Gimnazjalista tańczący czyli taniec i jego motyw w nauczaniu kontekstowym języka polskiego

licenciate
dc.abstract.enIn my work I would like to present how important and interesting can be dance motif in art, especially in literature. This disseration consist of three chapters. In the first one I will investigate European dance history and I try to answer the question how dancing influence on people. Later I will evaluate the attitude of pedagogy to this kind of art and how it is presented in literature, painting and film. The second chapter starts with the question how it influence on education. Next I analyze questionnaires from junior high school and I quote pupils’ opinion about dancing. Finally, I suggest a few lesson plans based on dance motif. Additionally, I add a list of movies which could be used as an inspiration for teachers during lessons of polish literature.pl
dc.abstract.plNiniejsza praca ma na celu pokazać jak ważny i interesujący może być motyw tańca w sztuce, a szczególnie w literaturze. Jest to również próba odpowiedzenia na pytanie jaką rolę może odegrać taniec w nauczaniu języka polskiego. Swoją prace podzieliła na trzy rozdziały. W pierwszym krótko zarysowałam historię europejskiego tańca. Następnie zbadałam jaki jest stosunek pedagogiki do opisywanej przeze mnie dziedziny sztuki i jak realizowany jest temat tańca w literaturze, malarstwie, filmie. Drugi rozdział to próby odpowiedzenia na pytanie czy tańcem można leczyć i jaki ma on wpływ na edukację. W podrozdziale zanalizowałam ankiety przeprowadzone wśród uczniów gimnazjum, oraz przytoczyłam opinie uczniów na temat opisywanej przeze mnie dziedziny sztuki. W ostatnim rozdziale mojej pracy zaproponowałam sześć scenariuszy lekcji w oparciu o omawiany przeze mnie motyw. Dodatkowo dołączyłam listę tytułów filmów i musicali tanecznych. Mogą stać się one punktem wyjściowym dla lekcji języka polskiego.pl
dc.affiliationWydział Polonistykipl
dc.contributor.advisorBobiński, Witold - 127368 pl
dc.contributor.authorKusztal, Monikapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WP4pl
dc.contributor.reviewerBobiński, Witold - 127368 pl
dc.contributor.reviewerHobot-Marcinek, Joanna - 128326 pl
dc.date.accessioned2020-07-24T08:02:42Z
dc.date.available2020-07-24T08:02:42Z
dc.date.submitted2012-07-09pl
dc.fieldofstudynauczycielskapl
dc.identifier.apddiploma-66657-115322pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/180126
dc.languagepolpl
dc.subject.endance, context, literature, artpl
dc.subject.pltaniec, kontekst, literatura, sztukapl
dc.titleGimnazjalista tańczący czyli taniec i jego motyw w nauczaniu kontekstowym języka polskiegopl
dc.title.alternativeDancing pupil so dance and its motif in teaching polish.pl
dc.typelicenciatepl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
In my work I would like to present how important and interesting can be dance motif in art, especially in literature. This disseration consist of three chapters. In the first one I will investigate European dance history and I try to answer the question how dancing influence on people. Later I will evaluate the attitude of pedagogy to this kind of art and how it is presented in literature, painting and film. The second chapter starts with the question how it influence on education. Next I analyze questionnaires from junior high school and I quote pupils’ opinion about dancing. Finally, I suggest a few lesson plans based on dance motif. Additionally, I add a list of movies which could be used as an inspiration for teachers during lessons of polish literature.
dc.abstract.plpl
Niniejsza praca ma na celu pokazać jak ważny i interesujący może być motyw tańca w sztuce, a szczególnie w literaturze. Jest to również próba odpowiedzenia na pytanie jaką rolę może odegrać taniec w nauczaniu języka polskiego. Swoją prace podzieliła na trzy rozdziały. W pierwszym krótko zarysowałam historię europejskiego tańca. Następnie zbadałam jaki jest stosunek pedagogiki do opisywanej przeze mnie dziedziny sztuki i jak realizowany jest temat tańca w literaturze, malarstwie, filmie. Drugi rozdział to próby odpowiedzenia na pytanie czy tańcem można leczyć i jaki ma on wpływ na edukację. W podrozdziale zanalizowałam ankiety przeprowadzone wśród uczniów gimnazjum, oraz przytoczyłam opinie uczniów na temat opisywanej przeze mnie dziedziny sztuki. W ostatnim rozdziale mojej pracy zaproponowałam sześć scenariuszy lekcji w oparciu o omawiany przeze mnie motyw. Dodatkowo dołączyłam listę tytułów filmów i musicali tanecznych. Mogą stać się one punktem wyjściowym dla lekcji języka polskiego.
dc.affiliationpl
Wydział Polonistyki
dc.contributor.advisorpl
Bobiński, Witold - 127368
dc.contributor.authorpl
Kusztal, Monika
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WP4
dc.contributor.reviewerpl
Bobiński, Witold - 127368
dc.contributor.reviewerpl
Hobot-Marcinek, Joanna - 128326
dc.date.accessioned
2020-07-24T08:02:42Z
dc.date.available
2020-07-24T08:02:42Z
dc.date.submittedpl
2012-07-09
dc.fieldofstudypl
nauczycielska
dc.identifier.apdpl
diploma-66657-115322
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/180126
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
dance, context, literature, art
dc.subject.plpl
taniec, kontekst, literatura, sztuka
dc.titlepl
Gimnazjalista tańczący czyli taniec i jego motyw w nauczaniu kontekstowym języka polskiego
dc.title.alternativepl
Dancing pupil so dance and its motif in teaching polish.
dc.typepl
licenciate
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
19
Views per month
Views per city
Warsaw
4
Dublin
2
Wroclaw
2
Baborow
1
Rzeszów
1

No access

No Thumbnail Available