
Szczecin
2
Wojnicz
2
Dublin
1

No access

No Thumbnail Available