Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Efektywna komunikacja w organizacji a wynik finansowy - studium przypadku mikroprzedsiębiorstwa z branży rekrutacyjnej
Effectiveness of internal communication and business results – a case study of recruiting companies
komunikacja wewnętrzna – efektywność ekonomiczna – strategia komunikacji
internal communication – effectiveness – communication strategy
Komunikacja wewnętrzna w przedsiębiorstwie, kształtowanie jej strategi, jej wpływ na efektywność przedsiębiorstwa jest tematem wielu naukowych rozważań. W części teoretycznej niniejszej pracy została omówiona definicja komunikacji oraz zostały opisane składniki tego procesu. Przybliżono również pojęcie komunikacji wewnętrznej w przedsiębiorstwie, kierunki komunikowania się oraz aspekt powiązania procesu komunikacji wewnętrznej z procesem zarządzania zasobami ludzkimi.Dalej, przedstawiono również dane zastane (wyniki badań sondażowych oraz studia przypadku) ilustrujące wpływ komunikacji wewnętrznej na efektywność przedsiębiorstwa. Wykorzystano je do tworzenia pytań badawczych oraz kwestionariusza ankiety przeprowadzonej wśród pracowników dwóch przedsiębiorstw z branży rekrutacji zewnętrznej. Głównym celem pracy było sprawdzenie, czy ocena komunikacji wewnętrznej przez pracowników wpływa na efektywność przedsiębiorstwa.
Internal communication in company, it’s forming strategy, impact on effectiveness is a often issue in many scientific consideration. Theoretical part of this dissertation include definitions of communication and parts of communication process. Author presented also notion of internal communication in company, directions and also how internal communication is combined with personal management within organization.Next, author presented existing researches, case studies, which were exploring the impact of internal communication to effectiveness of organizations. Those researches helped to create hypothesis, which allowed to analyze the problem. The main goal was to identify the correlation between evaluation of internal communication by employees and assessing the impact of this evaluation to effectiveness of organization. The method, that was chosen for the study is questionnaire. Study contained a survey, that was filled by workers from two recruiting company.
dc.abstract.en | Internal communication in company, it’s forming strategy, impact on effectiveness is a often issue in many scientific consideration. Theoretical part of this dissertation include definitions of communication and parts of communication process. Author presented also notion of internal communication in company, directions and also how internal communication is combined with personal management within organization.Next, author presented existing researches, case studies, which were exploring the impact of internal communication to effectiveness of organizations. Those researches helped to create hypothesis, which allowed to analyze the problem. The main goal was to identify the correlation between evaluation of internal communication by employees and assessing the impact of this evaluation to effectiveness of organization. The method, that was chosen for the study is questionnaire. Study contained a survey, that was filled by workers from two recruiting company. | pl |
dc.abstract.pl | Komunikacja wewnętrzna w przedsiębiorstwie, kształtowanie jej strategi, jej wpływ na efektywność przedsiębiorstwa jest tematem wielu naukowych rozważań. W części teoretycznej niniejszej pracy została omówiona definicja komunikacji oraz zostały opisane składniki tego procesu. Przybliżono również pojęcie komunikacji wewnętrznej w przedsiębiorstwie, kierunki komunikowania się oraz aspekt powiązania procesu komunikacji wewnętrznej z procesem zarządzania zasobami ludzkimi.Dalej, przedstawiono również dane zastane (wyniki badań sondażowych oraz studia przypadku) ilustrujące wpływ komunikacji wewnętrznej na efektywność przedsiębiorstwa. Wykorzystano je do tworzenia pytań badawczych oraz kwestionariusza ankiety przeprowadzonej wśród pracowników dwóch przedsiębiorstw z branży rekrutacji zewnętrznej. Głównym celem pracy było sprawdzenie, czy ocena komunikacji wewnętrznej przez pracowników wpływa na efektywność przedsiębiorstwa. | pl |
dc.affiliation | Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej | pl |
dc.area | obszar nauk społecznych | pl |
dc.contributor.advisor | Sławik, Anna | pl |
dc.contributor.author | Świeczak, Piotr | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WZKS | pl |
dc.contributor.reviewer | Sławik, Anna | pl |
dc.contributor.reviewer | Noworol, Czesław - 131075 | pl |
dc.date.accessioned | 2020-11-01T23:05:03Z | |
dc.date.available | 2020-11-01T23:05:03Z | |
dc.date.submitted | 2020-10-29 | pl |
dc.fieldofstudy | rachunkowość i zarządzanie finansami | pl |
dc.identifier.apd | diploma-132919-251826 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/252028 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | internal communication – effectiveness – communication strategy | pl |
dc.subject.pl | komunikacja wewnętrzna – efektywność ekonomiczna – strategia komunikacji | pl |
dc.title | Efektywna komunikacja w organizacji a wynik finansowy - studium przypadku mikroprzedsiębiorstwa z branży rekrutacyjnej | pl |
dc.title.alternative | Effectiveness of internal communication and business results – a case study of recruiting companies | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |