Znajomość zjawiska sponsoringu kultury i sztuki wśród studentów - na przykładzie Grupy Żywiec S.A.

master
dc.abstract.enThe thesis concerns the idea of sponsorship and investigates how it is applied by a group of companies called Żywiec SA (Żywiec Joint Stock Company). The aim of the dissertation is to examine what the study group knows about the phenomenon of sponsorship and Żywiec group's sponsorship activities. The study focuses on three areas, i.e. corporate social responsibility, cultural sponsorship and the sponsorship activities of the company subjected to the analysis. The theoretical part of the thesis presents mechanisms of funding in culture, theoretical background of arts and cultural sponsorship, as well as sponsorship activities chosen by the analysed group. The empirical chapter is devoted to the methodology applied by the author and the research problems. To answer these problems, the method of diagnostic survey was used. The analysis of the results helped to illustrate the levels of respondents' familiarity with the idea of sponsorship.pl
dc.abstract.plNiniejsza praca określa działania sponsorskie i prezentuje ich zastosowanie na przykładzie Grupy Kapitałowej Żywiec S.A. Celem pracy jest zbadanie wśród wybranej grupy badawczej znajomości zjawiska sponsoringu oraz działalności sponsoringowej Grupy Żywiec. Autor skupił się na trzech obszarach, które dotyczą społecznej odpowiedzialności biznesu, sponsoringu kultury i sztuki oraz aktywności sponsorskiej wybranej firmy piwowarskiej. Część teoretyczna pracy opisuje narzędzia finansowania kultury, zagadnienia teoretyczne z zakresu sponsoringu kultury i sztuki oraz charakter działalności sponsorskiej Grupy Kapitałowej Żywiec S.A. Rozdział empiryczny prezentuje metodologię badań własnych, a także, główne problemy badawcze. Na ich podstawie przeprowadzono badania z użyciem metody sondażu diagnostycznego. Analiza wyników pozwoliła zobrazować znajomość zjawiska sponsoringu wśród wybranej grupy respondentów.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.contributor.advisorGaweł, Łukasz - 128023 pl
dc.contributor.authorStawarska, Magdalenapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerGaweł, Łukasz - 128023 pl
dc.contributor.reviewerKędziora, Alicja - 199919 pl
dc.date.accessioned2020-07-25T05:19:38Z
dc.date.available2020-07-25T05:19:38Z
dc.date.submitted2014-11-19pl
dc.fieldofstudyzarządzanie kulturąpl
dc.identifier.apddiploma-91651-151311pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/199839
dc.languagepolpl
dc.subject.enŻYWIEC JOINT STOCK COMPANY - CULTURAL FUNDING, CSR - SPONSORSHIPpl
dc.subject.plDZIAŁALNOŚĆ GRUPY ŻYWIEC S.A. - FINANSOWANIE KULTURY – CSR - SPONSORINGpl
dc.titleZnajomość zjawiska sponsoringu kultury i sztuki wśród studentów - na przykładzie Grupy Żywiec S.A.pl
dc.title.alternativeStudents' familiarity with the phenomenon of arts and cultural sponsorship - the case of Żywiec Group of Companiespl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The thesis concerns the idea of sponsorship and investigates how it is applied by a group of companies called Żywiec SA (Żywiec Joint Stock Company). The aim of the dissertation is to examine what the study group knows about the phenomenon of sponsorship and Żywiec group's sponsorship activities. The study focuses on three areas, i.e. corporate social responsibility, cultural sponsorship and the sponsorship activities of the company subjected to the analysis. The theoretical part of the thesis presents mechanisms of funding in culture, theoretical background of arts and cultural sponsorship, as well as sponsorship activities chosen by the analysed group. The empirical chapter is devoted to the methodology applied by the author and the research problems. To answer these problems, the method of diagnostic survey was used. The analysis of the results helped to illustrate the levels of respondents' familiarity with the idea of sponsorship.
dc.abstract.plpl
Niniejsza praca określa działania sponsorskie i prezentuje ich zastosowanie na przykładzie Grupy Kapitałowej Żywiec S.A. Celem pracy jest zbadanie wśród wybranej grupy badawczej znajomości zjawiska sponsoringu oraz działalności sponsoringowej Grupy Żywiec. Autor skupił się na trzech obszarach, które dotyczą społecznej odpowiedzialności biznesu, sponsoringu kultury i sztuki oraz aktywności sponsorskiej wybranej firmy piwowarskiej. Część teoretyczna pracy opisuje narzędzia finansowania kultury, zagadnienia teoretyczne z zakresu sponsoringu kultury i sztuki oraz charakter działalności sponsorskiej Grupy Kapitałowej Żywiec S.A. Rozdział empiryczny prezentuje metodologię badań własnych, a także, główne problemy badawcze. Na ich podstawie przeprowadzono badania z użyciem metody sondażu diagnostycznego. Analiza wyników pozwoliła zobrazować znajomość zjawiska sponsoringu wśród wybranej grupy respondentów.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.contributor.advisorpl
Gaweł, Łukasz - 128023
dc.contributor.authorpl
Stawarska, Magdalena
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Gaweł, Łukasz - 128023
dc.contributor.reviewerpl
Kędziora, Alicja - 199919
dc.date.accessioned
2020-07-25T05:19:38Z
dc.date.available
2020-07-25T05:19:38Z
dc.date.submittedpl
2014-11-19
dc.fieldofstudypl
zarządzanie kulturą
dc.identifier.apdpl
diploma-91651-151311
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/199839
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
ŻYWIEC JOINT STOCK COMPANY - CULTURAL FUNDING, CSR - SPONSORSHIP
dc.subject.plpl
DZIAŁALNOŚĆ GRUPY ŻYWIEC S.A. - FINANSOWANIE KULTURY – CSR - SPONSORING
dc.titlepl
Znajomość zjawiska sponsoringu kultury i sztuki wśród studentów - na przykładzie Grupy Żywiec S.A.
dc.title.alternativepl
Students' familiarity with the phenomenon of arts and cultural sponsorship - the case of Żywiec Group of Companies
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
14
Views per month
Views per city
Warsaw
7
Wroclaw
3
Boardman
1
Dublin
1
Guntur
1
Tychy
1

No access

No Thumbnail Available