Corporate Social Responsibility and Greenwashing in the perception of customers: A Case Study of Beyond Petroleum, Exxon, and Shell

master
dc.abstract.enThis study examines how customers perceive Corporate Social Responsibility (CSR) and greenwashing, focusing on Beyond Petroleum, Exxon, and Shell. Through a survey, we investigate whether customers view CSR as greenwashing and if this impacts negative perceptions and behavior towards the companies. Findings indicate a positive correlation between familiarity with greenwashing and CSR familiarity, suggesting discernment. Moreover, a strong link exists between familiarity with greenwashing and interest in sustainable oil company, implying informed consumers favor sustainability. This study contributes to understanding customer dynamics, emphasizing transparent communication's role in fostering positive engagementpl
dc.abstract.plNiniejsze badanie analizuje, w jaki sposób klienci postrzegają społeczną odpowiedzialność biznesu (CSR) i greenwashing, koncentrując się na Beyond Petroleum, Exxon i Shell. Za pomocą ankiety badamy, czy klienci postrzegają CSR jako greenwashing i czy wpływa to na negatywne postrzeganie i zachowanie wobec firm. Wyniki wskazują na pozytywną korelację między znajomością greenwashingu a znajomością CSR, co sugeruje rozeznanie. Co więcej, istnieje silny związek między znajomością greenwashingu a zainteresowaniem zrównoważonym koncernem naftowym, co sugeruje, że świadomi konsumenci sprzyjają zrównoważonemu rozwojowi. Badanie to przyczynia się do zrozumienia dynamiki klientów, podkreślając rolę przejrzystej komunikacji w promowaniu pozytywnego zaangażowaniapl
dc.affiliationUniwersytet Jagielloński w Krakowiepl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorFryzeł, Barbara - 102870 pl
dc.contributor.authorGala, Karolinapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/UJKpl
dc.contributor.reviewerFryzeł, Barbara - 102870 pl
dc.contributor.reviewerMarcinkowski, Aleksander - 130320 pl
dc.date.accessioned2023-10-20T21:40:19Z
dc.date.available2023-10-20T21:40:19Z
dc.date.submitted2023-10-18pl
dc.fieldofstudyBusiness and Finance Managementpl
dc.identifier.apddiploma-164937-300129pl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/321678
dc.languageengpl
dc.subject.enCSR, Greenwashing, Customer Perception, Behavior, Survey Methodology.pl
dc.subject.plCSR, Greenwashing, Percepcja klienta, Zachowanie, Metodologia badaniapl
dc.titleCorporate Social Responsibility and Greenwashing in the perception of customers: A Case Study of Beyond Petroleum, Exxon, and Shellpl
dc.title.alternativeSpołeczna odpowiedzialność biznesu i greenwashing w percepcji klientów: Studium przypadku firm Beyond Petroleum, Exxon i Shellpl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
This study examines how customers perceive Corporate Social Responsibility (CSR) and greenwashing, focusing on Beyond Petroleum, Exxon, and Shell. Through a survey, we investigate whether customers view CSR as greenwashing and if this impacts negative perceptions and behavior towards the companies. Findings indicate a positive correlation between familiarity with greenwashing and CSR familiarity, suggesting discernment. Moreover, a strong link exists between familiarity with greenwashing and interest in sustainable oil company, implying informed consumers favor sustainability. This study contributes to understanding customer dynamics, emphasizing transparent communication's role in fostering positive engagement
dc.abstract.plpl
Niniejsze badanie analizuje, w jaki sposób klienci postrzegają społeczną odpowiedzialność biznesu (CSR) i greenwashing, koncentrując się na Beyond Petroleum, Exxon i Shell. Za pomocą ankiety badamy, czy klienci postrzegają CSR jako greenwashing i czy wpływa to na negatywne postrzeganie i zachowanie wobec firm. Wyniki wskazują na pozytywną korelację między znajomością greenwashingu a znajomością CSR, co sugeruje rozeznanie. Co więcej, istnieje silny związek między znajomością greenwashingu a zainteresowaniem zrównoważonym koncernem naftowym, co sugeruje, że świadomi konsumenci sprzyjają zrównoważonemu rozwojowi. Badanie to przyczynia się do zrozumienia dynamiki klientów, podkreślając rolę przejrzystej komunikacji w promowaniu pozytywnego zaangażowania
dc.affiliationpl
Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Fryzeł, Barbara - 102870
dc.contributor.authorpl
Gala, Karolina
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/UJK
dc.contributor.reviewerpl
Fryzeł, Barbara - 102870
dc.contributor.reviewerpl
Marcinkowski, Aleksander - 130320
dc.date.accessioned
2023-10-20T21:40:19Z
dc.date.available
2023-10-20T21:40:19Z
dc.date.submittedpl
2023-10-18
dc.fieldofstudypl
Business and Finance Management
dc.identifier.apdpl
diploma-164937-300129
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/321678
dc.languagepl
eng
dc.subject.enpl
CSR, Greenwashing, Customer Perception, Behavior, Survey Methodology.
dc.subject.plpl
CSR, Greenwashing, Percepcja klienta, Zachowanie, Metodologia badania
dc.titlepl
Corporate Social Responsibility and Greenwashing in the perception of customers: A Case Study of Beyond Petroleum, Exxon, and Shell
dc.title.alternativepl
Społeczna odpowiedzialność biznesu i greenwashing w percepcji klientów: Studium przypadku firm Beyond Petroleum, Exxon i Shell
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
330
Views per month
Views per city
Singapore
12
Jakarta
10
Krakow
10
Paris
8
Sydney
8
Brisbane
7
Birmingham
6
Coventry
6
Glasgow
6
Southwark
6

No access

No Thumbnail Available
Collections