Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Ewaluacja wzorców projektowych na przykładzie gry na platformę iOS
Design patterns evaluation based on the example of an iOS game
wzorce projektowe, cocos2dx, c++, ios, xcode, mvc, delegacja, type object, singleton, service locator, stan, metoda szablonowa, metoda wytwórcza, obserwator
design patterns, cocos2dx, c++, ios, xcode, mvc, delegate, type object, singleton, service locator, state, template method, factory method, observer
Niniejsza praca magisterska ma na celu sprawdzenie użyteczności wzorców projektowych przy organizacji kodu prostej gry przeznaczonej na urządzenia mobilne z systemem iOS. Głównym założeniem jest stworzenie dobrej struktury pod bazę aplikacji dzięki wykorzystaniu licznych wzorców projektowych oraz zasad dobrego programowania umożliwiając jej dalszy rozwój w przyszłości przy minimalnym nakładzie pracy. Pomimo iż architektura odgrywa kluczową rolę w omawianej aplikacji, przybliżone zostały również wykorzystane przy jej realizacji narzędzia. Oprogramowanie zostało stworzone przy użyciu języka programowania C++ oraz silnika graficznego Cocos2d-x. Powód użycia wybranych narzędzi oraz możliwe alternatywy zostały szczegółowo opisane w trzecim rozdziale omawianej pracy. Ponadto aplikacja została poddana testom użytkowym, których rezultaty także zostały opisane w tym dokumencie. Podsumowanie wniosków oraz plan dalszej rozbudowy aplikacji został przedstawiony w ostatnim rozdziale.
The purpose of this master’s thesis is to test the usability of certain programming design patterns in organising the codebase of a simple game designed for mobile devices with iOS system. The main goal is to create a good structure for the application’s core functionality through the usage of numerous design patterns and good programming rules that will allow effortless development of new features in the future. Despite the fact that architecture plays a key role in the discussed application, the tools used in its implementation have been described as well. The software has been created by using the C++ programming language along with the Cocos2d-x game engine. The reason for using the selected tools and possible alternatives are described in detail in the third chapter of this work. In addition, the application has been subjected to functional testing, the results of which have also been included in this document. The conclusions and a plan for further extension of the application is provided in the last chapter.
dc.abstract.en | The purpose of this master’s thesis is to test the usability of certain programming design patterns in organising the codebase of a simple game designed for mobile devices with iOS system. The main goal is to create a good structure for the application’s core functionality through the usage of numerous design patterns and good programming rules that will allow effortless development of new features in the future. Despite the fact that architecture plays a key role in the discussed application, the tools used in its implementation have been described as well. The software has been created by using the C++ programming language along with the Cocos2d-x game engine. The reason for using the selected tools and possible alternatives are described in detail in the third chapter of this work. In addition, the application has been subjected to functional testing, the results of which have also been included in this document. The conclusions and a plan for further extension of the application is provided in the last chapter. | pl |
dc.abstract.pl | Niniejsza praca magisterska ma na celu sprawdzenie użyteczności wzorców projektowych przy organizacji kodu prostej gry przeznaczonej na urządzenia mobilne z systemem iOS. Głównym założeniem jest stworzenie dobrej struktury pod bazę aplikacji dzięki wykorzystaniu licznych wzorców projektowych oraz zasad dobrego programowania umożliwiając jej dalszy rozwój w przyszłości przy minimalnym nakładzie pracy. Pomimo iż architektura odgrywa kluczową rolę w omawianej aplikacji, przybliżone zostały również wykorzystane przy jej realizacji narzędzia. Oprogramowanie zostało stworzone przy użyciu języka programowania C++ oraz silnika graficznego Cocos2d-x. Powód użycia wybranych narzędzi oraz możliwe alternatywy zostały szczegółowo opisane w trzecim rozdziale omawianej pracy. Ponadto aplikacja została poddana testom użytkowym, których rezultaty także zostały opisane w tym dokumencie. Podsumowanie wniosków oraz plan dalszej rozbudowy aplikacji został przedstawiony w ostatnim rozdziale. | pl |
dc.affiliation | Wydział Fizyki, Astronomii i Informatyki Stosowanej | pl |
dc.area | obszar nauk ścisłych | pl |
dc.contributor.advisor | Węgrzyn, Paweł - 100441 | pl |
dc.contributor.author | Lamczyk, Mateusz | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WFAIS | pl |
dc.contributor.reviewer | Węgrzyn, Paweł - 100441 | pl |
dc.contributor.reviewer | Argasiński, Jan - 105948 | pl |
dc.date.accessioned | 2020-07-27T21:01:31Z | |
dc.date.available | 2020-07-27T21:01:31Z | |
dc.date.submitted | 2018-10-17 | pl |
dc.fieldofstudy | informatyka stosowana | pl |
dc.identifier.apd | diploma-128637-147721 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/232381 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | design patterns, cocos2dx, c++, ios, xcode, mvc, delegate, type object, singleton, service locator, state, template method, factory method, observer | pl |
dc.subject.pl | wzorce projektowe, cocos2dx, c++, ios, xcode, mvc, delegacja, type object, singleton, service locator, stan, metoda szablonowa, metoda wytwórcza, obserwator | pl |
dc.title | Ewaluacja wzorców projektowych na przykładzie gry na platformę iOS | pl |
dc.title.alternative | Design patterns evaluation based on the example of an iOS game | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |