Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Wpływ reklamy na dziecko
The influence of advertisements over children
advertisement, media, marketing, kindermarketing, children
dziecko, reklama, marketing, kindermarketing, media
Advertisements appear still in new parts of people’ life. They exist in television, Internet, radio, newspapers, so they accompany us on the street and in our homes. They are simple and short forms, that have one aim – to convince us to buy a product, that they promote. Marketers invent still new ways of create interesting and convincing announcement. Even adult people, who understand, what advertisement is, often believe it, even if it doesn’t show only a truth, so children are more susceptible to this influence. My thesis aims to explain most important words, connected with advertisement – marketing, describe functions of media and how they influence people and a role of persuasion. There is short characteristic of process of creating of advertisement and its role in modern culture in the essay. It touches topic of language used in advertisement, principles that rules it and processes that appear during a communication between sender and receiver. There is described idea of kindermarketing, with reference to general children’ evolution in biological meaning and their development in society, that influences special ways of creating of advertisements for children, who become still more decisive consumers. Advertisements influence still more parts of children ways: there world outlook, behavior and worth system. Nowadays there is a lot of texts and researches about this influence and about this phenomenon is also my thesis.
Reklamy pojawiają się wciąż w kolejnych dziedzinach życia ludzi. Oglądamy je w telewizji, Internecie, gazetach, słyszymy w radiu, towarzyszą nam więc nie tylko na ulicy, ale również w domu. Są krótkimi i prostymi formami, których celem jest przekonanie odbiorcy do zakupu promowanego produktu. Jednak ich twórcy wciąż wymyślają nowe sposoby na to, by komunikat był interesujący i przekonywujący. Nawet dorośli ludzie, którzy rozumieją czym jest reklama, często wierzą im jej choć jej przekaz nie zawsze jest zgodny z prawdą. Dzieci są zatem o wiele bardziej podatne na jej wpływ. Moja praca ma na celu wyjaśnienie podstawowych pojęć związanych z marketingiem reklamowym, opisanie funkcji mediów i ich wpływu na odbiorcę oraz roli perswazji. Zawiera krótką charakterystykę procesu tworzenia reklam oraz ich roli w kulturze nowoczesnej. Praca porusza problem języka użytego w reklamie, zasad, które nią rządzą i procesów, jakie zachodzą w komunikacji między odbiorcą a nadawcą. Opisuje zjawisko kindermarketingu, co wiąże się z charakterystyką rozwoju dziecka jako członka społeczeństwa oraz sposobów, wykorzystywanych do stworzenia reklamy skierowanej do dzieci, które stają się coraz bardziej decyzyjnymi konsumentami. Komunikaty te mają wpływ na kolejne dziedziny życia dziecka – nie tylko przekonują do zrobienia czegoś, ale także zmieniają światopogląd, zachowanie i system wartości. Coraz więcej prac naukowych i badań zajmuje się tym problem, i o tym również traktuje powyższa praca.
dc.abstract.en | Advertisements appear still in new parts of people’ life. They exist in television, Internet, radio, newspapers, so they accompany us on the street and in our homes. They are simple and short forms, that have one aim – to convince us to buy a product, that they promote. Marketers invent still new ways of create interesting and convincing announcement. Even adult people, who understand, what advertisement is, often believe it, even if it doesn’t show only a truth, so children are more susceptible to this influence. My thesis aims to explain most important words, connected with advertisement – marketing, describe functions of media and how they influence people and a role of persuasion. There is short characteristic of process of creating of advertisement and its role in modern culture in the essay. It touches topic of language used in advertisement, principles that rules it and processes that appear during a communication between sender and receiver. There is described idea of kindermarketing, with reference to general children’ evolution in biological meaning and their development in society, that influences special ways of creating of advertisements for children, who become still more decisive consumers. Advertisements influence still more parts of children ways: there world outlook, behavior and worth system. Nowadays there is a lot of texts and researches about this influence and about this phenomenon is also my thesis. | pl |
dc.abstract.other | Reklamy pojawiają się wciąż w kolejnych dziedzinach życia ludzi. Oglądamy je w telewizji, Internecie, gazetach, słyszymy w radiu, towarzyszą nam więc nie tylko na ulicy, ale również w domu. Są krótkimi i prostymi formami, których celem jest przekonanie odbiorcy do zakupu promowanego produktu. Jednak ich twórcy wciąż wymyślają nowe sposoby na to, by komunikat był interesujący i przekonywujący. Nawet dorośli ludzie, którzy rozumieją czym jest reklama, często wierzą im jej choć jej przekaz nie zawsze jest zgodny z prawdą. Dzieci są zatem o wiele bardziej podatne na jej wpływ. Moja praca ma na celu wyjaśnienie podstawowych pojęć związanych z marketingiem reklamowym, opisanie funkcji mediów i ich wpływu na odbiorcę oraz roli perswazji. Zawiera krótką charakterystykę procesu tworzenia reklam oraz ich roli w kulturze nowoczesnej. Praca porusza problem języka użytego w reklamie, zasad, które nią rządzą i procesów, jakie zachodzą w komunikacji między odbiorcą a nadawcą. Opisuje zjawisko kindermarketingu, co wiąże się z charakterystyką rozwoju dziecka jako członka społeczeństwa oraz sposobów, wykorzystywanych do stworzenia reklamy skierowanej do dzieci, które stają się coraz bardziej decyzyjnymi konsumentami. Komunikaty te mają wpływ na kolejne dziedziny życia dziecka – nie tylko przekonują do zrobienia czegoś, ale także zmieniają światopogląd, zachowanie i system wartości. Coraz więcej prac naukowych i badań zajmuje się tym problem, i o tym również traktuje powyższa praca. | pl |
dc.affiliation | Wydział Studiów Międzynarodowych i Politycznych | pl |
dc.contributor.advisor | Warmińska, Katarzyna | pl |
dc.contributor.author | Gabriel, Agnieszka | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WSMP | pl |
dc.contributor.reviewer | Golemo, Karolina - 139808 | pl |
dc.contributor.reviewer | Warmińska, Katarzyna | pl |
dc.date.accessioned | 2020-07-20T19:41:39Z | |
dc.date.available | 2020-07-20T19:41:39Z | |
dc.date.submitted | 2011-10-27 | pl |
dc.fieldofstudy | kulturoznawstwo międzynarodowe | pl |
dc.identifier.apd | diploma-60971-96146 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/174549 | |
dc.subject.en | advertisement, media, marketing, kindermarketing, children | pl |
dc.subject.other | dziecko, reklama, marketing, kindermarketing, media | pl |
dc.title | Wpływ reklamy na dziecko | pl |
dc.title.alternative | The influence of advertisements over children | pl |
dc.type | licenciate | pl |
dspace.entity.type | Publication |