Utwór muzyczny w świetle prawa autorskiego

master
dc.abstract.enThe topic of the thesis is "Musical work in the light of copyright law". The author analyzes legal and musicological aspects of musical work, its elements, and one of the most known forms of derivative musical work - music cover. Moreover, the author discusses peculiar forms of derivative work such as remix and re-edit. The main idea behind the thesis was to seek the answer of the question - what is the essence of the musical work in the light of copyright law. There are two chapters in the thesis. In the first chapter there are analysis of structure and particular elements of musical composition, aswell as issues of establishing and fixation of the creative work. In the next chapter the author describes the legal issues of remixes, re-edit's and music covers.pl
dc.abstract.plNiniejsza praca nosi tytuł "Utwór muzyczny w świetle prawa autorskiego" i jest próbą omówienia oraz analizy prawnej i muzykologicznej zakresu przedmiotowego dzieła muzycznego, jego poszczególnych elementów oraz jednej z najpopularniejszych w dzisiejszych czasach form muzycznej twórczości zależnej – coveru muzycznego. Nadto autor odnosi się do osobliwych rodzajów muzycznej twórczości zależnej – remixu i re-editu. Tezą pracy było ustalenie i poszukiwanie odpowiedzi na pytanie o istotę dzieła muzycznego w kontekście zakresu przedmiotowego jego ochrony ustawowej. Owa teza odnosi się również do problematyki muzycznej twórczości zależnej i odpowiedzi na pytanie, czym tak naprawdę są covery muzyczne oraz remixy i re-edity w świetle prawa autorskiego. Niniejsza praca składa się z dwóch rozdziałów. W pierwszym z nich znajdują się rozważania na temat ustalania autorstwa dzieła muzycznego, opis jego struktury oraz poszczególnych części oraz problematykę ustalenia i utrwalenia takiego utworu. W rozdziale drugim, autor podejmuje się opisania muzycznej twórczości zależnej, z naciskiem na zakres przedmiotowy szczególnych jej form – remixów, re-editów oraz coverów muzycznych.pl
dc.affiliationWydział Prawa i Administracjipl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorMatlak, Andrzej - 130390 pl
dc.contributor.authorManiewski, Janpl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WPA3pl
dc.contributor.reviewerMatlak, Andrzej - 130390 pl
dc.contributor.reviewerGhazal, Nicholaspl
dc.date.accessioned2020-07-28T05:08:04Z
dc.date.available2020-07-28T05:08:04Z
dc.date.submitted2019-10-08pl
dc.fieldofstudyprawopl
dc.identifier.apddiploma-138186-195938pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/239764
dc.languagepolpl
dc.subject.enmusical work, copyright law, music cover, re-edit, remixpl
dc.subject.plutwór muzyczny, prawo autorskie, cover, re-edit, remixpl
dc.titleUtwór muzyczny w świetle prawa autorskiegopl
dc.title.alternativeMusical work in the light of copyright lawpl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The topic of the thesis is "Musical work in the light of copyright law". The author analyzes legal and musicological aspects of musical work, its elements, and one of the most known forms of derivative musical work - music cover. Moreover, the author discusses peculiar forms of derivative work such as remix and re-edit. The main idea behind the thesis was to seek the answer of the question - what is the essence of the musical work in the light of copyright law. There are two chapters in the thesis. In the first chapter there are analysis of structure and particular elements of musical composition, aswell as issues of establishing and fixation of the creative work. In the next chapter the author describes the legal issues of remixes, re-edit's and music covers.
dc.abstract.plpl
Niniejsza praca nosi tytuł "Utwór muzyczny w świetle prawa autorskiego" i jest próbą omówienia oraz analizy prawnej i muzykologicznej zakresu przedmiotowego dzieła muzycznego, jego poszczególnych elementów oraz jednej z najpopularniejszych w dzisiejszych czasach form muzycznej twórczości zależnej – coveru muzycznego. Nadto autor odnosi się do osobliwych rodzajów muzycznej twórczości zależnej – remixu i re-editu. Tezą pracy było ustalenie i poszukiwanie odpowiedzi na pytanie o istotę dzieła muzycznego w kontekście zakresu przedmiotowego jego ochrony ustawowej. Owa teza odnosi się również do problematyki muzycznej twórczości zależnej i odpowiedzi na pytanie, czym tak naprawdę są covery muzyczne oraz remixy i re-edity w świetle prawa autorskiego. Niniejsza praca składa się z dwóch rozdziałów. W pierwszym z nich znajdują się rozważania na temat ustalania autorstwa dzieła muzycznego, opis jego struktury oraz poszczególnych części oraz problematykę ustalenia i utrwalenia takiego utworu. W rozdziale drugim, autor podejmuje się opisania muzycznej twórczości zależnej, z naciskiem na zakres przedmiotowy szczególnych jej form – remixów, re-editów oraz coverów muzycznych.
dc.affiliationpl
Wydział Prawa i Administracji
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Matlak, Andrzej - 130390
dc.contributor.authorpl
Maniewski, Jan
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WPA3
dc.contributor.reviewerpl
Matlak, Andrzej - 130390
dc.contributor.reviewerpl
Ghazal, Nicholas
dc.date.accessioned
2020-07-28T05:08:04Z
dc.date.available
2020-07-28T05:08:04Z
dc.date.submittedpl
2019-10-08
dc.fieldofstudypl
prawo
dc.identifier.apdpl
diploma-138186-195938
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/239764
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
musical work, copyright law, music cover, re-edit, remix
dc.subject.plpl
utwór muzyczny, prawo autorskie, cover, re-edit, remix
dc.titlepl
Utwór muzyczny w świetle prawa autorskiego
dc.title.alternativepl
Musical work in the light of copyright law
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

No access

No Thumbnail Available