Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Neuromarketing w ocenie zachowań konsumenckich, analiza wpływu mózgu na decyzje zakupowe i strategie marketingowe
Neuromarketing in the evaluation of consumer behaviour, analysis of the influence of the brain on purchasing decisions and marketing strategies.
neuromarketing, zachowania konsumenckie, mózg, decyzje zakupowe, strategie marketingowe
neuromarketing, consumer behaviour, brain, purchase decisions, marketing strategies
Celem niniejsze pracy jest przedstawienie analizy związku między neuromarketingiem a zachowaniami konsumentów, koncentrując się na roli mózgu w podejmowaniu decyzji zakupowych oraz strategiach marketingowych. Praca ma na celu ukazanie neuromarketingu jako narzędzia do lepszego zrozumienia konsumentów oraz omówienie różnych metod badawczych w tej dziedzinie, prezentując także praktyczne zastosowanie tych metod. W pracy dokonano przeglądu technik neuromarketingowych, prezentując przykłady badań nad reakcjami mózgu na bodźce marketingowe. Szczególną uwagę poświęcono roli zmysłów, takich jak wzrok, węch, smak, słuch i dotyk, w procesie podejmowania decyzji zakupowych, ukazując jakie znaczenie mają dla kształtowania preferencji konsumenckich. Omówiono również strategie marketingowe oparte na neuromarketingu, takie jak marketing zmysłów, visual merchandising, neurony lustrzane, storytelling, produkt i cena, branding.
The aim of this thesis is to present an analysis of the relationship between neuromarketing and consumer behaviour, focusing on the role of the brain in purchase decisions and marketing strategies. The thesis aims to show neuromarketing as a tool for better understanding consumers and discusses different research methods in this field, also presenting the practical application of these methods. The paper gives an overview of neuromarketing techniques, presenting examples of research on brain responses to marketing stimuli. Particular attention is paid to the role of the senses, such as sight, smell, taste, hearing and touch, in the purchasing decision process, showing how important they are in shaping consumer preferences. Marketing strategies based on neuromarketing are also discussed, such as sense marketing, visual merchandising, mirror neurons, storytelling, product and price, branding.
dc.abstract.en | The aim of this thesis is to present an analysis of the relationship between neuromarketing and consumer behaviour, focusing on the role of the brain in purchase decisions and marketing strategies. The thesis aims to show neuromarketing as a tool for better understanding consumers and discusses different research methods in this field, also presenting the practical application of these methods. The paper gives an overview of neuromarketing techniques, presenting examples of research on brain responses to marketing stimuli. Particular attention is paid to the role of the senses, such as sight, smell, taste, hearing and touch, in the purchasing decision process, showing how important they are in shaping consumer preferences. Marketing strategies based on neuromarketing are also discussed, such as sense marketing, visual merchandising, mirror neurons, storytelling, product and price, branding. | pl |
dc.abstract.pl | Celem niniejsze pracy jest przedstawienie analizy związku między neuromarketingiem a zachowaniami konsumentów, koncentrując się na roli mózgu w podejmowaniu decyzji zakupowych oraz strategiach marketingowych. Praca ma na celu ukazanie neuromarketingu jako narzędzia do lepszego zrozumienia konsumentów oraz omówienie różnych metod badawczych w tej dziedzinie, prezentując także praktyczne zastosowanie tych metod. W pracy dokonano przeglądu technik neuromarketingowych, prezentując przykłady badań nad reakcjami mózgu na bodźce marketingowe. Szczególną uwagę poświęcono roli zmysłów, takich jak wzrok, węch, smak, słuch i dotyk, w procesie podejmowania decyzji zakupowych, ukazując jakie znaczenie mają dla kształtowania preferencji konsumenckich. Omówiono również strategie marketingowe oparte na neuromarketingu, takie jak marketing zmysłów, visual merchandising, neurony lustrzane, storytelling, produkt i cena, branding. | pl |
dc.affiliation | Uniwersytet Jagielloński w Krakowie | pl |
dc.area | obszar nauk społecznych | pl |
dc.contributor.advisor | Klima, Janina - 128843 | pl |
dc.contributor.author | Gaweł, Maria - USOS260396 | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/UJK | pl |
dc.contributor.reviewer | Klima, Janina - 128843 | pl |
dc.contributor.reviewer | Stańczyk, Izabela - 186012 | pl |
dc.date.accessioned | 2024-07-08T23:10:07Z | |
dc.date.available | 2024-07-08T23:10:07Z | |
dc.date.submitted | 2024-07-08 | pl |
dc.fieldofstudy | marketing i logistyka | pl |
dc.identifier.apd | diploma-172615-260396 | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/handle/item/373204 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | neuromarketing, consumer behaviour, brain, purchase decisions, marketing strategies | pl |
dc.subject.pl | neuromarketing, zachowania konsumenckie, mózg, decyzje zakupowe, strategie marketingowe | pl |
dc.title | Neuromarketing w ocenie zachowań konsumenckich, analiza wpływu mózgu na decyzje zakupowe i strategie marketingowe | pl |
dc.title.alternative | Neuromarketing in the evaluation of consumer behaviour, analysis of the influence of the brain on purchasing decisions and marketing strategies. | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |