Determinanty zakupu dóbr luksusowych przez Polaków w latach 2011-2021

licenciate
dc.abstract.enThis paper aims to explain the basic determinants of the purchase of luxury goods by polish society in the last decade. It was assumed that in the last decade, due to the development of the luxury goods market in Poland, the perception of these goods has changed towards a greater understanding of what these goods are, which is a result of the increase of the wealth of the society and the developing marketing strategies of brands operating in Poland.The work focuses on a comparative analysis of the GUS data with the reports of the KPMG consulting company on the development of the luxury goods market in Poland, as well as available scientific articles and social research on Polish society and their perception of luxury nowadays.pl
dc.abstract.plNiniejsza praca ma na celu wyjaśnienie podstawowych determinant zakupu dóbr luksusowych przez Polaków w ostatniej dekadzie. Za hipotezę przyjęto, że w ostatniej dekadzie w związku z rozwojem rynku dóbr luksusowych w Polsce postrzeganie tych dóbr zmieniło się w kierunku większego zrozumienia czym faktycznie są te dobra, co wynika ze wzrostu zamożności społeczeństwa oraz rozwijających się strategii marketingowych marek działających na terytorium Polski.Praca skupia się na analizie porównawczej danych GUS z raportami firmy doradczej KPMG dotyczącymi rozwoju rynku dóbr luksusowych w Polsce oraz dostępnych artykułów naukowych oraz badań społecznych dotyczących społeczeństwa polskiego oraz ich sposobu postrzegania luksusu i tego, co on dla nich znaczy.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorGrodzicki, Maciejpl
dc.contributor.authorSibila, Krystianpl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerGrodzicki, Maciejpl
dc.contributor.reviewerŁapniewska, Zofiapl
dc.date.accessioned2022-10-19T21:44:16Z
dc.date.available2022-10-19T21:44:16Z
dc.date.submitted2022-10-17pl
dc.fieldofstudyekonomiapl
dc.identifier.apddiploma-157262-226572pl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/302070
dc.languagepolpl
dc.subject.enluxury goods – income – corporate social responsibility – luxury goods marketpl
dc.subject.pldobra luksusowe – dochód – społeczna odpowiedzialność biznesu – rynek dóbr luksusowychpl
dc.titleDeterminanty zakupu dóbr luksusowych przez Polaków w latach 2011-2021pl
dc.title.alternativeDeterminants of the purchase of luxury goods by polish society in the years 2011-2021pl
dc.typelicenciatepl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
This paper aims to explain the basic determinants of the purchase of luxury goods by polish society in the last decade. It was assumed that in the last decade, due to the development of the luxury goods market in Poland, the perception of these goods has changed towards a greater understanding of what these goods are, which is a result of the increase of the wealth of the society and the developing marketing strategies of brands operating in Poland.The work focuses on a comparative analysis of the GUS data with the reports of the KPMG consulting company on the development of the luxury goods market in Poland, as well as available scientific articles and social research on Polish society and their perception of luxury nowadays.
dc.abstract.plpl
Niniejsza praca ma na celu wyjaśnienie podstawowych determinant zakupu dóbr luksusowych przez Polaków w ostatniej dekadzie. Za hipotezę przyjęto, że w ostatniej dekadzie w związku z rozwojem rynku dóbr luksusowych w Polsce postrzeganie tych dóbr zmieniło się w kierunku większego zrozumienia czym faktycznie są te dobra, co wynika ze wzrostu zamożności społeczeństwa oraz rozwijających się strategii marketingowych marek działających na terytorium Polski.Praca skupia się na analizie porównawczej danych GUS z raportami firmy doradczej KPMG dotyczącymi rozwoju rynku dóbr luksusowych w Polsce oraz dostępnych artykułów naukowych oraz badań społecznych dotyczących społeczeństwa polskiego oraz ich sposobu postrzegania luksusu i tego, co on dla nich znaczy.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Grodzicki, Maciej
dc.contributor.authorpl
Sibila, Krystian
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Grodzicki, Maciej
dc.contributor.reviewerpl
Łapniewska, Zofia
dc.date.accessioned
2022-10-19T21:44:16Z
dc.date.available
2022-10-19T21:44:16Z
dc.date.submittedpl
2022-10-17
dc.fieldofstudypl
ekonomia
dc.identifier.apdpl
diploma-157262-226572
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/302070
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
luxury goods – income – corporate social responsibility – luxury goods market
dc.subject.plpl
dobra luksusowe – dochód – społeczna odpowiedzialność biznesu – rynek dóbr luksusowych
dc.titlepl
Determinanty zakupu dóbr luksusowych przez Polaków w latach 2011-2021
dc.title.alternativepl
Determinants of the purchase of luxury goods by polish society in the years 2011-2021
dc.typepl
licenciate
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
33
Views per month
Views per city
Warsaw
11
Poznan
4
Olsztyn
3
Wodzisław Śląski
2
Wroclaw
2
Burträsk
1
Katowice
1
Kielce
1
Lublin
1
Orońsko
1

No access

No Thumbnail Available