Interaktywne ilustracje w e - książkach

master
dc.abstract.enThis paper describes the project and the implementation of a library which was written in the Java programming language for the Android operating system. The library consists of classes that were designed to facilitate the production process of applications that use two-dimensional and three-dimensional graphics. The project of the library included construction of classes being able to render scenes that are comprised of static and animated objects by applying such techniques as skeletal animation, normal mapping and shadow mapping. Demonstration programs were prepared to show the capabilities of the library. The main demonstration program which depicts the potential of the library shows a book containing a part of "The Lord of the Rings" novel written by J. R. R. Tolkien. The text of the novel was supplemented of illustrations that contain interactive elements.pl
dc.abstract.plW pracy magisterskiej opisano projekt i implementację biblioteki w języku Java dla systemu operacyjnego Android. Biblioteka ma za zadanie ułatwić proces produkcji aplikacji korzystających z grafiki trójwymiarowej oraz dwuwymiarowej. Projekt biblioteki obejmował stworzenie zestawu klas pozwalających na renderowanie scen składających się ze statycznych oraz animowanych obiektów, przy wykorzystaniu takich technik jak animacja szkieletowa, mapowanie wektorów normalnych oraz mapowanie cieni. Bazując na stworzonej bibliotece, przygotowano zestaw programów demonstracyjnych. Głównym programem obrazującym możliwości biblioteki, który został opisany w ósmym rozdziale, jest aplikacja symulująca książkę zawierającą fragment tekstu powieści J. R. R. Tolkiena pt. „Wyprawa”. Tekst powieści uzupełniono animowanymi ilustracjami posiadającymi elementy interaktywne.pl
dc.affiliationWydział Fizyki, Astronomii i Informatyki Stosowanejpl
dc.contributor.advisorBiałas, Piotr - 127296 pl
dc.contributor.authorSzczur, Łukaszpl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WFAISpl
dc.contributor.reviewerŚlusarczyk, Grażyna - 132324 pl
dc.contributor.reviewerBiałas, Piotr - 127296 pl
dc.date.accessioned2020-07-24T10:58:32Z
dc.date.available2020-07-24T10:58:32Z
dc.date.submitted2012-10-30pl
dc.fieldofstudyinformatyka stosowanapl
dc.identifier.apddiploma-69696-133060pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/182848
dc.languagepolpl
dc.subject.enOpenGL, e-books, normal mapping, shadow mapping, skeletal animationpl
dc.subject.plOpenGL, e-książki, mapowanie wektorów normalnych, mapowanie cieni, animacja szkieletowapl
dc.titleInteraktywne ilustracje w e - książkachpl
dc.title.alternativeInteractive Illustrations for e-bookspl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
This paper describes the project and the implementation of a library which was written in the Java programming language for the Android operating system. The library consists of classes that were designed to facilitate the production process of applications that use two-dimensional and three-dimensional graphics. The project of the library included construction of classes being able to render scenes that are comprised of static and animated objects by applying such techniques as skeletal animation, normal mapping and shadow mapping. Demonstration programs were prepared to show the capabilities of the library. The main demonstration program which depicts the potential of the library shows a book containing a part of "The Lord of the Rings" novel written by J. R. R. Tolkien. The text of the novel was supplemented of illustrations that contain interactive elements.
dc.abstract.plpl
W pracy magisterskiej opisano projekt i implementację biblioteki w języku Java dla systemu operacyjnego Android. Biblioteka ma za zadanie ułatwić proces produkcji aplikacji korzystających z grafiki trójwymiarowej oraz dwuwymiarowej. Projekt biblioteki obejmował stworzenie zestawu klas pozwalających na renderowanie scen składających się ze statycznych oraz animowanych obiektów, przy wykorzystaniu takich technik jak animacja szkieletowa, mapowanie wektorów normalnych oraz mapowanie cieni. Bazując na stworzonej bibliotece, przygotowano zestaw programów demonstracyjnych. Głównym programem obrazującym możliwości biblioteki, który został opisany w ósmym rozdziale, jest aplikacja symulująca książkę zawierającą fragment tekstu powieści J. R. R. Tolkiena pt. „Wyprawa”. Tekst powieści uzupełniono animowanymi ilustracjami posiadającymi elementy interaktywne.
dc.affiliationpl
Wydział Fizyki, Astronomii i Informatyki Stosowanej
dc.contributor.advisorpl
Białas, Piotr - 127296
dc.contributor.authorpl
Szczur, Łukasz
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WFAIS
dc.contributor.reviewerpl
Ślusarczyk, Grażyna - 132324
dc.contributor.reviewerpl
Białas, Piotr - 127296
dc.date.accessioned
2020-07-24T10:58:32Z
dc.date.available
2020-07-24T10:58:32Z
dc.date.submittedpl
2012-10-30
dc.fieldofstudypl
informatyka stosowana
dc.identifier.apdpl
diploma-69696-133060
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/182848
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
OpenGL, e-books, normal mapping, shadow mapping, skeletal animation
dc.subject.plpl
OpenGL, e-książki, mapowanie wektorów normalnych, mapowanie cieni, animacja szkieletowa
dc.titlepl
Interaktywne ilustracje w e - książkach
dc.title.alternativepl
Interactive Illustrations for e-books
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

No access

No Thumbnail Available