Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Przedsiębiorczość w cyberprzestrzeni na przykładzie wybranych blogów
Entrepreneurship in cyberspace on the example of selected blogs
BLOG, BLOGOSFERA, MODEL, WARTOŚĆ, E-PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ
BLOG, BLOGOSPHERE, MODEL, VALUE, E-BUSINESS
Zamierzeniem podjętych rozważań i badań było przybliżenie zagadnienia znaczenia blogosfery w e-przedsiębiorczości. Podjęte badania dotyczyły zagadnienia generowania wartości przez analizowane w pracy trzy blogi Ewy Popielarz, Macieja Wojtas i Akademii-Copywritingu. Przeprowadzono identyfikację strategii, efektywności oraz modeli biznesowych powyższych badanych blogów. Na potrzeby poniższej pracy przeprowadzono przegląd literatury, analizę istniejących badań na temat blogosfery, oraz zrealizowano badania własne, których metodą była analiza opisu przypadku (case study) trzech wybranych blogów oraz ich analiza treści (Ewa Popielarz, Maciej Wojtas, Akademia-Copywritingu). W pracy najpierw przybliżono pojęcie e-przedsiębiorczości, przedstawiono historię Internetu, pojęcie Social mediów, modeli biznesowych i blogosfery, a następnie zdefiniowano pojęcie bloga i przedstawiono jego model biznesowy. Zwrócono uwagę na strategię marketingową, charakterystykę i sposoby angażowania czytelników, aby przybliżyć generowanie wartości przez przedstawione w pracy blogi. Przeprowadzona analiza opisu przypadków dostarczyła wielu cennych informacji na temat funkcjonowania blogosfery w e-przedsiębiorczości. Rezultaty badań mogę być istotne dla grupy ludzi zainteresowanych współczesną komunikacją, marketingiem, modelami biznesu oraz rozwojem przedsiębiorczości. Zrozumienie, jak skutecznie zarządzać wartością tworzoną poprzez blogi, ma kluczowe znaczenie w dzisiejszym cyfrowym krajobrazie.
The aim of the considerations and research undertaken was to bring closer the issue of the importance of the blogosphere in e-entrepreneurship. The research concerned the issue of value generation by the three blogs analysed in this work: Ewa Popielarz, Maciej Wojtas, Akademia-Copywritingu. An identification of strategy, effectiveness and business models of the above blogs was conducted. For the purposes of this paper, a literature review, an analysis of existing studies on the blogosphere, and own research were conducted, the method of which was the case study analysis of three selected blogs and their content analysis (Ewa Popielarz, Maciej Wojtas, Akademia-Copywritingu). In this paper, first, the concept of e-entrepreneurship was introduced, the history of the Internet, the concept of social media, business models and the blogosphere were presented, and then the concept of a blog was defined and its business model was presented. Attention was paid to the marketing strategy, characteristics and ways to engage readers to give an idea of the value generation of the blogs presented in the paper. The case study analysis provided a lot of valuable information on how the blogosphere functions in e-entrepreneurship. The results of the research may be relevant to a group of people interested in contemporary communication, marketing, business models and entrepreneurial development. Understanding how to effectively manage the value created through blogs is crucial in today’s digital landscape.
dc.abstract.en | The aim of the considerations and research undertaken was to bring closer the issue of the importance of the blogosphere in e-entrepreneurship. The research concerned the issue of value generation by the three blogs analysed in this work: Ewa Popielarz, Maciej Wojtas, Akademia-Copywritingu. An identification of strategy, effectiveness and business models of the above blogs was conducted. For the purposes of this paper, a literature review, an analysis of existing studies on the blogosphere, and own research were conducted, the method of which was the case study analysis of three selected blogs and their content analysis (Ewa Popielarz, Maciej Wojtas, Akademia-Copywritingu). In this paper, first, the concept of e-entrepreneurship was introduced, the history of the Internet, the concept of social media, business models and the blogosphere were presented, and then the concept of a blog was defined and its business model was presented. Attention was paid to the marketing strategy, characteristics and ways to engage readers to give an idea of the value generation of the blogs presented in the paper. The case study analysis provided a lot of valuable information on how the blogosphere functions in e-entrepreneurship. The results of the research may be relevant to a group of people interested in contemporary communication, marketing, business models and entrepreneurial development. Understanding how to effectively manage the value created through blogs is crucial in today’s digital landscape. | pl |
dc.abstract.pl | Zamierzeniem podjętych rozważań i badań było przybliżenie zagadnienia znaczenia blogosfery w e-przedsiębiorczości. Podjęte badania dotyczyły zagadnienia generowania wartości przez analizowane w pracy trzy blogi Ewy Popielarz, Macieja Wojtas i Akademii-Copywritingu. Przeprowadzono identyfikację strategii, efektywności oraz modeli biznesowych powyższych badanych blogów. Na potrzeby poniższej pracy przeprowadzono przegląd literatury, analizę istniejących badań na temat blogosfery, oraz zrealizowano badania własne, których metodą była analiza opisu przypadku (case study) trzech wybranych blogów oraz ich analiza treści (Ewa Popielarz, Maciej Wojtas, Akademia-Copywritingu). W pracy najpierw przybliżono pojęcie e-przedsiębiorczości, przedstawiono historię Internetu, pojęcie Social mediów, modeli biznesowych i blogosfery, a następnie zdefiniowano pojęcie bloga i przedstawiono jego model biznesowy. Zwrócono uwagę na strategię marketingową, charakterystykę i sposoby angażowania czytelników, aby przybliżyć generowanie wartości przez przedstawione w pracy blogi. Przeprowadzona analiza opisu przypadków dostarczyła wielu cennych informacji na temat funkcjonowania blogosfery w e-przedsiębiorczości. Rezultaty badań mogę być istotne dla grupy ludzi zainteresowanych współczesną komunikacją, marketingiem, modelami biznesu oraz rozwojem przedsiębiorczości. Zrozumienie, jak skutecznie zarządzać wartością tworzoną poprzez blogi, ma kluczowe znaczenie w dzisiejszym cyfrowym krajobrazie. | pl |
dc.affiliation | Uniwersytet Jagielloński w Krakowie | pl |
dc.contributor.advisor | Gancarczyk, Jacek - 185651 | pl |
dc.contributor.author | Pawlik, Monika - USOS60905 | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/UJK | pl |
dc.contributor.reviewer | Najda-Janoszka, Marta - 173388 | pl |
dc.contributor.reviewer | Gancarczyk, Jacek - 185651 | pl |
dc.date.accessioned | 2024-10-31T23:43:23Z | |
dc.date.available | 2024-10-31T23:43:23Z | |
dc.date.createdat | 2024-10-31T23:43:23Z | en |
dc.date.submitted | 2024-10-29 | pl |
dc.fieldofstudy | media społecznościowe w zarządzaniu | pl |
dc.identifier.apd | diploma-172967-60905 | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/handle/item/459373 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | BLOG, BLOGOSPHERE, MODEL, VALUE, E-BUSINESS | pl |
dc.subject.pl | BLOG, BLOGOSFERA, MODEL, WARTOŚĆ, E-PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ | pl |
dc.title | Przedsiębiorczość w cyberprzestrzeni na przykładzie wybranych blogów | pl |
dc.title.alternative | Entrepreneurship in cyberspace on the example of selected blogs | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |