Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
ZASTOSOWANIE SYSTEMÓW DO AUTOMATYZACJI MARKETINGU INTERNETOWEGO NA PRZYKŁADZIE SALESMANAGO
The usage of marketing automation systems on the basic of Salesmanago
marketing automation – digital body language – mail dynamiczny – pop-up – real time bidding – return of investment
marketing automation – digital body language – dynamic email – pop-up – real time bidding – return of investment
Praca opisuje rezultaty wdrożenia systemu Salesmanago Marketing Automation przez wybrane firmy działające na polskim rynku, wykorzystując podejście case study research. Firmy Rainbow Tours oraz Yves Rocher wdrożyły dostępne w podstawowym pakiecie systemu Salesmanago automatyzacje oparte na monitorowaniu kontaktów zidentyfikowanych. Oba przedsiębiorstwa wykorzystały również zaawansowane automatyzacje dodatkowe skierowane zarówno do kontaktów zidentyfikowanych jak i niezidentyfikowanych. Analiza wykazała, że badane firmy osiągnęły znaczącą poprawę komunikacji z klientami i wysoki wzrost konwersji zakupowej. Nie oznacza to jednak, że każda firma korzystająca z takiego systemu odniesie podobne rezultaty. Na osiągnięte wyniki wpływ mogło mieć umiejętne dobranie konkretnych reguł automatyzacji do specyfiki działalności badanych firm. Niezadowalające rezultaty automatyzacji mogą być wynikiem niewielkiego ruchu na stronie www lub brakiem kompetencji pracowników, którzy zajmują się wdrażaniem systemu w danym przedsiębiorstwie.
Thesis describes the results of implementation Salesmanago Marketing Automation System which was applied by selected companies working on polish market. Case study research methodology was used. Two companies, it is Rainbow Tours and Yves Rocher implemented the basic packet of Salesmanago Automation System which is based on identified contacts monitoring. The companies also used the advanced additional automations regarding to both, identified and unidentified contacts. As far as the analysis shows both researched companies achieved significant improvement of communication with client and high increase of purchase conversion. It doesn’t mean that the same using of those tools by other companies will bring exactly the same results. That kind of situation may depends on proper way of matching the concrete rules of automatization to the concrete activity of researched companies. Unsatisfactory effects of automatization can be a results of not great enough amount of website visitors or lack of employee’s competences which are responsible to implement this system in concrete company.
dc.abstract.en | Thesis describes the results of implementation Salesmanago Marketing Automation System which was applied by selected companies working on polish market. Case study research methodology was used. Two companies, it is Rainbow Tours and Yves Rocher implemented the basic packet of Salesmanago Automation System which is based on identified contacts monitoring. The companies also used the advanced additional automations regarding to both, identified and unidentified contacts. As far as the analysis shows both researched companies achieved significant improvement of communication with client and high increase of purchase conversion. It doesn’t mean that the same using of those tools by other companies will bring exactly the same results. That kind of situation may depends on proper way of matching the concrete rules of automatization to the concrete activity of researched companies. Unsatisfactory effects of automatization can be a results of not great enough amount of website visitors or lack of employee’s competences which are responsible to implement this system in concrete company. | pl |
dc.abstract.pl | Praca opisuje rezultaty wdrożenia systemu Salesmanago Marketing Automation przez wybrane firmy działające na polskim rynku, wykorzystując podejście case study research. Firmy Rainbow Tours oraz Yves Rocher wdrożyły dostępne w podstawowym pakiecie systemu Salesmanago automatyzacje oparte na monitorowaniu kontaktów zidentyfikowanych. Oba przedsiębiorstwa wykorzystały również zaawansowane automatyzacje dodatkowe skierowane zarówno do kontaktów zidentyfikowanych jak i niezidentyfikowanych. Analiza wykazała, że badane firmy osiągnęły znaczącą poprawę komunikacji z klientami i wysoki wzrost konwersji zakupowej. Nie oznacza to jednak, że każda firma korzystająca z takiego systemu odniesie podobne rezultaty. Na osiągnięte wyniki wpływ mogło mieć umiejętne dobranie konkretnych reguł automatyzacji do specyfiki działalności badanych firm. Niezadowalające rezultaty automatyzacji mogą być wynikiem niewielkiego ruchu na stronie www lub brakiem kompetencji pracowników, którzy zajmują się wdrażaniem systemu w danym przedsiębiorstwie. | pl |
dc.affiliation | Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej | pl |
dc.area | obszar nauk społecznych | pl |
dc.contributor.advisor | Budzanowska-Drzewiecka, Małgorzata - 174223 | pl |
dc.contributor.author | Wilk, Arkadiusz | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WZKS | pl |
dc.contributor.reviewer | Budzanowska-Drzewiecka, Małgorzata - 174223 | pl |
dc.contributor.reviewer | Klima, Janina - 128843 | pl |
dc.date.accessioned | 2020-07-26T17:47:38Z | |
dc.date.available | 2020-07-26T17:47:38Z | |
dc.date.submitted | 2015-10-21 | pl |
dc.fieldofstudy | zarządzanie | pl |
dc.fieldofstudy | zarządzanie firmą | pl |
dc.identifier.apd | diploma-100671-78044 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/207748 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | marketing automation – digital body language – dynamic email – pop-up – real time bidding – return of investment | pl |
dc.subject.pl | marketing automation – digital body language – mail dynamiczny – pop-up – real time bidding – return of investment | pl |
dc.title | ZASTOSOWANIE SYSTEMÓW DO AUTOMATYZACJI MARKETINGU INTERNETOWEGO NA PRZYKŁADZIE SALESMANAGO | pl |
dc.title.alternative | The usage of marketing automation systems on the basic of Salesmanago | pl |
dc.type | licenciate | pl |
dspace.entity.type | Publication |