Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Wpływ coachingu na rozwój kompetencji pracowniczych
The impact of coaching on the development of employee competencies
kompetencje, rozwój kompetencji, rozwój zawodowy, coaching, coachingowy styl zarządzania, narzędzie rozwoju kompetencji, wsparcie pracowników
competence, competence development, professional development, coaching, coaching style of management, competence development, employee’s support tool
Niniejsza praca dotyczy wpływu coachingu na rozwój kompetencji pracowniczych.Badanie będące przedmiotem poniższego opracowania przeprowadzone zostało wśród osób mających do czynienia z coachingiem w swoich miejscach pracy.Jest to nowoczesna metoda w związku z czym, stosunkowo niewiele jest badań poruszających to zagadnienie. Sprawia to, że temat ten jest interesującym materiałem do eksploracji. Przeprowadzona analiza miała za zadanie sprawdzić, czy coaching jest efektywnym narzędziem wspomagania pracowników, kto i przez kogo jest coachowany oraz jakie korzyści wynikają ze stosowania tej metody zarówno dla jednostek, jak i organizacji.W tym celu sporządzona została ankieta, której wyniki zostały przeanalizowane w niniejszej pracy. Na jej podstawie można wyciągnąć wnioski, że coaching jest skutecznym narzędziem rozwoju kompetencji pracowniczych. Pracownikom zależy na możliwości podnoszenia własnych kompetencji oraz zwiększenia swojej efektywności w wykorzystaniu wiedzy. Organizacje powinny więc wykorzystać ten fakt i przełożyć go na skuteczną realizację własnych celów. Dodatkowo firmom zaleca się rozszerzenie zakresu osób, które mają możliwość korzystania z coachingu na wszystkich swoich menedżerów. Kompetentny lider skutecznie będzie kierował zespołem swoich ludzi, a to z kolei będzie miało przełożenie na sprawne funkcjonowanie przedsiębiorstwa.
This work concerns the impact of coaching on the development of employee competencies. The research being subject of this study was conducted among persons having to do with coaching in their workplaces. Coaching is a modern method and therefore, relatively few case studies can be found. At the same time this fact makes the subject even more interesting to explore. My analysis was designed to see if coaching is an effective tool to support employees, who is coached by whom and what are the benefits from the use of this method both for individuals and organizations.For this purpose a survey has been conducted, the results of which were analyzed in this study.Based on the results we can conclude that coaching is an effective tool to develop employee’s competencies. Employees are eager to take opportunities to improve their competencies and increase their efficiency of using knowledge. Organizations should therefore take advantage of this fact and turn it into effective implementation for own purposes. In addition, it is recommended for companies to extend the availability of coaching method for all their managers. A competent leader will effectively lead the team of his people, and this will automatically turn company functionality into a positive mode.
dc.abstract.en | This work concerns the impact of coaching on the development of employee competencies. The research being subject of this study was conducted among persons having to do with coaching in their workplaces. Coaching is a modern method and therefore, relatively few case studies can be found. At the same time this fact makes the subject even more interesting to explore. My analysis was designed to see if coaching is an effective tool to support employees, who is coached by whom and what are the benefits from the use of this method both for individuals and organizations.For this purpose a survey has been conducted, the results of which were analyzed in this study.Based on the results we can conclude that coaching is an effective tool to develop employee’s competencies. Employees are eager to take opportunities to improve their competencies and increase their efficiency of using knowledge. Organizations should therefore take advantage of this fact and turn it into effective implementation for own purposes. In addition, it is recommended for companies to extend the availability of coaching method for all their managers. A competent leader will effectively lead the team of his people, and this will automatically turn company functionality into a positive mode. | pl |
dc.abstract.pl | Niniejsza praca dotyczy wpływu coachingu na rozwój kompetencji pracowniczych.Badanie będące przedmiotem poniższego opracowania przeprowadzone zostało wśród osób mających do czynienia z coachingiem w swoich miejscach pracy.Jest to nowoczesna metoda w związku z czym, stosunkowo niewiele jest badań poruszających to zagadnienie. Sprawia to, że temat ten jest interesującym materiałem do eksploracji. Przeprowadzona analiza miała za zadanie sprawdzić, czy coaching jest efektywnym narzędziem wspomagania pracowników, kto i przez kogo jest coachowany oraz jakie korzyści wynikają ze stosowania tej metody zarówno dla jednostek, jak i organizacji.W tym celu sporządzona została ankieta, której wyniki zostały przeanalizowane w niniejszej pracy. Na jej podstawie można wyciągnąć wnioski, że coaching jest skutecznym narzędziem rozwoju kompetencji pracowniczych. Pracownikom zależy na możliwości podnoszenia własnych kompetencji oraz zwiększenia swojej efektywności w wykorzystaniu wiedzy. Organizacje powinny więc wykorzystać ten fakt i przełożyć go na skuteczną realizację własnych celów. Dodatkowo firmom zaleca się rozszerzenie zakresu osób, które mają możliwość korzystania z coachingu na wszystkich swoich menedżerów. Kompetentny lider skutecznie będzie kierował zespołem swoich ludzi, a to z kolei będzie miało przełożenie na sprawne funkcjonowanie przedsiębiorstwa. | pl |
dc.affiliation | Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej | pl |
dc.area | obszar nauk społecznych | pl |
dc.contributor.advisor | Rosiński, Jerzy | pl |
dc.contributor.author | Stelmach, Agnieszka | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WZKS | pl |
dc.contributor.reviewer | Jaworek, Magdalena - 173360 | pl |
dc.contributor.reviewer | Rosiński, Jerzy | pl |
dc.date.accessioned | 2020-07-26T15:19:47Z | |
dc.date.available | 2020-07-26T15:19:47Z | |
dc.date.submitted | 2015-07-06 | pl |
dc.fieldofstudy | zarządzanie | pl |
dc.fieldofstudy | marketing i logistyka | pl |
dc.identifier.apd | diploma-98352-136894 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/205670 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | competence, competence development, professional development, coaching, coaching style of management, competence development, employee’s support tool | pl |
dc.subject.pl | kompetencje, rozwój kompetencji, rozwój zawodowy, coaching, coachingowy styl zarządzania, narzędzie rozwoju kompetencji, wsparcie pracowników | pl |
dc.title | Wpływ coachingu na rozwój kompetencji pracowniczych | pl |
dc.title.alternative | The impact of coaching on the development of employee competencies | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |