Media management in Polish higher education : exploring the landscape

2024
journal article
article
dc.abstract.enThe authors focus on the scope of media management's higher education in Poland. They investigate its scale by analysing and comparing academic curricula at selected public universities regarding categorisation and the identification of assessment systems. This exploratory research employs desk research, content analysis, and a comparative approach. A total of 20 Polish universities' curricula in the discipline of social communication and the media, with 80 different media management-related courses, are studied. As a result, the paper highlights the need for more comprehensive research on contemporary university education in media management, underscoring a demand to enhance the coherent understanding of media management education in Poland.
dc.abstract.plAutorki skupiają się na mapowaniu edukacji wyższej w dziedzinie zarządzania mediami w Polsce. Analizują jej skalę poprzez porównanie programów akademickich na wybranych publicznych uczelniach, kategoryzując je według trybu, formuły studiowania czy sposobu zaliczenia przedmiotu. Badania eksploracyjne obejmują analizę dokumentów, analizę treści oraz podejście porównawcze. W sumie zbadano programy nauczania na 20 polskich uczelniach, realizowane w ramach dyscypliny nauki o komunikacji społecznej i mediach (co dało 80 różnych przedmiotów związanych z zarządzaniem mediami). Autorki podkreślają potrzebę bardziej kompleksowych badań nad współczesnym kształceniem uniwersyteckim w zakresie zarządzania mediami oraz konieczność wzmocnienia spójnego rozumienia edukacji w tej dziedzinie w Polsce.
dc.contributor.authorJupowicz-Ginalska, Anna
dc.contributor.authorWróblewska, Ksenia
dc.contributor.authorDudziak-Kisio, Martyna
dc.date.accessioned2025-02-25T07:33:54Z
dc.date.available2025-02-25T07:33:54Z
dc.date.createdat2025-02-25T07:33:54Zen
dc.date.issued2024
dc.date.openaccess0
dc.description.accesstimew momencie opublikowania
dc.description.additionalBibliogr. s. 108-109
dc.description.number4 (260)
dc.description.physical91-110
dc.description.versionostateczna wersja wydawcy
dc.description.volume67
dc.identifier.doi10.4467/22996362PZ.24.041.20562
dc.identifier.eissn2299-6362
dc.identifier.issn0555-0025
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/handle/item/549421
dc.languageeng
dc.language.containereng
dc.rightsUdzielam licencji. Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowa
dc.rights.licenceCC-BY
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/legalcode.pl
dc.share.typeotwarte czasopismo
dc.subject.enmedia management
dc.subject.enhigher education
dc.subject.ensocial communication and media studies
dc.subject.encurriculum development
dc.subject.plmedia management
dc.subject.plhigher education
dc.subject.plsocial communication and media studies
dc.subject.plcurriculum development
dc.subtypeArticle
dc.titleMedia management in Polish higher education : exploring the landscape
dc.title.alternativeMapowanie akademickiego nauczania zarządzania mediami w Polsce
dc.title.journalMedia Research Issues
dc.typeJournalArticle
dspace.entity.typePublicationen
dc.abstract.en
The authors focus on the scope of media management's higher education in Poland. They investigate its scale by analysing and comparing academic curricula at selected public universities regarding categorisation and the identification of assessment systems. This exploratory research employs desk research, content analysis, and a comparative approach. A total of 20 Polish universities' curricula in the discipline of social communication and the media, with 80 different media management-related courses, are studied. As a result, the paper highlights the need for more comprehensive research on contemporary university education in media management, underscoring a demand to enhance the coherent understanding of media management education in Poland.
dc.abstract.pl
Autorki skupiają się na mapowaniu edukacji wyższej w dziedzinie zarządzania mediami w Polsce. Analizują jej skalę poprzez porównanie programów akademickich na wybranych publicznych uczelniach, kategoryzując je według trybu, formuły studiowania czy sposobu zaliczenia przedmiotu. Badania eksploracyjne obejmują analizę dokumentów, analizę treści oraz podejście porównawcze. W sumie zbadano programy nauczania na 20 polskich uczelniach, realizowane w ramach dyscypliny nauki o komunikacji społecznej i mediach (co dało 80 różnych przedmiotów związanych z zarządzaniem mediami). Autorki podkreślają potrzebę bardziej kompleksowych badań nad współczesnym kształceniem uniwersyteckim w zakresie zarządzania mediami oraz konieczność wzmocnienia spójnego rozumienia edukacji w tej dziedzinie w Polsce.
dc.contributor.author
Jupowicz-Ginalska, Anna
dc.contributor.author
Wróblewska, Ksenia
dc.contributor.author
Dudziak-Kisio, Martyna
dc.date.accessioned
2025-02-25T07:33:54Z
dc.date.available
2025-02-25T07:33:54Z
dc.date.createdaten
2025-02-25T07:33:54Z
dc.date.issued
2024
dc.date.openaccess
0
dc.description.accesstime
w momencie opublikowania
dc.description.additional
Bibliogr. s. 108-109
dc.description.number
4 (260)
dc.description.physical
91-110
dc.description.version
ostateczna wersja wydawcy
dc.description.volume
67
dc.identifier.doi
10.4467/22996362PZ.24.041.20562
dc.identifier.eissn
2299-6362
dc.identifier.issn
0555-0025
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/handle/item/549421
dc.language
eng
dc.language.container
eng
dc.rights
Udzielam licencji. Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowa
dc.rights.licence
CC-BY
dc.rights.uri
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/legalcode.pl
dc.share.type
otwarte czasopismo
dc.subject.en
media management
dc.subject.en
higher education
dc.subject.en
social communication and media studies
dc.subject.en
curriculum development
dc.subject.pl
media management
dc.subject.pl
higher education
dc.subject.pl
social communication and media studies
dc.subject.pl
curriculum development
dc.subtype
Article
dc.title
Media management in Polish higher education : exploring the landscape
dc.title.alternative
Mapowanie akademickiego nauczania zarządzania mediami w Polsce
dc.title.journal
Media Research Issues
dc.type
JournalArticle
dspace.entity.typeen
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
8
Views per month
Views per city
Krakow
5
Przemyśl
1
Downloads
jupowicz-ginalska_wróblewska_dudziak-kisio_media_management_in_polish_higher_education_2024.pdf
29