Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Interaktywne ilustracje w e - książkach
Interactive Illustrations for e-books
OpenGL, e-książki, mapowanie wektorów normalnych, mapowanie cieni, animacja szkieletowa
OpenGL, e-books, normal mapping, shadow mapping, skeletal animation
W pracy magisterskiej opisano projekt i implementację biblioteki w języku Java dla systemu operacyjnego Android. Biblioteka ma za zadanie ułatwić proces produkcji aplikacji korzystających z grafiki trójwymiarowej oraz dwuwymiarowej. Projekt biblioteki obejmował stworzenie zestawu klas pozwalających na renderowanie scen składających się ze statycznych oraz animowanych obiektów, przy wykorzystaniu takich technik jak animacja szkieletowa, mapowanie wektorów normalnych oraz mapowanie cieni. Bazując na stworzonej bibliotece, przygotowano zestaw programów demonstracyjnych. Głównym programem obrazującym możliwości biblioteki, który został opisany w ósmym rozdziale, jest aplikacja symulująca książkę zawierającą fragment tekstu powieści J. R. R. Tolkiena pt. „Wyprawa”. Tekst powieści uzupełniono animowanymi ilustracjami posiadającymi elementy interaktywne.
This paper describes the project and the implementation of a library which was written in the Java programming language for the Android operating system. The library consists of classes that were designed to facilitate the production process of applications that use two-dimensional and three-dimensional graphics. The project of the library included construction of classes being able to render scenes that are comprised of static and animated objects by applying such techniques as skeletal animation, normal mapping and shadow mapping. Demonstration programs were prepared to show the capabilities of the library. The main demonstration program which depicts the potential of the library shows a book containing a part of "The Lord of the Rings" novel written by J. R. R. Tolkien. The text of the novel was supplemented of illustrations that contain interactive elements.
dc.abstract.en | This paper describes the project and the implementation of a library which was written in the Java programming language for the Android operating system. The library consists of classes that were designed to facilitate the production process of applications that use two-dimensional and three-dimensional graphics. The project of the library included construction of classes being able to render scenes that are comprised of static and animated objects by applying such techniques as skeletal animation, normal mapping and shadow mapping. Demonstration programs were prepared to show the capabilities of the library. The main demonstration program which depicts the potential of the library shows a book containing a part of "The Lord of the Rings" novel written by J. R. R. Tolkien. The text of the novel was supplemented of illustrations that contain interactive elements. | pl |
dc.abstract.pl | W pracy magisterskiej opisano projekt i implementację biblioteki w języku Java dla systemu operacyjnego Android. Biblioteka ma za zadanie ułatwić proces produkcji aplikacji korzystających z grafiki trójwymiarowej oraz dwuwymiarowej. Projekt biblioteki obejmował stworzenie zestawu klas pozwalających na renderowanie scen składających się ze statycznych oraz animowanych obiektów, przy wykorzystaniu takich technik jak animacja szkieletowa, mapowanie wektorów normalnych oraz mapowanie cieni. Bazując na stworzonej bibliotece, przygotowano zestaw programów demonstracyjnych. Głównym programem obrazującym możliwości biblioteki, który został opisany w ósmym rozdziale, jest aplikacja symulująca książkę zawierającą fragment tekstu powieści J. R. R. Tolkiena pt. „Wyprawa”. Tekst powieści uzupełniono animowanymi ilustracjami posiadającymi elementy interaktywne. | pl |
dc.affiliation | Wydział Fizyki, Astronomii i Informatyki Stosowanej | pl |
dc.contributor.advisor | Białas, Piotr - 127296 | pl |
dc.contributor.author | Szczur, Łukasz | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WFAIS | pl |
dc.contributor.reviewer | Ślusarczyk, Grażyna - 132324 | pl |
dc.contributor.reviewer | Białas, Piotr - 127296 | pl |
dc.date.accessioned | 2020-07-24T10:58:32Z | |
dc.date.available | 2020-07-24T10:58:32Z | |
dc.date.submitted | 2012-10-30 | pl |
dc.fieldofstudy | informatyka stosowana | pl |
dc.identifier.apd | diploma-69696-133060 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/182848 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | OpenGL, e-books, normal mapping, shadow mapping, skeletal animation | pl |
dc.subject.pl | OpenGL, e-książki, mapowanie wektorów normalnych, mapowanie cieni, animacja szkieletowa | pl |
dc.title | Interaktywne ilustracje w e - książkach | pl |
dc.title.alternative | Interactive Illustrations for e-books | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |