Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Społeczna Odpowiedzialność Biznesu (CSR) w działalności przedsiębiorstw branży kosmetycznej. Studium przypadku Your Kaya i Avon
Corporate Social Responsibility (CSR) in the activities of companies in the cosmetics industry. Your Kaya and Avon case study
CSR, media społecznościowe, społeczna odpowiedzialność, wizerunek, zarządzanie
CSR, social media, social responsibility, image, management
Celem badań stanowiących podstawę niniejszej pracy jest charakterystyka poziomu zaangażowania społecznego marek kosmetycznych w działania na rzecz poprawy jakości życia kobiet ze szczególnym uwzględnieniem działań podejmowanych w ramach Społecznej Odpowiedzialności Biznesu (CSR). Ostatnie lata ukazały tendencję rosnącego zainteresowania badaną koncepcją, zwłaszcza w kontekście kształtowania postaw społecznych i wizerunku marki. Praca składa się z trzech części. Pierwsza część skupia się na roli kreowania pożądanego wizerunku organizacji w postrzeganiu jej otoczenia. Druga część pracy opisuje wybrane podejścia do koncepcji Społecznej Odpowiedzialności Biznesu, w szczególnym kontekście form projektów CSR-owych wybranych przedsiębiorstw kosmetycznych, skierowanych na poprawę jakości życia kobiet. Trzecia część pracy przedstawia wyniki badań własnych (analizy desk research, badania ankietowego i wywiadów), które w założeniu miały ukazać spektrum działania inicjatyw CSR-owych, oraz podejście członków organizacji i konsumentów, do realizowanych akcji społecznie odpowiedzialnych na rzecz kobiet, w przedsiębiorstwach kosmetycznych Your KAYA i Avon. Analiza wniosków badania umożliwiła weryfikację problemu badawczego sformułowanego w postaci pytania – jaki jest wpływ społeczny działań CSR-owych podejmowanych przez marki kosmetyczne, takie jak Your KAYA i Avon, na poprawę jakości życia kobiet?
The aim of the study is to characterize the level of social involvement of cosmetic brands in activities to improve the quality of life of women, with particular emphasis on activities undertaken as part of Corporate Social Responsibility (CSR). Recent years have shown a tendency of growing interest in the concept under study, especially in the context of shaping social attitudes and brand image. The work consists of three parts. The first part focuses on the role of creating the desired image of the organization in the perception of its environment. The second part of the work describes selected approaches to the concept of Corporate Social Responsibility, in the particular context of the forms of CSR projects of selected cosmetic companies, aimed at improving the quality of women's life. The third part of the work presents the results of own research (desk research analysis, questionnaire research and interviews), which were supposed to show the spectrum of CSR initiatives, and the approach of members of organizations and consumers to socially responsible campaigns for women in cosmetics companies such as Your KAYA and Avon. The analysis of the research conclusions made it possible to verify the research problem formulated in the form of a question - what is the social impact of CSR activities undertaken by cosmetic brands such as Your KAYA and Avon on the improvement of women's quality of life?
dc.abstract.en | The aim of the study is to characterize the level of social involvement of cosmetic brands in activities to improve the quality of life of women, with particular emphasis on activities undertaken as part of Corporate Social Responsibility (CSR). Recent years have shown a tendency of growing interest in the concept under study, especially in the context of shaping social attitudes and brand image. The work consists of three parts. The first part focuses on the role of creating the desired image of the organization in the perception of its environment. The second part of the work describes selected approaches to the concept of Corporate Social Responsibility, in the particular context of the forms of CSR projects of selected cosmetic companies, aimed at improving the quality of women's life. The third part of the work presents the results of own research (desk research analysis, questionnaire research and interviews), which were supposed to show the spectrum of CSR initiatives, and the approach of members of organizations and consumers to socially responsible campaigns for women in cosmetics companies such as Your KAYA and Avon. The analysis of the research conclusions made it possible to verify the research problem formulated in the form of a question - what is the social impact of CSR activities undertaken by cosmetic brands such as Your KAYA and Avon on the improvement of women's quality of life? | pl |
dc.abstract.pl | Celem badań stanowiących podstawę niniejszej pracy jest charakterystyka poziomu zaangażowania społecznego marek kosmetycznych w działania na rzecz poprawy jakości życia kobiet ze szczególnym uwzględnieniem działań podejmowanych w ramach Społecznej Odpowiedzialności Biznesu (CSR). Ostatnie lata ukazały tendencję rosnącego zainteresowania badaną koncepcją, zwłaszcza w kontekście kształtowania postaw społecznych i wizerunku marki. Praca składa się z trzech części. Pierwsza część skupia się na roli kreowania pożądanego wizerunku organizacji w postrzeganiu jej otoczenia. Druga część pracy opisuje wybrane podejścia do koncepcji Społecznej Odpowiedzialności Biznesu, w szczególnym kontekście form projektów CSR-owych wybranych przedsiębiorstw kosmetycznych, skierowanych na poprawę jakości życia kobiet. Trzecia część pracy przedstawia wyniki badań własnych (analizy desk research, badania ankietowego i wywiadów), które w założeniu miały ukazać spektrum działania inicjatyw CSR-owych, oraz podejście członków organizacji i konsumentów, do realizowanych akcji społecznie odpowiedzialnych na rzecz kobiet, w przedsiębiorstwach kosmetycznych Your KAYA i Avon. Analiza wniosków badania umożliwiła weryfikację problemu badawczego sformułowanego w postaci pytania – jaki jest wpływ społeczny działań CSR-owych podejmowanych przez marki kosmetyczne, takie jak Your KAYA i Avon, na poprawę jakości życia kobiet? | pl |
dc.affiliation | Uniwersytet Jagielloński w Krakowie | pl |
dc.contributor.advisor | Góral, Anna | pl |
dc.contributor.author | Janik, Paulina | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/UJK | pl |
dc.contributor.reviewer | Góral, Anna | pl |
dc.contributor.reviewer | Gaweł, Łukasz - 128023 | pl |
dc.date.accessioned | 2022-07-11T21:54:27Z | |
dc.date.available | 2022-07-11T21:54:27Z | |
dc.date.submitted | 2022-07-11 | pl |
dc.fieldofstudy | zarządzanie mediami i reklamą | pl |
dc.identifier.apd | diploma-157978-246737 | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/296116 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | CSR, social media, social responsibility, image, management | pl |
dc.subject.pl | CSR, media społecznościowe, społeczna odpowiedzialność, wizerunek, zarządzanie | pl |
dc.title | Społeczna Odpowiedzialność Biznesu (CSR) w działalności przedsiębiorstw branży kosmetycznej. Studium przypadku Your Kaya i Avon | pl |
dc.title.alternative | Corporate Social Responsibility (CSR) in the activities of companies in the cosmetics industry. Your Kaya and Avon case study | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |