ZASTOSOWANIE SYSTEMÓW DO AUTOMATYZACJI MARKETINGU INTERNETOWEGO NA PRZYKŁADZIE SALESMANAGO

licenciate
dc.abstract.enThesis describes the results of implementation Salesmanago Marketing Automation System which was applied by selected companies working on polish market. Case study research methodology was used. Two companies, it is Rainbow Tours and Yves Rocher implemented the basic packet of Salesmanago Automation System which is based on identified contacts monitoring. The companies also used the advanced additional automations regarding to both, identified and unidentified contacts. As far as the analysis shows both researched companies achieved significant improvement of communication with client and high increase of purchase conversion. It doesn’t mean that the same using of those tools by other companies will bring exactly the same results. That kind of situation may depends on proper way of matching the concrete rules of automatization to the concrete activity of researched companies. Unsatisfactory effects of automatization can be a results of not great enough amount of website visitors or lack of employee’s competences which are responsible to implement this system in concrete company.pl
dc.abstract.plPraca opisuje rezultaty wdrożenia systemu Salesmanago Marketing Automation przez wybrane firmy działające na polskim rynku, wykorzystując podejście case study research. Firmy Rainbow Tours oraz Yves Rocher wdrożyły dostępne w podstawowym pakiecie systemu Salesmanago automatyzacje oparte na monitorowaniu kontaktów zidentyfikowanych. Oba przedsiębiorstwa wykorzystały również zaawansowane automatyzacje dodatkowe skierowane zarówno do kontaktów zidentyfikowanych jak i niezidentyfikowanych. Analiza wykazała, że badane firmy osiągnęły znaczącą poprawę komunikacji z klientami i wysoki wzrost konwersji zakupowej. Nie oznacza to jednak, że każda firma korzystająca z takiego systemu odniesie podobne rezultaty. Na osiągnięte wyniki wpływ mogło mieć umiejętne dobranie konkretnych reguł automatyzacji do specyfiki działalności badanych firm. Niezadowalające rezultaty automatyzacji mogą być wynikiem niewielkiego ruchu na stronie www lub brakiem kompetencji pracowników, którzy zajmują się wdrażaniem systemu w danym przedsiębiorstwie.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorBudzanowska-Drzewiecka, Małgorzata - 174223 pl
dc.contributor.authorWilk, Arkadiuszpl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerBudzanowska-Drzewiecka, Małgorzata - 174223 pl
dc.contributor.reviewerKlima, Janina - 128843 pl
dc.date.accessioned2020-07-26T17:47:38Z
dc.date.available2020-07-26T17:47:38Z
dc.date.submitted2015-10-21pl
dc.fieldofstudyzarządzaniepl
dc.fieldofstudyzarządzanie firmąpl
dc.identifier.apddiploma-100671-78044pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/207748
dc.languagepolpl
dc.subject.enmarketing automation – digital body language – dynamic email – pop-up – real time bidding – return of investmentpl
dc.subject.plmarketing automation – digital body language – mail dynamiczny – pop-up – real time bidding – return of investmentpl
dc.titleZASTOSOWANIE SYSTEMÓW DO AUTOMATYZACJI MARKETINGU INTERNETOWEGO NA PRZYKŁADZIE SALESMANAGOpl
dc.title.alternativeThe usage of marketing automation systems on the basic of Salesmanagopl
dc.typelicenciatepl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
Thesis describes the results of implementation Salesmanago Marketing Automation System which was applied by selected companies working on polish market. Case study research methodology was used. Two companies, it is Rainbow Tours and Yves Rocher implemented the basic packet of Salesmanago Automation System which is based on identified contacts monitoring. The companies also used the advanced additional automations regarding to both, identified and unidentified contacts. As far as the analysis shows both researched companies achieved significant improvement of communication with client and high increase of purchase conversion. It doesn’t mean that the same using of those tools by other companies will bring exactly the same results. That kind of situation may depends on proper way of matching the concrete rules of automatization to the concrete activity of researched companies. Unsatisfactory effects of automatization can be a results of not great enough amount of website visitors or lack of employee’s competences which are responsible to implement this system in concrete company.
dc.abstract.plpl
Praca opisuje rezultaty wdrożenia systemu Salesmanago Marketing Automation przez wybrane firmy działające na polskim rynku, wykorzystując podejście case study research. Firmy Rainbow Tours oraz Yves Rocher wdrożyły dostępne w podstawowym pakiecie systemu Salesmanago automatyzacje oparte na monitorowaniu kontaktów zidentyfikowanych. Oba przedsiębiorstwa wykorzystały również zaawansowane automatyzacje dodatkowe skierowane zarówno do kontaktów zidentyfikowanych jak i niezidentyfikowanych. Analiza wykazała, że badane firmy osiągnęły znaczącą poprawę komunikacji z klientami i wysoki wzrost konwersji zakupowej. Nie oznacza to jednak, że każda firma korzystająca z takiego systemu odniesie podobne rezultaty. Na osiągnięte wyniki wpływ mogło mieć umiejętne dobranie konkretnych reguł automatyzacji do specyfiki działalności badanych firm. Niezadowalające rezultaty automatyzacji mogą być wynikiem niewielkiego ruchu na stronie www lub brakiem kompetencji pracowników, którzy zajmują się wdrażaniem systemu w danym przedsiębiorstwie.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Budzanowska-Drzewiecka, Małgorzata - 174223
dc.contributor.authorpl
Wilk, Arkadiusz
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Budzanowska-Drzewiecka, Małgorzata - 174223
dc.contributor.reviewerpl
Klima, Janina - 128843
dc.date.accessioned
2020-07-26T17:47:38Z
dc.date.available
2020-07-26T17:47:38Z
dc.date.submittedpl
2015-10-21
dc.fieldofstudypl
zarządzanie
dc.fieldofstudypl
zarządzanie firmą
dc.identifier.apdpl
diploma-100671-78044
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/207748
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
marketing automation – digital body language – dynamic email – pop-up – real time bidding – return of investment
dc.subject.plpl
marketing automation – digital body language – mail dynamiczny – pop-up – real time bidding – return of investment
dc.titlepl
ZASTOSOWANIE SYSTEMÓW DO AUTOMATYZACJI MARKETINGU INTERNETOWEGO NA PRZYKŁADZIE SALESMANAGO
dc.title.alternativepl
The usage of marketing automation systems on the basic of Salesmanago
dc.typepl
licenciate
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

No access

No Thumbnail Available