Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Wpływ zmian technologicznych na rozwój gier komputerowych
The impact of technological changes on game development
Counter-Strike; gry; nowoczesne technologie; rozwój; kompetencje
Counter-Strike; games; modern technologies; development; competences
Praca stanowi zbiór najważniejszych informacji o wpływie zmian technologicznych na rozwój gier oraz krótko przedstawia historie branży od samego jej początku. Początki gier komputerowych to era eksperymentów naukowych, które ewoluowały dzięki rywalizacji między Nintendo a Sega, tworząc ikony kultury. Obecnie, gry mobilne i model "Gry jako Usługi" oraz wpływ społeczności graczy i produkcji niezależnych są kluczowe dla rynku. Najważniejszymi technologiami mającymi wpływ na rozwój gier są: AI, AR, VR, Internet oraz grafika 3D. Pozwalają one bardziej zagłębić się graczom w rozgrywkę i poczuć jakby gra była rozgrywana w rzeczywistym świecie. Umożliwiają one również grę wieloosobową na odległość, co pozwala na integrację wielokulturową. W niniejszej pracy zostały przeprowadzone badania ankietowe, mające na celu ocenę wpływu Counter-Strike 2 na życie codzienne graczy. W badaniu wzięły udział osoby z różnym stażem gry i poziomem doświadczenia. Wyniki wskazują na to, że przy odpowiedniej higienie grania oraz samokontroli, gry wieloosobowe mogą mieć bardzo korzystny wpływ na rozwój osobisty oraz zawodowy, należy więc podkreślić, że gry nie niosą za sobą samych negatywnych skutków, tak jak często jest zakładane w opinii społeczeństwa.
The study is a collection of the most important information about the impact of technological changes on the development of games and briefly presents the history of the industry from its very beginning. The origins of computer games were the era of scientific experiments that evolved thanks to the competition between Nintendo and Sega, creating cultural icons. Currently, mobile games and the "Games as a Service" model as well as the influence of the gaming community and independent productions are key to the market. The most important technologies influencing the development of games are: AI, AR, VR, Internet and 3D graphics. They allow players to delve deeper into the gameplay and feel as if the game was being played in the real world. They also enable multiplayer games at a distance, which allows for multicultural integration. In this study, survey research was conducted to assess the impact of Counter-Strike 2 on the everyday lives of players. The study involved people with various years of playing and experience levels. The results indicate that with appropriate gaming hygiene and self-control, multiplayer games can have a very beneficial impact on personal and professional development, so it should be emphasized that games do not have only negative effects, as is often assumed in the opinion of society.
dc.abstract.en | The study is a collection of the most important information about the impact of technological changes on the development of games and briefly presents the history of the industry from its very beginning. The origins of computer games were the era of scientific experiments that evolved thanks to the competition between Nintendo and Sega, creating cultural icons. Currently, mobile games and the "Games as a Service" model as well as the influence of the gaming community and independent productions are key to the market. The most important technologies influencing the development of games are: AI, AR, VR, Internet and 3D graphics. They allow players to delve deeper into the gameplay and feel as if the game was being played in the real world. They also enable multiplayer games at a distance, which allows for multicultural integration. In this study, survey research was conducted to assess the impact of Counter-Strike 2 on the everyday lives of players. The study involved people with various years of playing and experience levels. The results indicate that with appropriate gaming hygiene and self-control, multiplayer games can have a very beneficial impact on personal and professional development, so it should be emphasized that games do not have only negative effects, as is often assumed in the opinion of society. | pl |
dc.abstract.pl | Praca stanowi zbiór najważniejszych informacji o wpływie zmian technologicznych na rozwój gier oraz krótko przedstawia historie branży od samego jej początku. Początki gier komputerowych to era eksperymentów naukowych, które ewoluowały dzięki rywalizacji między Nintendo a Sega, tworząc ikony kultury. Obecnie, gry mobilne i model "Gry jako Usługi" oraz wpływ społeczności graczy i produkcji niezależnych są kluczowe dla rynku. Najważniejszymi technologiami mającymi wpływ na rozwój gier są: AI, AR, VR, Internet oraz grafika 3D. Pozwalają one bardziej zagłębić się graczom w rozgrywkę i poczuć jakby gra była rozgrywana w rzeczywistym świecie. Umożliwiają one również grę wieloosobową na odległość, co pozwala na integrację wielokulturową. W niniejszej pracy zostały przeprowadzone badania ankietowe, mające na celu ocenę wpływu Counter-Strike 2 na życie codzienne graczy. W badaniu wzięły udział osoby z różnym stażem gry i poziomem doświadczenia. Wyniki wskazują na to, że przy odpowiedniej higienie grania oraz samokontroli, gry wieloosobowe mogą mieć bardzo korzystny wpływ na rozwój osobisty oraz zawodowy, należy więc podkreślić, że gry nie niosą za sobą samych negatywnych skutków, tak jak często jest zakładane w opinii społeczeństwa. | pl |
dc.affiliation | Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej | pl |
dc.area | obszar nauk humanistycznych | pl |
dc.contributor.advisor | Noworól, Kamilla - 148257 | pl |
dc.contributor.author | Wszołek, Konrad - USOS305588 | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WZKS | pl |
dc.contributor.reviewer | Noworól, Kamilla - 148257 | pl |
dc.contributor.reviewer | Peter-Bombik, Katarzyna - 131339 | pl |
dc.date.accessioned | 2024-07-01T22:44:39Z | |
dc.date.available | 2024-07-01T22:44:39Z | |
dc.date.submitted | 2024-06-27 | pl |
dc.fieldofstudy | zarządzanie publiczne | pl |
dc.identifier.apd | diploma-172956-305588 | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/handle/item/366460 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | Counter-Strike; games; modern technologies; development; competences | pl |
dc.subject.pl | Counter-Strike; gry; nowoczesne technologie; rozwój; kompetencje | pl |
dc.title | Wpływ zmian technologicznych na rozwój gier komputerowych | pl |
dc.title.alternative | The impact of technological changes on game development | pl |
dc.type | licenciate | pl |
dspace.entity.type | Publication |