"Wizualność i kultura e-sportów na przykładzie gry Starcraft II"

master
dc.abstract.enThe disseration is devoted to the phenomenon of e-sports, which stands for competitive playing of computer games. The thesis includes an analysis of various fomrs of visuality in titles belonging to the group of electronic sports (with particular emphasis on Starcraft II), such as the techniques used in television coverage of official tournaments, discourses related to the interface and the issue of mediated representation of women and psychoactive substances. Thesis shows a rapid development of the culture of e-sport games in conjunction with the dominant discourses of media and economics, which have an increasing impact on the process of creating modern video games.pl
dc.abstract.plPraca poświęcona jest zjawisku e-sportów, czyli kompetytywnego grania w gry komputerowe. Podejmowane są w niej zagadnienia związane z wizualnością tytułów zaliczanych do grona sportów elektronicznych (ze szczególnym uwzględnieniem Starcraft II), takie jak techniki używane w relacjach telewizyjnych z turniejów, dyskursy związane z interfejsem oraz problematyka medialnej obecności kobiet i substancji psychoaktywnych. Praca ukazuje szybki rozwój kultury gier e-sportowych w powiązaniu z dominującymi dyskursami medialnymi i ekonomicznymi, które mają coraz większy wpływ na proces powstawania gier wideo.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.contributor.advisorPitrus, Andrzej - 131431 pl
dc.contributor.advisorNacher, Anna - 130854 pl
dc.contributor.authorFelczak, Mateuszpl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerNacher, Anna - 130854 pl
dc.contributor.reviewerPitrus, Andrzej - 131431 pl
dc.date.accessioned2020-07-24T20:48:33Z
dc.date.available2020-07-24T20:48:33Z
dc.date.submitted2013-10-16pl
dc.fieldofstudyfilmoznawstwopl
dc.identifier.apddiploma-82443-61469pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/191965
dc.languagepolpl
dc.subject.ene-sports, computer games, internet television, strategy games, interfacepl
dc.subject.ple-sporty, gry komputerowe, telewizja internetowa, gry strategiczne, interfejspl
dc.title"Wizualność i kultura e-sportów na przykładzie gry Starcraft II"pl
dc.title.alternativeVisuality and culture of e-sports based on Starcraft IIpl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The disseration is devoted to the phenomenon of e-sports, which stands for competitive playing of computer games. The thesis includes an analysis of various fomrs of visuality in titles belonging to the group of electronic sports (with particular emphasis on Starcraft II), such as the techniques used in television coverage of official tournaments, discourses related to the interface and the issue of mediated representation of women and psychoactive substances. Thesis shows a rapid development of the culture of e-sport games in conjunction with the dominant discourses of media and economics, which have an increasing impact on the process of creating modern video games.
dc.abstract.plpl
Praca poświęcona jest zjawisku e-sportów, czyli kompetytywnego grania w gry komputerowe. Podejmowane są w niej zagadnienia związane z wizualnością tytułów zaliczanych do grona sportów elektronicznych (ze szczególnym uwzględnieniem Starcraft II), takie jak techniki używane w relacjach telewizyjnych z turniejów, dyskursy związane z interfejsem oraz problematyka medialnej obecności kobiet i substancji psychoaktywnych. Praca ukazuje szybki rozwój kultury gier e-sportowych w powiązaniu z dominującymi dyskursami medialnymi i ekonomicznymi, które mają coraz większy wpływ na proces powstawania gier wideo.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.contributor.advisorpl
Pitrus, Andrzej - 131431
dc.contributor.advisorpl
Nacher, Anna - 130854
dc.contributor.authorpl
Felczak, Mateusz
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Nacher, Anna - 130854
dc.contributor.reviewerpl
Pitrus, Andrzej - 131431
dc.date.accessioned
2020-07-24T20:48:33Z
dc.date.available
2020-07-24T20:48:33Z
dc.date.submittedpl
2013-10-16
dc.fieldofstudypl
filmoznawstwo
dc.identifier.apdpl
diploma-82443-61469
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/191965
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
e-sports, computer games, internet television, strategy games, interface
dc.subject.plpl
e-sporty, gry komputerowe, telewizja internetowa, gry strategiczne, interfejs
dc.titlepl
"Wizualność i kultura e-sportów na przykładzie gry Starcraft II"
dc.title.alternativepl
Visuality and culture of e-sports based on Starcraft II
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
12
Views per month
Views per city
Warsaw
4
Wroclaw
3
Dublin
2
Krakow
1
Płock
1

No access

No Thumbnail Available