Kibice piłki nożnej jako niekontrolowany element kampanii Public Realtions polskich klubów piłkarskich

licenciate
dc.abstract.enOne of the ways is to present the football supporters as a threat, which is an analogy of crisis, to which the company (clubs) must make continuous efforts ending crisis. Another way to show the fans as a conscious element contained in PR campaigns prepared by experts engaged by the Board on the example of the activities of one of the most media clubs in Poland Lech Poznan. Fans were also introduced as a separate institution forming independent campaigns, rich in initiatives and marketing activities, which was presented as an example of an organization KIBICE RAZEM, which is fully prepared project. The next stage of this work will be the characteristics of football fans and present history of the competition with a marked envelope created by fans.pl
dc.abstract.plJednym ze sposobów jest zaprezentowanie sympatyków piłkarskich jako zagrożenie, będące analogią sytuacji kryzysowej, wobec której przedsiębiorstwa(kluby) muszą podejmować ciągłe działania, zażegnujące kryzys. Kolejna sposób to ukazanie kibiców jako świadomego elementu zawartego w kampaniach PR przygotowywanych przez specjalistów zaangażowanych przez zarząd na przykładzie działań jednego z najbardziej medialnych klubów w Polsce Lecha Poznań. Kibice zostali również przedstawieni jako osobna instytucja tworząca samodzielne kampanie, bogate w inicjatywy i działania marketingowe, gdzie jako przykład została przedstawiona organizacja KIBICE RAZEM, będąca w pełni przygotowanym przedsięwzięciem. Kolejnym etapem niniejszej pracy będzie charakterystyka kibiców piłkarskich oraz przedstawienie historii rozgrywek z zaznaczoną otoczką stworzona przez kibiców.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.areaobszar nauk humanistycznychpl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorGroń, Krzysztof - 173354 pl
dc.contributor.authorJanus, Maciejpl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerGroń, Krzysztof - 173354 pl
dc.contributor.reviewerWolny-Zmorzyński, Kazimierz - 132728 pl
dc.date.accessioned2020-07-25T03:05:51Z
dc.date.available2020-07-25T03:05:51Z
dc.date.submitted2014-07-09pl
dc.fieldofstudydziennikarstwo i komunikacja społecznapl
dc.identifier.apddiploma-89384-153548pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/197831
dc.languagepolpl
dc.subject.enPublic, Realtions, Fans, Campaigns, Klubpl
dc.subject.plPublic, Relations, Kibice, Kampania, Klubpl
dc.titleKibice piłki nożnej jako niekontrolowany element kampanii Public Realtions polskich klubów piłkarskichpl
dc.title.alternativeFans of football as an uncontrolled element of the campaign Public Realtions Polish football clubspl
dc.typelicenciatepl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
One of the ways is to present the football supporters as a threat, which is an analogy of crisis, to which the company (clubs) must make continuous efforts ending crisis. Another way to show the fans as a conscious element contained in PR campaigns prepared by experts engaged by the Board on the example of the activities of one of the most media clubs in Poland Lech Poznan. Fans were also introduced as a separate institution forming independent campaigns, rich in initiatives and marketing activities, which was presented as an example of an organization KIBICE RAZEM, which is fully prepared project. The next stage of this work will be the characteristics of football fans and present history of the competition with a marked envelope created by fans.
dc.abstract.plpl
Jednym ze sposobów jest zaprezentowanie sympatyków piłkarskich jako zagrożenie, będące analogią sytuacji kryzysowej, wobec której przedsiębiorstwa(kluby) muszą podejmować ciągłe działania, zażegnujące kryzys. Kolejna sposób to ukazanie kibiców jako świadomego elementu zawartego w kampaniach PR przygotowywanych przez specjalistów zaangażowanych przez zarząd na przykładzie działań jednego z najbardziej medialnych klubów w Polsce Lecha Poznań. Kibice zostali również przedstawieni jako osobna instytucja tworząca samodzielne kampanie, bogate w inicjatywy i działania marketingowe, gdzie jako przykład została przedstawiona organizacja KIBICE RAZEM, będąca w pełni przygotowanym przedsięwzięciem. Kolejnym etapem niniejszej pracy będzie charakterystyka kibiców piłkarskich oraz przedstawienie historii rozgrywek z zaznaczoną otoczką stworzona przez kibiców.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.areapl
obszar nauk humanistycznych
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Groń, Krzysztof - 173354
dc.contributor.authorpl
Janus, Maciej
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Groń, Krzysztof - 173354
dc.contributor.reviewerpl
Wolny-Zmorzyński, Kazimierz - 132728
dc.date.accessioned
2020-07-25T03:05:51Z
dc.date.available
2020-07-25T03:05:51Z
dc.date.submittedpl
2014-07-09
dc.fieldofstudypl
dziennikarstwo i komunikacja społeczna
dc.identifier.apdpl
diploma-89384-153548
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/197831
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
Public, Realtions, Fans, Campaigns, Klub
dc.subject.plpl
Public, Relations, Kibice, Kampania, Klub
dc.titlepl
Kibice piłki nożnej jako niekontrolowany element kampanii Public Realtions polskich klubów piłkarskich
dc.title.alternativepl
Fans of football as an uncontrolled element of the campaign Public Realtions Polish football clubs
dc.typepl
licenciate
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
28
Views per month
Views per city
Poznan
7
Warsaw
6
Otmuchow
2
Wroclaw
2
Częstochowa
1
Dublin
1
Katowice
1
Koszalin
1
Krakow
1
Mikołów
1

No access

No Thumbnail Available