Kreowanie wizerunku w przestrzeni medialnej – strategie polskiego youtubera Miecia Mietczyńskiego

master
dc.abstract.enThe main aim of the thesis was to conduct an analysis of a YouTube channel run by Bartłomiej Szczęśniak (Miecio Mietczyński). A particular emphasis was placed on the strategies he used in order to establish his online presence, while utilising terms such as microcelebrity, personal brand, or influencer marketing. Furthermore, the content created by Szczęśniak was considered in the context of Lessig's RW culture, which has allowed for an interpretation of his work from the remix culture and media democracy perspective.pl
dc.abstract.plGłównym celem niniejszej pracy była analiza popularności kanału na platformie Youtube prowadzonego przez Bartłomieja Szczęśniaka (Miecia Mietczyńskiego). Chciałam zwrócić szczególną uwagę na stosowane przez niego strategie w kreowaniu wizerunku w przestrzeni wirtualnej, korzystając z takich pojęć jak mikrocelebrytyzm, marka osobista czy marketing influencerski. Produkowane przez Szczęśniaka treści umieściłam ponadto w kontekście Lessigowskiej kultury RW, co pozwoliło mi interpretować programy jego autorstwa z perspektywy praktyk remiksowych i demokratyzacji mediów.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.areaobszar nauk humanistycznychpl
dc.contributor.advisorWilk, Eugeniusz - 132642 pl
dc.contributor.authorMazanek, Martapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerWilk, Eugeniusz - 132642 pl
dc.contributor.reviewerTwardoch-Raś, Ewelinapl
dc.date.accessioned2020-10-20T18:56:18Z
dc.date.available2020-10-20T18:56:18Z
dc.date.submitted2020-09-29pl
dc.identifier.apddiploma-139031-145600pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/248909
dc.languagepolpl
dc.subject.enYoutube, Mieciu Mietczyński, Bartłomiej Szczęśniak, RW culture, remix, personal branding, influencer marketing, microcelebrity, video essaypl
dc.subject.plYoutube, Mieciu Mietczyński, Bartłomiej Szczęśniak, kultura RW, remiks, marka osobista, marketing influencerski, mikrocelebrytyzm, wideoesejpl
dc.titleKreowanie wizerunku w przestrzeni medialnej – strategie polskiego youtubera Miecia Mietczyńskiegopl
dc.title.alternativeEstablishing presence in media - strategies used by Polish youtuber, Mieciu Mietczyńskipl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The main aim of the thesis was to conduct an analysis of a YouTube channel run by Bartłomiej Szczęśniak (Miecio Mietczyński). A particular emphasis was placed on the strategies he used in order to establish his online presence, while utilising terms such as microcelebrity, personal brand, or influencer marketing. Furthermore, the content created by Szczęśniak was considered in the context of Lessig's RW culture, which has allowed for an interpretation of his work from the remix culture and media democracy perspective.
dc.abstract.plpl
Głównym celem niniejszej pracy była analiza popularności kanału na platformie Youtube prowadzonego przez Bartłomieja Szczęśniaka (Miecia Mietczyńskiego). Chciałam zwrócić szczególną uwagę na stosowane przez niego strategie w kreowaniu wizerunku w przestrzeni wirtualnej, korzystając z takich pojęć jak mikrocelebrytyzm, marka osobista czy marketing influencerski. Produkowane przez Szczęśniaka treści umieściłam ponadto w kontekście Lessigowskiej kultury RW, co pozwoliło mi interpretować programy jego autorstwa z perspektywy praktyk remiksowych i demokratyzacji mediów.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.areapl
obszar nauk humanistycznych
dc.contributor.advisorpl
Wilk, Eugeniusz - 132642
dc.contributor.authorpl
Mazanek, Marta
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Wilk, Eugeniusz - 132642
dc.contributor.reviewerpl
Twardoch-Raś, Ewelina
dc.date.accessioned
2020-10-20T18:56:18Z
dc.date.available
2020-10-20T18:56:18Z
dc.date.submittedpl
2020-09-29
dc.identifier.apdpl
diploma-139031-145600
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/248909
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
Youtube, Mieciu Mietczyński, Bartłomiej Szczęśniak, RW culture, remix, personal branding, influencer marketing, microcelebrity, video essay
dc.subject.plpl
Youtube, Mieciu Mietczyński, Bartłomiej Szczęśniak, kultura RW, remiks, marka osobista, marketing influencerski, mikrocelebrytyzm, wideoesej
dc.titlepl
Kreowanie wizerunku w przestrzeni medialnej – strategie polskiego youtubera Miecia Mietczyńskiego
dc.title.alternativepl
Establishing presence in media - strategies used by Polish youtuber, Mieciu Mietczyński
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

No access

No Thumbnail Available