Outsourcing jako metoda zarządzania przedsiębiorstwem hotelarskim na podstawie hotelu Wielopole.

licenciate
dc.abstract.enThe outsourcing of work has been characterized as a method of management in the hotelier company, based on the Wielopole Hotel. Outsourcing involves the transfer of external organizations provide one or more areas of the enterprise. The development of outsourcing has created a number of varieties and types. It influences directly on strategy, organizational structure and, consequently, on economic and social conditions, i.e. workers in the enterprise. We specify the main reasons for outsourcing in the company to economic fundamentals, market, social and organizational. The most widely used models of outsourcing HR functions of the services, personnel, accounting, information technology and logistics. Outsourcing is not to be a potential benefits and risks. The main benefits that a company can achieve after the introduction of this method include focusing on key business objectives, generating cash flow by transferring assets to intangible assets, increase income by shifting capital in key processes that generate profits. Potential risks for the company to regulatory uncertainty, risk the confidentiality of data, high barriers to exit, the disclosure of financial capacity, additional unforeseen transaction costs, higher costs of management of change, loss of control over the separate activities, dependence on suppliers, supplier's lack of commitment and motivation to improve their fault , the risk of interference. Outsourcing contract is drawn up in the form of civil law and regulate it among others provisions of the Civil Code, the Law of Commercial Companies Code and the Act on Personal Data Protection. In the field of outsourcing services quickly developing China and India, these countries are most attractive to entrepreneurs because they can use the services of highly skilled specialists at relatively low cost. In Poland, the fastest in the field of outsourcing IT services. Ascot hotel owners decided to implement an outsourcing strategy from the beginning of your business. The main reasons that influenced the use of outsourcing in business is the increase in commitment and effort in activities associated with the activity of key enterprises, increase efficiency by focusing on key activities related to your business, increase revenue, lower costs of development. For its services to provide the hotel restaurant and catering company, cleaner, Information, and security services. The company also benefits from outsourcing, human resources and accounting services. The introduction of outsourcing in the hotel Wielopole benefits resulted in a focus on business core competencies, cost transparency, protection of capital as a result of lack of investment in an ancillary activity, an increase of capital income through involvement in key processes, the introduction of the latest technology without spending on investments.pl
dc.abstract.otherW pracy został scharakteryzowany outsourcing jak metoda zarządzania w przedsiębiorstwie hotelarskim, na podstawie hotelu Wielopole. Outsourcing polega na przekazaniu organizacji zewnętrznej prowadzenia jednego lub kilku obszarów przedsiębiorstwa. Rozwój outsourcingu spowodował powstanie wielu jego odmian i rodzajów. Wpływa on bezpośrednio na strategię, strukturę organizacyjną, a w konsekwencji również na warunki ekonomiczne i społeczne tzn. pracownicze w przedsiębiorstwie. Główne przyczyny wprowadzenia outsourcingu w firmie mają podstawy ekonomiczne, rynkowe, społeczne i organizacyjne. Najczęściej stosowane modele outsourcingu to usługi funkcji kadrowej, personalnej, księgowej, informatycznej oraz logistycznej. Outsourcing niesie za sobą potencjalne korzyści oraz zagrożenia. Główne korzyści, jakie firma może odnieść po wprowadzeniu tej metody to m.in. skupienie się na kluczowych celach przedsiębiorstwa, generowanie przepływów pieniężnych poprzez przekazanie środków trwałych z wartości niematerialnych, wzrost dochodów poprzez przesuniecie kapitału w procesy kluczowe, które generują zyski. Potencjalne zagrożenia dla firmy to niepewność regulacji prawnych, zagrożenia poufności danych, wysokie bariery wyjścia, ujawnienie zdolności finansowej, dodatkowe nieprzewidziane koszty transakcyjne, wyższe koszty zarządzania zmianą, utrata kontroli nad wydzieloną działalnością, zależność od dostawców, brak zaangażowania dostawcy oraz motywacji do poprawy swoich błędów, ryzyko zakłóceń technicznych. Umowa outsourcingowa sporządzona jest w formie cywilnoprawnej i regulują ją m.in. przepisy Kodeksu Cywilnego, Ustawa Kodeks spółek handlowych oraz Ustawa o ochronie danych osobowych. W dziedzinie usług outsourcingowy najszybciej rozwijają się Chiny i Indie, kraje te są najbardziej atrakcyjne dla przedsiębiorców, ponieważ mogą skorzystać z usług najwyższej klasy specjalistów przy stosunkowo niskich kosztach. W Polsce outsourcing rozwija się najszybciej w dziedzinie usług informatycznych. Właściciele hotelu Wielopole zdecydowali się na wprowadzenie strategii outsourcingowej od początku działalności firmy. Główne przesłanki, które wpłynęły na zastosowanie outsourcingu w firmie to wzrost zaangażowania i wysiłku w działania związane z działalnością kluczowa przedsiębiorstwa, wzrost efektywności poprzez skupienie się na działaniach związanych z kluczową działalnością firmy, zwiększenie przychodów, niższe koszty rozwoju. Dla hotelu swoje usługi świadczą firma gastronomiczna, sprzątająca, informatyczna oraz ochroniarska. Firma korzysta również z outsourcingu usług kadrowych i księgowych. Wprowadzenie outsourcingu w hotelu Wielopole spowodowało korzyści w postaci skupienia się na kluczowych kompetencjach przedsiębiorstwa, przejrzystości kosztów, ochrony kapitału w skutek braku inwestowania w działalność pomocniczą, wzrostu dochodu poprzez zaangażowanie kapitału w procesy kluczowe, wprowadzenia najnowszych technologii bez nakładów na inwestycje.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.contributor.advisorJedynak, Monika - 128511 pl
dc.contributor.authorWodecka, Karolinapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerStuss, Magdalena - 132134 pl
dc.contributor.reviewerJedynak, Monika - 128511 pl
dc.date.accessioned2020-07-20T16:59:19Z
dc.date.available2020-07-20T16:59:19Z
dc.date.submitted2011-09-19pl
dc.fieldofstudyzarządzanie firmąpl
dc.identifier.apddiploma-59928-100462pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/173565
dc.subject.enbenefits – company - costs - outsourcing - strategypl
dc.subject.otherkorzyści – koszty – outsourcing – strategia - przedsiębiorstwopl
dc.titleOutsourcing jako metoda zarządzania przedsiębiorstwem hotelarskim na podstawie hotelu Wielopole.pl
dc.typelicenciatepl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The outsourcing of work has been characterized as a method of management in the hotelier company, based on the Wielopole Hotel. Outsourcing involves the transfer of external organizations provide one or more areas of the enterprise. The development of outsourcing has created a number of varieties and types. It influences directly on strategy, organizational structure and, consequently, on economic and social conditions, i.e. workers in the enterprise. We specify the main reasons for outsourcing in the company to economic fundamentals, market, social and organizational. The most widely used models of outsourcing HR functions of the services, personnel, accounting, information technology and logistics. Outsourcing is not to be a potential benefits and risks. The main benefits that a company can achieve after the introduction of this method include focusing on key business objectives, generating cash flow by transferring assets to intangible assets, increase income by shifting capital in key processes that generate profits. Potential risks for the company to regulatory uncertainty, risk the confidentiality of data, high barriers to exit, the disclosure of financial capacity, additional unforeseen transaction costs, higher costs of management of change, loss of control over the separate activities, dependence on suppliers, supplier's lack of commitment and motivation to improve their fault , the risk of interference. Outsourcing contract is drawn up in the form of civil law and regulate it among others provisions of the Civil Code, the Law of Commercial Companies Code and the Act on Personal Data Protection. In the field of outsourcing services quickly developing China and India, these countries are most attractive to entrepreneurs because they can use the services of highly skilled specialists at relatively low cost. In Poland, the fastest in the field of outsourcing IT services. Ascot hotel owners decided to implement an outsourcing strategy from the beginning of your business. The main reasons that influenced the use of outsourcing in business is the increase in commitment and effort in activities associated with the activity of key enterprises, increase efficiency by focusing on key activities related to your business, increase revenue, lower costs of development. For its services to provide the hotel restaurant and catering company, cleaner, Information, and security services. The company also benefits from outsourcing, human resources and accounting services. The introduction of outsourcing in the hotel Wielopole benefits resulted in a focus on business core competencies, cost transparency, protection of capital as a result of lack of investment in an ancillary activity, an increase of capital income through involvement in key processes, the introduction of the latest technology without spending on investments.
dc.abstract.otherpl
W pracy został scharakteryzowany outsourcing jak metoda zarządzania w przedsiębiorstwie hotelarskim, na podstawie hotelu Wielopole. Outsourcing polega na przekazaniu organizacji zewnętrznej prowadzenia jednego lub kilku obszarów przedsiębiorstwa. Rozwój outsourcingu spowodował powstanie wielu jego odmian i rodzajów. Wpływa on bezpośrednio na strategię, strukturę organizacyjną, a w konsekwencji również na warunki ekonomiczne i społeczne tzn. pracownicze w przedsiębiorstwie. Główne przyczyny wprowadzenia outsourcingu w firmie mają podstawy ekonomiczne, rynkowe, społeczne i organizacyjne. Najczęściej stosowane modele outsourcingu to usługi funkcji kadrowej, personalnej, księgowej, informatycznej oraz logistycznej. Outsourcing niesie za sobą potencjalne korzyści oraz zagrożenia. Główne korzyści, jakie firma może odnieść po wprowadzeniu tej metody to m.in. skupienie się na kluczowych celach przedsiębiorstwa, generowanie przepływów pieniężnych poprzez przekazanie środków trwałych z wartości niematerialnych, wzrost dochodów poprzez przesuniecie kapitału w procesy kluczowe, które generują zyski. Potencjalne zagrożenia dla firmy to niepewność regulacji prawnych, zagrożenia poufności danych, wysokie bariery wyjścia, ujawnienie zdolności finansowej, dodatkowe nieprzewidziane koszty transakcyjne, wyższe koszty zarządzania zmianą, utrata kontroli nad wydzieloną działalnością, zależność od dostawców, brak zaangażowania dostawcy oraz motywacji do poprawy swoich błędów, ryzyko zakłóceń technicznych. Umowa outsourcingowa sporządzona jest w formie cywilnoprawnej i regulują ją m.in. przepisy Kodeksu Cywilnego, Ustawa Kodeks spółek handlowych oraz Ustawa o ochronie danych osobowych. W dziedzinie usług outsourcingowy najszybciej rozwijają się Chiny i Indie, kraje te są najbardziej atrakcyjne dla przedsiębiorców, ponieważ mogą skorzystać z usług najwyższej klasy specjalistów przy stosunkowo niskich kosztach. W Polsce outsourcing rozwija się najszybciej w dziedzinie usług informatycznych. Właściciele hotelu Wielopole zdecydowali się na wprowadzenie strategii outsourcingowej od początku działalności firmy. Główne przesłanki, które wpłynęły na zastosowanie outsourcingu w firmie to wzrost zaangażowania i wysiłku w działania związane z działalnością kluczowa przedsiębiorstwa, wzrost efektywności poprzez skupienie się na działaniach związanych z kluczową działalnością firmy, zwiększenie przychodów, niższe koszty rozwoju. Dla hotelu swoje usługi świadczą firma gastronomiczna, sprzątająca, informatyczna oraz ochroniarska. Firma korzysta również z outsourcingu usług kadrowych i księgowych. Wprowadzenie outsourcingu w hotelu Wielopole spowodowało korzyści w postaci skupienia się na kluczowych kompetencjach przedsiębiorstwa, przejrzystości kosztów, ochrony kapitału w skutek braku inwestowania w działalność pomocniczą, wzrostu dochodu poprzez zaangażowanie kapitału w procesy kluczowe, wprowadzenia najnowszych technologii bez nakładów na inwestycje.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.contributor.advisorpl
Jedynak, Monika - 128511
dc.contributor.authorpl
Wodecka, Karolina
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Stuss, Magdalena - 132134
dc.contributor.reviewerpl
Jedynak, Monika - 128511
dc.date.accessioned
2020-07-20T16:59:19Z
dc.date.available
2020-07-20T16:59:19Z
dc.date.submittedpl
2011-09-19
dc.fieldofstudypl
zarządzanie firmą
dc.identifier.apdpl
diploma-59928-100462
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/173565
dc.subject.enpl
benefits – company - costs - outsourcing - strategy
dc.subject.otherpl
korzyści – koszty – outsourcing – strategia - przedsiębiorstwo
dc.titlepl
Outsourcing jako metoda zarządzania przedsiębiorstwem hotelarskim na podstawie hotelu Wielopole.
dc.typepl
licenciate
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
19
Views per month
Views per city
Lomianki
3
Dublin
2
Wroclaw
2
Bydgoszcz
1
Chełmża
1
Irpin
1
Krakow
1
Lodz
1
Lublin
1
Ostrów Wielkopolski
1

No access

No Thumbnail Available