Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Stan, efekty i uwarunkowania działalności Świetlicy Socjoterapeutycznej.
The status, determinants and effects of activity socio-therapeutic day room.
wychowanie pozaszkolne, ośrodki wsparcia dziennego, świetlica, świetlica socjoterapeutyczna, środowisko lokalne
extraschool education, day care centre for children, day room , sociotherapeutic day room, , local community
Główną problematyką niniejszej pracy jest funkcjonowanie instytucji wychowania pozaszkolnego na przykładzie Świetlicy Socjoterapeutycznej w Ogródku Jordanowskim w Krośnie. Jest to instytucja, która została ustanowiona jako ośrodek wsparcia dziennego zgodnie z zapisami ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej (Dz. u. z 2011, nr 149, poz. 887). W pracy zanalizowałam następujące aspekty jej funkcjonowania: zakres, cel działań, stosowane metody, formy i środki, współpracę z innymi instytucjami i rodzicami, czynniki wpływające na jej działalność oraz efektywność pracy wychowawczej. Podstawowymi wnioskami płynącymi z niniejszych badań są cechy wyróżniające przedmiotową świetlicę od innych placówek wychowawczych, w tym szkół. Wychowanie w instytucjach wychowania pozaszkolnego będzie się charakteryzować różnowiekowością podopiecznych, ich dobrowolnością uczestnictwa, krótkim czasem oddziaływań oraz zasadą współgospodarowania. Determinują one trudności związane z prowadzeniem zajęć wychowawczych, które przybierają specyficzną formę.
The subject matter of this thesis is to present the function of extraschool education on the example of Sociotherapeutic day room in Krosno. This institution which was established as a daily support center according to family support law, as well as replacement care system. ( Dz.u z 2011,nr 149, poz.887). I have analyzed the following aspects of its functioning: scope, aims, methods applied, forms and resources, cooperation with other institution and parents, factors contributing to its activity and effectiveness of educational work. The primary conclusion coming from the following research are factors, which distinguish common room from other educational institution, schools included. Education in extraschool institutions , is characterised by various ages of residents , their voluntariness of participation, short time of interaction and the rule of settlement. It determines difficulties related to various education classes.
dc.abstract.en | The subject matter of this thesis is to present the function of extraschool education on the example of Sociotherapeutic day room in Krosno. This institution which was established as a daily support center according to family support law, as well as replacement care system. ( Dz.u z 2011,nr 149, poz.887). I have analyzed the following aspects of its functioning: scope, aims, methods applied, forms and resources, cooperation with other institution and parents, factors contributing to its activity and effectiveness of educational work. The primary conclusion coming from the following research are factors, which distinguish common room from other educational institution, schools included. Education in extraschool institutions , is characterised by various ages of residents , their voluntariness of participation, short time of interaction and the rule of settlement. It determines difficulties related to various education classes. | pl |
dc.abstract.pl | Główną problematyką niniejszej pracy jest funkcjonowanie instytucji wychowania pozaszkolnego na przykładzie Świetlicy Socjoterapeutycznej w Ogródku Jordanowskim w Krośnie. Jest to instytucja, która została ustanowiona jako ośrodek wsparcia dziennego zgodnie z zapisami ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej (Dz. u. z 2011, nr 149, poz. 887). W pracy zanalizowałam następujące aspekty jej funkcjonowania: zakres, cel działań, stosowane metody, formy i środki, współpracę z innymi instytucjami i rodzicami, czynniki wpływające na jej działalność oraz efektywność pracy wychowawczej. Podstawowymi wnioskami płynącymi z niniejszych badań są cechy wyróżniające przedmiotową świetlicę od innych placówek wychowawczych, w tym szkół. Wychowanie w instytucjach wychowania pozaszkolnego będzie się charakteryzować różnowiekowością podopiecznych, ich dobrowolnością uczestnictwa, krótkim czasem oddziaływań oraz zasadą współgospodarowania. Determinują one trudności związane z prowadzeniem zajęć wychowawczych, które przybierają specyficzną formę. | pl |
dc.affiliation | Wydział Filozoficzny | pl |
dc.area | obszar nauk humanistycznych | pl |
dc.area | obszar nauk społecznych | pl |
dc.contributor.advisor | Palka, Stanisław - 131249 | pl |
dc.contributor.author | Baran, Joanna | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WF5 | pl |
dc.contributor.reviewer | Kusztal, Justyna - 129797 | pl |
dc.contributor.reviewer | Palka, Stanisław - 131249 | pl |
dc.date.accessioned | 2020-07-26T11:32:20Z | |
dc.date.available | 2020-07-26T11:32:20Z | |
dc.date.submitted | 2015-06-25 | pl |
dc.fieldofstudy | pedagogika resocjalizacyjna | pl |
dc.identifier.apd | diploma-94542-115554 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/202126 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | extraschool education, day care centre for children, day room , sociotherapeutic day room, , local community | pl |
dc.subject.pl | wychowanie pozaszkolne, ośrodki wsparcia dziennego, świetlica, świetlica socjoterapeutyczna, środowisko lokalne | pl |
dc.title | Stan, efekty i uwarunkowania działalności Świetlicy Socjoterapeutycznej. | pl |
dc.title.alternative | The status, determinants and effects of activity socio-therapeutic day room. | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |