Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Wpływ opinii w Internecie na wizerunek marki na podstawie branży usług kosmetycznych
The influence of online opinions on brand image within the cosmetics services industry
MARKA - ELEKTRONICZNY MARKETING SZEPTANY - WIZERUNEK - WIZERUNEK MARKI - BADANIE WIZERUNKU
BRAND – EWOM – IMAGE - BRAND IMAGE - IMAGE RESEARCH - IMAGE SHAPING
Przedmiotem pracy jest wpływ opinii wyrażanych w Internecie na sposób postrzegania marek w branży usług kosmetycznych. Analizowane są opinie w interakcjach na portalach społecznościowych, w aplikacjach do zamawiania produktów oraz na mapach Google. Celem badania jest analiza wpływu elektronicznego marketingu szeptanego na wizerunek marki na przykładzie branży usług kosmetycznych. Praca składa się z trzech rozdziałów: dwóch teoretycznych oraz jednego badawczego. Badania zostały przeprowadzone za pomocą ankiety internetowej na próbie 115 osób. Wyniki badań jednoznacznie potwierdzają, że opinie publikowane w Internecie mają istotny wpływ na zaufanie klientów do firmy, co potwierdziło aż 114 respondentek. W pracy zostały wykorzystane publikacje znanych autorów z dziedziny zarządzania, ekonomii i innych dziedzin. Materiały z artykułów z czasopism naukowych,między innymi: Journal of Brand Management, Journal of the Academy of Marketing Science, Journal of Marketing Research, Journal of Advertising Research, International Journal of Business and Social Science.
The subject of the study is the impact of opinions expressed on the Internet on how brands in the cosmetic services industry are perceived. Opinions about interactions on social media platforms, ordering applications, and Google Maps are analyzed. The research aims to analyze the influence of electronic word-of-mouth marketing on brand image using the cosmetic services industry as an example. The thesis consists of three chapters: two theoretical and one empirical. The study was conducted using an online survey on a sampleof 115 individuals. The research results unequivocally confirm that opinions published on the Internet significantly influence customer trust in the company, as confirmed by 114 respondents. The thesis makes use of publications by renowned authors in the fields of management, economics, and others. Materials from articles in scientific journals were utilized, including but not limited to the Journal of Brand Management, Journal of the Academy of Marketing Science, Journal of Marketing Research, Journal of AdvertisingResearch, and International Journal of Business and Social Science.
dc.abstract.en | The subject of the study is the impact of opinions expressed on the Internet on how brands in the cosmetic services industry are perceived. Opinions about interactions on social media platforms, ordering applications, and Google Maps are analyzed. The research aims to analyze the influence of electronic word-of-mouth marketing on brand image using the cosmetic services industry as an example. The thesis consists of three chapters: two theoretical and one empirical. The study was conducted using an online survey on a sampleof 115 individuals. The research results unequivocally confirm that opinions published on the Internet significantly influence customer trust in the company, as confirmed by 114 respondents. The thesis makes use of publications by renowned authors in the fields of management, economics, and others. Materials from articles in scientific journals were utilized, including but not limited to the Journal of Brand Management, Journal of the Academy of Marketing Science, Journal of Marketing Research, Journal of AdvertisingResearch, and International Journal of Business and Social Science. | pl |
dc.abstract.pl | Przedmiotem pracy jest wpływ opinii wyrażanych w Internecie na sposób postrzegania marek w branży usług kosmetycznych. Analizowane są opinie w interakcjach na portalach społecznościowych, w aplikacjach do zamawiania produktów oraz na mapach Google. Celem badania jest analiza wpływu elektronicznego marketingu szeptanego na wizerunek marki na przykładzie branży usług kosmetycznych. Praca składa się z trzech rozdziałów: dwóch teoretycznych oraz jednego badawczego. Badania zostały przeprowadzone za pomocą ankiety internetowej na próbie 115 osób. Wyniki badań jednoznacznie potwierdzają, że opinie publikowane w Internecie mają istotny wpływ na zaufanie klientów do firmy, co potwierdziło aż 114 respondentek. W pracy zostały wykorzystane publikacje znanych autorów z dziedziny zarządzania, ekonomii i innych dziedzin. Materiały z artykułów z czasopism naukowych,między innymi: Journal of Brand Management, Journal of the Academy of Marketing Science, Journal of Marketing Research, Journal of Advertising Research, International Journal of Business and Social Science. | pl |
dc.affiliation | Uniwersytet Jagielloński w Krakowie | pl |
dc.contributor.advisor | Kopera, Sebastian - 173368 | pl |
dc.contributor.author | Berniak-Owca, Alina - USOS46511 | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/UJK | pl |
dc.contributor.reviewer | Wszendybył-Skulska, Ewa - 132794 | pl |
dc.contributor.reviewer | Kopera, Sebastian - 173368 | pl |
dc.date.accessioned | 2024-07-09T23:11:56Z | |
dc.date.available | 2024-07-09T23:11:56Z | |
dc.date.submitted | 2024-07-04 | pl |
dc.fieldofstudy | media społecznościowe w zarządzaniu | pl |
dc.identifier.apd | diploma-165689-46511 | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/handle/item/374376 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | BRAND – EWOM – IMAGE - BRAND IMAGE - IMAGE RESEARCH - IMAGE SHAPING | pl |
dc.subject.pl | MARKA - ELEKTRONICZNY MARKETING SZEPTANY - WIZERUNEK - WIZERUNEK MARKI - BADANIE WIZERUNKU | pl |
dc.title | Wpływ opinii w Internecie na wizerunek marki na podstawie branży usług kosmetycznych | pl |
dc.title.alternative | The influence of online opinions on brand image within the cosmetics services industry | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |