Wpływ reklamy na kształtowanie wizerunku przedsiębiorstwa

master
dc.abstract.enThe basic aim of this thesis is to find out, if advertisements could have an influence on creating company’s image. The thesis analyses such issues, as the genesis and essence of marketing, which is the base for all promotion activities of enterprises and advertisements as the element of marketing communication, their functions and mediums they use. There are also described issues of creating company image and tools, which are used for this purpose. In order to verify the hypothesis, that advertisements could have influence on people’s opinions about the company, there was made the research, which is described in the empirical part of the thesis. The author’s study was made on the case of Telekomunikacja Polska S.A. and it’s image campaign “Serce i Rozum”. The research showed, that advertisements cannot improve corporate image independently. They can only be a kind of addition to other, more important and more effective methods of obtaining positive opinions about the company.pl
dc.abstract.otherZasadniczym celem pracy jest wskazanie, czy reklama może mieć realny wpływ na kształtowanie wizerunku przedsiębiorstwa. W pracy przeanalizowane zostały między innymi takie zagadnienia jak geneza i istota marketingu, będącego bazą dla wszelkich działań promocyjnych przedsiębiorstw oraz reklama jako element komunikacji marketingowej, jej funkcje i wykorzystywane przez nią nośniki. Omówione zostały także zagadnienia dotyczące kształtowania wizerunku przedsiębiorstw i wykorzystywanych do tego celu narzędzi. Dla weryfikacji postawionej hipotezy, iż reklama może wpływać na opinie o przedsiębiorstwie, odbyły się prace badawcze, które opisano w części empirycznej pracy. Badania własne autora dokonane zostały na podstawie studium przypadku Telekomunikacji Polskiej S.A. i jej kampanii reklamowej „Serce i Rozum”. Przeprowadzone za pomocą kwestionariusza badania wykazały, że sama reklama nie może poprawić wizerunku przedsiębiorstwa. Może ona jedynie stanowić formę dopełnienia innych, ważniejszych i bardziej skutecznych, metod kreowania pozytywnych opinii o firmie.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.contributor.advisorJedynak, Monika - 128511 pl
dc.contributor.authorStefańczyk, Annapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerStępniewski, Jan - 132105 pl
dc.contributor.reviewerJedynak, Monika - 128511 pl
dc.date.accessioned2020-07-20T19:48:04Z
dc.date.available2020-07-20T19:48:04Z
dc.date.submitted2011-10-27pl
dc.fieldofstudyhandel i marketingpl
dc.identifier.apddiploma-61077-139660pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/174651
dc.subject.enadvertisement – corporate image – management - marketingpl
dc.subject.othermarketing – reklama – wizerunek firmy - zarządzaniepl
dc.titleWpływ reklamy na kształtowanie wizerunku przedsiębiorstwapl
dc.title.alternativeInfluence of advertising on the corporate imagepl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The basic aim of this thesis is to find out, if advertisements could have an influence on creating company’s image. The thesis analyses such issues, as the genesis and essence of marketing, which is the base for all promotion activities of enterprises and advertisements as the element of marketing communication, their functions and mediums they use. There are also described issues of creating company image and tools, which are used for this purpose. In order to verify the hypothesis, that advertisements could have influence on people’s opinions about the company, there was made the research, which is described in the empirical part of the thesis. The author’s study was made on the case of Telekomunikacja Polska S.A. and it’s image campaign “Serce i Rozum”. The research showed, that advertisements cannot improve corporate image independently. They can only be a kind of addition to other, more important and more effective methods of obtaining positive opinions about the company.
dc.abstract.otherpl
Zasadniczym celem pracy jest wskazanie, czy reklama może mieć realny wpływ na kształtowanie wizerunku przedsiębiorstwa. W pracy przeanalizowane zostały między innymi takie zagadnienia jak geneza i istota marketingu, będącego bazą dla wszelkich działań promocyjnych przedsiębiorstw oraz reklama jako element komunikacji marketingowej, jej funkcje i wykorzystywane przez nią nośniki. Omówione zostały także zagadnienia dotyczące kształtowania wizerunku przedsiębiorstw i wykorzystywanych do tego celu narzędzi. Dla weryfikacji postawionej hipotezy, iż reklama może wpływać na opinie o przedsiębiorstwie, odbyły się prace badawcze, które opisano w części empirycznej pracy. Badania własne autora dokonane zostały na podstawie studium przypadku Telekomunikacji Polskiej S.A. i jej kampanii reklamowej „Serce i Rozum”. Przeprowadzone za pomocą kwestionariusza badania wykazały, że sama reklama nie może poprawić wizerunku przedsiębiorstwa. Może ona jedynie stanowić formę dopełnienia innych, ważniejszych i bardziej skutecznych, metod kreowania pozytywnych opinii o firmie.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.contributor.advisorpl
Jedynak, Monika - 128511
dc.contributor.authorpl
Stefańczyk, Anna
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Stępniewski, Jan - 132105
dc.contributor.reviewerpl
Jedynak, Monika - 128511
dc.date.accessioned
2020-07-20T19:48:04Z
dc.date.available
2020-07-20T19:48:04Z
dc.date.submittedpl
2011-10-27
dc.fieldofstudypl
handel i marketing
dc.identifier.apdpl
diploma-61077-139660
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/174651
dc.subject.enpl
advertisement – corporate image – management - marketing
dc.subject.otherpl
marketing – reklama – wizerunek firmy - zarządzanie
dc.titlepl
Wpływ reklamy na kształtowanie wizerunku przedsiębiorstwa
dc.title.alternativepl
Influence of advertising on the corporate image
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
61
Views per month
Views per city
Leczna
8
Warsaw
8
Wroclaw
8
Krakow
7
Będzin
3
Poznan
2
Bobowa
1
Dublin
1
Gdynia
1
Granada
1

No access

No Thumbnail Available