Autokreacja wizerunku kobiet przy użyciu narzędzi internetowych. Na przykładzie kobiet nominowanych w plebiscycie miesięcznika "Twój Styl"

licenciate
dc.abstract.enA phenomenon of stereotyp is common, and help us perceive the world. We've got a lot of types of stereotyp, they can be related with diffreent sort of fields. My aim of reasearch is self presentation by women ( whom been nominated in category "Women of the Year" in the monthly's plebiscite "Twój Styl". Examination is regard to their own web sites ( such as blog, fan page's).By this researching I would like to now, if womens make stereotypes about them more common, or it's hardly opposite.pl
dc.abstract.plStereotypem możemy nazwać często uproszczony schematyczny obraz grup społecznych, utrwalany na podstawie nie pełnej wiedzy oraz poprzez tradycję, bardzo trudny do zmiany. Pomaga schematyzować świat i postrzegać ludzi według pewnych wytycznych. Stereotyp dotyczący kobiet może mieć różne postacie i zależeć od roli społecznej bądź też zawodowej. Celem niniejszej pracy jest zbadanie tego, jak kobiety poprzez swoją autokreację przy użyciu narzędzi internetowych ugruntowują właśnie te stereotypy. Badane kobiety to nominowane do tytułu „Kobieta roku 2011” miesięcznika „Twój Styl”.W pierwszym rozdziale zostało przedstawione pojęcie stereotypu wraz z tym jak się go tworzy, jaka jest jego definicja na przestrzeni różnych dziedzin. Po prezentacji definicji przedstawiony jest stereotyp płci - ten, który powoli wprowadzi do części głównej pracy. Kolejne podrozdziały poświęcone są najważniejszym typom stereotypów dotyczących kobiet. Zostały wybrane 4 główne stereotypy : stereotyp kobiety polityk, matki polki, feministki a także kobiety sportowca. Ostatni podrozdział przedstawia Badania Instytutu Spraw Publicznych „Szklany sufit” znajdziemy tu informacje o przeciwnościach, jakie muszą pokonać kobiety w drodze do kariery. Cały rozdział ma nas wprowadzić i zwrócić uwagę na pewne cechy poszczególnych typów stereotypu kobiety tak aby łatwiej było nam je wyszukać w części badawczej pracy.Kolejny rozdział prezentuje sam plebiscyt, jego charakter a także główne bohaterki – nominowane do tytułu. Są one przedstawione według konkretnego schematu . Trzeci rozdział przechodzi już do części głównej pracy – analizy materiału badawczego pod kątem autoprezentacji kobiet i stereotypów . Materiał , którym posłużono się w analizie to narzędzia internetowe ( blog, strony internetowa , fan page) . Zbadano również aspekt wizualny . Sama treść strony została przefiltrowana przez osiem różnych problemów badawczych tak aby można było ocenić, czy dana kobieta wpisuje się w stereotyp czy też nie.W zakończeniu, przedstawiono wnioski oraz podsumowanie badań a także powstałe tezy po dokonanej analizie.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.areaobszar nauk humanistycznychpl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorHess, Agnieszka - 128316 pl
dc.contributor.authorKarpiel, Agatapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerFlis, Jarosław - 101110 pl
dc.contributor.reviewerHess, Agnieszka - 128316 pl
dc.date.accessioned2020-07-24T10:51:34Z
dc.date.available2020-07-24T10:51:34Z
dc.date.submitted2012-09-24pl
dc.fieldofstudydziennikarstwo i komunikacja społecznapl
dc.identifier.apddiploma-69585-140162pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/182736
dc.languagepolpl
dc.subject.enWoman - stereotype - web sites - self-presentation.pl
dc.subject.plKobieta - stereotyp - narzędzia internetowe - autokreacja .pl
dc.titleAutokreacja wizerunku kobiet przy użyciu narzędzi internetowych. Na przykładzie kobiet nominowanych w plebiscycie miesięcznika "Twój Styl"pl
dc.title.alternativeWomen's self-presentation by using web sites. For example of women nominated in monthly's plebiscite "Twój styl".pl
dc.typelicenciatepl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
A phenomenon of stereotyp is common, and help us perceive the world. We've got a lot of types of stereotyp, they can be related with diffreent sort of fields. My aim of reasearch is self presentation by women ( whom been nominated in category "Women of the Year" in the monthly's plebiscite "Twój Styl". Examination is regard to their own web sites ( such as blog, fan page's).By this researching I would like to now, if womens make stereotypes about them more common, or it's hardly opposite.
dc.abstract.plpl
Stereotypem możemy nazwać często uproszczony schematyczny obraz grup społecznych, utrwalany na podstawie nie pełnej wiedzy oraz poprzez tradycję, bardzo trudny do zmiany. Pomaga schematyzować świat i postrzegać ludzi według pewnych wytycznych. Stereotyp dotyczący kobiet może mieć różne postacie i zależeć od roli społecznej bądź też zawodowej. Celem niniejszej pracy jest zbadanie tego, jak kobiety poprzez swoją autokreację przy użyciu narzędzi internetowych ugruntowują właśnie te stereotypy. Badane kobiety to nominowane do tytułu „Kobieta roku 2011” miesięcznika „Twój Styl”.W pierwszym rozdziale zostało przedstawione pojęcie stereotypu wraz z tym jak się go tworzy, jaka jest jego definicja na przestrzeni różnych dziedzin. Po prezentacji definicji przedstawiony jest stereotyp płci - ten, który powoli wprowadzi do części głównej pracy. Kolejne podrozdziały poświęcone są najważniejszym typom stereotypów dotyczących kobiet. Zostały wybrane 4 główne stereotypy : stereotyp kobiety polityk, matki polki, feministki a także kobiety sportowca. Ostatni podrozdział przedstawia Badania Instytutu Spraw Publicznych „Szklany sufit” znajdziemy tu informacje o przeciwnościach, jakie muszą pokonać kobiety w drodze do kariery. Cały rozdział ma nas wprowadzić i zwrócić uwagę na pewne cechy poszczególnych typów stereotypu kobiety tak aby łatwiej było nam je wyszukać w części badawczej pracy.Kolejny rozdział prezentuje sam plebiscyt, jego charakter a także główne bohaterki – nominowane do tytułu. Są one przedstawione według konkretnego schematu . Trzeci rozdział przechodzi już do części głównej pracy – analizy materiału badawczego pod kątem autoprezentacji kobiet i stereotypów . Materiał , którym posłużono się w analizie to narzędzia internetowe ( blog, strony internetowa , fan page) . Zbadano również aspekt wizualny . Sama treść strony została przefiltrowana przez osiem różnych problemów badawczych tak aby można było ocenić, czy dana kobieta wpisuje się w stereotyp czy też nie.W zakończeniu, przedstawiono wnioski oraz podsumowanie badań a także powstałe tezy po dokonanej analizie.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.areapl
obszar nauk humanistycznych
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Hess, Agnieszka - 128316
dc.contributor.authorpl
Karpiel, Agata
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Flis, Jarosław - 101110
dc.contributor.reviewerpl
Hess, Agnieszka - 128316
dc.date.accessioned
2020-07-24T10:51:34Z
dc.date.available
2020-07-24T10:51:34Z
dc.date.submittedpl
2012-09-24
dc.fieldofstudypl
dziennikarstwo i komunikacja społeczna
dc.identifier.apdpl
diploma-69585-140162
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/182736
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
Woman - stereotype - web sites - self-presentation.
dc.subject.plpl
Kobieta - stereotyp - narzędzia internetowe - autokreacja .
dc.titlepl
Autokreacja wizerunku kobiet przy użyciu narzędzi internetowych. Na przykładzie kobiet nominowanych w plebiscycie miesięcznika "Twój Styl"
dc.title.alternativepl
Women's self-presentation by using web sites. For example of women nominated in monthly's plebiscite "Twój styl".
dc.typepl
licenciate
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

No access

No Thumbnail Available