Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Gimnazjalista tańczący czyli taniec i jego motyw w nauczaniu kontekstowym języka polskiego
Dancing pupil so dance and its motif in teaching polish.
taniec, kontekst, literatura, sztuka
dance, context, literature, art
Niniejsza praca ma na celu pokazać jak ważny i interesujący może być motyw tańca w sztuce, a szczególnie w literaturze. Jest to również próba odpowiedzenia na pytanie jaką rolę może odegrać taniec w nauczaniu języka polskiego. Swoją prace podzieliła na trzy rozdziały. W pierwszym krótko zarysowałam historię europejskiego tańca. Następnie zbadałam jaki jest stosunek pedagogiki do opisywanej przeze mnie dziedziny sztuki i jak realizowany jest temat tańca w literaturze, malarstwie, filmie. Drugi rozdział to próby odpowiedzenia na pytanie czy tańcem można leczyć i jaki ma on wpływ na edukację. W podrozdziale zanalizowałam ankiety przeprowadzone wśród uczniów gimnazjum, oraz przytoczyłam opinie uczniów na temat opisywanej przeze mnie dziedziny sztuki. W ostatnim rozdziale mojej pracy zaproponowałam sześć scenariuszy lekcji w oparciu o omawiany przeze mnie motyw. Dodatkowo dołączyłam listę tytułów filmów i musicali tanecznych. Mogą stać się one punktem wyjściowym dla lekcji języka polskiego.
In my work I would like to present how important and interesting can be dance motif in art, especially in literature. This disseration consist of three chapters. In the first one I will investigate European dance history and I try to answer the question how dancing influence on people. Later I will evaluate the attitude of pedagogy to this kind of art and how it is presented in literature, painting and film. The second chapter starts with the question how it influence on education. Next I analyze questionnaires from junior high school and I quote pupils’ opinion about dancing. Finally, I suggest a few lesson plans based on dance motif. Additionally, I add a list of movies which could be used as an inspiration for teachers during lessons of polish literature.
dc.abstract.en | In my work I would like to present how important and interesting can be dance motif in art, especially in literature. This disseration consist of three chapters. In the first one I will investigate European dance history and I try to answer the question how dancing influence on people. Later I will evaluate the attitude of pedagogy to this kind of art and how it is presented in literature, painting and film. The second chapter starts with the question how it influence on education. Next I analyze questionnaires from junior high school and I quote pupils’ opinion about dancing. Finally, I suggest a few lesson plans based on dance motif. Additionally, I add a list of movies which could be used as an inspiration for teachers during lessons of polish literature. | pl |
dc.abstract.pl | Niniejsza praca ma na celu pokazać jak ważny i interesujący może być motyw tańca w sztuce, a szczególnie w literaturze. Jest to również próba odpowiedzenia na pytanie jaką rolę może odegrać taniec w nauczaniu języka polskiego. Swoją prace podzieliła na trzy rozdziały. W pierwszym krótko zarysowałam historię europejskiego tańca. Następnie zbadałam jaki jest stosunek pedagogiki do opisywanej przeze mnie dziedziny sztuki i jak realizowany jest temat tańca w literaturze, malarstwie, filmie. Drugi rozdział to próby odpowiedzenia na pytanie czy tańcem można leczyć i jaki ma on wpływ na edukację. W podrozdziale zanalizowałam ankiety przeprowadzone wśród uczniów gimnazjum, oraz przytoczyłam opinie uczniów na temat opisywanej przeze mnie dziedziny sztuki. W ostatnim rozdziale mojej pracy zaproponowałam sześć scenariuszy lekcji w oparciu o omawiany przeze mnie motyw. Dodatkowo dołączyłam listę tytułów filmów i musicali tanecznych. Mogą stać się one punktem wyjściowym dla lekcji języka polskiego. | pl |
dc.affiliation | Wydział Polonistyki | pl |
dc.contributor.advisor | Bobiński, Witold - 127368 | pl |
dc.contributor.author | Kusztal, Monika | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WP4 | pl |
dc.contributor.reviewer | Bobiński, Witold - 127368 | pl |
dc.contributor.reviewer | Hobot-Marcinek, Joanna - 128326 | pl |
dc.date.accessioned | 2020-07-24T08:02:42Z | |
dc.date.available | 2020-07-24T08:02:42Z | |
dc.date.submitted | 2012-07-09 | pl |
dc.fieldofstudy | nauczycielska | pl |
dc.identifier.apd | diploma-66657-115322 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/180126 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | dance, context, literature, art | pl |
dc.subject.pl | taniec, kontekst, literatura, sztuka | pl |
dc.title | Gimnazjalista tańczący czyli taniec i jego motyw w nauczaniu kontekstowym języka polskiego | pl |
dc.title.alternative | Dancing pupil so dance and its motif in teaching polish. | pl |
dc.type | licenciate | pl |
dspace.entity.type | Publication |