Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Utwór muzyczny w świetle prawa autorskiego
Musical work in the light of copyright law
utwór muzyczny, prawo autorskie, cover, re-edit, remix
musical work, copyright law, music cover, re-edit, remix
Niniejsza praca nosi tytuł "Utwór muzyczny w świetle prawa autorskiego" i jest próbą omówienia oraz analizy prawnej i muzykologicznej zakresu przedmiotowego dzieła muzycznego, jego poszczególnych elementów oraz jednej z najpopularniejszych w dzisiejszych czasach form muzycznej twórczości zależnej – coveru muzycznego. Nadto autor odnosi się do osobliwych rodzajów muzycznej twórczości zależnej – remixu i re-editu. Tezą pracy było ustalenie i poszukiwanie odpowiedzi na pytanie o istotę dzieła muzycznego w kontekście zakresu przedmiotowego jego ochrony ustawowej. Owa teza odnosi się również do problematyki muzycznej twórczości zależnej i odpowiedzi na pytanie, czym tak naprawdę są covery muzyczne oraz remixy i re-edity w świetle prawa autorskiego. Niniejsza praca składa się z dwóch rozdziałów. W pierwszym z nich znajdują się rozważania na temat ustalania autorstwa dzieła muzycznego, opis jego struktury oraz poszczególnych części oraz problematykę ustalenia i utrwalenia takiego utworu. W rozdziale drugim, autor podejmuje się opisania muzycznej twórczości zależnej, z naciskiem na zakres przedmiotowy szczególnych jej form – remixów, re-editów oraz coverów muzycznych.
The topic of the thesis is "Musical work in the light of copyright law". The author analyzes legal and musicological aspects of musical work, its elements, and one of the most known forms of derivative musical work - music cover. Moreover, the author discusses peculiar forms of derivative work such as remix and re-edit. The main idea behind the thesis was to seek the answer of the question - what is the essence of the musical work in the light of copyright law. There are two chapters in the thesis. In the first chapter there are analysis of structure and particular elements of musical composition, aswell as issues of establishing and fixation of the creative work. In the next chapter the author describes the legal issues of remixes, re-edit's and music covers.
dc.abstract.en | The topic of the thesis is "Musical work in the light of copyright law". The author analyzes legal and musicological aspects of musical work, its elements, and one of the most known forms of derivative musical work - music cover. Moreover, the author discusses peculiar forms of derivative work such as remix and re-edit. The main idea behind the thesis was to seek the answer of the question - what is the essence of the musical work in the light of copyright law. There are two chapters in the thesis. In the first chapter there are analysis of structure and particular elements of musical composition, aswell as issues of establishing and fixation of the creative work. In the next chapter the author describes the legal issues of remixes, re-edit's and music covers. | pl |
dc.abstract.pl | Niniejsza praca nosi tytuł "Utwór muzyczny w świetle prawa autorskiego" i jest próbą omówienia oraz analizy prawnej i muzykologicznej zakresu przedmiotowego dzieła muzycznego, jego poszczególnych elementów oraz jednej z najpopularniejszych w dzisiejszych czasach form muzycznej twórczości zależnej – coveru muzycznego. Nadto autor odnosi się do osobliwych rodzajów muzycznej twórczości zależnej – remixu i re-editu. Tezą pracy było ustalenie i poszukiwanie odpowiedzi na pytanie o istotę dzieła muzycznego w kontekście zakresu przedmiotowego jego ochrony ustawowej. Owa teza odnosi się również do problematyki muzycznej twórczości zależnej i odpowiedzi na pytanie, czym tak naprawdę są covery muzyczne oraz remixy i re-edity w świetle prawa autorskiego. Niniejsza praca składa się z dwóch rozdziałów. W pierwszym z nich znajdują się rozważania na temat ustalania autorstwa dzieła muzycznego, opis jego struktury oraz poszczególnych części oraz problematykę ustalenia i utrwalenia takiego utworu. W rozdziale drugim, autor podejmuje się opisania muzycznej twórczości zależnej, z naciskiem na zakres przedmiotowy szczególnych jej form – remixów, re-editów oraz coverów muzycznych. | pl |
dc.affiliation | Wydział Prawa i Administracji | pl |
dc.area | obszar nauk społecznych | pl |
dc.contributor.advisor | Matlak, Andrzej - 130390 | pl |
dc.contributor.author | Maniewski, Jan | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WPA3 | pl |
dc.contributor.reviewer | Matlak, Andrzej - 130390 | pl |
dc.contributor.reviewer | Ghazal, Nicholas | pl |
dc.date.accessioned | 2020-07-28T05:08:04Z | |
dc.date.available | 2020-07-28T05:08:04Z | |
dc.date.submitted | 2019-10-08 | pl |
dc.fieldofstudy | prawo | pl |
dc.identifier.apd | diploma-138186-195938 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/239764 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | musical work, copyright law, music cover, re-edit, remix | pl |
dc.subject.pl | utwór muzyczny, prawo autorskie, cover, re-edit, remix | pl |
dc.title | Utwór muzyczny w świetle prawa autorskiego | pl |
dc.title.alternative | Musical work in the light of copyright law | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |