Przedsiębiorczość w cyberprzestrzeni na przykładzie wybranych blogów

master
dc.abstract.enThe aim of the considerations and research undertaken was to bring closer the issue of the importance of the blogosphere in e-entrepreneurship. The research concerned the issue of value generation by the three blogs analysed in this work: Ewa Popielarz, Maciej Wojtas, Akademia-Copywritingu. An identification of strategy, effectiveness and business models of the above blogs was conducted. For the purposes of this paper, a literature review, an analysis of existing studies on the blogosphere, and own research were conducted, the method of which was the case study analysis of three selected blogs and their content analysis (Ewa Popielarz, Maciej Wojtas, Akademia-Copywritingu). In this paper, first, the concept of e-entrepreneurship was introduced, the history of the Internet, the concept of social media, business models and the blogosphere were presented, and then the concept of a blog was defined and its business model was presented. Attention was paid to the marketing strategy, characteristics and ways to engage readers to give an idea of the value generation of the blogs presented in the paper. The case study analysis provided a lot of valuable information on how the blogosphere functions in e-entrepreneurship. The results of the research may be relevant to a group of people interested in contemporary communication, marketing, business models and entrepreneurial development. Understanding how to effectively manage the value created through blogs is crucial in today’s digital landscape.pl
dc.abstract.plZamierzeniem podjętych rozważań i badań było przybliżenie zagadnienia znaczenia blogosfery w e-przedsiębiorczości. Podjęte badania dotyczyły zagadnienia generowania wartości przez analizowane w pracy trzy blogi Ewy Popielarz, Macieja Wojtas i Akademii-Copywritingu. Przeprowadzono identyfikację strategii, efektywności oraz modeli biznesowych powyższych badanych blogów. Na potrzeby poniższej pracy przeprowadzono przegląd literatury, analizę istniejących badań na temat blogosfery, oraz zrealizowano badania własne, których metodą była analiza opisu przypadku (case study) trzech wybranych blogów oraz ich analiza treści (Ewa Popielarz, Maciej Wojtas, Akademia-Copywritingu). W pracy najpierw przybliżono pojęcie e-przedsiębiorczości, przedstawiono historię Internetu, pojęcie Social mediów, modeli biznesowych i blogosfery, a następnie zdefiniowano pojęcie bloga i przedstawiono jego model biznesowy. Zwrócono uwagę na strategię marketingową, charakterystykę i sposoby angażowania czytelników, aby przybliżyć generowanie wartości przez przedstawione w pracy blogi. Przeprowadzona analiza opisu przypadków dostarczyła wielu cennych informacji na temat funkcjonowania blogosfery w e-przedsiębiorczości. Rezultaty badań mogę być istotne dla grupy ludzi zainteresowanych współczesną komunikacją, marketingiem, modelami biznesu oraz rozwojem przedsiębiorczości. Zrozumienie, jak skutecznie zarządzać wartością tworzoną poprzez blogi, ma kluczowe znaczenie w dzisiejszym cyfrowym krajobrazie.pl
dc.affiliationUniwersytet Jagielloński w Krakowiepl
dc.contributor.advisorGancarczyk, Jacek - 185651 pl
dc.contributor.authorPawlik, Monika - USOS60905 pl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/UJKpl
dc.contributor.reviewerNajda-Janoszka, Marta - 173388 pl
dc.contributor.reviewerGancarczyk, Jacek - 185651 pl
dc.date.accessioned2024-10-31T23:43:23Z
dc.date.available2024-10-31T23:43:23Z
dc.date.createdat2024-10-31T23:43:23Zen
dc.date.submitted2024-10-29pl
dc.fieldofstudymedia społecznościowe w zarządzaniupl
dc.identifier.apddiploma-172967-60905pl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/handle/item/459373
dc.languagepolpl
dc.subject.enBLOG, BLOGOSPHERE, MODEL, VALUE, E-BUSINESSpl
dc.subject.plBLOG, BLOGOSFERA, MODEL, WARTOŚĆ, E-PRZEDSIĘBIORCZOŚĆpl
dc.titlePrzedsiębiorczość w cyberprzestrzeni na przykładzie wybranych blogówpl
dc.title.alternativeEntrepreneurship in cyberspace on the example of selected blogspl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The aim of the considerations and research undertaken was to bring closer the issue of the importance of the blogosphere in e-entrepreneurship. The research concerned the issue of value generation by the three blogs analysed in this work: Ewa Popielarz, Maciej Wojtas, Akademia-Copywritingu. An identification of strategy, effectiveness and business models of the above blogs was conducted. For the purposes of this paper, a literature review, an analysis of existing studies on the blogosphere, and own research were conducted, the method of which was the case study analysis of three selected blogs and their content analysis (Ewa Popielarz, Maciej Wojtas, Akademia-Copywritingu). In this paper, first, the concept of e-entrepreneurship was introduced, the history of the Internet, the concept of social media, business models and the blogosphere were presented, and then the concept of a blog was defined and its business model was presented. Attention was paid to the marketing strategy, characteristics and ways to engage readers to give an idea of the value generation of the blogs presented in the paper. The case study analysis provided a lot of valuable information on how the blogosphere functions in e-entrepreneurship. The results of the research may be relevant to a group of people interested in contemporary communication, marketing, business models and entrepreneurial development. Understanding how to effectively manage the value created through blogs is crucial in today’s digital landscape.
dc.abstract.plpl
Zamierzeniem podjętych rozważań i badań było przybliżenie zagadnienia znaczenia blogosfery w e-przedsiębiorczości. Podjęte badania dotyczyły zagadnienia generowania wartości przez analizowane w pracy trzy blogi Ewy Popielarz, Macieja Wojtas i Akademii-Copywritingu. Przeprowadzono identyfikację strategii, efektywności oraz modeli biznesowych powyższych badanych blogów. Na potrzeby poniższej pracy przeprowadzono przegląd literatury, analizę istniejących badań na temat blogosfery, oraz zrealizowano badania własne, których metodą była analiza opisu przypadku (case study) trzech wybranych blogów oraz ich analiza treści (Ewa Popielarz, Maciej Wojtas, Akademia-Copywritingu). W pracy najpierw przybliżono pojęcie e-przedsiębiorczości, przedstawiono historię Internetu, pojęcie Social mediów, modeli biznesowych i blogosfery, a następnie zdefiniowano pojęcie bloga i przedstawiono jego model biznesowy. Zwrócono uwagę na strategię marketingową, charakterystykę i sposoby angażowania czytelników, aby przybliżyć generowanie wartości przez przedstawione w pracy blogi. Przeprowadzona analiza opisu przypadków dostarczyła wielu cennych informacji na temat funkcjonowania blogosfery w e-przedsiębiorczości. Rezultaty badań mogę być istotne dla grupy ludzi zainteresowanych współczesną komunikacją, marketingiem, modelami biznesu oraz rozwojem przedsiębiorczości. Zrozumienie, jak skutecznie zarządzać wartością tworzoną poprzez blogi, ma kluczowe znaczenie w dzisiejszym cyfrowym krajobrazie.
dc.affiliationpl
Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
dc.contributor.advisorpl
Gancarczyk, Jacek - 185651
dc.contributor.authorpl
Pawlik, Monika - USOS60905
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/UJK
dc.contributor.reviewerpl
Najda-Janoszka, Marta - 173388
dc.contributor.reviewerpl
Gancarczyk, Jacek - 185651
dc.date.accessioned
2024-10-31T23:43:23Z
dc.date.available
2024-10-31T23:43:23Z
dc.date.createdaten
2024-10-31T23:43:23Z
dc.date.submittedpl
2024-10-29
dc.fieldofstudypl
media społecznościowe w zarządzaniu
dc.identifier.apdpl
diploma-172967-60905
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/handle/item/459373
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
BLOG, BLOGOSPHERE, MODEL, VALUE, E-BUSINESS
dc.subject.plpl
BLOG, BLOGOSFERA, MODEL, WARTOŚĆ, E-PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ
dc.titlepl
Przedsiębiorczość w cyberprzestrzeni na przykładzie wybranych blogów
dc.title.alternativepl
Entrepreneurship in cyberspace on the example of selected blogs
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
6
Views per month
Views per city
Warsaw
3
Krakow
1
Lodz
1
Ostrów Wielkopolski
1

No access

No Thumbnail Available
Collections