Między misją a komercją - kultura w ofercie Telewizji Polskiej S.A. Analiza wybranych programów

licenciate
dc.abstract.enThe subject of presented thesis are tasks of Telewizja Polska S.A. as a public broadcaster. Polish legistlator has obliged Telewizja Polska to fulfil public mission. The autothor focused on cultural aspect of the public mission. The topic is very actual because of the lasting debate in Polish media about the role of public broadcaster. The thesis contains the history of Telewizja Polska since first experimental signals, through the transformation of Polish political system, to first years of XXI th century. The transformation from national to public broadcaster has been also described. Telewizja Polska started to broadcast in 1950s and decades of Polska Republika Ludowa are very rich in cultural programmes. There are some historical ones such as: Kabaret Starszych Panów, Teatr Telewizji, Teatr Sensacji „Kobra”, „Pegaz”. Not only are contemorary programmes traditional, but also modern and attractive to different targets. The author analysed chosen cultural programmes, attainable on TVP1 and TVP2. The analysis was the base to conclude in the topic of the image of culture at Telewizja Polska.pl
dc.abstract.plTemat pracy odnosi się do zadań Telewizji Polskiej S.A. jako nadawcy publicznego. Ustawodawca zobowiązał TVP do wypełniania misji publicznej wobec społeczeństwa. W pracy został podjęty temat misji publicznej w zakresie kultury. Temat cechuje aktualność ze względu na toczącą się od kilku lat debatę na temat polskich mediów publicznych. Szczegółowo opisano historię TVP, począwszy od pierwszych testów, przez transformację ustrojową, aż po pierwsze lata XXI wieku. Opisano sposób transformacji z nadawcy państwowego na prywatnego.TVP rozpoczęła nadawanie w latach 50. XX wieku, a lata Polski Ludowej są wyjątkowo obfite jeśli chodzi o programy kulturalne w ramówce. Kultowe stały się programy takie jak: Kabaret Starszych Panów, Teatr Telewizji, Teatr Sensacji „Kobra” czy magazyn kulturalny „Pegaz”. Dzisiejsze programy kulturalne to nie tylko tradycja, czyli poniedziałkowy Teatr TV, ale również nowoczesne i atrakcyjne dla różnych odbiorców audycje. W pracy zanalizowano wybrane programy kulturalne z ogólnodostępnych kanałów: TVP1 i TVP2. Na tej podstawie autorka wyciągnęła wnioski co do sposobu, w jaki kultura jest pokazywana w Telewizji Polskiej.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.areaobszar nauk humanistycznychpl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorSłupek, Lucyna - 131939 pl
dc.contributor.authorPieńkowska, Joannapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerHess, Agnieszka - 128316 pl
dc.contributor.reviewerSłupek, Lucyna - 131939 pl
dc.date.accessioned2020-07-24T08:47:59Z
dc.date.available2020-07-24T08:47:59Z
dc.date.submitted2012-07-02pl
dc.fieldofstudydziennikarstwo i komunikacja społecznapl
dc.identifier.apddiploma-67405-114656pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/180821
dc.languagepolpl
dc.subject.enTVP public television missionpl
dc.subject.pltelewizja publiczna tvp misjapl
dc.titleMiędzy misją a komercją - kultura w ofercie Telewizji Polskiej S.A. Analiza wybranych programówpl
dc.title.alternativeBetween mission and commerce - culture in Telewizja Polska S.A.'s offer. Analysis of chosen programmespl
dc.typelicenciatepl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The subject of presented thesis are tasks of Telewizja Polska S.A. as a public broadcaster. Polish legistlator has obliged Telewizja Polska to fulfil public mission. The autothor focused on cultural aspect of the public mission. The topic is very actual because of the lasting debate in Polish media about the role of public broadcaster. The thesis contains the history of Telewizja Polska since first experimental signals, through the transformation of Polish political system, to first years of XXI th century. The transformation from national to public broadcaster has been also described. Telewizja Polska started to broadcast in 1950s and decades of Polska Republika Ludowa are very rich in cultural programmes. There are some historical ones such as: Kabaret Starszych Panów, Teatr Telewizji, Teatr Sensacji „Kobra”, „Pegaz”. Not only are contemorary programmes traditional, but also modern and attractive to different targets. The author analysed chosen cultural programmes, attainable on TVP1 and TVP2. The analysis was the base to conclude in the topic of the image of culture at Telewizja Polska.
dc.abstract.plpl
Temat pracy odnosi się do zadań Telewizji Polskiej S.A. jako nadawcy publicznego. Ustawodawca zobowiązał TVP do wypełniania misji publicznej wobec społeczeństwa. W pracy został podjęty temat misji publicznej w zakresie kultury. Temat cechuje aktualność ze względu na toczącą się od kilku lat debatę na temat polskich mediów publicznych. Szczegółowo opisano historię TVP, począwszy od pierwszych testów, przez transformację ustrojową, aż po pierwsze lata XXI wieku. Opisano sposób transformacji z nadawcy państwowego na prywatnego.TVP rozpoczęła nadawanie w latach 50. XX wieku, a lata Polski Ludowej są wyjątkowo obfite jeśli chodzi o programy kulturalne w ramówce. Kultowe stały się programy takie jak: Kabaret Starszych Panów, Teatr Telewizji, Teatr Sensacji „Kobra” czy magazyn kulturalny „Pegaz”. Dzisiejsze programy kulturalne to nie tylko tradycja, czyli poniedziałkowy Teatr TV, ale również nowoczesne i atrakcyjne dla różnych odbiorców audycje. W pracy zanalizowano wybrane programy kulturalne z ogólnodostępnych kanałów: TVP1 i TVP2. Na tej podstawie autorka wyciągnęła wnioski co do sposobu, w jaki kultura jest pokazywana w Telewizji Polskiej.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.areapl
obszar nauk humanistycznych
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Słupek, Lucyna - 131939
dc.contributor.authorpl
Pieńkowska, Joanna
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Hess, Agnieszka - 128316
dc.contributor.reviewerpl
Słupek, Lucyna - 131939
dc.date.accessioned
2020-07-24T08:47:59Z
dc.date.available
2020-07-24T08:47:59Z
dc.date.submittedpl
2012-07-02
dc.fieldofstudypl
dziennikarstwo i komunikacja społeczna
dc.identifier.apdpl
diploma-67405-114656
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/180821
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
TVP public television mission
dc.subject.plpl
telewizja publiczna tvp misja
dc.titlepl
Między misją a komercją - kultura w ofercie Telewizji Polskiej S.A. Analiza wybranych programów
dc.title.alternativepl
Between mission and commerce - culture in Telewizja Polska S.A.'s offer. Analysis of chosen programmes
dc.typepl
licenciate
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

No access

No Thumbnail Available