Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
ROLA DYRYGENTA W ZARZĄDZANIU ORKIESTRĄ OPEROWĄ. ANALIZA ZAGADNIENIA NA PRZYKŁADZIE SPEKTAKLU CYRULIK SEWILSKI G. ROSSINIEGO W OPERZE KRAKOWSKIEJ
Director’s role in management of opera orchestra.The analysis of an issue on example of the performance Il Barbiere di Siviglia G.Rossini’s in Cracow Opera.
instytucja artystyczna, dyrygent, orkiestra symfoniczna, manager, muzyka klasyczna, Opera, style zarządzania, motywacja, szkoły zarządzania, przywódca.
arts institutions, conductor, symphonic orchestra, management, classical music, the Opera, management style, motivating, management's school, leader.
Celem niniejszej pracy jest przedstawienie roli dyrygenta w procesie zarządzania orkiestrą operową na przykładzie przygotowania orkiestry Opery Krakowskiej do premiery dzieła Cyrulik Sewilski G. Rossiniego. Prowadzone badania mają przedstawić zespół instrumentalny jako organizację pracującą w nietypowy sposób, wyróżniającą się spośród innych organizacji.Badania skupiały się nad cyklem życia dyrygenta i jego funkcji w orkiestrze operowej. Przeprowadzone zostały liczne obserwacje i wywiady z muzykami, które potwierdzają trudność i odpowiedzialność związaną z ich przygotowaniem do spektaklu. Treść tejże pracy jest wartościowym opisem ich codziennego wysiłku, a także ukazuje problemy orkiestry, z którymi musi zmierzyć się zarządzający nią dyrygent. Dokument został tak skonstruowany, aby w przejrzysty sposób ukazał pracę instrumentalistów od pierwszych prób aż do premiery opery. Jednocześnie, niniejsza publikacja jest znacznym wsparciem dla muzyków oraz tych, którzy analogiczne zespoły prowadzą.
This dissertation presents Opera’s orchestra as an organization working in unusual way. Researches included a plan of conductor’s day and his function in orchestra. Many interviews and observations confirm difficulty and responsibility in the preparation of the performance. This content describes work of musicians from first attempts until the premiere of the opera. This dissertation is helpful for musicians and those who lead a musician group.
dc.abstract.en | This dissertation presents Opera’s orchestra as an organization working in unusual way. Researches included a plan of conductor’s day and his function in orchestra. Many interviews and observations confirm difficulty and responsibility in the preparation of the performance. This content describes work of musicians from first attempts until the premiere of the opera. This dissertation is helpful for musicians and those who lead a musician group. | pl |
dc.abstract.pl | Celem niniejszej pracy jest przedstawienie roli dyrygenta w procesie zarządzania orkiestrą operową na przykładzie przygotowania orkiestry Opery Krakowskiej do premiery dzieła Cyrulik Sewilski G. Rossiniego. Prowadzone badania mają przedstawić zespół instrumentalny jako organizację pracującą w nietypowy sposób, wyróżniającą się spośród innych organizacji.Badania skupiały się nad cyklem życia dyrygenta i jego funkcji w orkiestrze operowej. Przeprowadzone zostały liczne obserwacje i wywiady z muzykami, które potwierdzają trudność i odpowiedzialność związaną z ich przygotowaniem do spektaklu. Treść tejże pracy jest wartościowym opisem ich codziennego wysiłku, a także ukazuje problemy orkiestry, z którymi musi zmierzyć się zarządzający nią dyrygent. Dokument został tak skonstruowany, aby w przejrzysty sposób ukazał pracę instrumentalistów od pierwszych prób aż do premiery opery. Jednocześnie, niniejsza publikacja jest znacznym wsparciem dla muzyków oraz tych, którzy analogiczne zespoły prowadzą. | pl |
dc.affiliation | Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej | pl |
dc.area | obszar nauk humanistycznych | pl |
dc.contributor.advisor | Kopeć, Katarzyna | pl |
dc.contributor.author | Brylski, Szymon | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WZKS | pl |
dc.contributor.reviewer | Pluszyńska, Anna | pl |
dc.contributor.reviewer | Kopeć, Katarzyna | pl |
dc.date.accessioned | 2020-07-27T23:29:59Z | |
dc.date.available | 2020-07-27T23:29:59Z | |
dc.date.submitted | 2019-07-03 | pl |
dc.fieldofstudy | zarządzanie mediami | pl |
dc.identifier.apd | diploma-132137-228425 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/234661 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | arts institutions, conductor, symphonic orchestra, management, classical music, the Opera, management style, motivating, management's school, leader. | pl |
dc.subject.pl | instytucja artystyczna, dyrygent, orkiestra symfoniczna, manager, muzyka klasyczna, Opera, style zarządzania, motywacja, szkoły zarządzania, przywódca. | pl |
dc.title | ROLA DYRYGENTA W ZARZĄDZANIU ORKIESTRĄ OPEROWĄ. ANALIZA ZAGADNIENIA NA PRZYKŁADZIE SPEKTAKLU CYRULIK SEWILSKI G. ROSSINIEGO W OPERZE KRAKOWSKIEJ | pl |
dc.title.alternative | Director’s role in management of opera orchestra.The analysis of an issue on example of the performance Il Barbiere di Siviglia G.Rossini’s in Cracow Opera. | pl |
dc.type | licenciate | pl |
dspace.entity.type | Publication |