Wpływ opinii w Internecie na wizerunek marki na podstawie branży usług kosmetycznych

master
dc.abstract.enThe subject of the study is the impact of opinions expressed on the Internet on how brands in the cosmetic services industry are perceived. Opinions about interactions on social media platforms, ordering applications, and Google Maps are analyzed. The research aims to analyze the influence of electronic word-of-mouth marketing on brand image using the cosmetic services industry as an example. The thesis consists of three chapters: two theoretical and one empirical. The study was conducted using an online survey on a sampleof 115 individuals. The research results unequivocally confirm that opinions published on the Internet significantly influence customer trust in the company, as confirmed by 114 respondents. The thesis makes use of publications by renowned authors in the fields of management, economics, and others. Materials from articles in scientific journals were utilized, including but not limited to the Journal of Brand Management, Journal of the Academy of Marketing Science, Journal of Marketing Research, Journal of AdvertisingResearch, and International Journal of Business and Social Science.pl
dc.abstract.plPrzedmiotem pracy jest wpływ opinii wyrażanych w Internecie na sposób postrzegania marek w branży usług kosmetycznych. Analizowane są opinie w interakcjach na portalach społecznościowych, w aplikacjach do zamawiania produktów oraz na mapach Google. Celem badania jest analiza wpływu elektronicznego marketingu szeptanego na wizerunek marki na przykładzie branży usług kosmetycznych. Praca składa się z trzech rozdziałów: dwóch teoretycznych oraz jednego badawczego. Badania zostały przeprowadzone za pomocą ankiety internetowej na próbie 115 osób. Wyniki badań jednoznacznie potwierdzają, że opinie publikowane w Internecie mają istotny wpływ na zaufanie klientów do firmy, co potwierdziło aż 114 respondentek. W pracy zostały wykorzystane publikacje znanych autorów z dziedziny zarządzania, ekonomii i innych dziedzin. Materiały z artykułów z czasopism naukowych,między innymi: Journal of Brand Management, Journal of the Academy of Marketing Science, Journal of Marketing Research, Journal of Advertising Research, International Journal of Business and Social Science.pl
dc.affiliationUniwersytet Jagielloński w Krakowiepl
dc.contributor.advisorKopera, Sebastian - 173368 pl
dc.contributor.authorBerniak-Owca, Alina - USOS46511 pl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/UJKpl
dc.contributor.reviewerWszendybył-Skulska, Ewa - 132794 pl
dc.contributor.reviewerKopera, Sebastian - 173368 pl
dc.date.accessioned2024-07-09T23:11:56Z
dc.date.available2024-07-09T23:11:56Z
dc.date.submitted2024-07-04pl
dc.fieldofstudymedia społecznościowe w zarządzaniupl
dc.identifier.apddiploma-165689-46511pl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/handle/item/374376
dc.languagepolpl
dc.subject.enBRAND – EWOM – IMAGE - BRAND IMAGE - IMAGE RESEARCH - IMAGE SHAPINGpl
dc.subject.plMARKA - ELEKTRONICZNY MARKETING SZEPTANY - WIZERUNEK - WIZERUNEK MARKI - BADANIE WIZERUNKUpl
dc.titleWpływ opinii w Internecie na wizerunek marki na podstawie branży usług kosmetycznychpl
dc.title.alternativeThe influence of online opinions on brand image within the cosmetics services industrypl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The subject of the study is the impact of opinions expressed on the Internet on how brands in the cosmetic services industry are perceived. Opinions about interactions on social media platforms, ordering applications, and Google Maps are analyzed. The research aims to analyze the influence of electronic word-of-mouth marketing on brand image using the cosmetic services industry as an example. The thesis consists of three chapters: two theoretical and one empirical. The study was conducted using an online survey on a sampleof 115 individuals. The research results unequivocally confirm that opinions published on the Internet significantly influence customer trust in the company, as confirmed by 114 respondents. The thesis makes use of publications by renowned authors in the fields of management, economics, and others. Materials from articles in scientific journals were utilized, including but not limited to the Journal of Brand Management, Journal of the Academy of Marketing Science, Journal of Marketing Research, Journal of AdvertisingResearch, and International Journal of Business and Social Science.
dc.abstract.plpl
Przedmiotem pracy jest wpływ opinii wyrażanych w Internecie na sposób postrzegania marek w branży usług kosmetycznych. Analizowane są opinie w interakcjach na portalach społecznościowych, w aplikacjach do zamawiania produktów oraz na mapach Google. Celem badania jest analiza wpływu elektronicznego marketingu szeptanego na wizerunek marki na przykładzie branży usług kosmetycznych. Praca składa się z trzech rozdziałów: dwóch teoretycznych oraz jednego badawczego. Badania zostały przeprowadzone za pomocą ankiety internetowej na próbie 115 osób. Wyniki badań jednoznacznie potwierdzają, że opinie publikowane w Internecie mają istotny wpływ na zaufanie klientów do firmy, co potwierdziło aż 114 respondentek. W pracy zostały wykorzystane publikacje znanych autorów z dziedziny zarządzania, ekonomii i innych dziedzin. Materiały z artykułów z czasopism naukowych,między innymi: Journal of Brand Management, Journal of the Academy of Marketing Science, Journal of Marketing Research, Journal of Advertising Research, International Journal of Business and Social Science.
dc.affiliationpl
Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
dc.contributor.advisorpl
Kopera, Sebastian - 173368
dc.contributor.authorpl
Berniak-Owca, Alina - USOS46511
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/UJK
dc.contributor.reviewerpl
Wszendybył-Skulska, Ewa - 132794
dc.contributor.reviewerpl
Kopera, Sebastian - 173368
dc.date.accessioned
2024-07-09T23:11:56Z
dc.date.available
2024-07-09T23:11:56Z
dc.date.submittedpl
2024-07-04
dc.fieldofstudypl
media społecznościowe w zarządzaniu
dc.identifier.apdpl
diploma-165689-46511
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/handle/item/374376
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
BRAND – EWOM – IMAGE - BRAND IMAGE - IMAGE RESEARCH - IMAGE SHAPING
dc.subject.plpl
MARKA - ELEKTRONICZNY MARKETING SZEPTANY - WIZERUNEK - WIZERUNEK MARKI - BADANIE WIZERUNKU
dc.titlepl
Wpływ opinii w Internecie na wizerunek marki na podstawie branży usług kosmetycznych
dc.title.alternativepl
The influence of online opinions on brand image within the cosmetics services industry
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

No access

No Thumbnail Available
Collections