Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Znajomość zjawiska sponsoringu kultury i sztuki wśród studentów - na przykładzie Grupy Żywiec S.A.
Students' familiarity with the phenomenon of arts and cultural sponsorship - the case of Żywiec Group of Companies
DZIAŁALNOŚĆ GRUPY ŻYWIEC S.A. - FINANSOWANIE KULTURY – CSR - SPONSORING
ŻYWIEC JOINT STOCK COMPANY - CULTURAL FUNDING, CSR - SPONSORSHIP
Niniejsza praca określa działania sponsorskie i prezentuje ich zastosowanie na przykładzie Grupy Kapitałowej Żywiec S.A. Celem pracy jest zbadanie wśród wybranej grupy badawczej znajomości zjawiska sponsoringu oraz działalności sponsoringowej Grupy Żywiec. Autor skupił się na trzech obszarach, które dotyczą społecznej odpowiedzialności biznesu, sponsoringu kultury i sztuki oraz aktywności sponsorskiej wybranej firmy piwowarskiej. Część teoretyczna pracy opisuje narzędzia finansowania kultury, zagadnienia teoretyczne z zakresu sponsoringu kultury i sztuki oraz charakter działalności sponsorskiej Grupy Kapitałowej Żywiec S.A. Rozdział empiryczny prezentuje metodologię badań własnych, a także, główne problemy badawcze. Na ich podstawie przeprowadzono badania z użyciem metody sondażu diagnostycznego. Analiza wyników pozwoliła zobrazować znajomość zjawiska sponsoringu wśród wybranej grupy respondentów.
The thesis concerns the idea of sponsorship and investigates how it is applied by a group of companies called Żywiec SA (Żywiec Joint Stock Company). The aim of the dissertation is to examine what the study group knows about the phenomenon of sponsorship and Żywiec group's sponsorship activities. The study focuses on three areas, i.e. corporate social responsibility, cultural sponsorship and the sponsorship activities of the company subjected to the analysis. The theoretical part of the thesis presents mechanisms of funding in culture, theoretical background of arts and cultural sponsorship, as well as sponsorship activities chosen by the analysed group. The empirical chapter is devoted to the methodology applied by the author and the research problems. To answer these problems, the method of diagnostic survey was used. The analysis of the results helped to illustrate the levels of respondents' familiarity with the idea of sponsorship.
dc.abstract.en | The thesis concerns the idea of sponsorship and investigates how it is applied by a group of companies called Żywiec SA (Żywiec Joint Stock Company). The aim of the dissertation is to examine what the study group knows about the phenomenon of sponsorship and Żywiec group's sponsorship activities. The study focuses on three areas, i.e. corporate social responsibility, cultural sponsorship and the sponsorship activities of the company subjected to the analysis. The theoretical part of the thesis presents mechanisms of funding in culture, theoretical background of arts and cultural sponsorship, as well as sponsorship activities chosen by the analysed group. The empirical chapter is devoted to the methodology applied by the author and the research problems. To answer these problems, the method of diagnostic survey was used. The analysis of the results helped to illustrate the levels of respondents' familiarity with the idea of sponsorship. | pl |
dc.abstract.pl | Niniejsza praca określa działania sponsorskie i prezentuje ich zastosowanie na przykładzie Grupy Kapitałowej Żywiec S.A. Celem pracy jest zbadanie wśród wybranej grupy badawczej znajomości zjawiska sponsoringu oraz działalności sponsoringowej Grupy Żywiec. Autor skupił się na trzech obszarach, które dotyczą społecznej odpowiedzialności biznesu, sponsoringu kultury i sztuki oraz aktywności sponsorskiej wybranej firmy piwowarskiej. Część teoretyczna pracy opisuje narzędzia finansowania kultury, zagadnienia teoretyczne z zakresu sponsoringu kultury i sztuki oraz charakter działalności sponsorskiej Grupy Kapitałowej Żywiec S.A. Rozdział empiryczny prezentuje metodologię badań własnych, a także, główne problemy badawcze. Na ich podstawie przeprowadzono badania z użyciem metody sondażu diagnostycznego. Analiza wyników pozwoliła zobrazować znajomość zjawiska sponsoringu wśród wybranej grupy respondentów. | pl |
dc.affiliation | Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej | pl |
dc.contributor.advisor | Gaweł, Łukasz - 128023 | pl |
dc.contributor.author | Stawarska, Magdalena | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WZKS | pl |
dc.contributor.reviewer | Gaweł, Łukasz - 128023 | pl |
dc.contributor.reviewer | Kędziora, Alicja - 199919 | pl |
dc.date.accessioned | 2020-07-25T05:19:38Z | |
dc.date.available | 2020-07-25T05:19:38Z | |
dc.date.submitted | 2014-11-19 | pl |
dc.fieldofstudy | zarządzanie kulturą | pl |
dc.identifier.apd | diploma-91651-151311 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/199839 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | ŻYWIEC JOINT STOCK COMPANY - CULTURAL FUNDING, CSR - SPONSORSHIP | pl |
dc.subject.pl | DZIAŁALNOŚĆ GRUPY ŻYWIEC S.A. - FINANSOWANIE KULTURY – CSR - SPONSORING | pl |
dc.title | Znajomość zjawiska sponsoringu kultury i sztuki wśród studentów - na przykładzie Grupy Żywiec S.A. | pl |
dc.title.alternative | Students' familiarity with the phenomenon of arts and cultural sponsorship - the case of Żywiec Group of Companies | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |