Ewaluacja wzorców projektowych na przykładzie gry na platformę iOS

master
dc.abstract.enThe purpose of this master’s thesis is to test the usability of certain programming design patterns in organising the codebase of a simple game designed for mobile devices with iOS system. The main goal is to create a good structure for the application’s core functionality through the usage of numerous design patterns and good programming rules that will allow effortless development of new features in the future. Despite the fact that architecture plays a key role in the discussed application, the tools used in its implementation have been described as well. The software has been created by using the C++ programming language along with the Cocos2d-x game engine. The reason for using the selected tools and possible alternatives are described in detail in the third chapter of this work. In addition, the application has been subjected to functional testing, the results of which have also been included in this document. The conclusions and a plan for further extension of the application is provided in the last chapter.pl
dc.abstract.plNiniejsza praca magisterska ma na celu sprawdzenie użyteczności wzorców projektowych przy organizacji kodu prostej gry przeznaczonej na urządzenia mobilne z systemem iOS. Głównym założeniem jest stworzenie dobrej struktury pod bazę aplikacji dzięki wykorzystaniu licznych wzorców projektowych oraz zasad dobrego programowania umożliwiając jej dalszy rozwój w przyszłości przy minimalnym nakładzie pracy. Pomimo iż architektura odgrywa kluczową rolę w omawianej aplikacji, przybliżone zostały również wykorzystane przy jej realizacji narzędzia. Oprogramowanie zostało stworzone przy użyciu języka programowania C++ oraz silnika graficznego Cocos2d-x. Powód użycia wybranych narzędzi oraz możliwe alternatywy zostały szczegółowo opisane w trzecim rozdziale omawianej pracy. Ponadto aplikacja została poddana testom użytkowym, których rezultaty także zostały opisane w tym dokumencie. Podsumowanie wniosków oraz plan dalszej rozbudowy aplikacji został przedstawiony w ostatnim rozdziale.pl
dc.affiliationWydział Fizyki, Astronomii i Informatyki Stosowanejpl
dc.areaobszar nauk ścisłychpl
dc.contributor.advisorWęgrzyn, Paweł - 100441 pl
dc.contributor.authorLamczyk, Mateuszpl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WFAISpl
dc.contributor.reviewerWęgrzyn, Paweł - 100441 pl
dc.contributor.reviewerArgasiński, Jan - 105948 pl
dc.date.accessioned2020-07-27T21:01:31Z
dc.date.available2020-07-27T21:01:31Z
dc.date.submitted2018-10-17pl
dc.fieldofstudyinformatyka stosowanapl
dc.identifier.apddiploma-128637-147721pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/232381
dc.languagepolpl
dc.subject.endesign patterns, cocos2dx, c++, ios, xcode, mvc, delegate, type object, singleton, service locator, state, template method, factory method, observerpl
dc.subject.plwzorce projektowe, cocos2dx, c++, ios, xcode, mvc, delegacja, type object, singleton, service locator, stan, metoda szablonowa, metoda wytwórcza, obserwatorpl
dc.titleEwaluacja wzorców projektowych na przykładzie gry na platformę iOSpl
dc.title.alternativeDesign patterns evaluation based on the example of an iOS gamepl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The purpose of this master’s thesis is to test the usability of certain programming design patterns in organising the codebase of a simple game designed for mobile devices with iOS system. The main goal is to create a good structure for the application’s core functionality through the usage of numerous design patterns and good programming rules that will allow effortless development of new features in the future. Despite the fact that architecture plays a key role in the discussed application, the tools used in its implementation have been described as well. The software has been created by using the C++ programming language along with the Cocos2d-x game engine. The reason for using the selected tools and possible alternatives are described in detail in the third chapter of this work. In addition, the application has been subjected to functional testing, the results of which have also been included in this document. The conclusions and a plan for further extension of the application is provided in the last chapter.
dc.abstract.plpl
Niniejsza praca magisterska ma na celu sprawdzenie użyteczności wzorców projektowych przy organizacji kodu prostej gry przeznaczonej na urządzenia mobilne z systemem iOS. Głównym założeniem jest stworzenie dobrej struktury pod bazę aplikacji dzięki wykorzystaniu licznych wzorców projektowych oraz zasad dobrego programowania umożliwiając jej dalszy rozwój w przyszłości przy minimalnym nakładzie pracy. Pomimo iż architektura odgrywa kluczową rolę w omawianej aplikacji, przybliżone zostały również wykorzystane przy jej realizacji narzędzia. Oprogramowanie zostało stworzone przy użyciu języka programowania C++ oraz silnika graficznego Cocos2d-x. Powód użycia wybranych narzędzi oraz możliwe alternatywy zostały szczegółowo opisane w trzecim rozdziale omawianej pracy. Ponadto aplikacja została poddana testom użytkowym, których rezultaty także zostały opisane w tym dokumencie. Podsumowanie wniosków oraz plan dalszej rozbudowy aplikacji został przedstawiony w ostatnim rozdziale.
dc.affiliationpl
Wydział Fizyki, Astronomii i Informatyki Stosowanej
dc.areapl
obszar nauk ścisłych
dc.contributor.advisorpl
Węgrzyn, Paweł - 100441
dc.contributor.authorpl
Lamczyk, Mateusz
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WFAIS
dc.contributor.reviewerpl
Węgrzyn, Paweł - 100441
dc.contributor.reviewerpl
Argasiński, Jan - 105948
dc.date.accessioned
2020-07-27T21:01:31Z
dc.date.available
2020-07-27T21:01:31Z
dc.date.submittedpl
2018-10-17
dc.fieldofstudypl
informatyka stosowana
dc.identifier.apdpl
diploma-128637-147721
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/232381
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
design patterns, cocos2dx, c++, ios, xcode, mvc, delegate, type object, singleton, service locator, state, template method, factory method, observer
dc.subject.plpl
wzorce projektowe, cocos2dx, c++, ios, xcode, mvc, delegacja, type object, singleton, service locator, stan, metoda szablonowa, metoda wytwórcza, obserwator
dc.titlepl
Ewaluacja wzorców projektowych na przykładzie gry na platformę iOS
dc.title.alternativepl
Design patterns evaluation based on the example of an iOS game
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
21
Views per month
Views per city
Krakow
4
Wroclaw
3
Warsaw
2
Dublin
1
Lodz
1
Lublin
1
Mszana Dolna
1
Odense
1
Pakość
1
Sieradz
1

No access

No Thumbnail Available