Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Metody sprzedaży ubezpieczeń.
Selling methods of insurance
sprzedaż usług ubezpieczeniowych, call center, sprzedaż internetowa, kanały dystrybucji ubezpieczeń
sale of insurance services, call center, Internet sale, delivery channels of insurance,
Produkty ubezpieczeniowe charakteryzują się pewną specyfiką sprzedaży. Istotną funkcję w zbyciu owych produktów pełnią kanały dystrybucji, których na rynku usług ubezpieczeniowych obecnych jest kilka rodzajów. Usługi ubezpieczeniowe rozpowszechniane są w oddziałach towarzystw ubezpieczeniowych, ich filiach oraz przedstawicielstwach. Produkty firm ubezpieczeniowych sprzedawane są nie tylko przez pracowników towarzystw ubezpieczeniowych, ale też przez pracowników zewnętrznych, firmy obce, multiagentów, pośredników ubezpieczeniowych, we współpracujących z firmami ubezpieczeniowymi, w bankach oraz poprzez nowoczesne kanały dystrybucji (call center, sprzedaż internetowa), które zostały wprowadzone w życie w latach 2000-2003. Pierwszym Towarzystwem Ubezpieczeniowym, które zainteresowało się nowymi formami sprzedaży była Warta Vita. Celem takiego zróżnicowania mechanizmów transakcji ubezpieczeń jest szybki przekaz informacji o produkcie, ograniczenie kosztów działalności oraz zwiększenie atrakcyjności oferty.Celem pracy jest pokazanie jak wyglądały ubezpieczenia w latach 2000-2003, kiedy to zaczęto wprowadzać na rynek nowe metody sprzedaży ubezpieczeń tj. call center i sprzedaż przez Internet. Drugim celem jest zbadanie który z kanałów dystrybucji jest najpowszechniejszy oraz jaki rodzaj ubezpieczenia aktualnie jest najczęściej kupowany przez badanych. Niniejsza praca składa się z pięciu rozdziałów. Pierwszy rozdział zawiera definicje usługi ubezpieczeniowej oraz objaśnienie terminu ubezpieczenia w ujęciu ekonomicznym, finansowym i prawnym. Zawarto w nim także definicje produktu oraz usługi. Drugi rozdział poświęcony został kanałom dystrybucji usług ubezpieczeniowych – zostały one w nim w nim zdefiniowane, podano również ich klasyfikacje. Rozdział ten zawiera także podział sprzedaży ubezpieczeń. Rozdział trzeci przedstawia badanie efektywności indywidualnych kanałów dystrybucji w Polsce – analizy tej dokonano za pośrednictwem ogólnodostępnych źródeł takich jak strony internetowe czy biuletyny Urzędu Komisji Nadzoru Ubezpieczeń i Funduszy Emerytalnych. Rozdział trzeci zawiera również przedstawienie kanałów dystrybucji usług ubezpieczeniowych w wybranych krajach Unii Europejskiej. W czwartym rozdziale z kolei omówiono wyniki badań własnych. Badania te dotyczyły przebiegu procesu decyzyjnego zakupu produktu ubezpieczeniowego oraz wyłonienia najistotniejszych kanałów dystrybucji ubezpieczeń Działu I i Dziełu II. Poniższa praca celuje w zobrazowanie trudności sprzedaży usług ubezpieczeniowych oraz przedstawienie skłonności postępowych kanałów dystrybucyjnych tychże usług w latach głównie w latach 2000-2003. Przedmiotem analizy są także szanse spożytkowania nowych kanałów dystrybucji usług ubezpieczeniowych wprowadzonych w latach 2000-2003. W pracy wykorzystano dostępną na rynku literaturę, dane ze stron internetowych Stowarzyszeń Polskich Brokerów Ubezpieczeniowych oraz Reasekuracyjnych, lecz głównym źródłem danych są statystki ubezpieczeniowe sporządzane na bieżąco przez Komisję Nadzoru Ubezpieczeń i Funduszy Emerytalnych.
Insurance products are characterized by a certain specificity of the sale. In selling off those products delivery channels are performing the significant function, of which there are a few kinds on the market of current insurance services. Insurance services are being spread in branches of insurance companies, their branches and representative offices. Products of insurance companies are being sold not only by employees of insurance companies, but also by outside employees, strange companies, multiagents, insurance intermediaries, in cooperating with insurance companies, at banks and through modern delivery channels (coll center, Internet sale) which were brought into effect in 2000-2003 years. With the first insurance companies which was made interested in new forms of the sale there was a Vita Warta. A fast communication is an aim of such diversifying mechanisms of the transaction of insurance about the product, reducing operating costs and increasing the attractiveness of the offer. Demonstrating is a purpose of the work if longed for insuring with years 2000-2003, when were started releasing it on the market new selling methods of insurance i.e. coll center and sale through the Internet. Examining is the second purpose which from delivery channels is most universal and what type of insuring currently is most often bought through examined. This work consists of five chapters. The first chapter contains definitions of the insurance service and explaining the date of insuring with the economic, financial and legal take. Also definitions of a product and services were included in it. The other chapter was devoted to delivery channels of insurance services - they stayed in it in it defined, their classifications were also given. This chapter contains also a division of sale of insurance. The chapter three is describing examining individual effectivenesses of delivery channels in Poland - they made this analysis via widely available sources so as websites or bulletins of the Office of the Committee of the Supervision of Insurance and pension funds. The chapter three contains also describing delivery channels of insurance services in selected countries of the European Union. In the fourth chapter next findings were discussed own. These examinations concerned the course of decision-making processes of the purchase of the insurance product and appointing the most significant delivery channels of insurance for Cannon and and for II Work. The following work is pointing into depicting the problem of the sale of insurance services as well as describing progressive tendencies of distribution channels of these services in years mainly in 2000-2003 years. Also chances of using up new delivery channels of implemented insurance services are an object of analysis in 2000-2003 years. At the work literature available on the market was used, given from websites of Associations of an Polish insurance brokers and Reinsurance, but insurance spear-carriers drafted systematically by the Commission of the Supervision of Insurance are a main data source and of pension funds.
dc.abstract.en | Insurance products are characterized by a certain specificity of the sale. In selling off those products delivery channels are performing the significant function, of which there are a few kinds on the market of current insurance services. Insurance services are being spread in branches of insurance companies, their branches and representative offices. Products of insurance companies are being sold not only by employees of insurance companies, but also by outside employees, strange companies, multiagents, insurance intermediaries, in cooperating with insurance companies, at banks and through modern delivery channels (coll center, Internet sale) which were brought into effect in 2000-2003 years. With the first insurance companies which was made interested in new forms of the sale there was a Vita Warta. A fast communication is an aim of such diversifying mechanisms of the transaction of insurance about the product, reducing operating costs and increasing the attractiveness of the offer. Demonstrating is a purpose of the work if longed for insuring with years 2000-2003, when were started releasing it on the market new selling methods of insurance i.e. coll center and sale through the Internet. Examining is the second purpose which from delivery channels is most universal and what type of insuring currently is most often bought through examined. This work consists of five chapters. The first chapter contains definitions of the insurance service and explaining the date of insuring with the economic, financial and legal take. Also definitions of a product and services were included in it. The other chapter was devoted to delivery channels of insurance services - they stayed in it in it defined, their classifications were also given. This chapter contains also a division of sale of insurance. The chapter three is describing examining individual effectivenesses of delivery channels in Poland - they made this analysis via widely available sources so as websites or bulletins of the Office of the Committee of the Supervision of Insurance and pension funds. The chapter three contains also describing delivery channels of insurance services in selected countries of the European Union. In the fourth chapter next findings were discussed own. These examinations concerned the course of decision-making processes of the purchase of the insurance product and appointing the most significant delivery channels of insurance for Cannon and and for II Work. The following work is pointing into depicting the problem of the sale of insurance services as well as describing progressive tendencies of distribution channels of these services in years mainly in 2000-2003 years. Also chances of using up new delivery channels of implemented insurance services are an object of analysis in 2000-2003 years. At the work literature available on the market was used, given from websites of Associations of an Polish insurance brokers and Reinsurance, but insurance spear-carriers drafted systematically by the Commission of the Supervision of Insurance are a main data source and of pension funds. | pl |
dc.abstract.pl | Produkty ubezpieczeniowe charakteryzują się pewną specyfiką sprzedaży. Istotną funkcję w zbyciu owych produktów pełnią kanały dystrybucji, których na rynku usług ubezpieczeniowych obecnych jest kilka rodzajów. Usługi ubezpieczeniowe rozpowszechniane są w oddziałach towarzystw ubezpieczeniowych, ich filiach oraz przedstawicielstwach. Produkty firm ubezpieczeniowych sprzedawane są nie tylko przez pracowników towarzystw ubezpieczeniowych, ale też przez pracowników zewnętrznych, firmy obce, multiagentów, pośredników ubezpieczeniowych, we współpracujących z firmami ubezpieczeniowymi, w bankach oraz poprzez nowoczesne kanały dystrybucji (call center, sprzedaż internetowa), które zostały wprowadzone w życie w latach 2000-2003. Pierwszym Towarzystwem Ubezpieczeniowym, które zainteresowało się nowymi formami sprzedaży była Warta Vita. Celem takiego zróżnicowania mechanizmów transakcji ubezpieczeń jest szybki przekaz informacji o produkcie, ograniczenie kosztów działalności oraz zwiększenie atrakcyjności oferty.Celem pracy jest pokazanie jak wyglądały ubezpieczenia w latach 2000-2003, kiedy to zaczęto wprowadzać na rynek nowe metody sprzedaży ubezpieczeń tj. call center i sprzedaż przez Internet. Drugim celem jest zbadanie który z kanałów dystrybucji jest najpowszechniejszy oraz jaki rodzaj ubezpieczenia aktualnie jest najczęściej kupowany przez badanych. Niniejsza praca składa się z pięciu rozdziałów. Pierwszy rozdział zawiera definicje usługi ubezpieczeniowej oraz objaśnienie terminu ubezpieczenia w ujęciu ekonomicznym, finansowym i prawnym. Zawarto w nim także definicje produktu oraz usługi. Drugi rozdział poświęcony został kanałom dystrybucji usług ubezpieczeniowych – zostały one w nim w nim zdefiniowane, podano również ich klasyfikacje. Rozdział ten zawiera także podział sprzedaży ubezpieczeń. Rozdział trzeci przedstawia badanie efektywności indywidualnych kanałów dystrybucji w Polsce – analizy tej dokonano za pośrednictwem ogólnodostępnych źródeł takich jak strony internetowe czy biuletyny Urzędu Komisji Nadzoru Ubezpieczeń i Funduszy Emerytalnych. Rozdział trzeci zawiera również przedstawienie kanałów dystrybucji usług ubezpieczeniowych w wybranych krajach Unii Europejskiej. W czwartym rozdziale z kolei omówiono wyniki badań własnych. Badania te dotyczyły przebiegu procesu decyzyjnego zakupu produktu ubezpieczeniowego oraz wyłonienia najistotniejszych kanałów dystrybucji ubezpieczeń Działu I i Dziełu II. Poniższa praca celuje w zobrazowanie trudności sprzedaży usług ubezpieczeniowych oraz przedstawienie skłonności postępowych kanałów dystrybucyjnych tychże usług w latach głównie w latach 2000-2003. Przedmiotem analizy są także szanse spożytkowania nowych kanałów dystrybucji usług ubezpieczeniowych wprowadzonych w latach 2000-2003. W pracy wykorzystano dostępną na rynku literaturę, dane ze stron internetowych Stowarzyszeń Polskich Brokerów Ubezpieczeniowych oraz Reasekuracyjnych, lecz głównym źródłem danych są statystki ubezpieczeniowe sporządzane na bieżąco przez Komisję Nadzoru Ubezpieczeń i Funduszy Emerytalnych. | pl |
dc.affiliation | Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej | pl |
dc.area | obszar nauk społecznych | pl |
dc.contributor.advisor | Bugdol, Marek - 127470 | pl |
dc.contributor.author | Dąbrowska, Renata | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WZKS | pl |
dc.contributor.reviewer | Bugdol, Marek - 127470 | pl |
dc.contributor.reviewer | Bugaj, Justyna - 161421 | pl |
dc.date.accessioned | 2020-07-27T04:30:27Z | |
dc.date.available | 2020-07-27T04:30:27Z | |
dc.date.submitted | 2017-05-31 | pl |
dc.fieldofstudy | zarządzanie | pl |
dc.fieldofstudy | marketing i logistyka | pl |
dc.identifier.apd | diploma-111955-171919 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/217630 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | sale of insurance services, call center, Internet sale, delivery channels of insurance, | pl |
dc.subject.pl | sprzedaż usług ubezpieczeniowych, call center, sprzedaż internetowa, kanały dystrybucji ubezpieczeń | pl |
dc.title | Metody sprzedaży ubezpieczeń. | pl |
dc.title.alternative | Selling methods of insurance | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |