Analiza zjawiska ghostingu w znajomościach internetowych

licenciate
dc.abstract.enThe purpose of this Bachelor’s thesis is to characterize ghosting in the Internet, especially in online friendships, by making an analysis based on the study of Internet users.It focuses on answers to questions about the awareness of existing of ghosting among Internet users.The history of ghosting had been delineated, two most popular date apps, history of social media and browser game had been characterized as well. In addition, with the help of Internet sources and own experiences, the occurence of ghosting in three mentioned environments had been examined.The survey was conducted in the form of Internet survey shared to Internet users, especially the ones who use Facebook. It showed that more than the half of the respondents felt regret or sadness after realizing the fact of being a victom of ghosting. There were also a few people who felt indifference or acceptance. This Bachelor’s thesis was written with the help of Internet sources such as articles, Open Access documents, blog posts, statistical data and own expiriences.pl
dc.abstract.plCelem niniejszej pracy licencjackiej jest scharakteryzowanie problemu ghostingu w Internecie, a konkretniej w znajomościach Internetowych, poprzez dokonanie analizy na podstawie badania użytkowników Internetu. Praca skupia się na odpowiedziach na pytania o świadomość istnienia ghostingu wśród użytkowników Internetu. Nakreślono historię powstania zjawiska, scharakteryzowano dwie najpopularniejsze aplikacje randkowe, opisano historię mediów społecznościowych oraz gry przeglądarkowej a także zbadano występowanie ghostingu w trzech wymienionych środowiskach, za pomocą źródeł Internetowych oraz własnych doświadczeń. Badanie ankietowe przeprowadzono w formie ankiety Internetowej, udostępnionej użytkownikom Internetu, a konkretniej serwisu Facebook. Wykazało, że najwięcej, bo ponad połowa ankietowanych, odczuwało smutek lub żal po uświadomieniu sobie faktu bycia ofiarą ghostingu. Znalazło się również kilka osób, które podeszły do sytuacji obojętnie, akceptując ją. Do napisania pracy wykorzystano źródła Internetowe takie jak artykuły, dokumenty Open Access, wpisy na blogu oraz dane statystyczne. ¬pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.areaobszar nauk humanistycznychpl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorRak, Dorotapl
dc.contributor.authorMorawiec, Patrycjapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerNahotko, Marek - 130864 pl
dc.contributor.reviewerRak, Dorotapl
dc.date.accessioned2022-06-28T21:36:42Z
dc.date.available2022-06-28T21:36:42Z
dc.date.submitted2022-06-24pl
dc.fieldofstudyzarządzanie informacjąpl
dc.identifier.apddiploma-156991-258441pl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/293555
dc.languagepolpl
dc.subject.enabandoned relationships, dating, disappearance, online friendships, social mediapl
dc.subject.plmedia społecznościowe, porzucone relacje, randkowanie, znajomości internetowe, zniknięciepl
dc.titleAnaliza zjawiska ghostingu w znajomościach internetowychpl
dc.title.alternativeAnalysis of the ghosting phenomenon in online relationshipspl
dc.typelicenciatepl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The purpose of this Bachelor’s thesis is to characterize ghosting in the Internet, especially in online friendships, by making an analysis based on the study of Internet users.It focuses on answers to questions about the awareness of existing of ghosting among Internet users.The history of ghosting had been delineated, two most popular date apps, history of social media and browser game had been characterized as well. In addition, with the help of Internet sources and own experiences, the occurence of ghosting in three mentioned environments had been examined.The survey was conducted in the form of Internet survey shared to Internet users, especially the ones who use Facebook. It showed that more than the half of the respondents felt regret or sadness after realizing the fact of being a victom of ghosting. There were also a few people who felt indifference or acceptance. This Bachelor’s thesis was written with the help of Internet sources such as articles, Open Access documents, blog posts, statistical data and own expiriences.
dc.abstract.plpl
Celem niniejszej pracy licencjackiej jest scharakteryzowanie problemu ghostingu w Internecie, a konkretniej w znajomościach Internetowych, poprzez dokonanie analizy na podstawie badania użytkowników Internetu. Praca skupia się na odpowiedziach na pytania o świadomość istnienia ghostingu wśród użytkowników Internetu. Nakreślono historię powstania zjawiska, scharakteryzowano dwie najpopularniejsze aplikacje randkowe, opisano historię mediów społecznościowych oraz gry przeglądarkowej a także zbadano występowanie ghostingu w trzech wymienionych środowiskach, za pomocą źródeł Internetowych oraz własnych doświadczeń. Badanie ankietowe przeprowadzono w formie ankiety Internetowej, udostępnionej użytkownikom Internetu, a konkretniej serwisu Facebook. Wykazało, że najwięcej, bo ponad połowa ankietowanych, odczuwało smutek lub żal po uświadomieniu sobie faktu bycia ofiarą ghostingu. Znalazło się również kilka osób, które podeszły do sytuacji obojętnie, akceptując ją. Do napisania pracy wykorzystano źródła Internetowe takie jak artykuły, dokumenty Open Access, wpisy na blogu oraz dane statystyczne. ¬
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.areapl
obszar nauk humanistycznych
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Rak, Dorota
dc.contributor.authorpl
Morawiec, Patrycja
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Nahotko, Marek - 130864
dc.contributor.reviewerpl
Rak, Dorota
dc.date.accessioned
2022-06-28T21:36:42Z
dc.date.available
2022-06-28T21:36:42Z
dc.date.submittedpl
2022-06-24
dc.fieldofstudypl
zarządzanie informacją
dc.identifier.apdpl
diploma-156991-258441
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/293555
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
abandoned relationships, dating, disappearance, online friendships, social media
dc.subject.plpl
media społecznościowe, porzucone relacje, randkowanie, znajomości internetowe, zniknięcie
dc.titlepl
Analiza zjawiska ghostingu w znajomościach internetowych
dc.title.alternativepl
Analysis of the ghosting phenomenon in online relationships
dc.typepl
licenciate
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
154
Views per month
Views per city
Warsaw
34
Wroclaw
15
Krakow
14
Gliwice
9
Poznan
9
Gdansk
5
Lodz
5
Torun
5
Bydgoszcz
4
Siemianowice Śląskie
4

No access

No Thumbnail Available