Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Wpływ influencerów na podejmowane decyzje zakupowe konsumentów na przykładzie branży optycznej
Influencers' impact onto purchasing decisions made by consumers based on example of optical trade
decyzje zakupowe, influencer marketing , media społecznościowe, typy influencerów, zachowanie konsumenta,
consumer behavior, consumer decisions, influencer marketing, social media, types of influencers,
Celem pracy jest omówienie i określenie wpływu influencerów na podejmowane decyzje zakupowe konsumentów na przykładzie branży optycznej. Przyjęto zatem hipotezę: Influencerzy mają ogromny wpływ na podejmowane decyzje zakupowe konsumentów na przykładzie branży optycznej. Pomocne w realizowaniu tematu było udzielenie odpowiedzi na pytanie badawcze: Jaki jest wpływ influencerów na podejmowane decyzje zakupowe konsumentów na przykładzie branży optycznej? W pracy wykorzystano metodę diagnostyki sondażowej poprzez ankietę. Przedstawiono proces decyzji zakupowych konsumentów i wyjaśniono charakterystykę oraz założenia, charakter działań, typologię oraz korzyści z influencer marketingu. Istotna jest problematyka influencera marketingu w branży optycznej. Dokonano charakterystyki branży optycznej, przybliżono ofertę firmy Inter Optyk, skupiono uwagę na metodologii badań własnych, zaprezentowano wyniki oraz wnioski z badań. Inicjatywą do podjęcia tematu jest indywidualne zainteresowanie nowatorskiego podejścia do wpływu influencerów na podejmowane decyzje zakupowe konsumentów na przykładzie branży optycznej. Istotny jest wpływ oddziaływania informacyjnego, przekazując swoje opinie i posiadane informacje o produktach innym konsumentom.
The aim of the work is to discuss and determine the influence of influencers on consumers' purchasing decisions on the example of the optical industry. Therefore, the hypothesis was adopted: Influencers have a huge impact on the purchasing decisions of consumers on the example of the optical industry.An answer to the research question was helpful in carrying out the topic: What is the influence of influencers on consumers' purchasing decisions on the example of the optics industry? The study uses the method of survey diagnostics through a questionnaire. The process of purchasing decisions of consumers is presented and the characteristics and assumptions, nature of activities, typology and benefits of influencer marketing are explained. The issue of influencer marketing in the optical industry is important. The optical industry was characterized, the offer of Inter Optyk was presented, attention was focused on the methodology of own research, the results and conclusions from the research were presented.The initiative to take up the topic is the individual interest in an innovative approach to the influence of influencers on consumers' purchasing decisions, based on the example of the optics industry. The impact of information is important, by conveying your opinions and information about products to other consumers.
dc.abstract.en | The aim of the work is to discuss and determine the influence of influencers on consumers' purchasing decisions on the example of the optical industry. Therefore, the hypothesis was adopted: Influencers have a huge impact on the purchasing decisions of consumers on the example of the optical industry.An answer to the research question was helpful in carrying out the topic: What is the influence of influencers on consumers' purchasing decisions on the example of the optics industry? The study uses the method of survey diagnostics through a questionnaire. The process of purchasing decisions of consumers is presented and the characteristics and assumptions, nature of activities, typology and benefits of influencer marketing are explained. The issue of influencer marketing in the optical industry is important. The optical industry was characterized, the offer of Inter Optyk was presented, attention was focused on the methodology of own research, the results and conclusions from the research were presented.The initiative to take up the topic is the individual interest in an innovative approach to the influence of influencers on consumers' purchasing decisions, based on the example of the optics industry. The impact of information is important, by conveying your opinions and information about products to other consumers. | pl |
dc.abstract.pl | Celem pracy jest omówienie i określenie wpływu influencerów na podejmowane decyzje zakupowe konsumentów na przykładzie branży optycznej. Przyjęto zatem hipotezę: Influencerzy mają ogromny wpływ na podejmowane decyzje zakupowe konsumentów na przykładzie branży optycznej. Pomocne w realizowaniu tematu było udzielenie odpowiedzi na pytanie badawcze: Jaki jest wpływ influencerów na podejmowane decyzje zakupowe konsumentów na przykładzie branży optycznej? W pracy wykorzystano metodę diagnostyki sondażowej poprzez ankietę. Przedstawiono proces decyzji zakupowych konsumentów i wyjaśniono charakterystykę oraz założenia, charakter działań, typologię oraz korzyści z influencer marketingu. Istotna jest problematyka influencera marketingu w branży optycznej. Dokonano charakterystyki branży optycznej, przybliżono ofertę firmy Inter Optyk, skupiono uwagę na metodologii badań własnych, zaprezentowano wyniki oraz wnioski z badań. Inicjatywą do podjęcia tematu jest indywidualne zainteresowanie nowatorskiego podejścia do wpływu influencerów na podejmowane decyzje zakupowe konsumentów na przykładzie branży optycznej. Istotny jest wpływ oddziaływania informacyjnego, przekazując swoje opinie i posiadane informacje o produktach innym konsumentom. | pl |
dc.affiliation | Uniwersytet Jagielloński w Krakowie | pl |
dc.contributor.advisor | Barańska, Marzena | pl |
dc.contributor.author | Rączka, Julia | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/UJK | pl |
dc.contributor.reviewer | Barańska, Marzena | pl |
dc.contributor.reviewer | Pałasz, Michał | pl |
dc.date.accessioned | 2022-07-06T21:51:44Z | |
dc.date.available | 2022-07-06T21:51:44Z | |
dc.date.submitted | 2022-07-06 | pl |
dc.fieldofstudy | zarządzanie mediami i reklamą | pl |
dc.identifier.apd | diploma-157680-253907 | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/295005 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | consumer behavior, consumer decisions, influencer marketing, social media, types of influencers, | pl |
dc.subject.pl | decyzje zakupowe, influencer marketing , media społecznościowe, typy influencerów, zachowanie konsumenta, | pl |
dc.title | Wpływ influencerów na podejmowane decyzje zakupowe konsumentów na przykładzie branży optycznej | pl |
dc.title.alternative | Influencers' impact onto purchasing decisions made by consumers based on example of optical trade | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |