Odbiór społeczny reklam przełamujących stereotypy płciowe

master
dc.abstract.enThe main issue, which I consider in my thesis are opinions about the advertisements which break gender stereotypes. Advertising market is the place in which, despite the continuous progress of the process of gender equality, you can still see the idealized women and men in traditional social roles. The first chapter describes the theoretical issues related with marketing and advertising. The second chapter is about the stereotypes in sociology, as well as those that occur strictly in the advertising world. Chapter three presents the methodology of the research, hypothesis, research issues and indicators. The next section provides an illustrated results of research, verification of hypotheses and conclusions of the research.pl
dc.abstract.plPodstawową kwestią podejmowaną w niniejszej pracy są opinie na temat reklam, które przełamują stereotypy płciowe. Świat reklamy to środowisko, w którym pomimo ciągłego postępu procesu równouprawnienia, wciąż dostrzec można wyidealizowane wizerunki kobiet i mężczyzn, w tradycyjnych rolach społecznych. Jednakże na rynkach zagranicznych, a także w naszym kraju, pojawiają się przykłady reklam przełamujące stereotypy płciowe. W pierwszym rozdziale niniejszej pracy opisane zostały kwestie teoretyczne związane z reklamą i marketingiem. Drugi rozdział traktuje o stereotypach w ujęciu socjologicznym, a także tych występujących stricte w świecie reklamy. Rozdział trzeci zawiera metodologię badania, hipotezy, problemy badawcze i wskaźniki. W kolejnym rozdziale zawarto zobrazowane wyniki badania oraz weryfikację postawionych hipotez i wyciągnięte wnioski.pl
dc.affiliationWydział Filozoficznypl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorSagan, Adam - 131779 pl
dc.contributor.authorOczki, Martynapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WF5pl
dc.contributor.reviewerWorek, Barbara - 132738 pl
dc.contributor.reviewerSagan, Adam - 131779 pl
dc.date.accessioned2020-07-24T22:04:24Z
dc.date.available2020-07-24T22:04:24Z
dc.date.submitted2013-10-21pl
dc.fieldofstudysocjologiapl
dc.identifier.apddiploma-83708-151690pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/193143
dc.languagepolpl
dc.subject.enAdvertising, gender stereotypes, gender equalitypl
dc.subject.plReklama, stereotypy płciowe, równouprawnieniepl
dc.titleOdbiór społeczny reklam przełamujących stereotypy płciowepl
dc.title.alternativeSocial perception of advertisements which break gender stereotypespl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The main issue, which I consider in my thesis are opinions about the advertisements which break gender stereotypes. Advertising market is the place in which, despite the continuous progress of the process of gender equality, you can still see the idealized women and men in traditional social roles. The first chapter describes the theoretical issues related with marketing and advertising. The second chapter is about the stereotypes in sociology, as well as those that occur strictly in the advertising world. Chapter three presents the methodology of the research, hypothesis, research issues and indicators. The next section provides an illustrated results of research, verification of hypotheses and conclusions of the research.
dc.abstract.plpl
Podstawową kwestią podejmowaną w niniejszej pracy są opinie na temat reklam, które przełamują stereotypy płciowe. Świat reklamy to środowisko, w którym pomimo ciągłego postępu procesu równouprawnienia, wciąż dostrzec można wyidealizowane wizerunki kobiet i mężczyzn, w tradycyjnych rolach społecznych. Jednakże na rynkach zagranicznych, a także w naszym kraju, pojawiają się przykłady reklam przełamujące stereotypy płciowe. W pierwszym rozdziale niniejszej pracy opisane zostały kwestie teoretyczne związane z reklamą i marketingiem. Drugi rozdział traktuje o stereotypach w ujęciu socjologicznym, a także tych występujących stricte w świecie reklamy. Rozdział trzeci zawiera metodologię badania, hipotezy, problemy badawcze i wskaźniki. W kolejnym rozdziale zawarto zobrazowane wyniki badania oraz weryfikację postawionych hipotez i wyciągnięte wnioski.
dc.affiliationpl
Wydział Filozoficzny
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Sagan, Adam - 131779
dc.contributor.authorpl
Oczki, Martyna
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WF5
dc.contributor.reviewerpl
Worek, Barbara - 132738
dc.contributor.reviewerpl
Sagan, Adam - 131779
dc.date.accessioned
2020-07-24T22:04:24Z
dc.date.available
2020-07-24T22:04:24Z
dc.date.submittedpl
2013-10-21
dc.fieldofstudypl
socjologia
dc.identifier.apdpl
diploma-83708-151690
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/193143
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
Advertising, gender stereotypes, gender equality
dc.subject.plpl
Reklama, stereotypy płciowe, równouprawnienie
dc.titlepl
Odbiór społeczny reklam przełamujących stereotypy płciowe
dc.title.alternativepl
Social perception of advertisements which break gender stereotypes
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
78
Views per month
Views per city
Wroclaw
16
Warsaw
14
Poznan
11
Gdansk
3
Krakow
3
Szczecinek
2
Tychy
2
Aleksandrów Łódzki
1
Częstochowa
1
Dublin
1

No access

No Thumbnail Available