Wpływ influencerów na podejmowane decyzje zakupowe konsumentów na przykładzie branży optycznej

master
dc.abstract.enThe aim of the work is to discuss and determine the influence of influencers on consumers' purchasing decisions on the example of the optical industry. Therefore, the hypothesis was adopted: Influencers have a huge impact on the purchasing decisions of consumers on the example of the optical industry.An answer to the research question was helpful in carrying out the topic: What is the influence of influencers on consumers' purchasing decisions on the example of the optics industry? The study uses the method of survey diagnostics through a questionnaire. The process of purchasing decisions of consumers is presented and the characteristics and assumptions, nature of activities, typology and benefits of influencer marketing are explained. The issue of influencer marketing in the optical industry is important. The optical industry was characterized, the offer of Inter Optyk was presented, attention was focused on the methodology of own research, the results and conclusions from the research were presented.The initiative to take up the topic is the individual interest in an innovative approach to the influence of influencers on consumers' purchasing decisions, based on the example of the optics industry. The impact of information is important, by conveying your opinions and information about products to other consumers.pl
dc.abstract.plCelem pracy jest omówienie i określenie wpływu influencerów na podejmowane decyzje zakupowe konsumentów na przykładzie branży optycznej. Przyjęto zatem hipotezę: Influencerzy mają ogromny wpływ na podejmowane decyzje zakupowe konsumentów na przykładzie branży optycznej. Pomocne w realizowaniu tematu było udzielenie odpowiedzi na pytanie badawcze: Jaki jest wpływ influencerów na podejmowane decyzje zakupowe konsumentów na przykładzie branży optycznej? W pracy wykorzystano metodę diagnostyki sondażowej poprzez ankietę. Przedstawiono proces decyzji zakupowych konsumentów i wyjaśniono charakterystykę oraz założenia, charakter działań, typologię oraz korzyści z influencer marketingu. Istotna jest problematyka influencera marketingu w branży optycznej. Dokonano charakterystyki branży optycznej, przybliżono ofertę firmy Inter Optyk, skupiono uwagę na metodologii badań własnych, zaprezentowano wyniki oraz wnioski z badań. Inicjatywą do podjęcia tematu jest indywidualne zainteresowanie nowatorskiego podejścia do wpływu influencerów na podejmowane decyzje zakupowe konsumentów na przykładzie branży optycznej. Istotny jest wpływ oddziaływania informacyjnego, przekazując swoje opinie i posiadane informacje o produktach innym konsumentom.pl
dc.affiliationUniwersytet Jagielloński w Krakowiepl
dc.contributor.advisorBarańska, Marzenapl
dc.contributor.authorRączka, Juliapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/UJKpl
dc.contributor.reviewerBarańska, Marzenapl
dc.contributor.reviewerPałasz, Michałpl
dc.date.accessioned2022-07-06T21:51:44Z
dc.date.available2022-07-06T21:51:44Z
dc.date.submitted2022-07-06pl
dc.fieldofstudyzarządzanie mediami i reklamąpl
dc.identifier.apddiploma-157680-253907pl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/295005
dc.languagepolpl
dc.subject.enconsumer behavior, consumer decisions, influencer marketing, social media, types of influencers,pl
dc.subject.pldecyzje zakupowe, influencer marketing , media społecznościowe, typy influencerów, zachowanie konsumenta,pl
dc.titleWpływ influencerów na podejmowane decyzje zakupowe konsumentów na przykładzie branży optycznejpl
dc.title.alternativeInfluencers' impact onto purchasing decisions made by consumers based on example of optical tradepl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The aim of the work is to discuss and determine the influence of influencers on consumers' purchasing decisions on the example of the optical industry. Therefore, the hypothesis was adopted: Influencers have a huge impact on the purchasing decisions of consumers on the example of the optical industry.An answer to the research question was helpful in carrying out the topic: What is the influence of influencers on consumers' purchasing decisions on the example of the optics industry? The study uses the method of survey diagnostics through a questionnaire. The process of purchasing decisions of consumers is presented and the characteristics and assumptions, nature of activities, typology and benefits of influencer marketing are explained. The issue of influencer marketing in the optical industry is important. The optical industry was characterized, the offer of Inter Optyk was presented, attention was focused on the methodology of own research, the results and conclusions from the research were presented.The initiative to take up the topic is the individual interest in an innovative approach to the influence of influencers on consumers' purchasing decisions, based on the example of the optics industry. The impact of information is important, by conveying your opinions and information about products to other consumers.
dc.abstract.plpl
Celem pracy jest omówienie i określenie wpływu influencerów na podejmowane decyzje zakupowe konsumentów na przykładzie branży optycznej. Przyjęto zatem hipotezę: Influencerzy mają ogromny wpływ na podejmowane decyzje zakupowe konsumentów na przykładzie branży optycznej. Pomocne w realizowaniu tematu było udzielenie odpowiedzi na pytanie badawcze: Jaki jest wpływ influencerów na podejmowane decyzje zakupowe konsumentów na przykładzie branży optycznej? W pracy wykorzystano metodę diagnostyki sondażowej poprzez ankietę. Przedstawiono proces decyzji zakupowych konsumentów i wyjaśniono charakterystykę oraz założenia, charakter działań, typologię oraz korzyści z influencer marketingu. Istotna jest problematyka influencera marketingu w branży optycznej. Dokonano charakterystyki branży optycznej, przybliżono ofertę firmy Inter Optyk, skupiono uwagę na metodologii badań własnych, zaprezentowano wyniki oraz wnioski z badań. Inicjatywą do podjęcia tematu jest indywidualne zainteresowanie nowatorskiego podejścia do wpływu influencerów na podejmowane decyzje zakupowe konsumentów na przykładzie branży optycznej. Istotny jest wpływ oddziaływania informacyjnego, przekazując swoje opinie i posiadane informacje o produktach innym konsumentom.
dc.affiliationpl
Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
dc.contributor.advisorpl
Barańska, Marzena
dc.contributor.authorpl
Rączka, Julia
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/UJK
dc.contributor.reviewerpl
Barańska, Marzena
dc.contributor.reviewerpl
Pałasz, Michał
dc.date.accessioned
2022-07-06T21:51:44Z
dc.date.available
2022-07-06T21:51:44Z
dc.date.submittedpl
2022-07-06
dc.fieldofstudypl
zarządzanie mediami i reklamą
dc.identifier.apdpl
diploma-157680-253907
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/295005
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
consumer behavior, consumer decisions, influencer marketing, social media, types of influencers,
dc.subject.plpl
decyzje zakupowe, influencer marketing , media społecznościowe, typy influencerów, zachowanie konsumenta,
dc.titlepl
Wpływ influencerów na podejmowane decyzje zakupowe konsumentów na przykładzie branży optycznej
dc.title.alternativepl
Influencers' impact onto purchasing decisions made by consumers based on example of optical trade
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
159
Views per month
Views per city
Warsaw
46
Krakow
11
Wroclaw
10
Gdynia
8
Poznan
7
Bydgoszcz
5
Koszalin
5
Gdansk
4
Lublin
4
Gorzów Wielkopolski
3

No access

No Thumbnail Available
Collections