Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Opinia Studentów na temat systemów i koncepcji zarządzania jakością
Opinion of students on quality management systems
Systemy zarządzania jakością – Koncepcje zarządzania jakością – Jakość
Quality Quality Management
W obecnych czasach systemy i koncepcje zarządzania jakością są często wdrażane w przedsiębiorstwach, ponieważ mają istotny wpływ na ogólnie rozumiany sukces rynkowy organizacji. Uzależnione one są od wielu czynników, między innymi od postawy pracowników. W związku z czym celem pracy było poznanie opinii pracowników, którymi często są studenci studiów zaocznych na temat systemów i koncepcji zarządzania jakością. Jako cele szczegółowe obrano wyznaczenie czynników wpływających na motywację pracowników do doskonalenia jakości oraz określenie stopnia formalizmu w przedsiębiorstwie podczas i po wdrożeniu systemu/koncepcji zarządzania jakością. Praca składa się z dwóch części: teoretycznej i praktycznej. Pierwsza część przedstawia znormalizowane systemy zarządzania jakością na przykładzie normy ISO 9001 i wybrane koncepcje projakościowe: TQM, SIX Sigma, Reengeering, Benchmarking, Lean Management. Natomiast druga część przedstawia wyniki analizy. W pracy dyplomowej przeprowadzono badania za pomocą sondażu diagnostycznego, a techniką badawczą był kwestionariusz ankiety. Na podstawie przeprowadzonej analizy można sformułować następujące wnioski, na motywację pracowników do doskonalenia jakości największy wpływ ma system premii, pochwały od przełożonego oraz możliwość rozwoju zawodowego. W wyniku wdrożenia systemu/koncepcji zarządzania jakością wzrasta ilość dokumentacji i biurokracja, ale dzięki temu następuje lepsza organizacja pracy i podział obowiązków.
Quality management systems are often used in enterprises, they become a requirement to keep the organization on the market and to offer products and services that meet customer requirements. That is why it is important to know the opinions of employees, which are often extramural students. The aim of the research was to determine students' opinions on the systems and concepts of quality management. As the specific goals, the de-termination of factors influencing employees' motivation to improve quality and determina-tion of formalism in the company during and after implementation of the quality manage-ment system / concept was chosen. The work consists of two theoretical and practical parts. The first part presents standardized quality management systems based on the ISO 9001 standard and selected pro-quality concepts: TQM, SIX Sigma, Reengeering, Benchmarking, Lean Management. The second part presents the results of the analysis. In the diploma the-sis was carried out using a diagnostic survey, and the survey technique was a questionnaire. On the basis of the analysis, the following conclusions can be formulated, the motivation of employees to improve quality is largely influenced by the bonus system, praise from the su-perior and the possibility of professional development. As a result of the implementation of the quality management system / concept, the amount of bureaucracy documentation increa-ses, but thanks to this, work organization and division of responsibilities is better.
dc.abstract.en | Quality management systems are often used in enterprises, they become a requirement to keep the organization on the market and to offer products and services that meet customer requirements. That is why it is important to know the opinions of employees, which are often extramural students. The aim of the research was to determine students' opinions on the systems and concepts of quality management. As the specific goals, the de-termination of factors influencing employees' motivation to improve quality and determina-tion of formalism in the company during and after implementation of the quality manage-ment system / concept was chosen. The work consists of two theoretical and practical parts. The first part presents standardized quality management systems based on the ISO 9001 standard and selected pro-quality concepts: TQM, SIX Sigma, Reengeering, Benchmarking, Lean Management. The second part presents the results of the analysis. In the diploma the-sis was carried out using a diagnostic survey, and the survey technique was a questionnaire. On the basis of the analysis, the following conclusions can be formulated, the motivation of employees to improve quality is largely influenced by the bonus system, praise from the su-perior and the possibility of professional development. As a result of the implementation of the quality management system / concept, the amount of bureaucracy documentation increa-ses, but thanks to this, work organization and division of responsibilities is better. | pl |
dc.abstract.pl | W obecnych czasach systemy i koncepcje zarządzania jakością są często wdrażane w przedsiębiorstwach, ponieważ mają istotny wpływ na ogólnie rozumiany sukces rynkowy organizacji. Uzależnione one są od wielu czynników, między innymi od postawy pracowników. W związku z czym celem pracy było poznanie opinii pracowników, którymi często są studenci studiów zaocznych na temat systemów i koncepcji zarządzania jakością. Jako cele szczegółowe obrano wyznaczenie czynników wpływających na motywację pracowników do doskonalenia jakości oraz określenie stopnia formalizmu w przedsiębiorstwie podczas i po wdrożeniu systemu/koncepcji zarządzania jakością. Praca składa się z dwóch części: teoretycznej i praktycznej. Pierwsza część przedstawia znormalizowane systemy zarządzania jakością na przykładzie normy ISO 9001 i wybrane koncepcje projakościowe: TQM, SIX Sigma, Reengeering, Benchmarking, Lean Management. Natomiast druga część przedstawia wyniki analizy. W pracy dyplomowej przeprowadzono badania za pomocą sondażu diagnostycznego, a techniką badawczą był kwestionariusz ankiety. Na podstawie przeprowadzonej analizy można sformułować następujące wnioski, na motywację pracowników do doskonalenia jakości największy wpływ ma system premii, pochwały od przełożonego oraz możliwość rozwoju zawodowego. W wyniku wdrożenia systemu/koncepcji zarządzania jakością wzrasta ilość dokumentacji i biurokracja, ale dzięki temu następuje lepsza organizacja pracy i podział obowiązków. | pl |
dc.affiliation | Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej | pl |
dc.area | obszar nauk społecznych | pl |
dc.contributor.advisor | Bugdol, Marek - 127470 | pl |
dc.contributor.author | Borowiec, Ewelina | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WZKS | pl |
dc.contributor.reviewer | Bugdol, Marek - 127470 | pl |
dc.contributor.reviewer | Jarzębiński, Marek - 128485 | pl |
dc.date.accessioned | 2020-07-27T23:07:42Z | |
dc.date.available | 2020-07-27T23:07:42Z | |
dc.date.submitted | 2019-07-10 | pl |
dc.fieldofstudy | zarządzanie | pl |
dc.fieldofstudy | finanse i controlling | pl |
dc.identifier.apd | diploma-131709-194421 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/234318 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | Quality Quality Management | pl |
dc.subject.pl | Systemy zarządzania jakością – Koncepcje zarządzania jakością – Jakość | pl |
dc.title | Opinia Studentów na temat systemów i koncepcji zarządzania jakością | pl |
dc.title.alternative | Opinion of students on quality management systems | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |