Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Seniorzy w świecie konsumpcji - jak rynek postrzega osoby starsze
Seniors in world of consumption - how the market perceives the elderly
Konsumpcja, reklama, osoby starsze, seniorzy, konsumpcjonizm
Consumption, advertisement, older people, seniors, consumptionism
W pracy został podjęty temat konsumpcjonizmu w konteście seniorów. W części teoretycznej zostały zdefiniowane najważniejsze kategorie pojęciowe dotyczące starości i jej społecznego postrzegania. Zjawisko konsumpcjonizmu zostało szeroko opisane w oparciu o teorie autorów takich jak Zygmunt Bauman, George Ritzer czy Benjamin Barber. Część empiryczna zawiera dane zastane obrazujące rzeczywistą sytuację osób starszych w polskim społeczeństwie. Na tej podstawie została przeprowadzona jakościowa analiza reklam telewizyjnych w celu ustalenia jak rynek traktuje osoby starsze, jakie role im przypisuje i z jakimi wartościami ich kojarzy. Główne wnioski wskazują, że seniorzy są traktowani nieco inaczej niż pozostałe kategorie społeczne. W reklamach ich obecność jest marginalna, a produkty jakie się im oferuje są zawężone do kilku kategorii takich jak leki czy ubezpieczenia.
This thesis main subject is cosumptionism in the context of seniors. In the theoretical part are defined major conceptual categories relating to age and its social perception. The phenomenon of consumerism has been widely described based on the theories authors such as Zygmunt Bauman, George Ritzer and Benjamin Barber. The empirical part contains secondary data showing the actual situation of seniors in the Polish society.On this basis has been carried out qualitative analysis of TV advertising to determine how the market treats the elderly, what roles they are assigned and with what values they are connected in adverts. The main conclusions shows that seniors are treated differently than other social categories. Their presence in adverts is marginal, and the products the market offers to them are limited to a few categories such as drugs or insurance.
dc.abstract.en | This thesis main subject is cosumptionism in the context of seniors. In the theoretical part are defined major conceptual categories relating to age and its social perception. The phenomenon of consumerism has been widely described based on the theories authors such as Zygmunt Bauman, George Ritzer and Benjamin Barber. The empirical part contains secondary data showing the actual situation of seniors in the Polish society.On this basis has been carried out qualitative analysis of TV advertising to determine how the market treats the elderly, what roles they are assigned and with what values they are connected in adverts. The main conclusions shows that seniors are treated differently than other social categories. Their presence in adverts is marginal, and the products the market offers to them are limited to a few categories such as drugs or insurance. | pl |
dc.abstract.pl | W pracy został podjęty temat konsumpcjonizmu w konteście seniorów. W części teoretycznej zostały zdefiniowane najważniejsze kategorie pojęciowe dotyczące starości i jej społecznego postrzegania. Zjawisko konsumpcjonizmu zostało szeroko opisane w oparciu o teorie autorów takich jak Zygmunt Bauman, George Ritzer czy Benjamin Barber. Część empiryczna zawiera dane zastane obrazujące rzeczywistą sytuację osób starszych w polskim społeczeństwie. Na tej podstawie została przeprowadzona jakościowa analiza reklam telewizyjnych w celu ustalenia jak rynek traktuje osoby starsze, jakie role im przypisuje i z jakimi wartościami ich kojarzy. Główne wnioski wskazują, że seniorzy są traktowani nieco inaczej niż pozostałe kategorie społeczne. W reklamach ich obecność jest marginalna, a produkty jakie się im oferuje są zawężone do kilku kategorii takich jak leki czy ubezpieczenia. | pl |
dc.affiliation | Wydział Filozoficzny | pl |
dc.area | obszar nauk społecznych | pl |
dc.contributor.advisor | Romaniszyn, Krystyna - 131682 | pl |
dc.contributor.author | Sablik, Jagoda | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WF5 | pl |
dc.contributor.reviewer | Romaniszyn, Krystyna - 131682 | pl |
dc.contributor.reviewer | Gumuła, Wiesław - 200091 | pl |
dc.date.accessioned | 2020-07-25T02:44:09Z | |
dc.date.available | 2020-07-25T02:44:09Z | |
dc.date.submitted | 2014-07-07 | pl |
dc.fieldofstudy | socjologia | pl |
dc.identifier.apd | diploma-88995-124435 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/197491 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | Consumption, advertisement, older people, seniors, consumptionism | pl |
dc.subject.pl | Konsumpcja, reklama, osoby starsze, seniorzy, konsumpcjonizm | pl |
dc.title | Seniorzy w świecie konsumpcji - jak rynek postrzega osoby starsze | pl |
dc.title.alternative | Seniors in world of consumption - how the market perceives the elderly | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |