Społeczna odpowiedzialność biznesu, na przykładzie firmy Ikea

master
dc.abstract.enThe aim of this thesis is to present the modern concept of CSR according to which companies at the stage of strategy building voluntarily take an account of social interest and environmental protection, as well as relationships with various stakeholder groups. The main aim of this research paper is the presentation and analysis of socially responsible company IKEA group in terms of image building among consumers. This paper is divided into four chapters. In the first chapter history and development of the concept of corporate social responsibility in the world was presented, along with the evolution of the CSR definition. Different norms and standards are introduced with a presentation how social responsibility developed in Poland. The second chapter familiarizes with the subject of marketing and the tools used in the CSR. It realizes how important the role of stakeholders is in building the company's image. Further part of the study illustrates cultural, social and economic background of the area where business model of the IKEA Group was born. Here also the case study analysis takes part. The last chapter contains the results of the research, in which the author tried to find out what is identified with concept of Corporate Social Responsibility and does IKEA using the tools of CSR in its branding strategy benefits in a way that translates into increased sales of products or services.Based on the literature and case study analysis, the way in which Ikea creates her corporate image using the CSR tools is demonstrated.pl
dc.abstract.plCelem pracy jest przedstawienie nowoczesnej koncepcji CSR, według której przedsiębiorstwa na etapie budowania strategii dobrowolnie uwzględniają interesy społeczne, ochronę środowiska a także relacje z różnymi grupami interesariuszy. Głównym zamierzeniem pracy badawczej jest prezentacja i analiza działań społecznie odpowiedzialnej firmy Ikea, pod kątem budowania wizerunku wśród konsumentów. Niniejsza publikacja podzielona jest na cztery rozdziały. W pierwszej części została przedstawiona historia i rozwój koncepcji społecznej odpowiedzialności biznesu na świecie, a tak że ewolucja definicji CSR. Zaprezentowano zróżnicowane normy i standardy oraz ukazano w jaki sposób społeczna odpowiedzialność rozwijała się w Polsce. Drugi rozdział przybliża temat marketingu i stosowanych narzędzi w CSR. Uzmysławia jak ważna jest rola interesariuszy w budowaniu wizerunku firmy. Dalsza części opracowania, ilustruje uwarunkowania kulturowe, społeczne i gospodarcze terenu na którym narodził się model biznesowy Grupy IKEA. W tym miejscu również dokonuje się analizy studium przypadku. W ostatnim rozdziale umieszczono wyniki badania, w którym autor starał się dowiedzieć z czym utożsamiana jest koncepcja Corporate Social Responsibility oraz czy stosując narzędzia CSR w swojej strategii IKEA odnosi korzyści wizerunkowe, które przekładają się na zwiększenie sprzedaży produktów lub usług.Na podstawie analizy literatury przedmiotu oraz studium przypadku, wykazano w jaki sposób Ikea kreuje wizerunek przedsiębiorstwa, przy pomocy narzędzi CSR.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorKurleto, Halszka - 127543 pl
dc.contributor.authorKot, Katarzynapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerSzopa, Andrzej - 132249 pl
dc.contributor.reviewerKurleto, Halszka - 127543 pl
dc.date.accessioned2020-07-26T21:27:10Z
dc.date.available2020-07-26T21:27:10Z
dc.date.submitted2016-06-28pl
dc.fieldofstudyzarządzaniepl
dc.fieldofstudyzarządzanie w sektorze publicznym i pozarządowympl
dc.identifier.apddiploma-104752-143692pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/211157
dc.languagepolpl
dc.subject.enIKEA- CORPORATE SOCIAL RESPONSIBILITY- BALANCED DEVELOPMENTpl
dc.subject.plIKEA- SPOŁECZNA ODPOWIEDZIALNOŚĆ BIZNESU- ZRÓWNOWAŻONY ROZWÓJpl
dc.titleSpołeczna odpowiedzialność biznesu, na przykładzie firmy Ikeapl
dc.title.alternativeCorporate Social Responsibility, on the example of Ikea company.pl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The aim of this thesis is to present the modern concept of CSR according to which companies at the stage of strategy building voluntarily take an account of social interest and environmental protection, as well as relationships with various stakeholder groups. The main aim of this research paper is the presentation and analysis of socially responsible company IKEA group in terms of image building among consumers. This paper is divided into four chapters. In the first chapter history and development of the concept of corporate social responsibility in the world was presented, along with the evolution of the CSR definition. Different norms and standards are introduced with a presentation how social responsibility developed in Poland. The second chapter familiarizes with the subject of marketing and the tools used in the CSR. It realizes how important the role of stakeholders is in building the company's image. Further part of the study illustrates cultural, social and economic background of the area where business model of the IKEA Group was born. Here also the case study analysis takes part. The last chapter contains the results of the research, in which the author tried to find out what is identified with concept of Corporate Social Responsibility and does IKEA using the tools of CSR in its branding strategy benefits in a way that translates into increased sales of products or services.Based on the literature and case study analysis, the way in which Ikea creates her corporate image using the CSR tools is demonstrated.
dc.abstract.plpl
Celem pracy jest przedstawienie nowoczesnej koncepcji CSR, według której przedsiębiorstwa na etapie budowania strategii dobrowolnie uwzględniają interesy społeczne, ochronę środowiska a także relacje z różnymi grupami interesariuszy. Głównym zamierzeniem pracy badawczej jest prezentacja i analiza działań społecznie odpowiedzialnej firmy Ikea, pod kątem budowania wizerunku wśród konsumentów. Niniejsza publikacja podzielona jest na cztery rozdziały. W pierwszej części została przedstawiona historia i rozwój koncepcji społecznej odpowiedzialności biznesu na świecie, a tak że ewolucja definicji CSR. Zaprezentowano zróżnicowane normy i standardy oraz ukazano w jaki sposób społeczna odpowiedzialność rozwijała się w Polsce. Drugi rozdział przybliża temat marketingu i stosowanych narzędzi w CSR. Uzmysławia jak ważna jest rola interesariuszy w budowaniu wizerunku firmy. Dalsza części opracowania, ilustruje uwarunkowania kulturowe, społeczne i gospodarcze terenu na którym narodził się model biznesowy Grupy IKEA. W tym miejscu również dokonuje się analizy studium przypadku. W ostatnim rozdziale umieszczono wyniki badania, w którym autor starał się dowiedzieć z czym utożsamiana jest koncepcja Corporate Social Responsibility oraz czy stosując narzędzia CSR w swojej strategii IKEA odnosi korzyści wizerunkowe, które przekładają się na zwiększenie sprzedaży produktów lub usług.Na podstawie analizy literatury przedmiotu oraz studium przypadku, wykazano w jaki sposób Ikea kreuje wizerunek przedsiębiorstwa, przy pomocy narzędzi CSR.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Kurleto, Halszka - 127543
dc.contributor.authorpl
Kot, Katarzyna
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Szopa, Andrzej - 132249
dc.contributor.reviewerpl
Kurleto, Halszka - 127543
dc.date.accessioned
2020-07-26T21:27:10Z
dc.date.available
2020-07-26T21:27:10Z
dc.date.submittedpl
2016-06-28
dc.fieldofstudypl
zarządzanie
dc.fieldofstudypl
zarządzanie w sektorze publicznym i pozarządowym
dc.identifier.apdpl
diploma-104752-143692
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/211157
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
IKEA- CORPORATE SOCIAL RESPONSIBILITY- BALANCED DEVELOPMENT
dc.subject.plpl
IKEA- SPOŁECZNA ODPOWIEDZIALNOŚĆ BIZNESU- ZRÓWNOWAŻONY ROZWÓJ
dc.titlepl
Społeczna odpowiedzialność biznesu, na przykładzie firmy Ikea
dc.title.alternativepl
Corporate Social Responsibility, on the example of Ikea company.
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

No access

No Thumbnail Available