ROLA DYRYGENTA W ZARZĄDZANIU ORKIESTRĄ OPEROWĄ. ANALIZA ZAGADNIENIA NA PRZYKŁADZIE SPEKTAKLU CYRULIK SEWILSKI G. ROSSINIEGO W OPERZE KRAKOWSKIEJ

licenciate
dc.abstract.enThis dissertation presents Opera’s orchestra as an organization working in unusual way. Researches included a plan of conductor’s day and his function in orchestra. Many interviews and observations confirm difficulty and responsibility in the preparation of the performance. This content describes work of musicians from first attempts until the premiere of the opera. This dissertation is helpful for musicians and those who lead a musician group.pl
dc.abstract.plCelem niniejszej pracy jest przedstawienie roli dyrygenta w procesie zarządzania orkiestrą operową na przykładzie przygotowania orkiestry Opery Krakowskiej do premiery dzieła Cyrulik Sewilski G. Rossiniego. Prowadzone badania mają przedstawić zespół instrumentalny jako organizację pracującą w nietypowy sposób, wyróżniającą się spośród innych organizacji.Badania skupiały się nad cyklem życia dyrygenta i jego funkcji w orkiestrze operowej. Przeprowadzone zostały liczne obserwacje i wywiady z muzykami, które potwierdzają trudność i odpowiedzialność związaną z ich przygotowaniem do spektaklu. Treść tejże pracy jest wartościowym opisem ich codziennego wysiłku, a także ukazuje problemy orkiestry, z którymi musi zmierzyć się zarządzający nią dyrygent. Dokument został tak skonstruowany, aby w przejrzysty sposób ukazał pracę instrumentalistów od pierwszych prób aż do premiery opery. Jednocześnie, niniejsza publikacja jest znacznym wsparciem dla muzyków oraz tych, którzy analogiczne zespoły prowadzą.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.areaobszar nauk humanistycznychpl
dc.contributor.advisorKopeć, Katarzynapl
dc.contributor.authorBrylski, Szymonpl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerPluszyńska, Annapl
dc.contributor.reviewerKopeć, Katarzynapl
dc.date.accessioned2020-07-27T23:29:59Z
dc.date.available2020-07-27T23:29:59Z
dc.date.submitted2019-07-03pl
dc.fieldofstudyzarządzanie mediamipl
dc.identifier.apddiploma-132137-228425pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/234661
dc.languagepolpl
dc.subject.enarts institutions, conductor, symphonic orchestra, management, classical music, the Opera, management style, motivating, management's school, leader.pl
dc.subject.plinstytucja artystyczna, dyrygent, orkiestra symfoniczna, manager, muzyka klasyczna, Opera, style zarządzania, motywacja, szkoły zarządzania, przywódca.pl
dc.titleROLA DYRYGENTA W ZARZĄDZANIU ORKIESTRĄ OPEROWĄ. ANALIZA ZAGADNIENIA NA PRZYKŁADZIE SPEKTAKLU CYRULIK SEWILSKI G. ROSSINIEGO W OPERZE KRAKOWSKIEJpl
dc.title.alternativeDirector’s role in management of opera orchestra.The analysis of an issue on example of the performance Il Barbiere di Siviglia G.Rossini’s in Cracow Opera.pl
dc.typelicenciatepl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
This dissertation presents Opera’s orchestra as an organization working in unusual way. Researches included a plan of conductor’s day and his function in orchestra. Many interviews and observations confirm difficulty and responsibility in the preparation of the performance. This content describes work of musicians from first attempts until the premiere of the opera. This dissertation is helpful for musicians and those who lead a musician group.
dc.abstract.plpl
Celem niniejszej pracy jest przedstawienie roli dyrygenta w procesie zarządzania orkiestrą operową na przykładzie przygotowania orkiestry Opery Krakowskiej do premiery dzieła Cyrulik Sewilski G. Rossiniego. Prowadzone badania mają przedstawić zespół instrumentalny jako organizację pracującą w nietypowy sposób, wyróżniającą się spośród innych organizacji.Badania skupiały się nad cyklem życia dyrygenta i jego funkcji w orkiestrze operowej. Przeprowadzone zostały liczne obserwacje i wywiady z muzykami, które potwierdzają trudność i odpowiedzialność związaną z ich przygotowaniem do spektaklu. Treść tejże pracy jest wartościowym opisem ich codziennego wysiłku, a także ukazuje problemy orkiestry, z którymi musi zmierzyć się zarządzający nią dyrygent. Dokument został tak skonstruowany, aby w przejrzysty sposób ukazał pracę instrumentalistów od pierwszych prób aż do premiery opery. Jednocześnie, niniejsza publikacja jest znacznym wsparciem dla muzyków oraz tych, którzy analogiczne zespoły prowadzą.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.areapl
obszar nauk humanistycznych
dc.contributor.advisorpl
Kopeć, Katarzyna
dc.contributor.authorpl
Brylski, Szymon
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Pluszyńska, Anna
dc.contributor.reviewerpl
Kopeć, Katarzyna
dc.date.accessioned
2020-07-27T23:29:59Z
dc.date.available
2020-07-27T23:29:59Z
dc.date.submittedpl
2019-07-03
dc.fieldofstudypl
zarządzanie mediami
dc.identifier.apdpl
diploma-132137-228425
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/234661
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
arts institutions, conductor, symphonic orchestra, management, classical music, the Opera, management style, motivating, management's school, leader.
dc.subject.plpl
instytucja artystyczna, dyrygent, orkiestra symfoniczna, manager, muzyka klasyczna, Opera, style zarządzania, motywacja, szkoły zarządzania, przywódca.
dc.titlepl
ROLA DYRYGENTA W ZARZĄDZANIU ORKIESTRĄ OPEROWĄ. ANALIZA ZAGADNIENIA NA PRZYKŁADZIE SPEKTAKLU CYRULIK SEWILSKI G. ROSSINIEGO W OPERZE KRAKOWSKIEJ
dc.title.alternativepl
Director’s role in management of opera orchestra.The analysis of an issue on example of the performance Il Barbiere di Siviglia G.Rossini’s in Cracow Opera.
dc.typepl
licenciate
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
85
Views per month
Views per city
Poznan
16
Lodz
9
Warsaw
9
Wroclaw
6
Krakow
4
Kielce
3
Żychlin
3
Bydgoszcz
2
Gdansk
2
Torun
2

No access

No Thumbnail Available