Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Społeczna odpowiedzialność biznesu, na przykładzie firmy Ikea
Corporate Social Responsibility, on the example of Ikea company.
IKEA- SPOŁECZNA ODPOWIEDZIALNOŚĆ BIZNESU- ZRÓWNOWAŻONY ROZWÓJ
IKEA- CORPORATE SOCIAL RESPONSIBILITY- BALANCED DEVELOPMENT
Celem pracy jest przedstawienie nowoczesnej koncepcji CSR, według której przedsiębiorstwa na etapie budowania strategii dobrowolnie uwzględniają interesy społeczne, ochronę środowiska a także relacje z różnymi grupami interesariuszy. Głównym zamierzeniem pracy badawczej jest prezentacja i analiza działań społecznie odpowiedzialnej firmy Ikea, pod kątem budowania wizerunku wśród konsumentów. Niniejsza publikacja podzielona jest na cztery rozdziały. W pierwszej części została przedstawiona historia i rozwój koncepcji społecznej odpowiedzialności biznesu na świecie, a tak że ewolucja definicji CSR. Zaprezentowano zróżnicowane normy i standardy oraz ukazano w jaki sposób społeczna odpowiedzialność rozwijała się w Polsce. Drugi rozdział przybliża temat marketingu i stosowanych narzędzi w CSR. Uzmysławia jak ważna jest rola interesariuszy w budowaniu wizerunku firmy. Dalsza części opracowania, ilustruje uwarunkowania kulturowe, społeczne i gospodarcze terenu na którym narodził się model biznesowy Grupy IKEA. W tym miejscu również dokonuje się analizy studium przypadku. W ostatnim rozdziale umieszczono wyniki badania, w którym autor starał się dowiedzieć z czym utożsamiana jest koncepcja Corporate Social Responsibility oraz czy stosując narzędzia CSR w swojej strategii IKEA odnosi korzyści wizerunkowe, które przekładają się na zwiększenie sprzedaży produktów lub usług.Na podstawie analizy literatury przedmiotu oraz studium przypadku, wykazano w jaki sposób Ikea kreuje wizerunek przedsiębiorstwa, przy pomocy narzędzi CSR.
The aim of this thesis is to present the modern concept of CSR according to which companies at the stage of strategy building voluntarily take an account of social interest and environmental protection, as well as relationships with various stakeholder groups. The main aim of this research paper is the presentation and analysis of socially responsible company IKEA group in terms of image building among consumers. This paper is divided into four chapters. In the first chapter history and development of the concept of corporate social responsibility in the world was presented, along with the evolution of the CSR definition. Different norms and standards are introduced with a presentation how social responsibility developed in Poland. The second chapter familiarizes with the subject of marketing and the tools used in the CSR. It realizes how important the role of stakeholders is in building the company's image. Further part of the study illustrates cultural, social and economic background of the area where business model of the IKEA Group was born. Here also the case study analysis takes part. The last chapter contains the results of the research, in which the author tried to find out what is identified with concept of Corporate Social Responsibility and does IKEA using the tools of CSR in its branding strategy benefits in a way that translates into increased sales of products or services.Based on the literature and case study analysis, the way in which Ikea creates her corporate image using the CSR tools is demonstrated.
dc.abstract.en | The aim of this thesis is to present the modern concept of CSR according to which companies at the stage of strategy building voluntarily take an account of social interest and environmental protection, as well as relationships with various stakeholder groups. The main aim of this research paper is the presentation and analysis of socially responsible company IKEA group in terms of image building among consumers. This paper is divided into four chapters. In the first chapter history and development of the concept of corporate social responsibility in the world was presented, along with the evolution of the CSR definition. Different norms and standards are introduced with a presentation how social responsibility developed in Poland. The second chapter familiarizes with the subject of marketing and the tools used in the CSR. It realizes how important the role of stakeholders is in building the company's image. Further part of the study illustrates cultural, social and economic background of the area where business model of the IKEA Group was born. Here also the case study analysis takes part. The last chapter contains the results of the research, in which the author tried to find out what is identified with concept of Corporate Social Responsibility and does IKEA using the tools of CSR in its branding strategy benefits in a way that translates into increased sales of products or services.Based on the literature and case study analysis, the way in which Ikea creates her corporate image using the CSR tools is demonstrated. | pl |
dc.abstract.pl | Celem pracy jest przedstawienie nowoczesnej koncepcji CSR, według której przedsiębiorstwa na etapie budowania strategii dobrowolnie uwzględniają interesy społeczne, ochronę środowiska a także relacje z różnymi grupami interesariuszy. Głównym zamierzeniem pracy badawczej jest prezentacja i analiza działań społecznie odpowiedzialnej firmy Ikea, pod kątem budowania wizerunku wśród konsumentów. Niniejsza publikacja podzielona jest na cztery rozdziały. W pierwszej części została przedstawiona historia i rozwój koncepcji społecznej odpowiedzialności biznesu na świecie, a tak że ewolucja definicji CSR. Zaprezentowano zróżnicowane normy i standardy oraz ukazano w jaki sposób społeczna odpowiedzialność rozwijała się w Polsce. Drugi rozdział przybliża temat marketingu i stosowanych narzędzi w CSR. Uzmysławia jak ważna jest rola interesariuszy w budowaniu wizerunku firmy. Dalsza części opracowania, ilustruje uwarunkowania kulturowe, społeczne i gospodarcze terenu na którym narodził się model biznesowy Grupy IKEA. W tym miejscu również dokonuje się analizy studium przypadku. W ostatnim rozdziale umieszczono wyniki badania, w którym autor starał się dowiedzieć z czym utożsamiana jest koncepcja Corporate Social Responsibility oraz czy stosując narzędzia CSR w swojej strategii IKEA odnosi korzyści wizerunkowe, które przekładają się na zwiększenie sprzedaży produktów lub usług.Na podstawie analizy literatury przedmiotu oraz studium przypadku, wykazano w jaki sposób Ikea kreuje wizerunek przedsiębiorstwa, przy pomocy narzędzi CSR. | pl |
dc.affiliation | Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej | pl |
dc.area | obszar nauk społecznych | pl |
dc.contributor.advisor | Kurleto, Halszka - 127543 | pl |
dc.contributor.author | Kot, Katarzyna | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WZKS | pl |
dc.contributor.reviewer | Szopa, Andrzej - 132249 | pl |
dc.contributor.reviewer | Kurleto, Halszka - 127543 | pl |
dc.date.accessioned | 2020-07-26T21:27:10Z | |
dc.date.available | 2020-07-26T21:27:10Z | |
dc.date.submitted | 2016-06-28 | pl |
dc.fieldofstudy | zarządzanie | pl |
dc.fieldofstudy | zarządzanie w sektorze publicznym i pozarządowym | pl |
dc.identifier.apd | diploma-104752-143692 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/211157 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | IKEA- CORPORATE SOCIAL RESPONSIBILITY- BALANCED DEVELOPMENT | pl |
dc.subject.pl | IKEA- SPOŁECZNA ODPOWIEDZIALNOŚĆ BIZNESU- ZRÓWNOWAŻONY ROZWÓJ | pl |
dc.title | Społeczna odpowiedzialność biznesu, na przykładzie firmy Ikea | pl |
dc.title.alternative | Corporate Social Responsibility, on the example of Ikea company. | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |