Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Współczesna edukacja teatralna dzieci w wieku 9-12 lat. Problemy, propozycje, projekty
The modern theatre education of children aged between 9 and 12. Problems, suggestions, projects.
Pedagogika teatru, szkoła podstawowa, teatr cieni, edukacja teatralna
theatre pedagogy, primary school, shadow theatre, theatre education
Praca dotyczy teatralnego doświadczenia uczniów klas IV-VI szkół podstawowych rozumianego w dwóch wymiarach: uczeń jako odbiorca i uczeń jako twórca. Autorka przywołuje raporty dotyczące edukacji teatralnej, sporo miejsca poświęca również opisaniu pedagogiki teatru. W świetle tej dyscypliny analizuje propozycje edukacyjne Instytutu Teatralnego im. Raszewskiego („Lato w teatrze”) oraz spektakle w technice teatru cieni Teatru Figur Kraków („Król Maciuś I”, „Mglisty Billy”). Pokazuje również, jak można praktycznie je wykorzystać w edukacji teatralnej prowadzonej w szkole podstawowej.
This paper concerns theatre experience of primary school students as considered on two fields: student as a recipient and student as a creator. The author quotes reports on theatre education and devotes a large part of the paper to describe theatre pedagogy. In the light of these fields,the Author analyzes the work of Instytut Teatralnyim. Raszewskiego („Lato w teatrze”) and shadow theater performances realized by Teatr Figur Kraków („Król Maciuś I”, „Mglisty Billy”). The Author also presents how it can be used in teaching at the level of primary school.
dc.abstract.en | This paper concerns theatre experience of primary school students as considered on two fields: student as a recipient and student as a creator. The author quotes reports on theatre education and devotes a large part of the paper to describe theatre pedagogy. In the light of these fields,the Author analyzes the work of Instytut Teatralnyim. Raszewskiego („Lato w teatrze”) and shadow theater performances realized by Teatr Figur Kraków („Król Maciuś I”, „Mglisty Billy”). The Author also presents how it can be used in teaching at the level of primary school. | pl |
dc.abstract.pl | Praca dotyczy teatralnego doświadczenia uczniów klas IV-VI szkół podstawowych rozumianego w dwóch wymiarach: uczeń jako odbiorca i uczeń jako twórca. Autorka przywołuje raporty dotyczące edukacji teatralnej, sporo miejsca poświęca również opisaniu pedagogiki teatru. W świetle tej dyscypliny analizuje propozycje edukacyjne Instytutu Teatralnego im. Raszewskiego („Lato w teatrze”) oraz spektakle w technice teatru cieni Teatru Figur Kraków („Król Maciuś I”, „Mglisty Billy”). Pokazuje również, jak można praktycznie je wykorzystać w edukacji teatralnej prowadzonej w szkole podstawowej. | pl |
dc.affiliation | Wydział Polonistyki | pl |
dc.area | obszar nauk humanistycznych | pl |
dc.contributor.advisor | Rusek, Marta - 131725 | pl |
dc.contributor.author | Książek, Anna | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WP4 | pl |
dc.contributor.reviewer | Horwath, Ewa - 200009 | pl |
dc.contributor.reviewer | Rusek, Marta - 131725 | pl |
dc.date.accessioned | 2020-07-26T15:21:11Z | |
dc.date.available | 2020-07-26T15:21:11Z | |
dc.date.submitted | 2015-07-06 | pl |
dc.fieldofstudy | antropologiczno-kulturowa | pl |
dc.identifier.apd | diploma-98377-142214 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/205692 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | theatre pedagogy, primary school, shadow theatre, theatre education | pl |
dc.subject.pl | Pedagogika teatru, szkoła podstawowa, teatr cieni, edukacja teatralna | pl |
dc.title | Współczesna edukacja teatralna dzieci w wieku 9-12 lat. Problemy, propozycje, projekty | pl |
dc.title.alternative | The modern theatre education of children aged between 9 and 12. Problems, suggestions, projects. | pl |
dc.type | licenciate | pl |
dspace.entity.type | Publication |